Tak jak mówiłem o DLS wszystko jest tam ładowane bez większej dokładności - miniaturki wszystkie takie same tylko nazwy inne...
A niektóre przypominają wyglądem, kolorem jak te standardowe od Auranu w czystej instalce.
Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u?
Myśle że by pomogło to osobom które zaczynają przygode z TRS/TS i nie było by kłopotów z dobieraniem roślinności żeby pasowała do reszty...
Sciagnij sobie Holopole albo Sudety i popatrz co za obiekty, tekstury itp sa tam uzywane. Pick list o ktorej pisales mi na PW jest do tego cholernie uzyteczne.
A i taka uwaga - bawiac sie w ten sposob nasladujesz styl innego budowniczego i mozesz sie wkopac z "o bogowie on to tak ladnie robi a ja guzik umiem, nierobie tej mapy!"
Ja tak wywalilam do kosza troche zbyt duzo projektow. Efekt uboczny to powrot do starego dobrego stylu z 2004 roku :D
Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u
Hmmmmmmm, a Kilan to po co się produkował ze swoją minimapką? Przecież zrobił ją specjanie dla takich świeżaków jak ja czy Ty. Idź do działu "mapy fikcyjne" i znajdź "Mapa PL"
Ja ostatecznie mogę udostępnić kilka segmentów Zimowiska i mojego wąskotorowego projektu (jako demo dema ;p) żeby dla przeciwwagi dać alternatywę dla tych co lubią tłuściej a mają współcześniejsze komputery. Pasi taka pomoc ?
Sciagnij sobie Holopole albo Sudety i popatrz co za obiekty, tekstury itp sa tam uzywane. Pick list o ktorej pisales mi na PW jest do tego cholernie uzyteczne.
A i taka uwaga - bawiac sie w ten sposob nasladujesz styl innego budowniczego i mozesz sie wkopac z "o bogowie on to tak ladnie robi a ja guzik umiem, nierobie tej mapy!"
Ja tak wywalilam do kosza troche zbyt duzo projektow. Efekt uboczny to powrot do starego dobrego stylu z 2004 roku :D
Wierz mi na słowo że siedząc 18-20-24h w pracy, gdzie praktycznie co 1h mam obowiązek wyjść na fajke i spacer po dworze co zajmuje 10min max i przez reszte czasu patrzeć w sufit człowiek jest zdolny do wielu (dziwnych) zachowań...
A pick list się przyda bo wpisywanie co "rusz" i przypominanie sobie nazw dodatków to mija się z celem przy kolekcji 5-6 GB, Dziękuje Ci slicznie. :)
Jacek napisał/a:
Cytat:
Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u
Hmmmmmmm, a Kilan to po co się produkował ze swoją minimapką? Przecież zrobił ją specjanie dla takich świeżaków jak ja czy Ty. Idź do działu "mapy fikcyjne" i znajdź "Mapa PL"
Ja ostatecznie mogę udostępnić kilka segmentów Zimowiska i mojego wąskotorowego projektu (jako demo dema ;p) żeby dla przeciwwagi dać alternatywę dla tych co lubią tłuściej a mają wspócześniejsze komputery. Pasi taka pomoc ?
Drzewa:
JVC(M)Trees Pine #4a 19m <kuid:328583:3297>
JVC(S5) Pine 'B' 23m <kuid:328583:6150>
G: tree20 - birch 20m <kuid:71619:22320>
Dla mnie to ma rece nogi i ogon :D
PS: Lasy Stonkowskie to projekt do nauki dlatego bede pokazywala rozne fragmenty z roznych odcinkow mapy. Do wersji finalnej wiele z tu pokazanych fragmentow moze nie wejsc.
_________________ MEOW!
Ostatnio zmieniony przez Alana 18-03-2013, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2013, 21:23
Alane, tylko na miłość boską, przestań stosować te prehistoryczne tekstury od Auranu. W czasach nowożytnych powstało na prawdę sporo dobrych tekstur, zarówno do niższych wersji (rozdzielczość 128x128), jak i wyższych (256x256 w górę).
Moge zmienic tekstury jezeli znajde kolejny komplet ktory mi odpowiada. Grass1 i podtypy to komplet ktory jest ze soba swietnie spasowany i jezeli np mam robic teksturowanie metoda Killana to wole uzywac czegos takiego. Po innym trawsku widac powtarzalnosc tekstur, tutaj czegos takiego niema - poprostu ktos sie postaral.
To samo pola - obie wersje zaoranego i pasy trawy zielonej i zoltej.
Poprostu - te stare tekstury znam i lubie a nowszych to wlasciwie tylko twoje.
Reszta jest jakas mietka i mi sie zwyczajnie niepodoba.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2013, 22:30
Alana napisał/a:
Moge zmienic tekstury jezeli znajde kolejny komplet ktory mi odpowiada. Grass1 i podtypy to komplet ktory jest ze soba swietnie spasowany i jezeli np mam robic teksturowanie metoda Killana to wole uzywac czegos takiego
Moje to też komplet i takie bajery można robić.
Alana napisał/a:
Po innym trawsku widac powtarzalnosc tekstur, tutaj czegos takiego niema - poprostu ktos sie postaral.
Po tym też, tylko one są tak rozmazane, że tego nie widać
Widzisz, kładzenie tekstur wiąże się z nieustającym naciskaniem jednego z klawiszy: "[" lub "]". Jak zastosujesz taką metodę, to stworzysz sobie niepowtarzalną próbkę, którą potem można przenosić metodą kopiuj/wklej.
Alana napisał/a:
Poprostu - te stare tekstury znam i lubie a nowszych to wlasciwie tylko twoje.
A może ktoś z doświadczonych kolegów zrobiłby taką powierzchowną listę tekstur jakie by polecili do danych mapek patrząc pod względem pory roku? :) Ja także zawsze mam z teksturkami problem.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-03-2013, 22:41
Właściwie wszyscy zaawansowani używają dwóch kompletów: FMA (np. murva - kilkanaście rodzajów) i do TS09+ Doktora. Ja używając dobrodziejstw TS2010 stosuję właściwie wyłącznie tekstury Doktora o wyższej rozdzielczości - zarówno do lasu, pól, jak i do łąk. Uzupełniam niekiedy ten komplet o tekstury Samplaire'a - pod nasypy jego autorstwa, pod tory (również jego) i jako cienie pod drzewa i krzaki. Wśród wszystkich tych kompletów znalazłem również bardzo dla mnie cenne tekstury piachu, które stosuję w nasłonecznionych częściach boru.
- zwróć uwagę że rozmyła się powtarzalność drzew, na screenie tego i tak nie widać nigdy idealnie, ale jakbys jechała nosem do okna: las, przemykające drzewa zrobią się realniejsze. I o to chodziło moim zdaniem.
Pobawilam sie troche i:
To widze ze mi wyszlo - krzakow jest zatrzesienie ale tez jest jako taki klimat wiejskiej okolicy. No i trafilam na te palki wodne w trawach z rolki jvc.
Tu juz mniej - powod: trawa!
Nie jestem przyzwyczajona do stosowania tego trawska i wlasciwie niewiem gdzie jest go za duzo a gdzie za malo. Tam na pierwszym screenie trawa jako pas rozdzielajacy miedzy torem a wiejska droga jest super ale tutaj to juz sie nie sprawdza. Jedyny wyjatek - tor przy budynku dworca ktory chce pokazac jako zarosniety i niezdatny do uzytku. A reszte trawy z obszaru stacji wlasciwie najchetniej bym wywalila. Tylko ze jak wywale to dostane zjebki ze znowu robie w klimacie 2004 roku.
Reszta stacji - brakuje pierdolek typu lawki, kosze na smieci, tablice z nazwa [jeszcze nie mam wymyslonej] czesci oznakowania i ewentualnie ludzikow.
Teren obok tych 3 ceglanych domkow za ladownia drewna - niezagospodarowany.
Prosze o uwagi.
A i na kilka dni odpuszczam sobie temat lesny i ide sie bawic. Wbudowana mapka city and country do przerobienia na nasze dodatki tak zeby miejska czesc stacji upodobnic troche do Lodzi Fabrycznej. Troche inny kilmat i troche inny cel.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2013, 13:05
Wymień tą drogę, wygląda fatalnie. Z tego co pamiętam, to Wojtek wyprodukował niezłe drogi z trylinki.
BTW te kłody to jakiś dobrze zorganizowany oddział pruskich pionierów układał?
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3926 Skąd: Opole
Wysłany: 26-03-2013, 13:37
Doctore się czepia Prusaków To ZMS układał w ramach czynu społecznego, bo telewizja miała przyjechać /tak gadali/. Alana stwierdzam znaczący postęp, coś jak różnica między komputerem NASA w lądowniku LEM, a dzisiejszym tabletem.
BTW te kłody to jakiś dobrze zorganizowany oddział pruskich pionierów układał?
heh, a ja po przeczytaniu Żołnierzy Wolności Suworowa raczej stawiałbym na wkład pracy kilku krasnoarmiejskich kompanii, z tym że oni jeszcze układali wg grubości pni ku górze btw polecam, kto nie czytał.
Alana, jak już wymienisz drogę to pociągnij pod nią taką teksturę która będzie trochę odróżniała się od głównej tekstury ziemi przy niej. Wiesz, o stworzenie takiej krawędzi/pobocza mi chodzi, która jest zawsze brudniejsza bo i piasek ciemny i błoto jak mokro itd....
Dzisiaj się bawię trs w domu to screena wrzucę o co mi chodzi.
W każdym razie to pozwoli na zaakcentowanie drogi wśród mnóstwa zieleni tekstur. Na zimowej mapie tą rolę spełnia brudniejszy śnieg i barierki Wojtka (Wojtuś, ajlawju).
Generalnie rozwijasz się otoczeniowo . Chociaż te rośliny nie są moje ulubione, trochę trącają wersją pudełkową TRS2004. ;p. Aha, widzę że zwracasz uwagę na pokazywanie screenów z lotu nad kukułczym gniazdem i to bardzo dobrze dla pokazania układu szlaku. Ale pokaż czasem też screena z punktu widzenia pieszego bo w kontekście klimatu otoczenia to też ważne.
edit: nie chodzi mi o screeny takie jak ten pierwszy, bo ten jest z perspektywy "ludzia", tylko miejsca gdzie są budynki i tory itp... tak jakby człowiek po stacji łaził...
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3926 Skąd: Opole
Wysłany: 26-03-2013, 16:33
Jacek nie każdy zrobił doktorat z otoczenia. Alana się rozwija i to całkiem nieźle. Mój szczególny zachwyt wzbudza ten pierwszy. Gdybyś pamiętał, jak to u niej kiedyś wyglądało, to byś tak nie marudził Osobiście jestem pełen uznania i doceniam włożony wkład, a że zdarzają się niedoróbki, to nie tragedia. Najważniejsze że kierunek dobry i chęci na awans rozwojowy większe niż naszych szmaciarzy od piłki kopanej.
Ryś, ja nawet słóweczkiem takim tycim tyciuteńkim nie skrytykowałem pracy Alany swoim poprzednim postem. Wręcz przeciwnie, biorąc pod uwagę to co widziałem kiedyś widzę że dziewczyna daje radę! Reszta to dygresje, ale zero krytyki jej pracy, którą naprawdę doceniam.
Cytat:
Generalnie rozwijasz się otoczeniowo
________
Lutek ma rację, możesz wyciąć te grube pasy lasu. Gęstwina przy torach zapewniła już złudzenie że to spory bór.
A co do tekstury pod drogą chodziło mi o takie przyciemnienie...
Spróbuj, jak Ci nie podejdzie to nie będziesz stosować i już.
Las zostaje taki jaki jest - robilam kiedys mapke na ktorej juz to przerabialam i ani tla ani las z rolki nie daja tego efektu ktorego potrzebuje.
Jacek - widze ze skumales o co chodzi w dziale piaskownica bo dokladnie o takie porady chodzi - zrobie jak wroce do tego fragmentu.
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 26-03-2013, 21:17
No ale to jest bez sensu. Co Ci daje zapchanie na bokach mapy kilkuset metrową pokrywą zieleniny skoro Twoje oko w ogóle nie dostrzeże różnicy? Już nie mówię o jeździe w kabinie, to zapchanie mapy.
Wrocilam do geodety.
Sprawa wyglada tak ze mam w glowie kilka roznych projektow tej mapki i mozliwe ze cos z tego co pokazuje zwyczajnie wyleci z dysku. Zeby nie robic smietnika wszystkie swoje prace bede wrzucala w tym temacie.
Na poczatek - port rzeczny w ktorym odbieram wegiel z barek i rozsylam po okolicy.
Fragment do mapy typu "kolejka elektryczna" czyli spodziewac sie uproszczen w geometri i SRK oraz dostosowania do skladow pociagow max 200-250m dlugosci. Mapy pelnowymiarowe na chwile obecna odpadaja - kolejke robie "for the lulz" i wlasnie o dobra zabawe w tym chodzi a wypelnianie 600-700m otoczeniem tylko dlatego ze tak kaza przepisy dobra zabawa nie nazwe.
Potrzebuje:
- nabrzeza portowego jako dodatek albo sensownej tekstury betonu
- torow do zamontowania w betonie - ktore z tramwajowych rowkowych byscie polecili
- zdjec tego typu okolicy [port rzeczny z bocznica kolejowa] - moze byc link do google maps
To by bylo na tyle, wroce jutro z roboty to pogonie stacje towarowa.
_________________ MEOW!
Ostatnio zmieniony przez Alana 03-07-2013, 00:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach