FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa dodatków dla T:ANE
Autor Wiadomość
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 23-05-2015, 13:28   Naprawa dodatków dla T:ANE

Zachęcam do czynnego udziału także innych.
Naprawa tych błędów nie wymaga dużych umiejętności, ale trzeba robic wszystko z głową.

@ Pierwszy problem i kilka sposobów na jego rozwiązanie tory typu chunky mesh

@ Brak screenshota mimo wpisu o jego istnieniu:
- w TrainzContent najeżdżamy prawym klawiszem na dany dodatek i wybieramy "Automaticaly generate thumbnail"

@ Jest bug, który powoduje, że po imporcie dodatków, które są wbudowane np. w TS12 pokazują się błędy, że nie ma plików texture.txt od tekstur. Doraźnie mozna taki dodatek otworzyć do edycji i programem PEV Image2TGA otworzyć plik xxx.texture i 'zapisać jako', wtedy tworzy się plik tga i odpowiedni texture.txt. Miejmy nadzieję, że to poprawią.

@ UWAGA - powyższe może się tyczyc również plików tekstur podłoża, ale w T:ANE takie pliki rzekomo nie są błędne TrainzContent nie wykazuje błędów, ale trzeba zrobić to, co opisane wyżej, inaczej na mapie w miejscu danej tekstury będzie przezroczystość!

@ w lokomotywach przy wpisie smoke jest czasem taka linijka, jeśli występuje i dodatek mamy błędny należy ją usunąć
Kod:
  file                                  "lospeed.tfx"


@ błąd, w którym mowa o pliku tga, który odnosi się 2 razy do czegoś tam (są różne komunikaty) należy popraić w ten sposób, że wpis xxx.tga zamieniamy na xxx.texture

Bardzo proszę o niekomentowanie typu 'ach ten kangury znowu cos popsuły', bo to nic nie wnosi.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 23-05-2015, 13:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-05-2015, 08:27   

W przypadku, gdy się pokaże się przykładowo taki komunikat:

- Plik obrazu „rh_art/rh_art_icon.tga” jest nieprawidłowo wykorzystywany zarówno jako plik źródłowy texture.txt jak i zwykły plik obrazu.

odnajdujemy w configu część nazwaną thumbnails i usuwamy z niej fragment zawierający odesłanie do pliku generującego błąd. Znajduje się on pod nrem 1 (usuwamy całą pozycję 1).
Zmodyfikowany config zapisujemy, a następnie dodatek zatwierdzamy.
Potem można skorzystać z opcji w TrainzContent pod nazwą "Automatycznie generuj miniaturę"
Klikamy prawym przyciskiem na dodatku, wybieramy opcję "automatycznie generuj miniaturę" w otwartym okienku zaznaczamy wszystkie opcje, naciskamy OK, czekamy, na końcu pojawia się komunikat, że coś tam nie poszło, nie przejmujemy się tym, tylko jeszcze raz zatwierdzamy dodatek.
Dodawanie tych dodatkowych miniaturek to chyba ma sens w przypadku taboru.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amek 24-05-2015, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 24-05-2015, 13:03   

Amek, ale ja o tym już napisałem, mało tego, Ty podajesz załatanie problemu, aja podaję poprawny sposób naprawy... Natomiast podałeś poprawny komunikat, który pojawia sie przy tym błędzie
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 24-05-2015, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 25-05-2015, 16:09   

Nie jest to chyba najlepsze miejsce ale zaryzykuję...

Czy można domowymi sposobami poprawić wyświetlanie roślinności autorstwa Bogdana w TANE?
Na screenie od @rysztura wygląda to w ten sposób i trzeba przyznać że nie jest to żadna rewelacja...



Chodzi mi o efekt uzyskany na rosyjskiej mapie gdzie była trawa rzucająca cień i drzewa bez różnych dziwnych zakrzywień światła. Nie mogę na szybko znaleźć linku ale mam nadzieję że wiecie o jaki filmik mi chodzi :)

Widoczne na screenie elementy wydają się być też nieco za jasne, tutaj rozumiem że wystarczy odpowiednio odjąć jasności.

Jeżeli da się domowymi sposobami poprawić tę roślinność to prosiłbym o podanie na to sposobu. Roślinność jest bardzo dobra i szkoda by było gdyby korzystanie z niej w TANE dawało niezadowalające efekty wizualne.
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 26-05-2015, 23:22   

Na początek radzę zresetować ustawienia kolorów otoczenia:

i ustawić kolory słońca i tła o godzinie 12 i wody na podobne do powyższych.
Co do tych rosyjskich drzew to one posiadają normal mapę.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2015, 09:17   

Witam!

Czy o tym pięknym stukocie kół przejeżdżających po zwrotnicy, który był obecny w poprzednich wersjach, mamy teraz zapomnieć ? :-( Brakuje mi tego ;-)
 
 
 
Koper
nowy


Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-05-2015, 10:51   

Słyszałem, że na niektórych mapach z modyfikacji np.: Lublin Dorohusk czy Ziemia Świętokrzyska są dziury w ziemi. Czy to jest prawda i czy da się to jakoś naprawić, ponieważ zastanawiam się nad kupnem.
 
 
 
cichowski34
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-05-2015, 12:59   

Koper napisał/a:
Słyszałem, że na niektórych mapach z modyfikacji np.: Lublin Dorohusk czy Ziemia Świętokrzyska są dziury w ziemi. Czy to jest prawda i czy da się to jakoś naprawić, ponieważ zastanawiam się nad kupnem.

To nie są dziury tylko przeźroczyste tekstury gruntu. Samplaire napisał wyżej jak to naprawić.
_________________
Workshop Scale Model Blog
 
 
 
marconet
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 183
Skąd: Łapy
Wysłany: 04-06-2015, 05:55   

Naprawa dodatków nie stwarza większych problemów w TANE czym jestem mile zaskoczony ale cała roślinność by Pofig pokazuje taki błąd " Nieobsługiwana wersja SpeedTree dla siatki: sld_w2.srt" (siatka przykładowa) z którym nie mogę sobie poradzić i podejrzewam ,że jest on nienaprawialny ale mimo to proszę o porady.
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 04-06-2015, 21:11   

Po prostu te drzewa, które działały w starszych wersjach, teraz nie będą działać, bo wprowadzili nową wersję SpeedTree.
 
 
 
lukaszep09 
super user


Wiek: 41
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 155
Skąd: Poznan
Wysłany: 08-06-2015, 10:03   

Nie wiem czy tu powinienem o to pytać...chyba nie ma sensu budować kolejnego tematu!
odnośnie pytania...czy w T.A new era ,idzie włączyć "obsługę starszych dodatków"???
_________________
Trainz12
 
 
 
lukaszep09 
super user


Wiek: 41
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 155
Skąd: Poznan
Wysłany: 09-06-2015, 09:03   

Wystąpiły mi takie błędy w CTL Eaos AAE 533 0 274-1

http://ifotos.pl/z/wsexenr

czy jest sposób żeby to naprawić w TANE?
_________________
Trainz12
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-12-2015, 13:27   

Co z drzewami Speedtree od pofiga? Ktoś przeskoczył ten problem?
Od wczoraj naprawiam/poprawiam/dorabiam zasoby do mapy Lublin - Dorohusk z marnym efektem i zaczyna mnie irytować marnowanie czasu.
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Ostatnio zmieniony przez zgred 01-12-2015, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-12-2015, 14:17   

Jakieś drzewka Pofiga są na DLS pod TANE.
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-12-2015, 14:35   

Tak są:
PgTree9_K1-166 <KUID2:429786:100226:2>
PgTree9_K1_3-166 <KUID2:429786:100231:2>
PgTree9_K1_7-410 <KUID2:429786:100256:2>
PgTree9_K1_1-162 <KUID2:429786:100257:2>
PgTree9_K1_5-286 <KUID2:429786:100258:2>
PgTree9_K1_2-180 <KUID2:429786:100264:2>
PgTree9_K1_4-278 <KUID2:429786:100265:2>
PgTree9_K1_6-384 <KUID2:429786:100266:2>
PgTree9_K1_8-492 <KUID2:429786:100282:2>
PgTree9_K1_10-590 <KUID2:429786:100283:2>
PgTree9_K1_9-414 <KUID2:429786:100339:2>
PgTree9_K1_11-674 <KUID2:429786:100340:2>

Tyle tylko że to nie poprawki do tych które są potrzebne.
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2015, 20:43   

Ja poradziłem sobie z tymi drzewkami w ten sposób, że wczytałem mapę na TS12 i podmieniłem właściwie wszystkie na te ściągnięte z DLS. Potem zapisałem do cdp i zainstalowałem w TANE. Nie jest to co prawda to samo co było, ale w sumie źle nie jest :-)
Poza tym wypróbowałem na tej trasie, jak wygląda jazda na dwóch ekranach. Całkiem nieźle to wypada, choć przydałoby się mieć monitory z bardzo wąskimi ramkami :-)
[img][/img]
Ostatnio zmieniony przez Peeet2005 02-12-2015, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-2015, 14:38   

Morda tej Epoki rozmazana jest z powodu łączenia, czy to jakieś błędy w edycji screena?
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-12-2015, 15:53   

Nie wiem jak to na tym screenie ale zauważyłem że TANE ma dziwną przypadłość do rozmywania textur większości pysków w lokach przy zbliżeniu kamery.
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2015, 20:29   

Niestety ta morda taka rozmazana jest z urzędu. Tzn dopiero wyostrza się przy dużym zbliżeniu. Wygląda, że tekstura była raczej małej rozdzielczości. :-( Większość lokomotyw jest ok, ale akurat ta i jeszcze EP09-038 też są nieostre





Ostatnio zmieniony przez Peeet2005 03-12-2015, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 03-12-2015, 20:57   

Wyłączenie opcji Używaj streamingu tekstur (Use texture streaming) rozwiązuje ten problem (kosztem wydajności).
 
 
 
PMT 
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 633
Skąd: Stąd
Wysłany: 03-12-2015, 21:05   

Na dodatek TANE z racji jaśniejszego oświetlenia lubi przepalać jasne barwy:
http://wstaw.org/m/2015/1...2-03_203402.jpg
Żeby to jakoś wyglądało, trzeba by było poprzyciemniać tekstury specjalnie dla TANE, żeby przy pełnym słońcu uniknąć efektu przepalenia.
Oświetlenie można by poprawić za pomocą ReShade z odpowiednio ustawionym configiem.
_________________
#547220/#688894
PMT's Trainz Studio
Na warsztacie
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 03-12-2015, 21:27   

PMT napisał/a:

Żeby to jakoś wyglądało, trzeba by było poprzyciemniać tekstury specjalnie dla TANE, żeby przy pełnym słońcu uniknąć efektu przepalenia.
Oświetlenie można by poprawić za pomocą ReShade z odpowiednio ustawionym configiem.

Albo po prostu zmienić Ustawienia otoczenia, które znajdują się w rozwijalnej liście Główne menu. Na początek można zresetować kolory.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2015, 22:02   

Ej koledzy, a gdzie mogę znaleźć te zaawansowane opcje ustawień? Szukam i szukam i nic :-(
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 03-12-2015, 22:31   

SimonGR napisał/a:
Wyłączenie opcji Używaj streamingu tekstur (Use texture streaming) rozwiązuje ten problem (kosztem wydajności).

Ta opcja znajduje się w Ustawieniach w launcherze w zakładce zaawansowane.
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-12-2015, 23:39   

@peeet2005: Pobierz aktualizacje do Dragonów z TrainzMarket.com ... nie mogę patrzeć na te sprzęgi na torach ;)
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group