"Cóż jeżeli miał byś wybór sponsorowanie innych województw a w zamian dostał byś ułamek tego co dałeś to co byś postąpił. Wolał byś inwestować w coś swojego czy dla innych "
Pieprzysz tu takie głupoty że aż strach się bać.
Znasz takie przysłowie "Tabakiera do nosa czy nos dla tabakiery"
Koleją to mają jeździć urzędasy z Urzędu Marszałkowskiego czy zwykły LUD PRACY ?
Z ościennych województw dojeżdżają na Śląsk tysiące ludzi z których to pracy ciągną korzyści te urzędasy do kasy województwa. To tak jak za kolej biorą się ludzie którzy widzieli pociąg na obrazku.
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 08-12-2012, 09:14
EU 04 napisał/a:
Cytat z Hanysa:
"Cóż jeżeli miał byś wybór sponsorowanie innych województw a w zamian dostał byś ułamek tego co dałeś to co byś postąpił. Wolał byś inwestować w coś swojego czy dla innych "
Pieprzysz tu takie głupoty że aż strach się bać.
Znasz takie przysłowie "Tabakiera do nosa czy nos dla tabakiery"
Tsa. chyba nie rozumiesz co napisałem. Krótko mówiąc skończyło się sponsorowanie innych województw i tyle nam do powiedzenia.
To widzę że ty nie rozumiesz co piszesz. W pociągach nie wozi się "województw" tylko ludzi. A pociągi są dla ludzi.
Wpisz słowo kolej do Google i poczytaj nawet na Wikipedii co to jest kolej i do czego słuzy.
Ostatnio zmieniony przez EU 04 08-12-2012, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 08-12-2012, 11:10
Chłopie, ja mając 17 lat nie pisałem takich głupot jakie Ty obecnie wypisujesz.
Cytat:
Zauważ że na Śląsku wszelakie najgorsze złomy jeżdżą od niespełna pół roku, jedynie co to stadlery ŚZPR posiadał co UMWŚ wypożyczył im. I nic poza tym. Wagony nam odebrano, wysłano do Poznania / Bydgoszczy.
A gdzie w PL jeździ świetny tabor? To tylko na Śląsku jeżdżą kible?
"Cóż jeżeli miał byś wybór sponsorowanie innych województw a w zamian dostał byś ułamek tego co dałeś to co byś postąpił. Wolał byś inwestować w coś swojego czy dla innych "
Pieprzysz tu takie głupoty że aż strach się bać.
Znasz takie przysłowie "Tabakiera do nosa czy nos dla tabakiery"
Tsa. chyba nie rozumiesz co napisałem. Krótko mówiąc skończyło się sponsorowanie innych województw i tyle nam do powiedzenia.
Ja rozumiem i popieram patriotyzm lokalny, tylko dlaczego przez niego ma cierpieć ludność ościennych województw z których gro ludzi pracuje na rzecz województwa śląskiego.
A po drugie to jak byś tak na prawdę mógł zobaczyć kto kogo i w czym sponsoruje to byś dopiero się zdziwił.
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 08-12-2012, 11:33
Ale to już nie moja wina że np. z Kielcami się nie umieją dogadać a np. z Woj. Opolskim z trasą Kędzierzyn Koźle - Racibórz/Gliwice jakoś się dogadali. . .
Ale to już nie moja wina że np. z Kielcami się nie umieją dogadać a np. z Woj. Opolskim z trasą Kędzierzyn Koźle - Racibórz/Gliwice jakoś się dogadali. . .
Przypomniałeś mi stare chińskie przysłowie:
Jeżeli fakty przeczą prawdzie tym gorzej dla prawdy
Czyli skoro ościenne województwa nie mogą się dogadać, oddanie linii Kędzierzyn Koźle i Strzelce Opolskie do Gliwic KŚ nie jest żadnym dogadaniem bo może doprowadzić do zwolnień w tymże zakładzie opolskim. I jakoś właśnie z wszystkimi można się dogadać tylko nie z KŚ. Ale takie nacjonalistyczne działania już były przerabiane.
Historia kołem się toczy, .... .
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 08-12-2012, 11:55
To Koleje Śląskie nie mogą dogadać się z Kielcami. PR się dogadało. A KŚ są wymysłem woj. śląskiego, w takim razie to Śląsk ma problem, nie odwrotnie.
Hanys, dla Ciebie zresztą cała sprawa z KŚ ogranicza się do jednego równania i cała reszta szczegółów nie ma znaczenia: wchodzi KŚ, wywala PR = Twój tata traci pracę = Kś to całe zło świata (czyli Hanys trąbi na forum jakie te KŚ nieudolne i złe). KŚ jednak zatrudnia Twojego tatę = KŚ są super, dużo lepiej, że oni będą, a nie PR ze swoim złomem.
Wiesz, ja się cieszę, że Twój tata ma pracę, bo wiem jak jest w domu, gdy nie ma pracy. Chwała więc KŚom, że zatrudnili jakąś część osób z PR. Jednak to nie forum Ogniska Domowego, tylko PTT i jak już dyskutujemy o kolei, to należałoby spojrzeć całościowo, a nie tylko przez pryzmat własnego "być albo nie być". Bronisz KŚ, choć nie masz w tym żadnego prywatnego interesu, choć jak na dłoni widać to, o czym mówią wyżej nasi starsi i bardziej świadomi koledzy.
Dodam jeszcze, że to trochę przykre patrzeć, jak ktoś ciągle bije pianę na temat swojego ukochanego regionu. W czym niby Śląsk ma być lepszy od reszty kraju? Albo po co te płacze o jakimś tam złomie? Gdybyś kiedyś ruszył cztery litery poza ten swój Śląsk, to nagle byś zauważył, że poza woj. mazowieckim w całej Polsce jest ZNACZNIE GORZEJ pod względem jakości taboru, a nawet gęstości sieci kolejowej. Ja na Pomorzu mam zaledwie trzy AKMy w PRach, reszta to same kible. SKM? Cztery SPOTy i nie jeżdżący AKM. Kilka szynobusów (i to byłby jedyny nowy tabor w województwie). A co z takimi województwami, jak Podlaskie, gdzie oprócz kibli mają SN81 i ze dwie Pesy? Co z Lubelskim? Co z Lubuskim? U Was są od jakiegoś czasu Flirty, teraz ELfy, AKMy (czy SPOTy), a nawet 35WE. Więc o czym Ty na Boga gadasz?
Tym wywodem uważam dyskusję o biednym Śląsku za zakończoną.
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 08-12-2012, 12:35
Ostatnie moje zdanie i koniec.
Nie dziw się mnie że aż tak idę za moim regionem, ponieważ ciągle wysłuchuję między innymi na SB głupie dociekliwe teksty z pewnej grupy użytkowników. Jest ich kilku ale już się odechciewa wszystkiego. Może czasami przesadzam, no w sumie masz rację że w innych województwach wcale nic nie jeździ bądź w mniejszym stopniu niż u mnie. Co zaś przepraszam, no ale cóż. Taki jestem, ktoś mnie zawsze podładowuje głupimi tekstami argumentując po fakcie iż to są tylko żarty, na tym forum i czasami wybucham. . .
Skończmy tą dyskusję. Bo ona jest czysto akademicka. Niestety nikt z nas nie ma realnego wpływu na to co dzieje się z koleją w tym kraju. A wszyscy wiemy, że nie dzieje się dobrze. I można godzinami dyskutować o tym czy KŚ będą/nie będą lepsze od PR, czy śląsk dokładał do reszty kraju czy to reszta kraju łożyła na ten region. Nic to nie zmieni. Problem w tym, że kolej jako system transportowy już dawno przestała istnieć. Coraz to nowe reformy tej gałęzi transportu to już tylko kolejne próby wskrzeszanie zimnego trupa. Efekt jest z góry znany. I żeby była jasność. Ja wcale nie jestem jednym z tych ortodoksów którzy wołają przywrócić jedno wielkie PKP. Po prostu nie wieżę w sprawne funkcjonowanie takiego molocha w warunkach gospodarki rynkowej. Zauważcie, że u naszych południowych i zachodnich sąsiadów działa wiele spółek kolejowych. Tylko, że tam państwo logicznie podzieliło zakres zadań pomiędzy różnych uczestników tego wielce skomplikowanego przedsięwzięcia jakim jest kolej. Wypracowano jakieś zasady współpracy i wzajemne relacji. Dzięki temu ich kolej wciąż funkcjonuje jako sprawny system, a to jest klucz do przetrwania.
U nas się niestety nie udało.
Ostatnio zmieniony przez Qń 08-12-2012, 13:49, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 08-12-2012, 18:32
No tak jak się przypuszczało KŚ ma spory problem z taborem. I o dziwo wszyscy idą z pomocą (50 pudeł z IC, 10 (jak nie więcej) kibli z PR). PR na tym straci (nie wnikam w kwestie finansowe), bo najprawdopodobniej zabraknie jednostek do obsługi własnych pociągów. Swoją drogą ciekawe na jak wysokim szczeblu te decyzje o pomocy zapadły.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Podziękowania za usamorządowienie kolei, namnożenie spółek wiadomo do kogo słać, dało to tylko więcej strat niż pożytku. Problem na Śląsku niestety jest i będzie i nawet nowy włodarz tego nie ogarnie, dlaczego my, pasażerowie mamy cierpieć za nieudolne decyzje z góry? Kolej jest dla ludzi a nie dla bydła a kogo to obchodzi? A to że mamy marszałka (tu wstaw to dowolne słowa) to sorry, z takim człowiekiem nie warto robić interesów bo tylko działa na szkodę nas wszystkich. Na początku wiązałem spore nadzieje w Koleje Śląskie, widać że gruubo się myliłem. Jeśli miałbym się wypowiadać na temat rozkładu, który wchodzi w życie o północy to na twórcy tego rozkładu bym nie pozostawił suchej nitki.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 08-12-2012, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 08-12-2012, 22:51
Panowie, dyskusję na temat tego czemu ogólnie jest tak, a nie inaczej to sobie darujmy, bo jest czysto akademicka i bezcelowa jak to koledzy wcześniej zauważyli. Lepiej by było gdyby w tym temacie pojawiały się merytoryczne informacje o tym jak to będzie funkcjonować, bo nie każdy jest na miejscu, a wielu chyba jest ciekawych jak to zadziała w praktyce. To że rozwalono stykówki już wiemy, ciekaw jestem jak to będzie funkcjonować wewnątrz samego woj. Śląskiego. Mam nadzieję, że miejscowi napiszą jutro co zaobserwowali, co jeździ, co nie jeździ i jak jeździ.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Śląski przewoźnik odmówił również propozycjom użycia dodatkowego wsparcia taboru Przewozów Regionalnych lub autokarów wojskowych.
i zarazem zapytam:
co to ma byc do jasnej anielki??!! to już nawet wojsko pomaga nowemu przewoźnikowi? to może jeszcze PLL LOT dadzą swoje samoloty a jednostki wojskowe tupolewy i śmigłowce..
to przestaje być śmieszne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach