Witam Was ! :D Od wielu lat zbierałem się do budowania jakiejś fajnej mapki, miałem za sobą wiele prób, ale z reguły projekty szybko lądowały w śmietniku. W końcu przy odrobinie wolnego czasu znalazłem troszkę weny i chęci na sprawdzenie siebie jako twórcy map :D
Co nieco o mapie:
Głównym założeniem mojej mapy jest przedstawienie typowej, wielkopolskiej linii drugorzędnej z lat 90'tych. Nie wiem czy do końca mi się uda to odwzorować, ale staram się aby mapa w większym stopniu przypominała Wielkopolskę W późniejszym etapie (jeśli oczywiście nie stracę chęci :D ) chciałbym ją połączyć z jakąś większą linią kolejową zelektryfikowaną. Mam na niej również zamiar zrobić kilka małych wiejskich manufaktur, jakiś tartak, małą elektrociepłownię na węgiel itp. - po to aby móc w przyszłości fajnie pobawić się w przewóz towarów, które od pewnego czasu w dużej mierze są dostępne od strony polskiej sceny Trainz.
Póki co mam zbudowane dość niewiele - coś koło 4-5 km. Na mapce póki co znajduje się mała stacja z magazynem art. budowlanych, troszkę pół i ostatnio dotarłem do budowy lasu. Na starcie dodam jeszcze, że nie bawiłem się jeszcze zbytnio w sygnalizatory, znaki kolejowe, póki co skupiam się na budowie terenu Jednak zdecydowałem się tutaj udostępnić kilka screenów, abyście mi powiedzieli co mógłbym na niej poprawić etc. :)
Koniec gadania, czas na kilka screenshot'ów :P
Proszę o szczerą ocenę oraz opinię, Przyjmę na klatę wszelkiego rodzaju krytykę, bo w końcu po to utworzyłem ten temat, aby czegoś się nauczyć, a nie być sztucznie chwalonym :D
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 19-09-2016, 14:26
Tak na szybko, koledzy pewnie udzielą szczegółowych porad co i jak - troche poprawek i dopracowanie warsztatu i będą to naprawdę klimatyczne i ładne segmenty. Mapa zapowiada się interesująco. Co do poprawki i zmiany to już inni napiszą ale mapa jest że tak powiem rokująca.
Wygląda to bardzo ładnie, osobiście jedyną rzeczą do której się można przyczepić bo średnio pasuje to te żółte kwiatki, mają zbyt intensywne zielone łodygi przez co dość odstają od reszty otoczenia - cała reszta dla mnie bez większych zarzutów, oby tak dalej. Powodzenia w pracach :).
Projekt zapowiada się bardzo ładnie. Prezentacja też dobrze zrobiona, opis w porządku. Nie będę pisał co wymienić, co MUSI być, jak to niektórzy robią, bo uważam, że każdy powinien budować wedle własnych upodobań, a nie na podstawie z góry narzuconych kryteriów.
Mi się twoja praca już podoba Technicznie jest dobrze. Prosiłbym tylko na przyszłość o widok z góry na rozjazdy, żeby można było zobaczyć jak to wygląda. Na pewno będziesz miał semaforki do wymiany w stacji, ale sam mówisz że odkładasz to na później, więc nie zawracam gitary
Oby tak dalej!
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 19-09-2016, 18:03
Korzeń napisał/a:
Prosiłbym tylko na przyszłość o widok z góry na rozjazdy, żeby można było zobaczyć jak to wygląda.
Przyłączam się do prośby, również prosiłbym w przyszłości o dorzucenie dodatkowych screenów na których byłaby wyraźnie widoczna infrastruktura kolejowa I rzędu - przede wszystkim głowice rozjazdowe, semafory. Niestety z tych screenów ciężko dobrze ocenić jak to wygląda, a jest to bardzo istotna kwestia. Szczególnie przy mapach fikcyjnych, gdzie nie odwzorowuje się konkretnych układów torowych istniejących stacji, a głównie bazuje się na własnej inwencji twórczej, ważne jest żeby móc to ocenić i wyłapać jakieś niedociągnięcia.
Na pierwszy rzut oka, z tego co widać:
http://trainzimage.pl/image/3AT
- brakuje mi tu przynajmniej jednego przejścia rozjazdowego między torami głównymi zasadniczymi stacji. Ten prawy tor wygląda jakby w ogóle nie miał żadnego połączenia z pozostałymi torami stacji, co uniemożliwia np. wyprzedzanie jednego pociągu przez drugi, awaryjne prowadzenie ruchu pociągów w kierunku przeciwnym do zasadniczego czy wyjazd pociągu z pozostałych torów stacji na ten tor. Wygląda to tak, jakby ten prawy tor to była zupełnie inna linia kolejowa, np. tor LHS prowadzony wzdłuż linii normalnotorowej.
http://trainzimage.pl/image/3AD
- tutaj akurat wiąże się to z powyższym zastrzeżeniem do układu torowego, z tego co widzę masz same semafory kształtowe jednoramienne (choć jeśli to tylko tymczasowo i zostaną one wymienione to można na razie to zaniedbać), a przy tego typu układzie torowym, przy uznaniu powyższego zastrzeżenia, mógłby wystąpić maksymalnie jeden przy torze na którym stoi pociąg, i to tylko wtedy jeśli nie byłoby możliwości przejazdu z niego n skrajny tor obok budynku dworca.
Poza tym brakuje słupków hektometrowych.
Więcej nie jestem w stanie z tych screenów wywnioskować.
Ogólnie polecałbym przed budową jakiejś stacji przejrzeć na Semaforku jakieś schematy stacji podobnych do tego co ma się w zamyśle budować, nic tak nie pomaga poprawnie budować układy torowe jak odwołanie się do rzeczywistości. Przy czym teraz strona jest niedostępna, nie wiem czy to chwilowe zamknięcie czy jakiś poważniejszy problem (ktoś coś wie?).
Wizualnie nie mam się do czego przyczepić, ogólnie wygląda to ciekawie i przyjemnie dla oka.
Ewentualnie możesz pomyśleć nad ubogaceniem otoczenia jakimiś detalami żeby nie było tak łyso jak np. tu:
http://trainzimage.pl/image/3Ah
- może jakieś wiaty, ławki, tablice informacyjne, kwietniki, śmietniki, itp. (choć tutaj to jest akurat w pewnej odległości od torów i nie wiem czy warto akurat tutaj wkładać dużo wysiłku).
Poza tym nie wiem czy wizualnie nie byłoby lepiej korzystać z torów 3D, szczególnie jeśli masz TS2010, w miarę dobry komputer i dopiero zaczynasz budować mapę (łatwo o szybką podmiankę). Wyglądają wizualnie o niebo lepiej, no ale to już kwestia Twojego gustu i Twojej decyzji.
@Aikozann, co do torów to obecnie działam na TS09, mam możliwość przerzucenia się na 10, ale ma ona większe wymagania od 09, więc podejrzewam, że właśnie 09 pozwoli mi na zbudowanie większej ilości segmentów (no chyba, że się mylę)
Chciałbym użyć torów od Samplaire, ale niestety na moim komputerze podkłady podczas jazdy wyglądaja jakby "falowały", pracuję na już w sumie leciwym laptopie, z kartą graficzną Nvidia Geforce 610M co niestety na szał graficzny nie pozwala
W semaforki pobawię się niebawem, chciałem co nieco sobie dziś popatrzeć na schematy, ale niestety semafor.prv.pl dziś nie działa.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 20-09-2016, 18:02
Matosss napisał/a:
(...) działam na TS09, mam możliwość przerzucenia się na 10, ale ma ona większe wymagania od 09, więc podejrzewam, że właśnie 09 pozwoli mi na zbudowanie większej ilości segmentów (no chyba, że się mylę).
Nie no, spoko, to tylko sugestia była, buduj w czym Ci najwygodniej i używaj takich dodatków które u Ciebie spisują się najlepiej Generalnie nie ma jakiejś miażdżącej różnicy między TS2009 i TS2010 jeśli chodzi o kwestie wydajnościowe, TS2010 to w sumie praktycznie TS2009, tylko z nieco mniejszą ilością bugów.
Matosss napisał/a:
(...) chciałem co nieco sobie dziś popatrzeć na schematy, ale niestety semafor.prv.pl dziś nie działa.
No właśnie niestety nie działa i nie wiadomo czy i kiedy będzie działał
Miałem dziś troszkę wolnego czasu, pogoda do wyjścia z domu nie zachęca, tak więc posiedziałem troszkę przed Trainzem. Na mapie powstała mała wioska, z przejściem nad torami, które strasznie kojarzy mi się z linią Poznań - Wolsztyn, nad którą przebiega masa takich przejść, jedne czynne, po innych zostały już tylko filary. Do poprawek przy poprzednich segmentach jeszcze nie przystąpiłem, ponieważ jakoś nie miałem do tego weny. Oto kilka screenów z nowego miejsca
Pozostały mi w nim jeszcze do zrobienia słupki hektometrowe, które idąc tropem waszych porad pojawią się wkrótce na całej mapie
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 21-09-2016, 15:31
Jeżeli chodzi o lasy to proponuję podejrzeć jak to wygląda na mapie Poligon autorstwa @Bogdana. Nie żebyś kopiował ale podejrzeć można i zawsze coś swojego wprowadzić :)
Dzięki za wskazówki Paweł, niestety nie wiem czemu, ale mapa Poligon mi się nie otwiera. Mam wszystkie dodatki, zmieniłem w configu build trainza, mapa wczytuje się ponad godzinę i nic Tak czy siak zaczerpnę z niej poprzez CMP jakieś teksturki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach