FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Budowa rozjazdu szablonem RBacha
Autor Wiadomość
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3728
Skąd: Opole

Wysłany: 03-05-2017, 12:10   Budowa rozjazdu szablonem RBacha

Jako, że Radek sposobi się do popełnienia mniemanologii kolejowej, postanowiłem też dołożyć swoje trzy grosze :-D czyli jak zbudować rozjazd przy pomocy szablonu bez jego istnienia na mapie.
Wybieramy rozjazd, ustawiamy równolegle do toru ( ważne). Potem z zakładki tor wybieramy taki jaki mamy dla miejsca w którym ma być rozjazd. Podpinamy do każdego odejścia szablonu.
Następna czynność, to usunięcie tych podpiętych torów do szablonu i przesunięcie jego na tor, w miejsce gdzie ma być rozjazd. W efekcie powinniśmy otrzymać taki obraz czyli idealne pokrycie.
Teraz trzeba zaznaczyć środek ostrosłupa stanowiący punkt odejścia nowego toru. Żeby nie kombinować używam do tego dodatku Wujka, to takie dodatkowe zastosowanie :-D

Teraz dokładamy szablony toru prostego jak na obrazku. Polecam ten 50m lub dłuższy żeby nie zabrakło. Tak to wygląda:

Usuwamy tylko ten najdłuższy i w jego miejsce wstawiamy tor spline taki jaki ma być na odejściu.

Usuwamy górny ST prosty 10m oraz szablon rozjazdu i powstaje szpara

Przesuwamy tor spline tak żeby się połączył. Teraz usuwamy ten dolny ST prosty, następnie łączymy węzeł toru bocznego z węzłem na szlaku

Teraz prostujemy górny odcinek
i ewentualnie ten dolny jeżeli nie jest zero

Zostaje teraz tylko wstawienie napędu

Efekt finalny wygląda tak:

Usuwanie znaku Wujka polecam wtedy, kiedy miejsce odejścia toru bocznego jest zabezpieczone węzłami, bo podpięcie nowego spowoduje zniknięcie albo przesunięcie napędu. Wtedy zostaje tylko celowanie w środek węzła, a to nie zawsze wychodzi prosto. Mam nadzieję, że moje wypociny się przydadzą przy tworzeniu układów torowych.
 
 
 
Bob 
super user



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św. Ow/Ow1
Wysłany: 03-05-2017, 12:16   

Fajny poradnik tylko jednej rzeczy nie rozumiem. Jaką różnice to zrobi że będzie szablon na mapie czy nie? (oprócz tego że go nie będzie)
Ostatnio zmieniony przez Bob 03-05-2017, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 290 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4213
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 03-05-2017, 12:46   

Rysio się naprodukował, a wszystko to już było:
http://krb.com.pl/trs_old...-zwyczajnego,15
http://krb.com.pl/trs_old...ronnego-rpj.,67
http://krb.com.pl/trs_old...ronnego-rpd.,68
http://krb.com.pl/trs_old...%28anglika%29,8
:mrgreen:
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3728
Skąd: Opole

Wysłany: 03-05-2017, 13:53   

Cytat:
Jaką różnice to zrobi że będzie szablon na mapie czy nie? (oprócz tego że go nie będzie)
Różnica jest wizualna, to raz. Dwa, to przy łączeniu map, przynajmniej u mnie, gra potrafi takie szablony podnieść do pionu lub zrobić inny numer.
Cytat:
Rysio się naprodukował, a wszystko to już było:
Radek wiem że było ale u Ciebie szablon pozostaje, a u mnie jego nie ma. Poza tym usunięcie szablonu na samym końcu i łączenie przerw w całość deformuje geometrię rozjazdu. Jak co to przećwiczyłem praktycznie :-P i wiem co piszę. Poza tym to była tylko moja propozycja, a nie obowiązek stosowania.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5097
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2017, 15:17   

Rysiek, ja nie wiem co Tobie niszczy geometrię, ale na wielokrotnie tak robiłem i później rozjazd pasował idealnie do szablonu.
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group