Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 460 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2018, 23:22
No to lecim dalej w kierunku Racławic.
Z serii odgrzewany kotlet w lekko odświeżonej panierce: stacja Głubczyce.
Niegdyś stacja węzłowa, na której spotykały się linia z Krnova z linią Racibórz-Racławice Śląskie.
Dwa perony, trzy nastawnie, parowozownia wachlarzowa, ekspedycja kolejowa, bocznica browaru, bocznica zakładów Społem, place ładunkowe itp. - słowem wszystko, co decydowało o niepowtarzalnym klimacie lokalnych linii kolejowych.
trochę upudrowałem dworzec, który oprócz nowej wieży
zyskał wejście od strony miasta
widok w kierunku Raciborza na nieczynną parowozownię oraz pomost nastawni dsyponującej GB
wspomniana nastawnia i tył dworca PKS
nastawnia wykonawcza Gb2
widok z peronu 2 na budynek dworca oraz ekspedycję (wyjazd w kier. Racławic)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-12-2018, 23:24, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 460 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2019, 21:10
Dla odmiany przerzuciłem się stricte na Podsudecką i zacząłem grzebać przy Twardawie. Wszystko jest jeszcze mocno wypatroszone ale też powoli nabiera rumieńców.
Stacja w środku niczego, kompletna nuda - pola i trochę drzew. Po powodzi w 1997 przez krótki okres czasu, z powodu uszkodzenia torowiska w rejonie Kędzierzyna Twardawa była stacją końcową dla pociągów z kierunku Nysy. Dalej obowiązywała KKA.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 13-03-2019, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 460 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2019, 23:09
Jeden z tzw. kultowych pociągów na Podsudeckiej - osobowy z Katowic do Legnicy.
Pokonywał calutką Magistralę zatrzymując się na każdej stacji i przystanku.
Tu podczas krótkiego planowego postoju w północnej części racławickiej stacji.
W tym samym czasie po południowej stronie na godzinę odjazdu oczekuje pociąg osobowy do Raciborza. Przy rampie stadko Gagsów z baborowskiej cukrowni.
Słowem typowy obrazek z życia lokalnego węzła kolejowego lat 90.
Dzisiaj w tych okolicach nie uświadczymy ani suki ani kociołka, ani składu wagonowego.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 10-08-2019, 23:33, w całości zmieniany 8 razy
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 460 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2020, 21:26
Łomatko, ponad rok :shock:
Mapa żyje :-P
Kształtu nabiera m.in Prudnik.
Po raz nty rozwaliłem Kędzierzyn, tym razem chyba wreszcie się udało ale to temat na osobnego posta.
Serdeczne podziękowania dla Radka za słup z Prudnika oraz przeróbki semaforów! :mrgreen:
Garść zupełnie niepowiązanych skrinów. Miejscówki raczej dość oczywiste.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 03-10-2020, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 460 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2020, 20:14
Nowy Świętów. Rumun zakończył popychanie składu zmierzającego w kier. Kędzierzyna. Za chwilę, po zmianie czoła, wróci luzem do Nysy, by wesprzeć kolejny duet kamienieckich maszyn w drodze na Śląsk.
Różnica wysokości pomiędzy Nowym Świętowem, a Nysą wynosi ca 90m. Jest to jeden z bardziej wymagających odcinków Podsudeckiej, na którym, zwłaszcza w wilgotne dni, poległa niejedna maszyna, stąd przy niesprzyjającej pogodzie zdarzało się spotkać i 3 lokomotywy pracujące na jednym składzie.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-10-2020, 20:18, w całości zmieniany 2 razy
Jestem pełen podziwu. Jeżeli potrzebujesz jakieś zdjęcia czy coś z okolic Nysy służę, jak najbardziej pomocą. Gdzieś na dysku powinienem mieć jeszcze plany z samej Nysy jeżeli potrzebujesz to daj znać - poszukam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach