FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
21-07-2015, 11:52
EN57 i problem z drzwiami automatycznymi
Autor Wiadomość
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 08-06-2012, 10:47   EN57 i problem z drzwiami automatycznymi

Witam

Mam problem z jednostkami EN57 autorstwa VCRDNa [-1018,-1074,-1394,-907,-1021(repaint Skupy)].Chodzi o to , że gdy prowadzę te jednostki w trybie kabinowym , to gdy podnoszę przełącznik drzwi prawych(lewych też),to nie chcą się otworzyć. Wie może ktoś , co z tym zrobic?.Chyba,że tak ma być :-( .

Z góry dziękuję.
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1111
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 08-06-2012, 11:33   

Mały off: I o taką jakość powinniśmy walczyć ;-)

P.S.: Niestety nie jeżdżę tymi modelami, więc w temacie nie mogę nic poradzić.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-06-2012, 11:43   

Problem polega na tym, że kabina w momencie otwierania drzwi wysyła do składu komunikat "openp", "on" lub "openl", "on", zaś przy zamykaniu to samo, tylko że z "off". Jest to dostosowane do modelu SirM-a. Skrypt użyty w kiblach VCRDN nie obsługuje tych komunikatów, ani w ogóle otwierania drzwi przez komunikaty, dlatego nie reaguje na otwieranie drzwi z kabiny. Czyli nie jest to błąd jako-taki, po prostu kible VCRDN nie mają w swoim skrypcie zapisanej obsługi drzwi z kabiny.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-06-2012, 11:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 08-06-2012, 13:28   

Cytat:
kible VCRDN nie mają w swoim skrypcie zapisanej obsługi drzwi z kabiny.

Jak napisać skrypt?
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4202
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-06-2012, 13:34   

patrykowicz napisał/a:
Jak napisać skrypt?


Tu podstawy:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/1
Tu API dla gier TRS
http://online.ts2009.com/....php5/Scripting
Pisze się w notatniku.

MSPANC :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 08-06-2012, 14:25   

Leca punkty , temat uwazam za zamknięty.
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4202
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-06-2012, 16:33   

adamstan napisał/a:
Problem polega na tym, że kabina w momencie otwierania drzwi wysyła do składu komunikat "openp", "on" lub "openl", "on", zaś przy zamykaniu to samo, tylko że z "off". Jest to dostosowane do modelu SirM-a. Skrypt użyty w kiblach VCRDN nie obsługuje tych komunikatów, ani w ogóle otwierania drzwi przez komunikaty, dlatego nie reaguje na otwieranie drzwi z kabiny. Czyli nie jest to błąd jako-taki, po prostu kible VCRDN nie mają w swoim skrypcie zapisanej obsługi drzwi z kabiny.


Adam, ale jeśli model pojazdu jest zrobiony w/g wytycznych z CCG, to drzwi się da kontrolować.
Wystarczy zgodnie z tymi zaleceniami ponazywać submeshe drzwi prawych i lewych:
left-passenger-door dla lewych,
right-passenger-door dla prawych.
Oczywiście to nazwy sekcji w mesh-table, same pliki im mogą zwać się dowolnie.
Wtedy używając np. komendy Passenger Door Control steruje się bezpośrednio animacją w modelu - nie przez message, a przez SetMeshAnimationState.

I właśnie tą podaną tu komendą daje się sterować kiblami VCRDNa, dokładnie na takiej zasadzie.

:arrow: patrykowicz: ściągnij i potestuj, nie jest to wprawdzie sterowanie z kabiny, ale zawsze. Zresztą nie problem dopisać do tego skryptu obsługę drzwi z kabiny HDM, jeśli Adam nie kłamie w sprawie messages :mrgreen:
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-06-2012, 17:42   

Właśnie próbuję dopisać. Poprawka, to nie są messages "openl" i "openp" ale "drzwil" i "drzwip". Po otrzymaniu komunikatu "drzwil","on" skrypt SirM-a ustawia sobie flagę "drzwil", a następnie, kiedy wykryje że jest ona równa 1, wysyła sam do siebie i do pozostałych wagonów w składzie komunikat "openl","on" co powoduje otwarcie drzwi poprzez "SetMeshAnimationState" właśnie. Niestety na razie nie chce mi to działać. Zresztą, problemów we współdziałaniu kabiny SirM-a z modelami VCRDN jest więcej, i niektóre są bardzo nielogiczne, tzn. niby powinno działać, a nie chce. Np - woltomierz WN nie reaguje na podniesienie patyków, pomimo że przełącznik działa i patyki się podnoszą. No i podobnie coś mi te drzwi nie chcą chodzić.

Ale walczę z nimi:-)
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-06-2012, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-06-2012, 20:17   

Dopisałem. Działa :-)

http://www.sendspace.com/file/ioa4jo

Instrukcja instalacji:

Kopiujemy skrypt do folderu wagonu. ra do ra, s do s.

W configu wagonu ra zmieniamy

Kod:
script     "SU46"


na

Kod:
script    "EN57ra_VCRDN"


Zaś do configu wagonu silnikowego dopisujemy
Kod:
script     "EN57s_VCRDN"
class     "SU46"


I już drzwi reagują na hebelki w kabinie.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-06-2012, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4202
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-06-2012, 21:12   

adamstan napisał/a:

Kopiujemy skrypt do folderu wagonu. ra do ra, s do s.


A rb? :P Lepiej od razu napisz, że też skrypt od ra, bo zaraz trolle będą nabijać posty oczywistymi pytaniami :D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-06-2012, 21:15   

Ale, o ile nie jestem ślepy, to w wersji VCRDN nie ma oddzielnego wagonu rb ;-) Jest tylko ra i s.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-06-2012, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 09-06-2012, 05:55   

Masz rację , nie ma. Repaint Skupy też nie.
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
 
 
 
Sebek07 
user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10-06-2012, 20:44   

adamstan napisał/a:
Dopisałem. Działa :-)

http://www.sendspace.com/file/ioa4jo

Nie wiem czy tylko u mnie takie rzeczy się dzieją czy to wina win rara ale przy wypakowywaniu skryptów mam komunikaty.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-06-2012, 21:58   

Ja to pakowałem 7zip-em, ale do zwykłego formatu zip. U siebie sprawdzałem - da się to wypakować total commanderem. Dziwne że WinRAR sobie nie radzi...
 
 
 
Sebek07 
user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10-06-2012, 22:24   

Właśnie miałem sprawdzić jak to będzie wyglądać na innych archiwizerach i spróbowałem 7zip-em, wypakował.
Winrar ma swoje humory dlatego najlepiej mieć dla pewności dwa takie programy.
Ostatnio zmieniony przez Sebek07 10-06-2012, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bandyta
nowy


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-06-2012, 22:39   

Ja to wypakowałem Total Comanderem. WinRar nie podołał.
 
 
 
Sebek07 
user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10-06-2012, 22:59   

Mam jeszcze pytanie (tu głównie do Adama jeśli chodzi o takie modyfikacje).
Otóż zrobiłem repaint kabiny EN57 i gdy go skończyłem spróbowałem wziąć się za różne przeróbki urealniające całą zabawę.
Zmieniłem dźwięki i wyedytowałem w configu pozycje położenia kranu hamulca tak, że odpowiadają tym w rzeczywistości czyli napełnianie, jazda, hamowanie itd. Próbowałem właśnie też zrobić coś z tymi drzwiami ale oczywiście jestem w tym zielony.
I teraz pytania:
Czy dałoby się zdefiniować te pozycje kranu żeby działał np przy położeniu maksymalnym czyli trakcja ukrotnia byłoby wówczas wyświetlane jako trainzowo "zaciśnięty"?
Czy można by zmodyfikować enginespec EN57 żeby przy pozycji hamowania EP ciśnienie rosło od razu niż teraz strasznie działa z opóźnieniem.
I z cyklu bajery czyli spróbować zrobić działające w kabinie hebelki od reflektorów podpiętych do coron świateł w modelu VCRDN i inne tego typu uruchamiany enginesound itd.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-06-2012, 05:02   

Powiem tak - mam w planach oskryptowanie kibelka (i siódemki, to już prawie gotowe) na podobnym poziomie, co Fiata - czyli realna fizyka silników, osobne dźwięki przetwornicy, sprężarki, zmieniające się oświetlenie kabiny itd itp.

Co do Twojego pytania o hamulce - TS niestety nie obsługuje hamulców EP. Można próbować modyfikować enginespec, ale zawsze będzie to trochę kulawe, za wyjątkiem symulacji pojazdu ze starą wersją Westinghouse'a (czyli pierwsza wersja ET21 na przykład ;-) ).

Ale prace trwają nad opracowaniem również skryptowej fizyki hamulców - testy będą na SU45, jak się to powiedzie, to będzie można zrobić każdy rodzaj hamulca jeżeli tylko będą dane odnośnie tego jak ma się on zachowywać.

Co do zapalania pojedynczych świateł - pokombinuję, aczkolwiek w przypadku świateł "coronowych" jest to trudniejsze, bo trochę zlewają się z domyślnymi trainzowymi coronami przypiętymi do a.light0,1,2 itd. A jak już zapali się światło, to niestety te wbudowane zapalają się zawsze wszystkie trzy. Ale powalczę z tym jeszcze też.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 11-06-2012, 05:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-06-2012, 14:29   

adamstan napisał/a:
Co do zapalania pojedynczych świateł - pokombinuję, aczkolwiek w przypadku świateł "coronowych" jest to trudniejsze, bo trochę zlewają się z domyślnymi trainzowymi coronami przypiętymi do a.light0,1,2 itd. A jak już zapali się światło, to niestety te wbudowane zapalają się zawsze wszystkie trzy. Ale powalczę z tym jeszcze też.


Trainzowe corony można wyłączyć wpisując w configu lokomotywy:
light_color 0,0,0
Tak jest zrobione w moich parowozach, np. Ol49
Ostatnio zmieniony przez PTram 11-06-2012, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-06-2012, 14:36   

Dobrze wiedzieć :-)
A czy taki wpis nie wyłączy nam również oświetlania szlaku w nocy? Jeżeli nie, to problem jest rozwiązany :-)
Ostatnio zmieniony przez adamstan 11-06-2012, 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-06-2012, 14:53   

Nie wyłączy. Wpis dotyczy tylko coron.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-06-2012, 15:15   

No to jesteśmy w domu :mrgreen: Dziękuję jak nie wiem co :-)
Ostatnio zmieniony przez adamstan 11-06-2012, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4202
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 11-06-2012, 15:17   

PTram napisał/a:
Nie wyłączy. Wpis dotyczy tylko coron.


O patrz pan, dobrze wiedzieć :)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1111
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 12-06-2012, 06:32   

PTram napisał/a:
adamstan napisał/a:
Co do zapalania pojedynczych świateł - pokombinuję, aczkolwiek w przypadku świateł "coronowych" jest to trudniejsze, bo trochę zlewają się z domyślnymi trainzowymi coronami przypiętymi do a.light0,1,2 itd. A jak już zapali się światło, to niestety te wbudowane zapalają się zawsze wszystkie trzy. Ale powalczę z tym jeszcze też.


Trainzowe corony można wyłączyć wpisując w configu lokomotywy:
light_color 0,0,0
Tak jest zrobione w moich parowozach, np. Ol49


Pamiętajcie tylko o jednej sprawie. To jest tylko takie "wyłączanie na niby" tzn. te corony są dalej liczone przez silnik gry, tyle że w kolorze którego nie widać. Dlatego jeżeli ktoś ma dostęp do siatki mesh dodatku w którym chce robić taki bajer niech zostawi tylko dwa punkty a.light po jednym dla każdego kierunku jazdy. Dzięki temu światło przed lokiem dalej będzie się pojawiać, a komp będzie miał do liczenia tylko jedną coronę, a nie trzy.
 
 
 
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 21-07-2015, 10:58   

Witam ponownie

Ma ktoś może u siebie na kompie ten skrypt co adamstan wrzucił tutaj? Pisałem do niego i niestety już go nie posiada a potrzebuje go. Jeśli ktoś ma,proszę o wrzucenie go tutaj.

Pozdrawiam
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
Ostatnio zmieniony przez patrykowicz 21-07-2015, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group