FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Poprawianie dodatków dla TS2009
Autor Wiadomość
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 17:24   Poprawianie dodatków dla TS2009

Mam nadzieję, że nie tylko ja się będę udzielał w tym temacie, ale do rzeczy.
Na początek wezmę tabor Kilanzioma. W zasadzie do poprawy są pliki texture.txt dla materiałów zawierających mapowanie alfa, trzeba je po prostu dostosować do TS2009.
Przy poprawkach taboru Kilana, korzystać będę z dwóch szablonów, które już przetestowałem, jeden dla alfa w skali szarości, drugi dla czarno-białej.
1. Wszystkie materiały zawierające alfę czarno-białą powinny mieć następujący wpis w pliku texture.txt:

AlphaHint=masked
Compression=DXT1
AutoMip=nicest
MipFilter=nearest


Do takich materiałów możemy zaliczyć: bufory, sprzęgi, szczegóły podwozia, barierki, ogrzewanie parowe itp.
Pewną modyfikacją tego szablonu, będzie wpis dla wewnętrznych części okien, powinien on wyglądać tak:

AlphaHint=masked
Compression=DXT1
AutoMip=nicest
MipFilter=none


Dzięki takiemu wpisowi unikniemy przenikania tekstur. Oczywiście ta poprawka ma pewną wadę, gdyż w jej wyniku szyby od strony wewnętrznej uzyskują całkowitą przeźroczystość, ale nie ma to negatywnego wpływu na wygląd modelu.

2. Materiały zawierające mapowanie alfa bazujące na skali szarości. W tym wypadku wpis powinien wyglądać tak:

AlphaHint=semitransparent
Compression=DXT5
AutoMip=nicest
MipFilter=none


Powyższy wpis ma zastosowanie w przypadku okien od strony zewnętrznej oraz napisów wszelkiej maści (ja zastosowałem go także tablic malowanych na wagonie).
UWAGA! W celu poprawienia wydajności należy wykonać takie poprawki w każdym materiale zawierającym mapowanie alfa.

Dodatkową poprawką którą należy wykonać w taborze Kilana jest zwiększenie wysokości tekstury ramy z 16 pikseli do 32. Ten problem występuje w modelach Ludmił oraz w niektórych wagonach (np. w salonce Ashx 07).

Dodam jeszcze, że wpis nr. 2 nadaje się do modyfikacji materiałów w dodatkach tworzących roślinność ale tylko typu scenery (NIE STOSUJCIE GO DLA SPLINE-ÓW), zaś wpis nr. 1 zmodyfikowany do poprawienia dodatków Sieci Trakcyjnej Chestera.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 16-05-2010, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-05-2010, 18:25   

Miło że poruszyłeś ten temat , bo jestem w trakcie przerabiania taboru pod 2009 , i jest mały problem , konkretnie na przykładzie CTL ST44 R009 , próbowałem Twoich wpisów i niestety nie uzyskałem zamierzonego efektu który miał zniwelować przenikanie w tym wypadku akurat całej górnej części przodu tej lokomotywy która oparta jest na alphie. Próbując Twoich wpisów albo przenikanie dalej występowało , albo zamiast przeźroczystych szyb pojawiała się normalna tekstura z pliku http://img43.imageshack.us/i/97877049.jpg/ . Prosiłbym o pomoc , bo już nie mam pomysłów jak ten problem rozwiązać. W sumie to jedyna rzecz której dotychczas nie zrobiłem a brakuje mi jej do pełni szczęścia :)

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 18:59   

Wiesz co Zwinny ja nic nie widzę na tym obrazku, ale podejrzewam iż chodzi Ci o to że okno jest nieprzeźroczyste? Pomyliłeś po prostu okna, zewnętrzne powinny być semitransparent, wewnętrzne masked. U mnie w ST44 to wygląda tak:
- pliki z semitransparent:
cab_sd_win-cab_sd_win_a.texture.txt
door_win-door_win_a.texture.txt
headwin-headwin_a.texture.txt
szyba-szyba_a.texture.txt
window_small-window_small_a.texture.txt
to okna, i jeszcze:
a-a_a.texture.txt
b-b_a.texture.txt
cien-cien_a.texture.txt
- pliki z masked - wszystkie pozostałe
Aha, te pliki nie są od tego modelu, po prostu nie ściągam tak nowoczesnych lokomotyw ;-)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-05-2010, 19:58   

No nie pogadasz , teraz jest gitesik :)! Dzięki wielkie , myślę że do lipca uda mi się przemielić wszystkie dodatki jakie chce , stworzyć jakąś ładną flotę lokomotyw i wagonów , bez czerwonych wykrzykników w CM i będę się mógł za mapę ze spokojem wziąć.

Swoją drogą muszę przyznać że całkiem dobrze mi się współpracuje z CM w TS2009 przy przerabianiu. Większość błędów w configu które objawiają się czerwonymi wykrzyknikami w TS2009 idzie usunąć przez otwarcie pliku za pomocą menadżera zawartości plus (MZP) i tam pokazuje config zaznaczając jednocześnie na czerwono co jest nieprawidłowe.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 20:12   

Wiesz nie musisz mielić wszystkich plików osobno, w przypadku wagonów Kilana wystarczy zrobić szablon (np. ja mam taki do wszystkich wagonów) i podmieniać pliki wg szablonu ew. wywalając nadwyżki, tak jest znacznie szybciej.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-05-2010, 20:14   

Jeszcze takie pytanie , do cienia pod lokomotywą/wagonem też dodawać wpis? Zmieni to coś?

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 20:30   

Przecież podałem Ci w liście plików także cień. A czy zmieni? Wizualnie raczej nie, ale wg tego co napisał Auran kompresja (wpis Compression=) plików z alfą zwiększa wydajność gry.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-05-2010, 20:43   

Tak , tak , przeczytałem , tylko że mój brak wiedzy na temat tego co poszczególne wpisy robią nakazał mi się upewnić co do cienia , bo w mojej myśli było tylko to że zmienia się coś graficznie , nie wiedziałem o zwiększeniu wydajności itd. Przepraszam za to głupie pytanie.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 20:48   

Tu masz wyjaśnienie wszystkich wpisów: http://online.ts2009.com/...xture.txt_Files
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-05-2010, 22:48   

Rewelacja!
Mam pytanie, czy w przypadku obrazu drzwi wagonu od strony wewnętrznej umieszczamy wpis tak jak dla wewnętrznej strony okien, czy tak jak dla alfy bazującej na skali szarości?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amek 16-05-2010, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 22:57   

Cytat:
i jest mały problem , konkretnie na przykładzie CTL ST44 R009


tego gagarina chwilowo olej, bo jest to jeden z ostatnich które nie zostały dorobione do standardu który uznałem za ostateczny dla tej serii, oprócz niego pozostały jeszcze maszyny Rail Polska (3 szt). Reszta rodziny M62 jest zakończona.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 23:32   

amek napisał/a:
(...)Mam pytanie, czy w przypadku obrazu drzwi wagonu od strony wewnętrznej umieszczamy wpis tak jak dla wewnętrznej strony okien, czy tak jak dla alfy bazującej na skali szarości

Wszystko od środka masked, wszystko od zewnątrz semitransparent.
A tak BTW zacząłem od modeli Kilana, a powinienem raczej od swoich, ale jak widać łatwiej jest pluć w cudze gniazdo ;-) Co do moich modeli, w najbliższym czasie może wrzucę je gdzieś poprawione do wersji TS2009 (na pewno nie na DLS, bo nie chcę ich blokować dla posiadaczy niższych wersji)
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 12-12-2010, 23:15   Naprawianie dodatków pod TS2009-2010

Chciałem napisać tutorial odnośnie naprawiania dodatków pod TS2009-2010, ale zauważyłem, że nie zawsze moje sposoby się sprawdzały i zgodnie z zasadą - im dalej w las, tym więcej drzew - stwierdziłem, że g***o wiem. Niemniej cały czas męczy mnie problem naprawiania dodatków i chęć podzielenia się nabytą drogą prób i błędów wiedzą, więc wpadłem na wtórny pomysł (wtórny, bo na forum Auranu jest taki), żeby ludki pytały jak naprawić jakiś konkretny dodatek (z podaniem kuidu oraz w miarę możliwości źródła dodatku) z podaniem konkretnych zarzutów kierowanych ze strony TS2009-10 w stronę problematycznych elementów. To, mam nadzieję, tak jak w moim przypadku, spowoduje chęć poznania dogłębniej tajników poprawiania/naprawiania dodatków. Tu nie chodzi o teoretyczne dywagacje, tylko o konkrety. Wiem, że nie zawsze naprawiałem po ludzku, tylko czasem na rympał, ale suma sumarum się udało.

NAJWAŻNIEJSZE:

Trzeba zrobic mały wstęp przed naszymi działaniami, żeby widzieć wszystko co nam potrzebne, a mianowicie w ustawieniach folderów dla windows: pokaż rozszerzenia plików. Bez tego kluczowy costam.texture byłby identyczny jak costam.texture.txt - bez tego nie da się pracować!!! Druga rzecz, to przestawienie języka CMP na angielski, bo po polsku pisze, że mu dolega, ale nie wiadomo co.

No dobra, na początek sam coś zaproponuję, co jest proste i nie wymaga żadnej wiedzy, tylko uważnego czytania żali CMP. Wczoraj chciałem zainstalować mosty 750 Shaggiego, które wymagały instalacji torów Sir_M z PTT (dokładnie to tory v3 750) i napotkałem problem z obrazka:


Jak widać, tory zainstalowały się z błędem krytycznym (opis w oknie), a przez to mosty (które wymagają toru 4) mają błędne zależności).
Hmm, co tu zrobić przy takich brakach?
Zainstalowałem te tory w TRS2004, żeby zobaczyć jak autor je widzi. Okazało się, że 4/5 plików zainstalowanych jest niepotrzebna, czyli otwieramy dodatek z poziomu CMP do edycji w eksploratorze i wywalamy wszystkie pliki z folderu oprócz config.txt i podfolderu mstand_tex, zatwierdzamy i o! No i już :-P

Oczywiście to nie jest poprawianie dodatków pod TS2009/2010, tylko naprawianie. Drstrach, mam nadzieję, wyjaśni różnice, bo ja to matoł jestem w tych kwestiach :-( :-/

Zapraszam ludki do podawania KONKRETNYCH przykładów błędów z podaniem numeru kuid i najlepiej źródła dodatku, w miarę możliwości sam poradzę co zrobić, a mam nadzieję, że inni też coś od siebie dorzucą :-) Dla odpowiadających: jak chcesz napisać 'poszukaj w google', to lepiej nic nie pisz.
Ostatnio zmieniony przez samplaire 12-12-2010, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 12-12-2010, 23:51   

!!!
I oczywiście nie można wyrzucić pliku MESHA 4mstandard.im!!!
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 07-01-2011, 19:46   Dodatkowo

Polecam temat Jamala , w nim wiele porad na typowe komunikaty o błędzie.
 
 
 
Arra
super user


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Głogów
Wysłany: 06-05-2015, 20:16   

Powitac.

Panowie znalazlem ten temat i chyba moje pytanie bedzie na miejscu.
W lokach typu EU i EP szyby z zewnatrz wygladaja jakby ktos nalozyl na nie siatke w kolorze nadwozia ale to z daleka w momencie maksymalnego przyblizenia szyba odzyskuje normalny wyglad. (mowimy tu wlasnie o TRS2009)

Czy to jest problem tych wpisow o ktorych pisal autor tematu (jesli tak to gdzie szukac plików z tymi wpisami) czy moze to problem natury ustawien grafiki?
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-05-2015, 09:27   

W teksturach stopni LOD autor nie przewidział/nie zrobił tekstur szyb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group