FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Obiekty scennery.
Autor Wiadomość
BATI1972 
user



Wiek: 48
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-06-2014, 14:32   Obiekty scennery.

Witam Wszystkich. Mam taką prośbę do szanownych twórców modeli loków i wagonów. Czy ktoś byłby skłonny zrobić i wydać swój model lokomotywy, wagonu jako obiektu scennery? Chodzi mi o maksymalne odchudzenie modelu, zrobienie jakiś prowizorycznych wózków i dodanie pantografu do pudła modelu jeśli chodzi o lokomotywy. Chodzi mi głównie o to aby można było umieścić taki obiekt na dworcowych torach lub bocznicy. Wystarczyłyby dwa lub trzy takie loki np EU07 i trzy wagony osobowe. Piszę to z myślą o mapach tramwajowych, ale i na kolejowych na pewno by się przydały. To taka moja luzna propozycja, ale liczę na Waszą przychylność. Serdecznie pozdrawiam.
_________________
NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 77 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3126
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 27-06-2014, 11:36   

Propozycja ciekawa. Podejrzewam jednak, ze twórcom będzie trudno znaleźć czas na 'psucie' modeli. Natomiast myślę, że jako modelarz mógłbyś wybrać interesujące Cię modele, wykonać pewną pracę samemu, a potem spytać autora konkretnego obiektu o zgodę na wydanie. O co chodzi: ja bym zrobił tak. Wziąłbym model wagonu i rozłożył na części. Główną siatkę wyrzuciłbym, a za nową główną robiłaby okrojona siatka LOD. Taki model zrobiłbym jako scenery. Ale co z wózkami? Z wózkiem zrobiłbym to samo - LOD0 wyrzucić, LOD1 jako główny (jeśli sa kolejne, usunąłbym). Wózek i jego texy wrzuciłbym do folderu wagonu, a odpowiednimi wpisami w config (punkty przyczepu wózków w wagonie są, więc do nich moznaby podpiąć mesh wózków). W ten sposób zrobiłbyś wagon - scenery na swoim kuidzie.
To jest teoria, bo nie mam 100% pewności czy technicznie jest to możliwe, ale bym spróbował.

[EDIT]
Zrobiłem próbę i tak:
- pudło jako scenery
- dodatki jako mesh library (wózki, pantografy, drzwi)

W ten sposób powstaje dodatek TS2009+
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 27-06-2014, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BATI1972 
user



Wiek: 48
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-06-2014, 13:07   

Dzięki za odpowiedz. Robiłem już obiekty scennery z modeli tramwajów i mam sprawdzone dwa sposoby. Pierwszy to wyrzucenie wszystkiego z wnętrza modelu a na teksturach okien umieścić foty okien bez kanału alfa. Wózki i pantograf osobno jako obiekty scenery. Drugi sposób to do odchudzonego modelu wozu dorzucić siatki wózków i pantografów tak aby tworzyły jeden obiekt i nie trzeba wtedy nic wpisywać w confing, bo wystarczy wtedy najprostrzy wpis w confingu, np.

kuid <kuid:576090:301>
region "Poland"

mesh-table
{
default
{
mesh "105N_wrak01.im"
auto-create 1
}
}
light 1
category-class "BH"
category-region-0 "PL"
category-era-0 "1910s"
category-era-1 "1920s"
category-era-2 "1930s"
category-era-3 "1940s"
category-era-4 "1950s"
category-era-5 "1960s"
trainz-build 2
type "pojazdy"
description "PTram BATI 105N Wrak 01"
asset-filename "105N"
username "PTram BATI 105N Wrak 01"
author "BATI1972"
organisation "PTram"
contact-email "l"
contact-website "www.ptram.eu"
license "Licencja PTT Open Content
http://trainz.krb.com.pl/...ntent,108"
kind "scenery"

kuid-table
{
}

Co do Twojej propozycji zrobienia we własnym zakresie takiego obiektu to brałem to pod uwagę, ale jedyny sposób jaki jest mi znany aby ingerować w siatkę jest konwert formatu .in do formatu .dxf za pośrednictwem 3dconventer aby potem importować do Gmaxa. Problem w tym że potem trzeba wszystko teksturować od początku. Ostatnio też zauważyłem że 3dconventer podczas konwertowania robi błędy gubiąc niektóre polygony. Od niedawna zacząłem bawić się w przeróbki modeli na obiekty scennery i może istnieje dogodniejszy sposób na który jeszcze nie wpadłem. :)
_________________
NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
Ostatnio zmieniony przez BATI1972 27-06-2014, 14:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 77 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3126
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 27-06-2014, 13:19   

Ten sposób ingerencji jest zbyt głęboki jak na mój gust, tak więc konwersja przy pomocy tego programu wg mnie nie wchodzi w grę. Jedyne rozwiązanie 'na szybko', to to co Ci podałem.

Natomiast wyedytuj swój post i usuń maila, bo skończysz jak ja mam teraz (zakładając działalność gospodarczą podałem nieopatrznie maila i podano go na stronie urzędu!) - ostatnio dostałem 120 spamów w jednym dniu (!!!)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
BATI1972 
user



Wiek: 48
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-06-2014, 14:18   

Dzięki za zwrócenie uwagi o mailu. :) Będę coś kombinował. Jeśli uda mi się coś sensownego zrobić to zapodam screeny w tym temacie i wyślę dodatek do autora modelu z prośbą o wydanie na stronce PTram. Pozdrowionka.
_________________
NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group