FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
automatyka współczesnych rozjazdów
Autor Wiadomość
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 02-05-2014, 00:32   automatyka współczesnych rozjazdów

Jako że odpowiednie dodatki są już właściwie (a przynajmniej w większości) dostępne i można pokusić się o jako takie odwzorowanie w Trainz-ie współczesnych rozjazdów większych niż 1:9-190, postanowiłem podzielić się w formie mini-tutorialu "jak ja to robię", może komuś się przyda.

Do rzeczy, najpierw podaję dodatki, których używam do tego celu:
- szablony rozjazdów normalnotorowych dla wymiarów 1:9-190, 1:9-300, 1:12-500 i 1:18,5-1200 (ja używam RBach'a, można je zostawić albo usunąć po wykończeniu rozjazdu - tu na screenach zostawiłem, ale zwykle potem usuwam),
- napędy EEA5 ("działający" i "atrapa") od RBach'a ( http://trainz.krb.com.pl/?napedy-eea-5,197 ),
- żółta puszka EON (to jest bodaj EON-5) od Bartka_Sp ( https://dl.dropboxusercontent.com/u/79401641/eon_zolty.cdp ),
- elementy pakietu CheWerick'a do budowy rozjazdów krzyżowych - pędnia sztywna "neu" (cxx W Gestaengeltg.3m neu), napęd (cxx DR-Weichenantrieb) i "skrzynka" (cxx W Gestaengeablenkung) z TrainzDepot ( http://archiv.trainzdepot...oad.php?did=459 ),
- skrzynie EOR - holenderskie dodatki "Schakelspoelen en schakelpotjes" (cokolwiek to znaczy :P ) dość dobrze imitujące współczesne polskie "puszki" EOR, z tego zestawu wykorzystuję "schakelspoel enkel" (głównie - ten jest pojedynczy) i "schakelspoel dubbel" ( http://link.trainzonline.nl/dl/156 albo http://trainzonline.nl/pages/downloads/14110 ),
- zwrotnik niewidzialny od RBach'a do rozjazdów krzyżowych ( http://trainz.krb.com.pl/?zwrotnik-niewidzialny,55 ),
- jakikolwiek zestaw torów zawierający tory na podkładach/podrozjazdnicach betonowych i drewnianych w wersjach "wyślizganej" i zardzewiałej z identyczną (albo co najmniej bardzo podobną) teksturą podłoża - czyli co najmniej cztery rodzaje torów, z wiadomych względów, tutaj użyłem słowackich torów z Trainz.Dino.SK ( http://trainz.dino.sk/download/zakladne_kolaje.rar ) z racji użycia do robienia screenów poczciwego TRS2004.

Rozjazdy budowane współcześnie posiadają, poza samym napędem - w tym przypadku EEA5, dość sporo "akcesoriów dodatkowych" (puszki EON, układ EOR, kontrolery położenia iglic, stabilizatory iglic, osłony iglic, pędnie sztywne), mogą także posiadać więcej niż jeden napęd EEA5 do poruszania iglic oraz dodatkowo ruchomy dziób także poruszany za pomocą jednego lub więcej napędów EEA5.
Kilka zdjęć poglądowych jak to wygląda "w realu":
http://semaforek.kolej.or.../fc/Modlin9.JPG i http://semaforek.kolej.or...egionowo106.JPG - Rz-1:9-190, obecnie wykorzystywany głównie w żeberkach ochronnych, jako rozjazd wyparty w dużej mierze przez Rz-1:9-300; posiada jeden napęd i zwykle jedną skrzynię EOR (+ EONy).
http://semaforek.kolej.or...e/Konopki10.JPG - Rz-1:9-300, coraz bardziej popularny i wypierający często Rz-1:9-190, posiada jeden napęd i charakterystyczny stabilizator iglic.
http://semaforek.kolej.or...6/Chotomow6.JPG - Rz-1:12-500 w "wysokim standardzie" z dwoma napędami do poruszania iglic i dodatkowym napędem do poruszania ruchomego dzioba, posiada też zwykle po jednej skrzyni EOR i po jednym kontrolerze położenia (iglic lub dzioba) na każdy napęd. W "niskim standardzie" nie ma ruchomego dzioba i drugi napęd iglic może być zastąpiony napędem pomocniczym połączonym pędnią sztywną z właściwym napędem, brak też jest wówczas kontrolerów położenia iglic.
http://semaforek.kolej.or.../Legionowo9.JPG - Rz-1:18,5-1200 w "wysokim standardzie" z trzema napędami do poruszania iglic i dodatkowymi dwoma napędami do poruszania ruchomego dzioba, posiada też zwykle po jednej skrzyni EOR i po jednym kontrolerze położenia (iglic lub dzioba) na każdy napęd. Wersji z pędnią sztywną osobiście nie widziałem.

A teraz kilka screenów jak można to zrobić w Trainzie - wymiary rozjazdów odwzorowane za pomocą szablonów:
rozjazd krzyżowy podwójny 1:9-190:

- koniecznie trzeba pamiętać że rozjazdy krzyżowe występują wyłącznie na podrozjazdnicach drewnianych (nie ma podrozjazdnic betonowych do rozjazdów krzyżowych); odwzorowanie w Trainzie standardowe, jak dla każdego rozjazdu krzyżowego: dwa napędy EEA5 i dwa zwrotniki niewidzialne, do tego skrzynie EOR (tu dałem wszędzie podwójne) przy każdym napędzie EEA5 i puszki EON.

rozjazd zwyczajny 1:9-190 na podrozjazdnicach betonowych:

- tutaj także standardowo, jeden napęd EEA5, jedna skrzynia EOR + puszka/puszki EON; tutaj dałem w charakterze żeberka ochronnego, więc tor zardzewiały na kozioł oporowy.

Rozjazdu zwyczajnego 1:9-300 z racji braku póki co czegoś do odwzorowania tego charakterystycznego stabilizatora iglic nie pokazuję tutaj.

rozjazd zwyczajny 1:12-500 "wysoki standard" na podrozjazdnicach betonowych:

- dwa napędy EEA5 do iglic i jeden napęd EEA5 do ruchomego dzioba (pierwszy "działający", pozostałe dwa "atrapy"), do tego po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie i puszka/puszki EON; konfiguracja do zastosowania w "strategicznie ważnych" rozjazdach w obrębie torów głównych zasadniczych stacji.

rozjazd zwyczajny 1:12-500 "niski standard" na podrozjazdnicach betonowych:

- jeden napęd EEA5 (oczywiście "działający" ;P) do iglic połączony pędnią sztywną z napędem pomocniczym - napęd pomocniczy i puszki do zakończeń pędni sztywnej uformowane z wstawionych w jedym punkcie dodatków "cxx DR-Weichenantrieb" i "cxx W Gestaengeablenkung" a pędna sztywna uformowana z dwóch odcinków spline "cxx W Gestaengeltg.3m neu" (należy przy układaniu przytrzymać klawisz Shift aby uniknąć "czepiana się ze sobą" obu fragmentów spline), do tego po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (EEA5 i pomocniczym) i puszka/puszki EON; konfiguracja do zastosowania w mniej ważnych rozjazdach.

rozjazd zwyczajny 1:18,5-1200 "wysoki standard" na podrozjazdnicach betonowych:

- trzy napędy EEA5 do iglic i dwa napędy EEA5 do ruchomego dzioba (pierwszy "działający", pozostałe cztery "atrapy"; może nie do końca wyraźnie to wszystko widać na screenie bo rozjazd jest dość długi), do tego po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie i puszka/puszki EON; konfiguracja do zastosowania w "strategicznie ważnych" rozjazdach w obrębie torów głównych zasadniczych stacji.

Większość pokazanych tu "akcesoriów rozjazdowych" to dodatki trackside, z wyjątkiem pędni sztywnych będących dodatkami spline; żółta puszka EON Bartka_Sp położona jest na dodatkowym krótkim odcinku toru niewidzialnego (wbudowanego w grę).

Wszystko robione na TRS2004, więc jest to wykonalne już w tej wersji.

Sory za marną jakość screenów, robione było "na szybko".

Miłego budowania, mam nadzieję że ten mini-tutorial komuś się przyda :-)
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 02-05-2014, 15:16   

Wszystko fajne, tylko zapomniałeś o usuwaniu tego krótkiego odcinka na którym jest mocno zwężona tekstura toru kolejowego - warto to usunąć a potem dociągnąć tor dochodzący do zwrotnicy.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 02-05-2014, 15:40   

Kanclerz napisał/a:
Wszystko fajne, tylko zapomniałeś o usuwaniu tego krótkiego odcinka na którym jest mocno zwężona tekstura toru kolejowego - warto to usunąć a potem dociągnąć tor dochodzący do zwrotnicy.

Tak wiem, bo to jest ten kawałek toru stałego pochodzący z szablonu rozjazdowego którego nie usunąłem.
 
 
mati_689 
super user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 176
Skąd: Zamość
Wysłany: 13-07-2014, 12:12   

Może nie na temat ale Aikozann napisałeś, że nie ma podrozjadnic betonowych do rozjazdów krzyżowych ale ostatnio oglądałem filmik ze składem Cottbus i była nagrana jazda manewrowa na niemckiej stacji i tam były rozjazdy krzyżowe betonowe. O dziwo zastanawiam sie czego na E65 nie są montowane...
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Bełżec)
Ostatnio zmieniony przez mati_689 13-07-2014, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DoctorWho
user


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-07-2014, 10:41   

W jakiej odległości od siebie powinny znajdować się napędy w rozjazdach 1:12 i 1:18,5?

Znalazłem rozjazd 1:18,5 w "niskim standardzie" - pędnie sztywne i brak ruchomego dzioba. Stacja Zawiercie, wjazd na CMK.
http://semaforek.kolej.or.../Zawiercie7.jpg
Ostatnio zmieniony przez DoctorWho 18-07-2014, 10:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 18-07-2014, 15:23   

DoctorWho napisał/a:
W jakiej odległości od siebie powinny znajdować się napędy w rozjazdach 1:12 i 1:18,5?


W poniedziałek ci podam, katalog rozjazdów został w pracy. A że piąteczek, to do poniedziałku tam się nie pokazuję :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
DoctorWho
user


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-07-2014, 22:06   

I jak? Masz coś?
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 02-08-2014, 21:43   

Jako że @DoktorWho znalzł, dosyłam małe uzupełnienie.

rozjazd zwyczajny 1:18,5-1200 "niski standard" na podrozjazdnicach betonowych:

- jeden napęd EEA5 do iglic połączony pędnią sztywną z dwoma napędami pomocniczymi; do tego po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (EEA5 i pomocniczym).
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 03-08-2016, 01:02   

Postanowiłem nieco odświeżyć niniejszy tutorial, przede wszystkim dodając nowe screeny, choć treść też będzie zmodyfikowana - rozszerzona i udokładniona.
Stare screeny były robione "na szybko" w poczciwym TRS2004, bez użycia nowszych dodatków (mam tu głównie na myśli tory 3D), więc wyglądały baaaaardzo kiepsko.
Niniejsza wersja tutorialu z racji używanych dodatków jest TS2009+ (poniższe screeny robione na TS2010 EE build 49933).




Na początek chciałbym do "niezbędnika" (tj. wykazu potrzebnych dodatków) dodać trzy rzeczy:
1) tory 3D Samplaire'a, a dokładniej tory na podkładach strunobetonowych PS-94 ("klasa 0"), tory na podrozjazdnicach strunobetonowych SP-93 ("zwrotnicowy betonowy klasa 0") oraz tory na podkładach i podrozjazdnicach drewnianych (najlepiej "zwrotnicowy drewniany klasa 0"), w wersjach wyślizganej, lekko zardzewiałej i zardzewiałej - w zależności od potrzeb, są też różne wersje kolorystyczne podsypki ("do wyboru do koloru"); oczywiście warto mieć cały zestaw torów 3D Samplaire'a, nie tylko te :mrgreen: samego zestawu chyba nie trzeba nikomu przedstawiać czy reklamować, wizualnie biją na głowę wszystkie tory chunky mesh; (takie jak np. te z TrainzDinoSK);
2) tory 3D "ZS Pack V1" Zgreda (Stacja Żary, http://www.stacjazary.pl/...=download&id=81 , w grze występują z przedrostkiem "ZPZ_") na podkładach strunobetonowych PS-94 i tory na podrozjazdnicach strunobetonowych SP-93; te również się dobrze do tego celu nadają i wizualnie wyglądają świetnie, ograniczeniem jest jednak to że w zestawie są bodaj trzy wersje toru (PS-94, SP-93 i chyba jeszcze jeden), bez wersji zardzewiałych, bez wersji z podrozjezdnicami drewnianymi, i w jednej kolorystyce, co znacznie ogranicza "pole do manewru" (ja na screenach używałem Samplaire'owych, Zgredowe nie prezentują się wizualnie gorzej, ale nie da się z nich zbudować toru nieużywanego czy Rkpd-1:9-190);
3) świetny dodatek pozwalający na dodanie w rozjazdach krzyżownicy i kierownic, o nazwie "KG SAM Turnout Frogs" ( http://www.kgrid-trainz.c...1&download_id=6 ); wygląda to tak:

- dodatek w wersjach wyślizganej, lekko zardzewiałej i zardzewiałej, oddzielnie lewa i prawa część (czyli w sumie sześć dodatków trackside); minus jest taki że jest do wymiaru 1:9-190, czyli przewidziany jest do Rz-1:9-190 i Rkpd-1:9-190, no i wymaga trochę nakładu pracy (trzeba każdorazowo dopasować obie części do przecięcia torów w rozjeździe, co przy większych głowicach rozjazdowych może znacznie zwiększyć ilość pracy i czasochłonność ich wykonania); na screenach wstawiłem ten dodatek wszędzie, tj. w Rz-1:12-500 i Rz-1:18,5-1200 też, jest wprawdzie trochę za krótki względem rzeczywistych wymiarów 1:12-500 i 1:18,5-1200, ale prezentuje się wciąż naprawdę nieźle; warto wiedzieć że coś takiego jest i ew. rozważyć zastosowanie, dlatego informuję.

Pozostałe dodatki są takie jak uprzednio (poza torami z TrainzDinoSK, ale jak ktoś chce używać TRS2004/2006 to będzie raczej zmuszony używać ich albo innych podobnych chunky mesh), czyli:
- szablony rozjazdów normalnotorowych dla wymiarów 1:9-190, 1:9-300, 1:12-500 i 1:18,5-1200 (ja używam RBach'a, najlepiej je potem usunąć po wykończeniu rozjazdu);
- napędy zwrotnicowe ADTranz/Bombardier EEA-5 ("działający" i "atrapa" od RBach'a http://trainz.krb.com.pl/?napedy-eea-5,197 ); do tych samych zastosowań są dostępne również napędy zwrotnicowe Thales L826H ( http://trainz.krb.com.pl/?napedy-thales,206 ), choć są na chwilę obecną znacznie mniej rozpowszechnione niż EEA-5;
- żółta puszka EON od Bartka_Sp ( https://dl.dropboxusercontent.com/u/79401641/eon_zolty.cdp );
- elementy pakietu CheWerick'a do budowy rozjazdów krzyżowych - pędnia sztywna "neu" (cxx W Gestaengeltg.3m neu), napęd (cxx DR-Weichenantrieb) i "skrzynka" (cxx W Gestaengeablenkung) z TrainzDepot ( http://archiv.trainzdepot...oad.php?did=459 );
- skrzynie EOR - holenderskie dodatki "Schakelspoelen en schakelpotjes" dość dobrze imitujące współczesne polskie "puszki" EOR ("schakelspoel enkel" - pojedynczy, "schakelspoel dubbel" - podwójny; http://link.trainzonline.nl/dl/156 albo http://trainzonline.nl/pages/downloads/14110 ), ewentualnie okrągłe "puszki" EOR od RBach'a ( http://trainz.krb.com.pl/?puszki-eor,86 , aczkolwiek nie do końca dobrze wiem jak ich używać bo rzadko miałem okazje je widzieć);
- zwrotnik niewidzialny od RBach'a do rozjazdów krzyżowych ( http://trainz.krb.com.pl/?zwrotnik-niewidzialny,55 ).



Rozjazdy budowane współcześnie posiadają, poza samym napędem - w tym przypadku EEA-5 - dość sporo "akcesoriów dodatkowych" (puszki EON, układ EOR, kontrolery położenia iglic, stabilizatory iglic, osłony, pędnie sztywne), mogą także posiadać więcej niż jeden napęd do poruszania iglic oraz dodatkowo ruchomy dziób także poruszany za pomocą jednego lub więcej napędów.

A teraz kilka screenów jak można to zrobić w Trainzie - wymiary rozjazdów odwzorowane za pomocą szablonów, położenie napędów jest robione "na oko" gdyż nie posiadam stosownych danych wymiarowych:

1) współczesny rozjazd zwyczajny Rz-1:9-190 na podrozjazdnicach betonowych:

- standardowo, jeden napęd (EEA-5), jedna skrzynia EOR + puszka/puszki EON; obecnie wykorzystywany głównie w żeberkach ochronnych, jako rozjazd wyparty w dużej mierze przez Rz-1:9-300, obecnie wstawiany w tory główne jedynie przy okazji niewielkich modernizacji z wymianą pojedynczych rozjazdów, przy okazji modernizacji zalecane jest wstawianie Rz-1:9-300 w miejsce dotychczasowych Rz-1:9-190; prędkość konstrukcyjna 40 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok");

2) współczesny rozjazd krzyżowy podwójny Rkpd-1:9-190 (z napędami EEA-5) na podrozjazdnicach drewnianych:

- odwzorowanie w Trainz standardowe, jak typowego rozjazdu krzyżowego - podrozjazdnice drewniane, dwa napędy (tu EEA-5) i dwa zwrotniki niewidzialne, do tego skrzynie EOR (tu podwójne przy każdym z napędów - łącznie cztery, zgrupowane parami przy obu napędach) przy każdym napędzie i puszki EON (przy niestosowaniu latarni wskaźnikowej do rozjazdów krzyżowych warto skorzystać z junctionlink'a http://www.trainz.pl/_dow...nctionlink.html w celu sprzęgnięcia ze sobą obu par zwrotników, "widzialnego" i "niewidzialnego", tworzących zwrotnice rozjazdu krzyżowego - w rzeczywistości nie ma w rozjeździe krzyżowym możliwości niezależnego przestawiania czterech zwrotnic, jak ma to miejsce w Trainz); w Polsce występuje tylko na podrozjazdnicach drewnianych; obecnie zasadniczo nie stosuje się rozjazdów krzyżowych w torach głównych, a w torach dodatkowych stosowanie rozjazdów krzyżowych jest niezalecane - zaleca się przy okazji modernizacji zastępowanie rozjazdów krzyżowych parą rozjazdów zwyczajnych, a rozjazdy krzyżowe stosuje się jedynie gdy nie ma możliwości zastąpienia ich rozjazdami zwyczajnymi; prędkość konstrukcyjna 40 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), "na wprost" 100 km/h;

3) współczesnej wersji rozjazdu zwyczajnego Rz-1:9-300 z racji braku póki co czegoś do odwzorowania w Trainz charakterystycznego stabilizatora iglic nie pokazuję tutaj, choć jest coraz bardziej popularny i wypiera dotychczas stosowane Rz-1:9-190 ("w realu" wygląda tak: http://www.inzynierbudown...2_13/kolej2.jpg - posiada jeden napęd, charakterystyczny stabilizator iglic i najczęściej dwie skrzynie EOR, pod innymi względami przypomina Rz-1:9-190); prędkość konstrukcyjna wprawdzie 50 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), lecz z racji braku odpowiednich sygnałów (a wskaźnik W21 stosuje się sporadycznie) w praktyce 40 km/h (przy mniejszym stopniu generowania wstrząsów niż w 1:9-190);

4) współczesny rozjazd zwyczajny Rz-1:12-500 na podrozjazdnicach betonowych w "wysokim standardzie":

- dwa napędy (EEA-5) do poruszania iglic i jeden napęd (EEA-5) do poruszania ruchomego dzioba krzyżownicy (w Trainz pierwszy "działający", pozostałe dwa to "atrapy"), po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (łącznie trzy) i puszka/puszki EON ("w realu" dodatkowo po jednym kontrolerze położenia iglic lub dzioba na każdy napęd); konfiguracja "w wysokim standardzie" do zastosowania w "strategicznie ważnych" rozjazdach w obrębie torów głównych zasadniczych stacji; prędkość konstrukcyjna 60 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), "na wprost" z racji zastosowanego ruchomego dzioba krzyżownicy do 250 km/h;

5) współczesny rozjazd zwyczajny Rz-1:12-500 na podrozjazdnicach betonowych w "niskim standardzie":

- jeden napęd (EEA-5, w Trainz oczywiście "działający" :-P ) do poruszania iglic połączony pędnią sztywną z napędem pomocniczym (w Trainz napęd pomocniczy i puszki do zakończeń pędni sztywnej uformowane są z dodatków "cxx DR-Weichenantrieb" a pędna sztywna uformowana z dwóch odcinków spline "cxx W Gestaengeltg.3m neu"; należy przy układaniu przytrzymać klawisz Shift aby uniknąć "czepiana się ze sobą" obu fragmentów spline), po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (EEA-5 i pomocniczym, łącznie dwie) i puszka/puszki EON; konfiguracja "w niskim standardzie" do zastosowania w mniej ważnych rozjazdach, bez ruchomego dzioba, spotykana jest też czasem wersja z dwoma napędami elektrycznymi (EEA-5) do poruszania iglic zamiast konfiguracji napęd + napęd pomocniczy z pędnią sztywną ("w realu" brak jest w "niskim standardzie" kontrolerów położenia iglic); prędkość konstrukcyjna 60 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), "na wprost" do 200 km/h;

6) współczesnej wersji rozjazdu zwyczajnego Rz-1:14-760 z racji niskiego rozpowszechnienia na sieci PKP PLK (choć są coraz powszechniejsze) nie pokazuję tutaj (w postaci screenów), z dostępnych danych i zdjęć ( http://www.pcrulez.infras...18/DSCF3045.JPG ) wynika że jest to konstrukcja zbliżona pod względem budowy do współczesnego rozjazdu zwyczajnego Rz-UIC60-1:18,5-1200 na podrozjazdnicach betonowych w "niskim standardzie", tj. z jednym napędem elektrycznym (EEA-5) połączonym pędnią sztywną z dwoma napędami pomocniczymi, z krzyżownicą monoblokową bez ruchomego dzioba, dostosowana konstrukcyjnie do prędkości 80 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok") i do 200 km/h "na wprost" (szczerze mówiąc nie sprawdzałem jeszcze czy polska sygnalizacja V5 ma opcję dodania wskaźnika W21 z liczbą "8", koniecznego przy stosowaniu tychże rozjazdów);

7) współczesny rozjazd Rz-UIC60-1:18,5-1200 na podrozjazdnicach betonowych w "wysokim standardzie":

- trzy napędy (EEA-5) do poruszania iglic i dwa napędy (EEA-5) do poruszania ruchomego dzioba (w Trainz pierwszy "działający", pozostałe cztery "atrapy"; może nie do końca wyraźnie to wszystko widać na screenie bo rozjazd jest dość długi - ponad 60 m), po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (łącznie pięć) i puszka/puszki EON ("w realu" dodatkowo po jednym kontrolerze położenia iglic lub dzioba na każdy napęd); konfiguracja "w wysokim standardzie" do zastosowania w "strategicznie ważnych" rozjazdach w obrębie torów głównych zasadniczych stacji; prędkość konstrukcyjna 100 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), "na wprost" z racji zastosowanego ruchomego dzioba krzyżownicy do 250 km/h;

8) współczesny rozjazd Rz-UIC60-1:18,5-1200 na podrozjazdnicach betonowych w "niskim standardzie":

- jeden napęd (EEA-5, w Trainz oczywiście "działający" :-P ) do poruszania iglic połączony pędnią sztywną z dwoma napędami pomocniczymi (w Trainz napędy pomocnicze i puszki do zakończeń pędni sztywnej uformowane są z dodatków "cxx DR-Weichenantrieb" a pędna sztywna uformowana z odcinków spline "cxx W Gestaengeltg.3m neu"; należy przy układaniu przytrzymać klawisz Shift aby uniknąć "czepiana się ze sobą" obu fragmentów spline), po jednej skrzyni EOR przy każdym napędzie (EEA-5 i obu pomocniczych, łącznie trzy) i puszka/puszki EON; prędkość konstrukcyjna 100 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok"), "na wprost" do 200 km/h;

9) współczesnej wersji rozjazdu zwyczajnego Rz-UIC60-1:26,5-2500 z racji niedostatku dostępnego materiału fotograficznego i dokładnych danych, braku odpowiednich szablonów i niskiego rozpowszechnienia na sieci PKP PLK (na chwilę obecną są tylko na stacji Grodzisk Mazowiecki, bodajże 4 sztuki) nie pokazuję tutaj, z dostępnych informacji ( http://infogrodzisk.pl/ko...sku-mazowieckim ) i zdjęć ( http://www.rynek-kolejowy...jpg_732-490.jpg , http://www.rynek-kolejowy...jpg_732-490.jpg , http://www.rynek-kolejowy...jpg_732-490.jpg ) wynika że jest to konstrukcja z czterema napędami do poruszania iglic (ale nie są to ADTranz/Bombardier EEA-5 ani też nie wyglądają na napędy Siemens S700, Thales L826H, czy Vossloh MCEM91) i z krzyżownicą monoblokową (ze stali manganowej) bez ruchomego dzioba, o całkowitej długości 94,3 m, dostosowana konstrukcyjnie do prędkości 130 km/h w kierunku zwrotnym ("na bok") i do 200 km/h "na wprost" (szczerze mówiąc nie sprawdzałem jeszcze czy polska sygnalizacja V5 ma opcję dodania wskaźnika W21 z liczbą "13", koniecznego przy stosowaniu tychże rozjazdów).


Na koniec dorzucam jeszcze screen obrazujący sposób (odwzorowany w Trainz) trwałego unieczynnienia (a w zasadzie fizycznej likwidacji) rozjazdu przez wycięcie iglic:

- jak widać sposób wykonania takiego unieczynnienia-likwidacji jest prosty, wystarczy wyciąć iglice (co w Trainz sprowadza się do usunięcia krótkiego odcinka toru bezpośrednio łączącego się z punktem połączenia torów w rozjeździe i odpowiedniego uformowania, korzystając z opcji dodawania i przesuwania punktów węzłowych, i klawisza Shift w celu uniknięcia "czepiania się" torów, powstałych w ten sposób "wolnych końców" szyn dla uzyskania odpowiedniego efektu wizualnego; w charakterze pozostałości po napędzie zwrotnicowym można użyć kawałka podrozjazdnicy ze starego zestawu wykolejnic http://www.trainz.pl/_dow...nice3_2009.html , na chwilę obecną nie ma nic lepszego).



Większość pokazanych tu "akcesoriów rozjazdowych" to dodatki trackside, z wyjątkiem pędni sztywnych będących dodatkami spline; żółta puszka EON Bartka_Sp położona jest na dodatkowym krótkim odcinku toru niewidzialnego (wbudowanego w grę).





To chyba na tyle, mam nadzieję że się komuś przyda, miłego korzystania :-)
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 03-08-2016, 01:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-08-2016, 15:18   

ja tak tylko dodam, że te kierownice "Kgrida" to nie wyglądają tak super świetnie jak to opisujesz. Trochę mocno nie przypominają tych stosowanych w naszym kraju http://kzn.pl/wp-content/.../09/okmiany.jpg


a dodatkowo całkowitym nieporozumieniem jest tworzenie 3 wersji "kolorystycznych".
powierzchnie toczne kół taboru kolejowego nie mają styczności z kierownicami, więc nie ma możliwości, aby były w wersji wyślizganej albo rzadko używanej
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 03-08-2016, 16:06   

Są jeszcze takie:
http://www.spaintrainzrut...ds//contras.jpg
kiedyś ich używałem zanim pojawiły się te (do pobrania z http://www.spaintrainzrut...ex.php?dlid=471 ).
To opcjonalna "ozdoba", mimo wszystko i tak, przynajmniej w moim odczuciu, wygląda to lepiej niż bez jakichkolwiek krzyżownic i kierownic. Większym problemem jest czasochłonność ich dopasowywania.

"Schakelspoelen en schakelpotjes" czy "cxx DR-Weichenantrieb" to też kompromisowe rozwiązania - przypomina polskie, ale nie jest idealnie takie jakie powinno być. Starałem się z dostępnych dodatków uzyskać wizualnie jak najlepszy efekt, choć do ideału jeszcze sporo brakuje.

Sprawdziłem, jest w sygnalizacji V5 opcja dodania wskaźnika W21:

nie udało mi się tylko znaleźć tej opcji w wersji zmodernizowanej ZS.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group