FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lubuski Lokahlbahn 1972
Autor Wiadomość
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 29-07-2015, 20:49   

Maciek, głowica jest żywcem przeniesiona z PLKowskiego oryginalnego schematu, na takich małych stacyjkach każdy metr użyteczny toru jest na wagę złota.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 13-08-2015, 21:04   

Jak dla mnie Pyrlandia z lat dzieciństwa :-P
http://trainzimage.pl/image/mpy
Rozumiem że w drucika ciągnięcie się nie bawisz?
http://trainzimage.pl/image/mpi i http://trainzimage.pl/image/mpI to takie typowe. Droga obsadzona topolami ta między miastami i polne przy których rosły drzewa owocowe, całe aleje, najczęściej czereśnie. Jak co, to można było walnąć dużo większe kwadraty pola w jednej tex, bo PGR-y tam duże bywały.
http://trainzimage.pl/image/mpa
Rozumiem że to ma być zatoka autobusowa, tylko co to jest po lewej stronie, drogę podniosło?
Można by trochę znaków od Wujka dać, szkoda by się marnowały, a poza tym to blisko torów więc będą widoczne braki oznakowania. Opuściłbym tą polną po lewej w grunt co by na asfalt nie wchodziła, no i trawa na asfalcie źle się komponuje ;-)
http://trainzimage.pl/image/mpb
Tutaj lepiej widać że wygląda jak rampa. Jak możesz, to daj słupek z blachą PKS-u. Jak na lokalkę, to trochę teletechniki na mój gust za dużo.
http://trainzimage.pl/image/mpG
Pewny jesteś, ze sem. z tarczą przelotową powinien tam stać wraz z W 16? Te lampy na NN to potrzebne co by zboże lepiej rosło? W Pyrlandii to raczej rozrzutne ludzie nie byli.
http://trainzimage.pl/image/mpq
Trochę psuje efekt ta rampa. Jakoś mnie nie pasuje do otoczenia, za zielona do drogi tuż obok i podjazdu. Tory do rampy za dobrze wygladają, może powinny być zardzewiałe albo rzadko używane i można by je trochę wpuścić w grunt. Sądzś, ze tutaj wykolejnica nie jest potrzebna, bo zabezpiecza przed zbiegnięciem na szlak tor do rampy czołowej.
Jak co to czekam na dalsze odcinki, bo ciekawie to wygląda. Swoją drogą nie wiedziałem że marchew może być takich rozmiarów :shock: :lol:
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 13-08-2015, 21:40   

Drutologię sobie odpuściłem, choć myślę żeby w niektórych miejscach jej skrawki wpleść, ot tak dla smaczka. Zwłaszcza szerokie kanały pędniowe, to daje klimat. Po lewej stronie od zatoczki chyba zbytnio wywindowało chodnik w górę, poprawi się. Teletechniki jest w tym miejscu tyle, bo po lewej idzie magistrala telefoniczna międzymiastowa, tfu, międzywojewódzka ;-) Słupy kolejowe są po prawej, 20 lin. Co do W16 przy semaforze - tam akurat semki były wstawione już po zabudowie stacyjki, miał być po+ładownia, wyszedł posterunek odstępowy+po+ładownia, i teraz nie wiem czy W16 jest tam zasadny, profilaktycznie zostawiłem. Koło semafora idzie linia nn z lampami bo 50m przed screenem jest zabudowa. Tor do rampy jest rzadko używany na leciwym drewnie, chyba jest dobrze. Co do rampy - no chyba pomyślę o jej repaincie, na górze brakuje jej bruku i to mnie najbardziej gryzie.
Ostatnio zmieniony przez UAZ 13-08-2015, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 13-08-2015, 22:07   

Jak na leciwym drewienku to warto wpuścić tor tak aby ledwo co było nasypu pod nim. W16 bym usunął.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 15:56   

Trzeba pruć dalej, tak więc kolejna stacyjka przed nami: Wojnowo.

Stacja ciut większa od pozostałych na linii, posiadająca aż trzy tory główne, do tego rozbudowana ładownia i bocznica do jakiejś tam fabryki. Załóżmy że stacja w czasie wojny przeszła rozbudowę, w tym czasie zainstalowano też trójstawne tarcze ostrzegawcze ;-) Miejscowość też trochę większa od pozostałych, do tego silnie uprzemysłowiona, tak więc ładownia codziennie przechodzi istne oblężenie. I tradycyjnie screeny:

















W sumie moje screeny to i tak nic w porównaniu z tym jak pokazuje tę mapę Pm37... :roll:
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-09-2015, 16:05   

Eee, nie bądź taki skromny :P Choćby te naprawdę wyglądają imponująco:
http://trainzimage.pl/image/mlq
http://trainzimage.pl/image/mlM
http://trainzimage.pl/image/m1A
tylko chyba zapomniałeś o słupkach hektometrowych :P
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 16:09   

Słupki hektometrowe zostawiłem sobie na koniec - i dobrze zrobiłem - rogrzebałem ostatnio od nowa Uście i szlak się trochę wydłużył. Gdybym miał je ustawiać od nowa to chyba bym się pochlastał :mrgreen:
 
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 531
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-09-2015, 17:45   

Ciekawie się prezentuje ta mapcia.. Natomiast jeżeli ona odzwierciedla rok 1972 PRL,to jest za bardzo kolorowa ;-) Myślę,że wymiana tex trawy na bardziej stonowaną,dużo pomoże.
 
 
 
Pm37 
zaawansowany


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 684
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-09-2015, 18:57   

Ponieważ mam przyjemność bawić się tą mapą, stwierdzam jedno - Kuba robi się coraz skuteczniejszy. Im więcej detali dodaje do swojej mapy i im bardziej ją rozciąga, tym ta mapa coraz bardziej przypomina doskonale dobrze nam znane zdjęcia Geoffa Plumba - chociaż niestety Trainz nigdy nie osiągnie poziomu rzeczywistości. Tym nie mniej, jest jeszcze wiele miejsc, które naprawdę można podziwiać na różne sposoby, przy różnych porach dnia i nocy, i to jest naprawdę sroga przyjemność. Że aż screeny same wychodzą jak z automatu.








Pozwoliłem sobie zgrupować wybrane screeny. Naprawdę gruba robota.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 06-09-2015, 19:05   

http://trainzimage.pl/image/mlN
Wskaźnik W6 nie jest przypadkiem za blisko torów?
http://trainzimage.pl/image/mlW
Tutaj to samo
http://trainzimage.pl/image/m1Z
Tutaj zielsko wlazło na główkę szyny
http://trainzimage.pl/image/m1e
Ten budynek z Fiatem to robi za nastawnię? Jeżeli tak, to warto by dać naprężacze.
Generalnie dobrze Tobie idzie, oby tak dalej z dalszymi kilometrami. Co do screenów, to nie przesadzajmy ze skromnością, nie są złe. Wyglądają dużo lepiej od tych z mojej mapy z którą się męczę od dłuższego czasu :-/
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 20:04   

Dzięki za miłe słowa, staram się żeby to choć w miarę to wyglądało.

Ryszard, osobiście wybiorę się w służbowej WM5 skontrolować zachowanie skrajni przez wspomniane wskaźniki ;-) Co do nastawni - fakt - zapomniałem wsadzić obok niej naprężaczy. Zastanawiam się jednak nad wsadzeniem tam malutkiej nastawni piętrowej a'la Konotop, chyba trzeba będzie dedyka machnąć...
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 06-09-2015, 20:44   

Taka nastawnia może zostać, a naprężacze+druty dodają uroku. Jak co Radek popełnił takowe.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 20:50   

Radek popełnił naprężacze? Ale chyba się nie podzielił, choć screeny widziałem :mrgreen:
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 06-09-2015, 20:55   

Radek dużo rzeczy popełnił, np. mechaniczne z napędem z jednej strony i latarenką po przeciwnej :-P
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-09-2015, 21:18   

Podlesky napisał/a:
Ciekawie się prezentuje ta mapcia. Natomiast jeżeli ona odzwierciedla rok 1972 PRL, to jest za bardzo kolorowa ;-) Myślę, że wymiana tex trawy na bardziej stonowaną dużo pomoże.

Czemu za PRL-u trawa miałaby być mniej kolorowa? Myślę że za PRL-u kwiatki kwitły i ptaszki ćwierkały nie gorzej niż dzisiaj. Natomiast nie wiem czy da się to samo powiedzieć o architekturze :P

Natomiast jako potencjalnie zainteresowany mapą apelowałbym o unikanie dodatków które nie są nigdzie dostępne :mrgreen: Aczkolwiek w każdą produkcję Radka chętnie się wyposażę jeśli będzie to możliwe :)
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 06-09-2015, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 22:27   

Dodatków staram się używać w 95% naszych rodzimych, w większości samych nowości. Czego mi brakuje to w ostateczności sam sobie dorabiam. Ze skompletowaniem wszystkich zależności myślę że nie byłoby problemu nawet bez paczki wsporczej ;-) jak na razie 22km szlaku pochłonęły circa 550 kuidów wraz z taborem.
 
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 531
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2015, 11:01   

Nie przypominam sobie,żebym coś pisał odnośnie trawy w PRL,owszem napisałem,że trochę kontrastuje troszeczkę z resztą otoczenia,ale to na mapie.Spójrzmy tutaj,w rejonie międzytorza,powinna być trochę przyciemniona(wiadomo,różne zanieczyszczenia) http://trainzimage.pl/image/m1l ,natomiast przy drugim obrazku bardzo fajnie wyszło o teksturowanie terenu http://trainzimage.pl/image/mlW Autor zrobi co zechce,ja wyraziłem swoją refleksje ;-) Pomimo,że to fikcyjna mapa,nie wiem czemu przypomina mi jakiś szlak z realnej linii. Życzę powodzenia w kolejnych kilometrach.
Ostatnio zmieniony przez Podlesky 08-09-2015, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole
Wysłany: 08-09-2015, 12:22   

Cytat:
Pomimo,że to fikcyjna mapa,nie wiem czemu przypomina mi jakiś szlak z realnej linii.
Zawsze coś w pamięci z realnych szlaków zostaje. Trudno wymyślić totalną fikcję, zresztą realizm dzisiejszych linii jest każdego dnia prawie inny. Znikają całe linie, budynki, zmienia się otoczenie, remonty, itp. Praktycznie, to co tworzymy jest zawsze fikcją, a im bardziej fikcja przypomina obrazy z przeszłości tym lepiej.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1828
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-09-2015, 20:47   

Podlesky napisał/a:
Ciekawie się prezentuje ta mapcia.. Natomiast jeżeli ona odzwierciedla rok 1972 PRL,to jest za bardzo kolorowa ;-) Myślę,że wymiana tex trawy na bardziej stonowaną,dużo pomoże.


W PRLu było bardzo kolorowo. Wtedy po prostu świat w telewizorach był tylko czarno-biały ;)
Bardzo mi odpowiada klimat tej mapy, m.in. właśnie dlatego, że przedstawia niezwykle kolorowe chaszcze przy torach, jakie w rzeczywistości przecież występują.

Pamiętacie jeszcze moją mapę Polskie Koleje Wąskotorowe? Tam też używałem dużo kolorowej trawy i kwiatków i to naprawdę dawało super klimat podczas jazdy.
W moim temacie wszystkie screeny już przestały istnieć, ale znalazłem dwa, gdzie widać trochę kolorystyki z lat 80-tych ubiegłego wieku ;)
http://www.pnt.cal.pl/TRS/Mapy/PKW.jpg
http://img27.xooimage.com..._068-c3ec02.jpg

Zbytnie stonowanie trawy może działać wręcz odwrotnie i zniechęcić do jeżdżenia po niej.
Ta ma swój klimat. Ja tylko upierałbym się przy mocno ciemnej teksturze pod krzakami i drzewami imitującej cień, bo teraz tego brakuje - ja po prostu jestem wyczulony na tym punkcie ;)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 62 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1626
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-09-2015, 10:04   

Powiem tylko tyle - jest klimat.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2015, 19:42   

Świat idzie dalej, to i mapa dalej też iść powinna ;-)

Kilka kilometrów za Wojnowem zaczyna się malutka wioska Niekarzyn. Standardowa stacyjka, dwa tory główne, ładownia z rampą. Stacyjka lekko zaniedbana, ktoś pokradł kwietniki, peron zarasta trawą, kilka lamp nie świeci - ot taki dyżurny brudas tam urzęduje. Głównym czynnikiem dla którego stacyjka jeszcze istnieje to miejscowa cegielnia, stąd w dalszą drogę udają się niemałe partie cegieł.

Po drodze mijamy dosyć sporych rozmiarów most rozrzucony ponad strugami Odrzycy, szeroka rzeka, uregulowana główkami, czuć tam jeszcze gospodarczą rękę Prusaka i jego parowe pogłębiarki. Za 30-40 lat rzeka znów stanie się dzika i nieżeglowna...

I tradycyjnie screeny.


























 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2015, 13:07   

Aluzja do mostu w Stanach aż nazbyt oczywista ;) Nawet ukształtowanie koryta się zgadza. Takie obiekty inżynieryjne zazwyczaj były fortyfikowane. Zresztą pierwowzór miejscówki takowe obiekty tez posiadał - może warto wstawić jakiś bunkier lub coś podobnego?

Zdecydowanie poprawił się odbiór torowiska po maźnięciu podsypką. Jak na mój gust za dużo starych kwiatków JVC ale ostatecznie o gustach się nie dyskutuje. W każdym razie Jankvis popełnił tez jakieś nowsze wersje, można poszukać na DLS albo mogę spr. w swoim CMP (jeśli chcesz). Szczególnie fajnie wypadają odcinki leśne (zwłaszcza, że nie ma tam tych jadowitych kolorystycznie kwiatków).

Jak ktoś już zauważył - bezbłędnie można wskazać rejon, na którym się wzorujesz, co samo w sobie jest dużym osiągnięciem.

Sorry za przydługiego posta. Generalnie nie lubię pisać o cudzej robocie, bo sam wiem ile kosztuje zrobienie jednego segmentu ale tutaj mamy obiecującą wprawkę do mapy realnej z Wolsztyna do Nowej Soli ;)
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2015, 19:04   

Co do mostu - inspiracja Stanami była jak najbardziej, choć sam most to hybryda obiektów ze Stanów i Skwierzyny - ze Skwierzyny przęsła blachownicowe, nurtowa krata ze Stanów. Co do umocnień na krańcach - słuszna uwaga, dostałem niedawno kilka fajnych bunkrów od Ryszarda, może coś małego się znajdzie.

Kwiatki akurat nie takie stsre, przynajmniej biała marchew jest wykonana w standardzie a'la SpeedTreez. Żółte kwiatki zawsze można wymienić na coś nowszego. Jeżeli nie byłoby problemem gdybyś zajrzał w swoje archiwum byłbym wdzięczny :-)
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2248
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 19-10-2015, 19:37   

Bardzo fajny klimat. Uwag co do sposobu budowy nie mam - każdy ma swój styl i staram się to szanować. Dorzucam więc tylko uwagę techniczną: zakotwicz węzły teletechniki, bo druty odkształcają się względem gruntu - jest to przypadłość splinów z wielostopniowym LODem - wpisy ze starych wersji gry wywalają błędy, a wpis z 2009+ nie działa ;]
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 29-11-2015, 19:40   

Tak abstrahując od dalszych postępów prac nad mapą - filmik, który dzisiaj wygrzebałem z dysku ;-)

https://youtu.be/mRErDO2Sr18
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group