FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lasy Stonkowskie
Autor Wiadomość
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 13-03-2013, 13:49   

Parę postów wyżej wymieniłem krzaki wraz z kuidami i pełnymi nazwami -.-
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 13-03-2013, 15:29   

O ile pamietam te dodatki sciagnelam z DLS albo stad http://trainz.jedisoft.cz/?newlang=czech
Wymaga rejestracji ale jest bezproblemowo i warto.
_________________
MEOW!
 
 
 
ZimnySobi
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 10:15   

Alana napisał/a:
O ile pamietam te dodatki sciagnelam z DLS albo stad http://trainz.jedisoft.cz/?newlang=czech
Wymaga rejestracji ale jest bezproblemowo i warto.


Tak jak mówiłem o DLS wszystko jest tam ładowane bez większej dokładności - miniaturki wszystkie takie same tylko nazwy inne...

A niektóre przypominają wyglądem, kolorem jak te standardowe od Auranu w czystej instalce.

Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u?

Myśle że by pomogło to osobom które zaczynają przygode z TRS/TS i nie było by kłopotów z dobieraniem roślinności żeby pasowała do reszty...
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 14-03-2013, 10:22   

Sciagnij sobie Holopole albo Sudety i popatrz co za obiekty, tekstury itp sa tam uzywane. Pick list o ktorej pisales mi na PW jest do tego cholernie uzyteczne.
A i taka uwaga - bawiac sie w ten sposob nasladujesz styl innego budowniczego i mozesz sie wkopac z "o bogowie on to tak ladnie robi a ja guzik umiem, nierobie tej mapy!"
Ja tak wywalilam do kosza troche zbyt duzo projektow. Efekt uboczny to powrot do starego dobrego stylu z 2004 roku :D
_________________
MEOW!
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-03-2013, 10:35   

Cytat:
Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u


Hmmmmmmm, a Kilan to po co się produkował ze swoją minimapką? Przecież zrobił ją specjanie dla takich świeżaków jak ja czy Ty. Idź do działu "mapy fikcyjne" i znajdź "Mapa PL"

Ja ostatecznie mogę udostępnić kilka segmentów Zimowiska i mojego wąskotorowego projektu (jako demo dema ;p) żeby dla przeciwwagi dać alternatywę dla tych co lubią tłuściej a mają współcześniejsze komputery. Pasi taka pomoc ?

PS. A w ogóle to Alana ma rację. :)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
Ostatnio zmieniony przez Jacek 14-03-2013, 10:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ZimnySobi
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 10:49   

Cytat:
Sciagnij sobie Holopole albo Sudety i popatrz co za obiekty, tekstury itp sa tam uzywane. Pick list o ktorej pisales mi na PW jest do tego cholernie uzyteczne.
A i taka uwaga - bawiac sie w ten sposob nasladujesz styl innego budowniczego i mozesz sie wkopac z "o bogowie on to tak ladnie robi a ja guzik umiem, nierobie tej mapy!"
Ja tak wywalilam do kosza troche zbyt duzo projektow. Efekt uboczny to powrot do starego dobrego stylu z 2004 roku :D


Wierz mi na słowo że siedząc 18-20-24h w pracy, gdzie praktycznie co 1h mam obowiązek wyjść na fajke i spacer po dworze co zajmuje 10min max i przez reszte czasu patrzeć w sufit człowiek jest zdolny do wielu (dziwnych) zachowań...

A pick list się przyda bo wpisywanie co "rusz" i przypominanie sobie nazw dodatków to mija się z celem przy kolekcji 5-6 GB, Dziękuje Ci slicznie. :)

Jacek napisał/a:
Cytat:
Hmmm... a gdyby tak Ci którzy mają najwięcej do czynienia z mapami zrobili by jeden/dwa segmenty z umieszczoną na nich roślinnością, teksturami ziemi (tą którą używają i jest pożądna). Zapisać jako mape do *cdp i każdy mógł by pobrać sobie mape a CMP już by sobie pobrał z DLS'u


Hmmmmmmm, a Kilan to po co się produkował ze swoją minimapką? Przecież zrobił ją specjanie dla takich świeżaków jak ja czy Ty. Idź do działu "mapy fikcyjne" i znajdź "Mapa PL"

Ja ostatecznie mogę udostępnić kilka segmentów Zimowiska i mojego wąskotorowego projektu (jako demo dema ;p) żeby dla przeciwwagi dać alternatywę dla tych co lubią tłuściej a mają wspócześniejsze komputery. Pasi taka pomoc ?




Było by świetnie... :)
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 18-03-2013, 22:28   

Testowanie metody Jacka na innym ocinku lini:




Drzewa:
JVC(M)Trees Pine #4a 19m <kuid:328583:3297>
JVC(S5) Pine 'B' 23m <kuid:328583:6150>
G: tree20 - birch 20m <kuid:71619:22320>

Dla mnie to ma rece nogi i ogon :D


PS: Lasy Stonkowskie to projekt do nauki dlatego bede pokazywala rozne fragmenty z roznych odcinkow mapy. Do wersji finalnej wiele z tu pokazanych fragmentow moze nie wejsc.
_________________
MEOW!
Ostatnio zmieniony przez Alana 18-03-2013, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2013, 21:23   

Alane, tylko na miłość boską, przestań stosować te prehistoryczne tekstury od Auranu. W czasach nowożytnych powstało na prawdę sporo dobrych tekstur, zarówno do niższych wersji (rozdzielczość 128x128), jak i wyższych (256x256 w górę).
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 21-03-2013, 21:36   

Moge zmienic tekstury jezeli znajde kolejny komplet ktory mi odpowiada. Grass1 i podtypy to komplet ktory jest ze soba swietnie spasowany i jezeli np mam robic teksturowanie metoda Killana to wole uzywac czegos takiego. Po innym trawsku widac powtarzalnosc tekstur, tutaj czegos takiego niema - poprostu ktos sie postaral.
To samo pola - obie wersje zaoranego i pasy trawy zielonej i zoltej.
Poprostu - te stare tekstury znam i lubie a nowszych to wlasciwie tylko twoje.
Reszta jest jakas mietka i mi sie zwyczajnie niepodoba.
_________________
MEOW!
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2013, 22:30   

Alana napisał/a:
Moge zmienic tekstury jezeli znajde kolejny komplet ktory mi odpowiada. Grass1 i podtypy to komplet ktory jest ze soba swietnie spasowany i jezeli np mam robic teksturowanie metoda Killana to wole uzywac czegos takiego

Moje to też komplet i takie bajery można robić.

Alana napisał/a:
Po innym trawsku widac powtarzalnosc tekstur, tutaj czegos takiego niema - poprostu ktos sie postaral.

Po tym też, tylko one są tak rozmazane, że tego nie widać :-)
Widzisz, kładzenie tekstur wiąże się z nieustającym naciskaniem jednego z klawiszy: "[" lub "]". Jak zastosujesz taką metodę, to stworzysz sobie niepowtarzalną próbkę, którą potem można przenosić metodą kopiuj/wklej.

Alana napisał/a:
Poprostu - te stare tekstury znam i lubie a nowszych to wlasciwie tylko twoje.

I rozumiem, że są złe i do niczego się nie nadają :-P
 
 
 
Matosss
super user


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 152
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-03-2013, 22:32   

A może ktoś z doświadczonych kolegów zrobiłby taką powierzchowną listę tekstur jakie by polecili do danych mapek patrząc pod względem pory roku? :) Ja także zawsze mam z teksturkami problem.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-03-2013, 22:41   

Właściwie wszyscy zaawansowani używają dwóch kompletów: FMA (np. murva - kilkanaście rodzajów) i do TS09+ Doktora. Ja używając dobrodziejstw TS2010 stosuję właściwie wyłącznie tekstury Doktora o wyższej rozdzielczości - zarówno do lasu, pól, jak i do łąk. Uzupełniam niekiedy ten komplet o tekstury Samplaire'a - pod nasypy jego autorstwa, pod tory (również jego) i jako cienie pod drzewa i krzaki. Wśród wszystkich tych kompletów znalazłem również bardzo dla mnie cenne tekstury piachu, które stosuję w nasłonecznionych częściach boru.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-03-2013, 12:19   

Cytat:
Testowanie metody Jacka na innym ocinku lini
- zwróć uwagę że rozmyła się powtarzalność drzew, na screenie tego i tak nie widać nigdy idealnie, ale jakbys jechała nosem do okna: las, przemykające drzewa zrobią się realniejsze. I o to chodziło moim zdaniem.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 26-03-2013, 12:58   

Pobawilam sie troche i:

To widze ze mi wyszlo - krzakow jest zatrzesienie ale tez jest jako taki klimat wiejskiej okolicy. No i trafilam na te palki wodne w trawach z rolki jvc.


Tu juz mniej - powod: trawa!
Nie jestem przyzwyczajona do stosowania tego trawska i wlasciwie niewiem gdzie jest go za duzo a gdzie za malo. Tam na pierwszym screenie trawa jako pas rozdzielajacy miedzy torem a wiejska droga jest super ale tutaj to juz sie nie sprawdza. Jedyny wyjatek - tor przy budynku dworca ktory chce pokazac jako zarosniety i niezdatny do uzytku. A reszte trawy z obszaru stacji wlasciwie najchetniej bym wywalila. Tylko ze jak wywale to dostane zjebki ze znowu robie w klimacie 2004 roku.



Reszta stacji - brakuje pierdolek typu lawki, kosze na smieci, tablice z nazwa [jeszcze nie mam wymyslonej] czesci oznakowania i ewentualnie ludzikow.
Teren obok tych 3 ceglanych domkow za ladownia drewna - niezagospodarowany.

Prosze o uwagi.

A i na kilka dni odpuszczam sobie temat lesny i ide sie bawic. Wbudowana mapka city and country do przerobienia na nasze dodatki tak zeby miejska czesc stacji upodobnic troche do Lodzi Fabrycznej. Troche inny kilmat i troche inny cel.
_________________
MEOW!
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2013, 13:05   

Wymień tą drogę, wygląda fatalnie. Z tego co pamiętam, to Wojtek wyprodukował niezłe drogi z trylinki.
BTW te kłody to jakiś dobrze zorganizowany oddział pruskich pionierów układał? :-P
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 26-03-2013, 13:37   

Doctore się czepia Prusaków :lol: To ZMS układał w ramach czynu społecznego, bo telewizja miała przyjechać /tak gadali/. Alana stwierdzam znaczący postęp, coś jak różnica między komputerem NASA w lądowniku LEM, a dzisiejszym tabletem.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-03-2013, 15:42   

Cytat:
BTW te kłody to jakiś dobrze zorganizowany oddział pruskich pionierów układał?


heh, a ja po przeczytaniu Żołnierzy Wolności Suworowa raczej stawiałbym na wkład pracy kilku krasnoarmiejskich kompanii, z tym że oni jeszcze układali wg grubości pni ku górze ;-) btw polecam, kto nie czytał.

Alana, jak już wymienisz drogę to pociągnij pod nią taką teksturę która będzie trochę odróżniała się od głównej tekstury ziemi przy niej. Wiesz, o stworzenie takiej krawędzi/pobocza mi chodzi, która jest zawsze brudniejsza bo i piasek ciemny i błoto jak mokro itd....
Dzisiaj się bawię trs w domu to screena wrzucę o co mi chodzi.
W każdym razie to pozwoli na zaakcentowanie drogi wśród mnóstwa zieleni tekstur. Na zimowej mapie tą rolę spełnia brudniejszy śnieg i barierki Wojtka (Wojtuś, ajlawju).

Generalnie rozwijasz się otoczeniowo ;-) . Chociaż te rośliny nie są moje ulubione, trochę trącają wersją pudełkową TRS2004. ;p. Aha, widzę że zwracasz uwagę na pokazywanie screenów z lotu nad kukułczym gniazdem i to bardzo dobrze dla pokazania układu szlaku. Ale pokaż czasem też screena z punktu widzenia pieszego bo w kontekście klimatu otoczenia to też ważne.

edit: nie chodzi mi o screeny takie jak ten pierwszy, bo ten jest z perspektywy "ludzia", tylko miejsca gdzie są budynki i tory itp... tak jakby człowiek po stacji łaził...
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
Ostatnio zmieniony przez Jacek 26-03-2013, 15:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 26-03-2013, 16:33   

Jacek nie każdy zrobił doktorat z otoczenia. Alana się rozwija i to całkiem nieźle. Mój szczególny zachwyt wzbudza ten pierwszy. Gdybyś pamiętał, jak to u niej kiedyś wyglądało, to byś tak nie marudził ;-) Osobiście jestem pełen uznania i doceniam włożony wkład, a że zdarzają się niedoróbki, to nie tragedia. Najważniejsze że kierunek dobry i chęci na awans rozwojowy większe niż naszych szmaciarzy od piłki kopanej.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 26-03-2013, 16:43   

Nie wiem jaki jest sens stosowania takiej 'grubej' ilości drzew?

http://wstaw.org/m/2013/0...130326_0004.jpg

Stawiasz tło spilne i dorzucasz przed tło rośliny spline + scenery bez przesadnej grubości.

A generalnie to JVC daje możliwość większego wyboru sosen:
http://wstaw.org/m/2013/0...130326_0006.jpg
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-03-2013, 20:22   

Ryś, ja nawet słóweczkiem takim tycim tyciuteńkim nie skrytykowałem pracy Alany swoim poprzednim postem. :-D Wręcz przeciwnie, biorąc pod uwagę to co widziałem kiedyś widzę że dziewczyna daje radę! Reszta to dygresje, ale zero krytyki jej pracy, którą naprawdę doceniam.

Cytat:
Generalnie rozwijasz się otoczeniowo


________

Lutek ma rację, możesz wyciąć te grube pasy lasu. Gęstwina przy torach zapewniła już złudzenie że to spory bór.

A co do tekstury pod drogą chodziło mi o takie przyciemnienie...

Spróbuj, jak Ci nie podejdzie to nie będziesz stosować i już.


_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 26-03-2013, 20:28   

Las zostaje taki jaki jest - robilam kiedys mapke na ktorej juz to przerabialam i ani tla ani las z rolki nie daja tego efektu ktorego potrzebuje.
Jacek - widze ze skumales o co chodzi w dziale piaskownica bo dokladnie o takie porady chodzi - zrobie jak wroce do tego fragmentu.
_________________
MEOW!
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 26-03-2013, 21:17   

No ale to jest bez sensu. Co Ci daje zapchanie na bokach mapy kilkuset metrową pokrywą zieleniny skoro Twoje oko w ogóle nie dostrzeże różnicy? Już nie mówię o jeździe w kabinie, to zapchanie mapy.

Widzisz tu różnicę?

Cytat:
nie daja tego efektu ktorego potrzebuje

http://s7.postimg.org/ajsasaj2j/image.jpg
http://postimg.org/image/guuza21ql/full/

Kilka drzew i tło bez zapychania.
_________________
www.bazawagonow.pl
Ostatnio zmieniony przez Lutek 26-03-2013, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 26-03-2013, 22:03   

Ok tylko ze ja czesto jezdze patrzac na pociag z gory i las "po mojemu" ma wtedy bardzo duzy sens.
_________________
MEOW!
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 02-07-2013, 23:11   

Wrocilam do geodety.
Sprawa wyglada tak ze mam w glowie kilka roznych projektow tej mapki i mozliwe ze cos z tego co pokazuje zwyczajnie wyleci z dysku. Zeby nie robic smietnika wszystkie swoje prace bede wrzucala w tym temacie.


Na poczatek - port rzeczny w ktorym odbieram wegiel z barek i rozsylam po okolicy.


Fragment do mapy typu "kolejka elektryczna" czyli spodziewac sie uproszczen w geometri i SRK oraz dostosowania do skladow pociagow max 200-250m dlugosci. Mapy pelnowymiarowe na chwile obecna odpadaja - kolejke robie "for the lulz" i wlasnie o dobra zabawe w tym chodzi a wypelnianie 600-700m otoczeniem tylko dlatego ze tak kaza przepisy dobra zabawa nie nazwe.

Potrzebuje:
- nabrzeza portowego jako dodatek albo sensownej tekstury betonu
- torow do zamontowania w betonie - ktore z tramwajowych rowkowych byscie polecili
- zdjec tego typu okolicy [port rzeczny z bocznica kolejowa] - moze byc link do google maps

To by bylo na tyle, wroce jutro z roboty to pogonie stacje towarowa.
_________________
MEOW!
Ostatnio zmieniony przez Alana 02-07-2013, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Destroyer
super user


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 102
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-07-2013, 06:55   

Wiedźmo tutaj masz port w Gliwicach
https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=50.329135,18.635559&spn=0.020164,0.038066&t=h&z=15
nabrzeża z Wrocławia
https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=51.130205,17.017318&spn=0.004955,0.009516&t=h&z=17
Nabrzeże z Kostrzyna
https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=52.592373,14.630978&spn=0.009594,0.019033&t=h&z=16
może się to przyda
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group