@ Brak screenshota mimo wpisu o jego istnieniu:
- w TrainzContent najeżdżamy prawym klawiszem na dany dodatek i wybieramy "Automaticaly generate thumbnail"
@ Jest bug, który powoduje, że po imporcie dodatków, które są wbudowane np. w TS12 pokazują się błędy, że nie ma plików texture.txt od tekstur. Doraźnie mozna taki dodatek otworzyć do edycji i programem PEV Image2TGA otworzyć plik xxx.texture i 'zapisać jako', wtedy tworzy się plik tga i odpowiedni texture.txt. Miejmy nadzieję, że to poprawią.
@ UWAGA - powyższe może się tyczyc również plików tekstur podłoża, ale w T:ANE takie pliki rzekomo nie są błędne TrainzContent nie wykazuje błędów, ale trzeba zrobić to, co opisane wyżej, inaczej na mapie w miejscu danej tekstury będzie przezroczystość!
@ w lokomotywach przy wpisie smoke jest czasem taka linijka, jeśli występuje i dodatek mamy błędny należy ją usunąć
Kod:
file "lospeed.tfx"
@ błąd, w którym mowa o pliku tga, który odnosi się 2 razy do czegoś tam (są różne komunikaty) należy popraić w ten sposób, że wpis xxx.tga zamieniamy na xxx.texture
Bardzo proszę o niekomentowanie typu 'ach ten kangury znowu cos popsuły', bo to nic nie wnosi.
W przypadku, gdy się pokaże się przykładowo taki komunikat:
- Plik obrazu „rh_art/rh_art_icon.tga” jest nieprawidłowo wykorzystywany zarówno jako plik źródłowy texture.txt jak i zwykły plik obrazu.
odnajdujemy w configu część nazwaną thumbnails i usuwamy z niej fragment zawierający odesłanie do pliku generującego błąd. Znajduje się on pod nrem 1 (usuwamy całą pozycję 1).
Zmodyfikowany config zapisujemy, a następnie dodatek zatwierdzamy.
Potem można skorzystać z opcji w TrainzContent pod nazwą "Automatycznie generuj miniaturę"
Klikamy prawym przyciskiem na dodatku, wybieramy opcję "automatycznie generuj miniaturę" w otwartym okienku zaznaczamy wszystkie opcje, naciskamy OK, czekamy, na końcu pojawia się komunikat, że coś tam nie poszło, nie przejmujemy się tym, tylko jeszcze raz zatwierdzamy dodatek.
Dodawanie tych dodatkowych miniaturek to chyba ma sens w przypadku taboru.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amek 24-05-2015, 08:38, w całości zmieniany 1 raz
Amek, ale ja o tym już napisałem, mało tego, Ty podajesz załatanie problemu, aja podaję poprawny sposób naprawy... Natomiast podałeś poprawny komunikat, który pojawia sie przy tym błędzie
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 25-05-2015, 16:09
Nie jest to chyba najlepsze miejsce ale zaryzykuję...
Czy można domowymi sposobami poprawić wyświetlanie roślinności autorstwa Bogdana w TANE?
Na screenie od @rysztura wygląda to w ten sposób i trzeba przyznać że nie jest to żadna rewelacja...
Chodzi mi o efekt uzyskany na rosyjskiej mapie gdzie była trawa rzucająca cień i drzewa bez różnych dziwnych zakrzywień światła. Nie mogę na szybko znaleźć linku ale mam nadzieję że wiecie o jaki filmik mi chodzi :)
Widoczne na screenie elementy wydają się być też nieco za jasne, tutaj rozumiem że wystarczy odpowiednio odjąć jasności.
Jeżeli da się domowymi sposobami poprawić tę roślinność to prosiłbym o podanie na to sposobu. Roślinność jest bardzo dobra i szkoda by było gdyby korzystanie z niej w TANE dawało niezadowalające efekty wizualne.
Na początek radzę zresetować ustawienia kolorów otoczenia:
i ustawić kolory słońca i tła o godzinie 12 i wody na podobne do powyższych.
Co do tych rosyjskich drzew to one posiadają normal mapę.
Słyszałem, że na niektórych mapach z modyfikacji np.: Lublin Dorohusk czy Ziemia Świętokrzyska są dziury w ziemi. Czy to jest prawda i czy da się to jakoś naprawić, ponieważ zastanawiam się nad kupnem.
Słyszałem, że na niektórych mapach z modyfikacji np.: Lublin Dorohusk czy Ziemia Świętokrzyska są dziury w ziemi. Czy to jest prawda i czy da się to jakoś naprawić, ponieważ zastanawiam się nad kupnem.
To nie są dziury tylko przeźroczyste tekstury gruntu. Samplaire napisał wyżej jak to naprawić.
Pomógł: 8 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 183 Skąd: Łapy
Wysłany: 04-06-2015, 05:55
Naprawa dodatków nie stwarza większych problemów w TANE czym jestem mile zaskoczony ale cała roślinność by Pofig pokazuje taki błąd " Nieobsługiwana wersja SpeedTree dla siatki: sld_w2.srt" (siatka przykładowa) z którym nie mogę sobie poradzić i podejrzewam ,że jest on nienaprawialny ale mimo to proszę o porady.
_________________ Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
Wiek: 41 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 155 Skąd: Poznan
Wysłany: 08-06-2015, 10:03
Nie wiem czy tu powinienem o to pytać...chyba nie ma sensu budować kolejnego tematu!
odnośnie pytania...czy w T.A new era ,idzie włączyć "obsługę starszych dodatków"???
Co z drzewami Speedtree od pofiga? Ktoś przeskoczył ten problem?
Od wczoraj naprawiam/poprawiam/dorabiam zasoby do mapy Lublin - Dorohusk z marnym efektem i zaczyna mnie irytować marnowanie czasu.
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Ostatnio zmieniony przez zgred 01-12-2015, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Tyle tylko że to nie poprawki do tych które są potrzebne.
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2015, 20:43
Ja poradziłem sobie z tymi drzewkami w ten sposób, że wczytałem mapę na TS12 i podmieniłem właściwie wszystkie na te ściągnięte z DLS. Potem zapisałem do cdp i zainstalowałem w TANE. Nie jest to co prawda to samo co było, ale w sumie źle nie jest
Poza tym wypróbowałem na tej trasie, jak wygląda jazda na dwóch ekranach. Całkiem nieźle to wypada, choć przydałoby się mieć monitory z bardzo wąskimi ramkami
[img][/img]
Ostatnio zmieniony przez Peeet2005 02-12-2015, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jak to na tym screenie ale zauważyłem że TANE ma dziwną przypadłość do rozmywania textur większości pysków w lokach przy zbliżeniu kamery.
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2015, 20:29
Niestety ta morda taka rozmazana jest z urzędu. Tzn dopiero wyostrza się przy dużym zbliżeniu. Wygląda, że tekstura była raczej małej rozdzielczości. Większość lokomotyw jest ok, ale akurat ta i jeszcze EP09-038 też są nieostre
Ostatnio zmieniony przez Peeet2005 03-12-2015, 20:40, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 7 razy Wiek: 108 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 633 Skąd: Stąd
Wysłany: 03-12-2015, 21:05
Na dodatek TANE z racji jaśniejszego oświetlenia lubi przepalać jasne barwy:
http://wstaw.org/m/2015/1...2-03_203402.jpg
Żeby to jakoś wyglądało, trzeba by było poprzyciemniać tekstury specjalnie dla TANE, żeby przy pełnym słońcu uniknąć efektu przepalenia.
Oświetlenie można by poprawić za pomocą ReShade z odpowiednio ustawionym configiem.
Żeby to jakoś wyglądało, trzeba by było poprzyciemniać tekstury specjalnie dla TANE, żeby przy pełnym słońcu uniknąć efektu przepalenia.
Oświetlenie można by poprawić za pomocą ReShade z odpowiednio ustawionym configiem.
Albo po prostu zmienić Ustawienia otoczenia, które znajdują się w rozwijalnej liście Główne menu. Na początek można zresetować kolory.
@peeet2005: Pobierz aktualizacje do Dragonów z TrainzMarket.com ... nie mogę patrzeć na te sprzęgi na torach ;)
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach