FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa dodatków dla T:ANE
Autor Wiadomość
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2015, 13:05   

peeet2005 napisał/a:
Niestety ta morda taka rozmazana jest z urzędu. Tzn dopiero wyostrza się przy dużym zbliżeniu. Wygląda, że tekstura była raczej małej rozdzielczości. :-(

No to wszystko jasne, problemy z ładowaniem LOD (post Samplaire z tego wątku), brak optymalizacji niezależnie od rozdzielczości (tutaj) i problemy z wczytywaniem tekstur (tekstury powinny się skalować w zależności od rozdzielczości, tzw. Mip Mapping) wskazują na kosmiczny problem z przetwarzaniem otoczenia.
IMO powodem jest przede wszystkim korzystanie ze starego systemu teksturowania. Kangury zamiast zaimplementować direct draw surface postanowili ciągnąć tga/texture. Rozumiem, że chciali zachować kompatybilność wsteczną ale chyba lepiej jest masowo przekonwertować tekstury na dds, niż dalej ożywiać tego trupa.
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2015, 14:16   

Oczywiście ściągnę aktualizacje do loko :-)
Ale w kwestii zaawansowanych ustawień to być może mamy inne wersje (moja 78667), ale nie ma tam tej zakładki :-( Jest tylko opcja w Developer - Advanced Debug Tools, ale nie bardzo wiem co to daje.
 
 
 
Generally
trainz
Generalny


Pomógł: 36 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 303
Skąd: Zabrzeg
Wysłany: 04-12-2015, 23:21   

peeet2005 napisał/a:
Ale w kwestii zaawansowanych ustawień to być może mamy inne wersje (moja 78667), ale nie ma tam tej zakładki :-( Jest tylko opcja w Developer - Advanced Debug Tools, ale nie bardzo wiem co to daje.

Jeśli dalej chodzi o opcję Use texture streaming, to znajduje się ona właśnie tutaj:
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2015, 17:20   

:-) NO tak, najciemniej pod latarnią ;-) Dzięki!
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2015, 13:45   Zapory CTS

Czy ktoś doradzi jak naprawić zestaw zapór drogowych CTS ?
Po aktualizacji wyskakują takie błędy:
! VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported.
- VE170: Failed to open compiled texture 'light-light.texture' for 'arc:fld:$(local)/hash-5D||kuid 546240 1220.tzarc|'
- VE165: Texture 'light-light.texture' is missing or could not be loaded in mesh 'bbd light.im', material '*light*27BF73C8*mtl #0*m.onetex'.
! VE144: Category code 'ZX - Paintshed template' is obsolete.
Dodam, że KUID 546240 1220 jest wykazany jako Modified więc nie bardzo wiem o co w tym chodzi :-(
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2015, 22:09   

Coś się porobiło samo, bo dziś patrzę a te wszystkie zapory CTS są dostępne w geodecie jakby nigdy nic :-D Chyba samo sie naprawiło :)
Tak dodam jeszcze, że zainstalowałem nowe ETZ EN62 i EN96 i okazało się, że wszystko działa od kopa, że się tak wyrażę :-D Nawet wszystkie dodatki i zależności też nie wykazały błędów ! Tak samo ET22-2000 nie wykazała żadnych problemow !
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2016, 17:55   

Mam jeszcze małe pytanie jak naprawić taki błąd w dodatku:
- VE90: This asset has an invalid KUID user id
Skąd można się dowiedzieć jaki ma być prawidłowy KUID ?
 
 
 
Generally
trainz
Generalny


Pomógł: 36 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 303
Skąd: Zabrzeg
Wysłany: 14-04-2016, 18:15   

Tego się niestety nie da naprawić. Ktoś po prostu wpisał byle jaki kuid autora (ten drugi ciąg cyfr), który po prostu nie istnieje w bazie danych N3V.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2248
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 08-04-2017, 18:40   

Tak przy okazji (a'propos tematu obok) - żeby te kabiny nie uziemiały wszystkich loków, to wystarczy w jej configu usunąć linijki dotyczące skryptu ("script" i "class"). Oczywiście to powoduje, że kabiny stają się statyczne, ale podmiana na jakiś erzac daje to samo, plus dużo czasu na podmianę kuidów, plus dużo gorszy efekt estetyczny. Myślę więc, że to lepsze rozwiązanie.

Przy okazji #2: jeżeli ktoś zauważył, że dźwięki silnika lubią w TANE się ucinać i odtwarzać szybciej niż powinny, to jest na to lekarstwo. Trzeba w configu takiego enginesounda dodać dwie linijki:

Kod:
engine-sound-ramp-up-durations        0,x,x,x,x,x,x,x
engine-sound-ramp-down-durations      0,x,x,x,x,x,x,x


Gdzie 'x' to czas trwania plików podawany w sekundach, a kolejność plików jest rosnąca wg nazwy (czyli tak: 0,"up 1-2","up 2-3","up 3-4","up 4-5","up 5-6","up 6-7","up 7-8" i analogicznie dla plików "down x-x"). Zero na początku każdej sekwencji jest obowiązkowe.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Trainfun09 
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 20
Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 97
Skąd: Bodzechów
Wysłany: 25-06-2017, 13:33   

Mapa Świętokrzyska. U mnie 77 błędów. Głównie są to proste do naprawy dodatki. Ale z kilkoma mam problem:

1. Z 6 dodatków ma ten błąd:
"VE71: Nieobsługiwana wersja SpeedTree dla siatki: sld_k4_2.srt"

2. Po instalacji mapy w TANE popsuło się parę zasobów wbudowanych, m. in. troszkę brytyjskiego taboru, oraz portale. Niestety nie wkleję tu tych błędów bo by ten post miał długość obwodu ziemi i jeszcze trochę :P.

Trainz: A New Era, SP1+SP2, build: 88364
_________________
TRS2006, TC 1&2, T:ANE SP3, TRS2009 SP4
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-06-2017, 17:35   

Jak już pisano wielokrotnie SpeedTree w TANE nie działają i tego się już nie zmieni. Trzeba sobie powymieniać na jakieś inne wg swojego widzimisię :-D A z innych błędow to po prostu trzeba je poprawiać albo we własnym zakresie albo szukać u innych kolegów ;-)
 
 
 
Trainfun09 
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 20
Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 97
Skąd: Bodzechów
Wysłany: 25-06-2017, 18:47   

A co z tymi wbudowanymi zasobami?
_________________
TRS2006, TC 1&2, T:ANE SP3, TRS2009 SP4
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 26-06-2017, 00:00   

Trainfun09 napisał/a:
A co z tymi wbudowanymi zasobami?


Revert to original.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Trainfun09 
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 20
Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 97
Skąd: Bodzechów
Wysłany: 26-06-2017, 10:13   

Revert to Orginal nic nie daje.
_________________
TRS2006, TC 1&2, T:ANE SP3, TRS2009 SP4
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 267
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-07-2017, 13:40   Re: Zapory CTS

peeet2005 napisał/a:
Czy ktoś doradzi jak naprawić zestaw zapór drogowych CTS ?
Po aktualizacji wyskakują takie błędy:
! VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported.
- VE170: Failed to open compiled texture 'light-light.texture' for 'arc:fld:$(local)/hash-5D||kuid 546240 1220.tzarc|'
- VE165: Texture 'light-light.texture' is missing or could not be loaded in mesh 'bbd light.im', material '*light*27BF73C8*mtl #0*m.onetex'.
! VE144: Category code 'ZX - Paintshed template' is obsolete.
Dodam, że KUID 546240 1220 jest wykazany jako Modified więc nie bardzo wiem o co w tym chodzi :-(

Jest na to jakieś rozwiązanie? Najpierw miałem tak z jedną rogatką a nagle nie wiedzieć czemu kolejne dwie na to samo zaczęły cierpieć - dziwne :-x
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 + T:ANE SP2 88364: Jazda próbna ;-)
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-07-2017, 16:17   Re: Zapory CTS

luki_tram napisał/a:
...Jest na to jakieś rozwiązanie? Najpierw miałem tak z jedną rogatką a nagle nie wiedzieć czemu kolejne dwie na to samo zaczęły cierpieć - dziwne :-x


Musisz do biblioteki meshy <kuid:546240:1220> wstawić teksturę światła z kanałem alfa i to wszystko ;-)
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 267
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-07-2017, 16:50   

@rysztur dziękuję, udało mi się :-)
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 + T:ANE SP2 88364: Jazda próbna ;-)
 
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 139
Skąd: Sanok
Wysłany: 07-07-2017, 21:18   

Mam pytanie odnośnie niektórych wagonów osobowych z opcją ogrzewania parowego. Czy da się w opcjach konfiguracji wagonów całkowicie usunąć tą funkcjonalność, gdyż niektóre wagony z automatu mają włączoną opcję ogrzewania parowego przez co dymi z nich cały czas...
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
Generally
trainz
Generalny


Pomógł: 36 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 303
Skąd: Zabrzeg
Wysłany: 07-07-2017, 22:19   

Można dodać wpis enabled 0 do smoke0, smoke1 itd. Po dodaniu tego wpisu dym będzie wyłączony, ale będzie się dało go włączyć. Działanie będzie podobne jak te bez tego wpisu, ale odwrócone.
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 01-11-2017, 09:47   

cześć
Zainstalowałem ostatnio TANE.
W meshu <kuid:546240:1220> SRP BBD - mesh library dodatki które z niego korzystają w moim przypadku były to 4 dragi wyrzucały błąd tekstury (brak) light-light.texture. Tekstura ta jest, tylko posiada nazwę plik bddlight-light.texture. Po zmianie nazwy na light-light.texture błąd braku tekstury znikną. Nie wiem czy to istotne ale myślę napisze. pozdrawiam

Problem z peronem drstrach peron (0,30-9m) :
- <kuid2:283523:28219:1> VE17: Trzeba znaleźć punkt zaczepu „att” w „marker0” na siatce „prn03_9st_e1.im”.
- <kuid2:283523:28219:1> VE132: Punkt zaczepu „a.att0a” musi być częścią siatki macierzystej efektu (mesh=prn03_9st_e1.im).
to samo też w:
<kuid2:283523:28218:1> Peron (0,30-9m) stacja początek1
<kuid2:283523:28223:1> Peron (0,30-9m) stacja początek2
Ostatnio zmieniony przez Maverick 01-11-2017, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marconet
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 174
Skąd: Łapy
Wysłany: 01-11-2017, 20:54   

Jaką wersję TANE (build) masz zainstalowaną bo jak pamiętam jakaś wersja testowa wywalała błędy zaczepu. U mnie wszystkie dodatki podane przez Ciebie działają prawidłowo.
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 02-11-2017, 16:47   

Posiadam wersję 88364 i o ile pamiętam to jedyny peron, dodatek który ma ten błąd, reszta jest ok. Powiem, że bardzo dużo dodatków naprawiłem sam. Kwestia tylko jeszcze co wyjdzie w praniu, jak one będą zachowywać się podczas sesji i w geodecie. Pozdrawiam
 
 
marconet
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 174
Skąd: Łapy
Wysłany: 02-11-2017, 18:04   

Spróbuj usunąć błędny dodatek i zainstaluj ponownie najlepiej z innego źródła.
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
Peeet2005 
super trainz
Peeet2005


Pomógł: 8 razy
Wiek: 60
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2017, 12:47   

Witam!
Mam koledzy nowy problem z dodatkami, z którym nie bardzo sobie poradziłem. Testowałem je na tej ostatniej wersji T:ANE 90716. Otóż mam 3 textury, jakiejś nowej wersji chyba, wykazujące błędy jak na poniższych obrazkach. Pierwszy pokazuje błędy, drugi zawartość folderu dodatku a trzeci to fragment configu dotyczący tych błędów.







Może ktoś podpowie co i jak tu zmienić aby było dobrze ;-)
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-11-2017, 15:39   

Do każdego pliku tga musisz stworzyć plik texture.txt i z configu odwoływać się do niego, zamiast wprost do tga.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group