W końcu postanowiłem założyć temat budowy mapki realnej: Lublin - Dorohusk.
W skład mapki wchodzą:
- linia normalnotorowa nr 7 (odcinek Lublin - Dorohusk), w większości dwutorowa, cała pokryta siecią trakcyjną o długości około 100km, na większości odcinków prędkość szlakowa dla pociągów pasażerskich to 100km/h, a dla towarowych - 80 km/h
- linia jednotorowa, szerokotorowa nr 63 (Zawadówka - Dorohusk) o długości 31 km bez sieci trakcyjnej z prędkością szlakową 30km/h. Ta linia w zdecydowanej większości pokrywa się z linią nr 7. Odgałęzia się dopiero przy dojeździe do Zawadówki.
- linia jednotorowa, prywatna, normalnotorowa LW Bogdanka (Jaszczów - Puchaczów) bez sieci trakcyjnej z prędkością szlakową 80 km/h o długości około 26km
- linia normalnotorowa nr 67 (Lublin - Lublin Tatary - Świdnik) o długości 8 km, cała pokryta siecią trakcyjną, prędkość szlakowa na większości linii dla pociągów towarowych - 40 km/h
Linia zbudowana przy użyciu HOGa, zaczęta w TS2009, ale prace obecne toczą się już w TS2010 i tak już zostanie :)
Posiadam skany wszystkich oryginalnych schematów stacyjnych z tworzonej mapki, schemat projektowy linii nr 7 (przekrój podłużny i rzut z góry), schemat prędkości szlakowej, rozkład jazdy pociągów pasażerskich z 2010 roku, rozkład jazdy pociągów PKP CARGO z 2010 roku, Wykaz Ostrzeżeń Stałych z 2010 roku, dokumenty budowli technicznych z tej linii (przejazdy, wiadukty).
Mapkę rozpocząłem od zbierania materiałów (przełom 2009/2010 roku), następnie miałem wyjazd specjalnie do sfotografowania tej linii w maju 2010 roku. Od lipca buduję wpierw układy torowe (linki do filmów poniżej), a później napędy zwrotnicowe, semafory wraz z ich konfiguracją i sieć trakcyjna. W chwili obecnej tworzę ostateczne otoczenie począwszy do Dorohuska.
Poniżej zdjęcia poglądowe z odcinka Wólka Okopska - Dorohusk:
TA MAPKA BĘDZIE NIEPOWTARZALNĄ PRODUKCJĄ:
- pierwsza realna linia szerokotorowa: Dorohusk - Zawadówka
- pierwsza realna prywatna linia kolejowa: LW Bogdanka z Jaszczowa do Puchaczowa
- pierwsze realne cementownie wraz (daj Boże, że komuś się uda) z nowością taborową 42WP - niepowtarzalne nigdzie indziej wagony do przewozu kredy
WAŻNE
Przy okazji: Jeżeli macie możliwość wykonania dokumentacji fotograficznej budynków kolejowych, to byłbym niezmiernie wdzięczy! Zdjęcia muszą być robione w pochmurną pogodę. Chciałbym abyście wszyscy mieli swój wkład w budowę tej mapki (fotografowie, twórcy dodatków - dedyków, twórcy taboru (przykład - LW Bogdanka) - może uda się komuś ofotografować wagon do przewozu kredy 42WP - http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4902 - prawdziwy rarytas!
Jeśli sami posiadacie takie zdjęcia, jeśli ktoś z Waszych znajomych, bądź rodziny ma takie zdjęcia, lub może je wykonać, to bardzo proszę o przesłanie ich na mój e-mail: mz79@tlen.pl.
Przesłane zdjęcia prześlę odpowiednim twórcom dodatków i dzięki temu powstanie jak najbardziej odwzorowana trasa.
Im więcej będzie realnych dodatków, tym bardziej wszyscy będziemy jarać się tą mapką, tak, jak ja jaram się jej budową :)
W szczególności potrzebuję następujących dodatków:
- dworzec kolejowy w szczególności w: Lublinie, Chełmie, Chełmie Miasto, Świdniku Miasto, Lublinie Północnym, Trawnikach i Rejowcu.
- dworzec kolejowy w Brzeźnie, Kaniach, Zawadówce, Jaszczowie - one wszystkie są do siebie bardzo podobne
- nastawnie jakiekolwiek z naciskiem na nastawnie lubelskie
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 640 Skąd: GoP
Wysłany: 30-05-2011, 11:17
Cytat:
- pierwsza realna prywatna linia kolejowa
Przepraszam bardzo :), ja zrobiłem realną prywatną linię CTL więc nie jest pierwsza (była w necie jeszcze nie dawno) :P, oczywiście dziś ją poprawiam aby była bardziej realna...
Co do mapy to ekstra, czuć tą przestrzeń, ma swój oryginalny urok. Widać, że kochasz robić mapy :). Powodzenia w dalszych pracach.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Kolejne stacje: Brzeźno i Tezet
Stacja Tezet służy do przeładunku paliw z cystern szerokotorowych do cystern normalnotorowych lub samochodowych. Stacja Brzeźno jest małą stacją z zamkniętym budynkiem stacyjnym. W tej stacji odgałęzia się tor normalny dla cystern do stacji Tezet. Zapraszam do oglądania zdjęć i filmów:
ZDJĘCIA POGLĄDOWE STACJI TEZET I BRZEŹNO I SZLAKU: WÓLKA OKOPSKA - BRZEŹNO
co do filu ze stacji to
"Ten film wideo zawiera treść od partnera SME, który zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.
Przepraszamy za usterki.
"
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 549 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2011, 19:45
Ta produkcja robi niesamowite wrażenie. Niesamowite wrażenie świeżości, ale tu do rzeczy zapewne ma wiele nowa roślinność. Zresztą odtworzenie założeń roślinności też zwala z nóg. Pytanie tylko czy tak użyta roślinność (odtwarzanie lasu w zasięgu segmentu w całości a nie tłami) nie będzie niszczyła płynności.
Strasznie płasko, aż mi się nie chciało wierzyć (bo na Zamojszczyźnie niezłe pagórki), ale koło Brzeźna rzeczywiście jest miejsce płaskie jak stół :)
Mogę życzyć jedynie powodzenia bo i tak sobie nie pogram (nie mam TS2010) :)
_________________ Odstawiony do zapasu długotrwałego.
@Gryszaq: Dopiero co wyszły te wskaźniki. Oczywiście, wszystkie podmienię. To nie żaden problem :)
@SP45-166 - Nie mam problemów z płynnością jak widzisz na filmach. FPS jest w okolicach 60 -czyli rewelacja. Sam jestem pod ogromnym wrażeniem! Problem jest tylko na początku, bo mapa po prostu musi się wczytać :) Jak już się ruszy to jest super!
Profil linii jest na podstawie danych projektowych - 100% wiarygodności! Dzięki temu, jak układałem tory, wiem, że otoczenie pod względem ukształtowania terenu jest w ponad 90% odwzorowane idealnie :) Mapkę wydam prawdopodobnie zimą 2012, także stanieje TS2010 i sobie spokojnie możesz kupić. Zależy mi, żeby zdążyć przed Euro2012 - taki dodatkowy smaczek - linia łączy Polskę i Ukrainę - po niej będą jeździć pociągi z kibicami!!!
P.s.: Może jakby ktoś chciał, to mógłby zrobić jakieś modele fikcyjne wagonów pasażerskich z malowaniem i logo na Euro2012. To byłby fajny dodatek do mapki :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2011, 20:24
SP45-166 napisał/a:
Pytanie tylko czy tak użyta roślinność (odtwarzanie lasu w zasięgu segmentu w całości a nie tłami) nie będzie niszczyła płynności.
O dziwo te trójwymiarowe cholerstwo zostało tak pomyślane, że na dużych odległościach mamy już nie drzewa 3D, ale zwykłe BilboardTrees w dodatku z dwukolorową alfą (co jest bardzo ważne dla wydajności), w dodatku przejścia między poszczególnymi poziomami są dość płynne, nie ma więc skoków w wizualnym wyglądzie tych drzew. Myślę, iż podobnej wydajności przy posadzeniu zielska starego typu w tych ilościach nie dałoby się osiągnąć i jest to dość miłe zaskoczenie. Trzeba tylko uważać i nie stosować zbyt dużej różnorodności, ale podobne ograniczenie miały także stare modele. Jedyna wadą tej technologii jest brak możliwości stworzenia roślinności spline, więc żeby osiągnąć dobre efekty trzeba się trochę napracować.
Żal tylko, że N3V tak głupio zaimplementował drzewa dostarczone przez twórcę technologii SpeedTreez i dopiero samouk z Rosji metodą prób i błędów musiał stworzyć naprawdę wydajne modele. Śmiem twierdzić, że zielsko Pofiga jest w tej chwili najwydajniejszym na rynku, sprawdziłem to doświadczalnie na mapie East Kentucky 3, na której grałem zarówno z roślinnością starego jak i nowego typu, mapa bazująca na SpeedTreez jest wydajniejsza (nie wspomnę iż IMHO wygląda lepiej). Niestety brak drzew jesiennych i zimowych trochę ogranicza zastosowanie.
Na początku filmu można zauważyć wysypisko smieci zlokalizowane już w Chełmie, także wielkimi krokami zbliżamy się do jednych z największych na mapie zaraz po Lublinie stacjach w Chełmie :)
Pomógł: 20 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 1023 Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 18-06-2011, 21:18
Mi również spada ciągle jej szukam. Szacun dla Twojej roboty bo to co "odwalasz" to po prostu cud, miód i maliny. Szacun również dla Twojego kompa, nie widziałem jeszcze na żadnym z twoich filmików żeby coś w ogóle się zacięło. Jak Ty to robisz ;p;p;p
Też fajna mapa ale na tej to powala roślinność i styl budowy... choć ot tamtej mapy dużo się w TRS zmieniło... nowe dodatki lepsza grafika i wykonanie gdy do tego dodamy Jamala to mamy extra mapę w budowie.. Powiem szczerze że specjalnie pod tą mapę planuje przesiadkę z TC na ts2012 lub 10... Pożyjemy zobaczymy
Tak naprawdę to wystarczyłoby zmienić wszystkie dodatki na nowe, łącznie z torami i te mapki poziomem wykonania byłyby podobne, choć łuki na mapie Gliwice-Rybnik wielokrotnie pozostawały wiele do życzenia No i ukształtowanie terenu nie specjalnie wyszło. Dopiero teraz jestem mistrzem w HOGu. Przy linii 156 dopiero się uczyłem i nie używałem map topograficznych, bo ich nie znałem. Cieszę się Koledzy i Koleżanki, że moje mapy cieszą się wśród Was powodzeniem. Dzięki waszym komentarzom, jakiekolwiek by nie były, mam ciągle ochotę tworzyć te mapki
Przy okazji tego postu poproszę jeszcze o jedną rzecz (będę prosił o to co kilka miesięcy):
WAŻNE
Jeżeli macie możliwość wykonania dokumentacji fotograficznej budynków kolejowych, to byłbym niezmiernie wdzięczy! Zdjęcia muszą być robione w pochmurną pogodę. Chciałbym abyście wszyscy mieli swój wkład w budowę tej mapki (fotografowie, twórcy dodatków - dedyków, twórcy taboru (przykład - LW Bogdanka) - może uda się komuś ofotografować wagon do przewozu kredy 42WP - http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4902 - prawdziwy rarytas!
Jeśli sami posiadacie takie zdjęcia, jeśli ktoś z Waszych znajomych, bądź rodziny ma takie zdjęcia, lub może je wykonać, to bardzo proszę o przesłanie ich na mój e-mail: mz79@tlen.pl.
Przesłane zdjęcia prześlę odpowiednim twórcom dodatków i dzięki temu powstanie jak najbardziej odwzorowana trasa.
Im więcej będzie realnych dodatków, tym bardziej wszyscy będziemy jarać się tą mapką, tak, jak ja jaram się jej budową :)
W szczególności potrzebuję następujących dodatków:
- dworzec kolejowy w szczególności w: Lublinie, Chełmie, Chełmie Miasto, Świdniku Miasto, Lublinie Północnym, Trawnikach i Rejowcu.
- dworzec kolejowy w Brzeźnie, Kaniach, Zawadówce, Jaszczowie - one wszystkie są do siebie bardzo podobne
- nastawnie jakiekolwiek z naciskiem na nastawnie lubelskie.
Pierwsze zadanie dla modelarzy: Szyld nad bramą wiazdową do Cementowni Chełm
Przed Państwem stacja Chełm Wschodni – trzecia pod względem wielkości stacja na mapie, gdzie swoje miejsce mają tory do obrządzania składów EN57, tory załadunkowe, przeładunkowe i wyładunkowe normalno i szerokotorowe, oraz bocznica Cementowni Chełm. Całkiem spory dość szczegółowy obszar, który wymagał wielu godzin do obrobienia otoczenia
Poniżej filmy:
„Z życia stacji…” – Chełm Wschodni: http://www.youtube.com/watch?v=2DtMOX__VJM
Prezentacja stacji: http://www.youtube.com/watch?v=HrvKgylQlig
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach