Sa 2 wersje sygnalizacji - dla 2006 i 2009 - sprawdz czy masz sciagnieta i zainstalowana wersje dla TWOJEJ wersji gry.
To jest najczystszym problemem z v5
_________________ MEOW!
Ostatnio zmieniony przez zolwik 07-08-2013, 04:51, w całości zmieniany 1 raz
Sa 2 wersje sygnalizacji - dla 2006 i 2009 - sprawdz czy masz sciagnieta i zainstalowana wersje dla TWOJEJ wersji gry.
I zapodana screenologia dokładnie na to wskazuje - sypie błędami nt. funkcji skryptu obsługiwanych od 2009 w górę, a na screenach TRS2006. Ściągnij v5 pod 2006 albo kup 2010
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 23 Skąd: LBN
Wysłany: 07-08-2013, 00:31
RBach:
Może gdzieś coś pominąłem na Twojej stronie
Czy te krótkie semaforki kształtowe do bramek wogóle działają pod TRS 2006, bo tam się nie da wybrać wersji w tym przypadku, jest tylko pobierz plik i już.
Zresztą Trainzbuilt jest 2.6 więc po mojemu powinny chodzić w TRS 2006.
A TS2010 nie kupię bo mam TS12 :P na drugim kompie.
RBach:
Może gdzieś coś pominąłem na Twojej stronie
Czy te krótkie semaforki kształtowe do bramek wogóle działają pod TRS 2006, bo tam się nie da wybrać wersji w tym przypadku, jest tylko pobierz plik i już.
Akurat te są tylko pod 2009+. Pod 2006 jest "pack kompatybilny", czyli semafory na kuidach Erniego, Chestera i moich - to, co było wydane pod 2006 jako v3 podniesione do v5. Nowsze rzeczy są tylko pod 2009+.
Trainz-build jest 2.6 nawet dla TS12, ze względu na skrypt. Wpisanie im 2.9 i wyższych powoduje nieprawidłową pracę skryptu, stąd nie ma co patrzeć na ten wpis, jeśli chodzi o podział na wersje 06/09.
Panie i Panowie, Drodzy Bracia i Siostry, Umiłowani w Trainzie... Wróć
Miało być na 1 maja, ale wyniko "niedasię", stąd dziś :
Bogdan dzielnie się ukrywał, nie przyznawał się, ale dziś oficjalnie oddaje wam jego najnowsze dzieło (działo?): zupełnie nowy zestaw semaforów, tarcz, bramek i reszty drobiazgu. Wszystko na skrypcie v5 i - nowość - w wersji "script library". Niestety (dla posiadaczy 06-tki) w wersji 2009+, ze względu na library. Beta sygnalizy na bibliotece wisi w wątku obok, to tutaj to "final release" Bogdanowej wersji. Do poczytania i do zassania tu oto:
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 03-05-2014, 17:23
Ja również dziękuję Bogdanowi za taki ogrom pracy. Szczególnie, że mogłem się tym dziełem pobawić już dużo wcześniej, gdy było w fazie testów :) Niby bazowa sygnaliza v5 zaspokajała potrzeby, ale bogdanowa ma jeszcze różne miłe smaczki, które urozmaicą niejedną mapę. W każdym razie na pewno moją :)
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 03-05-2014, 20:27
Towarzyszu Bogdanie spisaliście się na medal z czynem majowym. Wasz wkład w rozwój polskiej sceny, w rozwój i innowacyjność w dziedzinie sygnalizacji na polskich torach będzie wiekopomnym dziełem docenianym nie tylko przez to ale i przyszłe pokolenie miłośników polskich torów. Jesteśmy z Was dumni. Dajecie dobry przykład, że na ludzi ze Śląska Partia i Naród może zawsze liczyć. Co prawda wyszło to trochę z poślizgiem ale to nie ma się co dziwić, przecież elementy wichrzycielskie są związane z Wybrzeżem. Tak trzymać Towarzyszu i mam nadzieję, że o święcie lipcowym też nie zapomnicie i odpowiednim czynem też uczcicie
Dla młodzieży która tamte czasy zna z kart historii: tak mniej więcej wyglądałyby gratulacje za to co zrobił Bogdan. Może to było nadęte ale było. Jak tak patrzę na wpisy dzisiaj, to niestety niewiele osób doceniło trud Bogdana. Wygląda na to że albo niewiele osób obchodzi to co nasi Twórcy robią dla nas albo uważają że to się im należy i nie ma co strzępić się z podziękowaniami .
Swoimi czynami już zostaliście Kolego zapisani we właściwych kartach historii, tej właściwej historii. W ramach podziękowania za wkład i za zaangażowanie trzykrotne Hip hip hurra! Hip hip hurra! Hip hip hurra.
W TS2010 działa bezbłędnie.
Dziękuję.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 04-05-2014, 09:17
pietrek napisał/a:
W TS2010 działa bezbłędnie.
Ja mogę zagwarantować prawidłowe działanie w TS 2009 i 2010, TS 12 nie mam.
Pawajoro napisał/a:
Nic, tylko używać
Po to to zrobiłem
Już raz pisałem o tym ale napiszę jeszcze raz, żeby światła semaforów wyglądały prawidłowo to w trainzoptions.txt (folder główny gry) trzeba wstawić te trzy linijki.
I znów trzeba całą mapę rozkopać i stawiać wszystko na nowo. Przewróciliście mi Bogdanie i Radku tymi jakże pięknymi semaforkami cały projekt do góry nogami za co serdecznie dziękuję Czułbym się zawiedziony, gdybym mógł już "zamknąć" mapę i skończyć z wymianą dodatków na coraz to piękniejsze i doskonalsze.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim którzy przyłożyli rękę do kolejnej wersji sygnalizy i przy okazji wszystkim twórcą działającym na rzecz Tereni i ciągnącym ten nasz wózek na betonowych, kwadratowych kołach.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 04-05-2014, 13:54
Boguś zawsze znajdzie się jakiś malkontent , a jak widać po wpisie to nie ja, chociaż mnie się zawsze zarzuca, ze marudzenie to moja specjalność
Korzeń: cała zabawa polega żeby gonić króliczka, a go nie złapać , tak jak w polityce. Poza tym, skąd byś wziął mitologie trainzowe
Tak se dłubię:
Ponieważ wrzuciłem sobie corony "amerykańskie" do v5, się wziął i zrobił problem "widokowy". Corony te mają widoczny zarys soczewki fresnela, co w świetlnych jeszcze ujdzie, chociaż na zoomie już wygląda tak se. Natomiast w kształtach jest kibel, bo kształty nie miały soczewek, a jedynie lampę naftową/żarówkę i odbłyśnik, sama kolorowa szybka jest gładka. Dodatkowo wpisy pasujące do semaforów świetlnych średnio pasowały do kształtów (te od zwiększonej widoczności).
Trochę klikania w programie graficznym, trochę dłubania w configu i wyszły nowe corony, pasujące lepiej do blaszaków niz "soczewki".
Wygląda to (na tą chwilę) o tak:
Z daleka (bez zooma):
Z tego samego miejsca na szlaku po max przybliżeniu:
Z bezpośrdniej bliskości semafora, bez żadnych zoomów:
I panorama stacji na średnim zoomie (chodzi o pokazanie zachodzenia na siebie coron):
To są nowe corony, na nowych kuidach, więc w świetlnych będzie można mieć "soczewki" a w blaszakach te świeczki. Docelowo chcę je dać do wszystkich kształtów z okazji przerzucenia ich na script library (i może mesh library, jak się uda), bo grzebanie w configach i tak mnie nie ominie. Zastanawiam się jeszcze nad skróceniem dystansu max widzialności do jakichś 700-1000m, w kształtach te światła są dużo słabsze i widoczne z mniejszej odległości. A niebieskie w Tm-kach to już w ogóle, widać je z 400m może
Co Wy na to? Mogę jeszcze zrobić screeny, jak wyglądało "po amerykańsku", czyli z poprzednimi coronami, przed zmianą coron na te obecne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach