FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kociewska Kolej Żelazna
Autor Wiadomość
pawel1202 
user


Wiek: 25
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2021, 14:31   Kociewska Kolej Żelazna

Oddajemy w Wasze ręce projekt "Kociewska Kolej Żelazna". Prezentuje on porozbierane już linie kolejowe (poza odcinkiem Ostbahnu) i mam nadzieję że dosyć dokładnie. Mapa została stworzona na basemapach i wymiarach realnych. Całkowita długość: 141 km

https://drive.google.com/file/d/1p060xUARCDv7urFRwu53gBS9kZH1m9fO/view?usp=sharing

Mamy nadzieję iż spełni oczekiwania i nie nastręczy problemów z działaniem. Nie jest to projekt skończony i będzie rozwijany, jednak zdecydowaliśmy się na jego publikację w takim stanie jak jest obecnie:
Kościerzyna - Skarszewy - Pszczółki (linia 233), Skarszewy - Starogard Gd - Skórcz (linia 243), Szpęgawsk - Starogard - Zblewo (203) oraz Szlachta - Skórcz - Stara Jania (218) są przejezdne.

Na mapie znalazło się bardzo wiele dedykowanych dodatków, tekstur. Praktycznie do każdej ze stacji wykonane zostało większośc budynków i obiektów na podstawie zdjęć i wymiarów. Sama mapa jest zrobiona według wymiarów realnych.

Niestety nie udało się jeszcze skonfigurować sygnalizacji na szlakach oraz brakuje też sesji. Bolączką wszystkiego jest brak czasu i wiedzy jak poprawnie wykonać niektóre elementy (konfiguracja semaforów mi nie działała i się po prostu poddałem).
Można się jeszcze przyczepić do kilku błędów geograficznych - kilka promieni łuków psuje delikatnie pełny realizm (dotyczy odcinka Stg - Skórcz - Szlachta) ale odległości szlakowe są zachowane poprawnie.

Odcinek Lipowa Tucholska - Skórcz - Starogard wykonał TRS Pomerania
Resztę mapy wraz z dodatkami i łączeniem - Pawel1202

Jeśli ktoś chciałby pomóc z sygnalizacją i jakimiś poprawkami - chętnie się to przyda - to będę bardzo wdzięczny. Mam też nadzieję że ogrom włożonej już przez nas pracy zostanie w jakiś sposób doceniony :D

Dodatki do mapy zostały spakowane za pomocą programu "Content Manager" zaznaczając na pliku mapy "pokaż zależności". Paczka zawierać powinna wszystkie dodatki poza roślinnością Bogdana oraz taborem.

Cóż więcej powiedzieć - warto było poświęcać tyle czasu dla tej "produkcji". Odcinek Stg - Skórcz - Lipowa był budowany jeszcze na TRS 2004 a ja swoją część rozpocząłem jeszcze w 2017 roku po pierwszych rowerowych wycieczkach do Skarszew.


Dalsze perspektywy dla projektu są - na pewno zbudowany zostanie odcinek 201 w kierunku Żukowa a materiał na Kartuzy - Sierakowice również czeka na przerobienie. I prawdopodobnie w drugą stronę - Bąk - Czersk i podłączenie do istniejącego już Zblewa. I fajnie byłoby dołączyć do całości Bytów oraz Smętowo - Opalenie.

LINK:

https://drive.google.com/file/d/1qBmMBwOfJFI7CYBbAjJjY2bIMr7su5mN/view?usp=sharing
Proszę nie zwracać uwagi na kolejność paczek - wszystko powinno być.
 
 
 
bartecki
super user


Wiek: 48
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 108
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 04-11-2021, 20:13   

DZIĘKUJĘ BARDZO.Jest to bardzo wyczekiwana mapa.Marzeniem pozostaje jeszcze czy ukaże się Kaszubskie Żelazne Szlaki.Kiedyś był taki projekt ale chyba upadł.Połączenie tych map w jakiś sensowny sposób dało by nam kaszuby i pomorze w trsie.Ładna mapka.Biorę się za konfigurację semków i układanie pociągów na mapie.Jeszcze raz wielkie dzięki.Pozdrawiam.
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 78 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2212
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 04-11-2021, 23:08   

Mam kilka uwag co do zawartości jak i dodatków dedykowanych do mapy.
Brakuje mi 18 dodatków. Druga sprawa to waga dodatków. Rozumiem że dedykowane ale waga tekstur zdecydowanie za wysoka, jedna tekstura w jednym dodatku waży ponad 16MB co dla słabszych komputerów oznacza jedno, po trzecie kilka dodatków jest błędnych i zawiera polskie znaki co z automatu powoduje że dodatek jest niedostępny, po czwarte czemu dedykowanych dodatków Twojego autorstwa nie oznaczasz swoim kuidem tylko obcych autorów? Mapy jeszcze nie odpałem, natomiast jak będę konfigurował sygnalizację to korzystać będę z planów stacyjnych publikowanych na semaforku. Jeżeli ktoś dysponuje planami stacyjnym z rozebranych linii 218, 233, 243 jak i rozkłady jazdy pociągów towarowych i pasażerskich to chętnie przygarnę.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 66 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2068
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 05-11-2021, 07:28   

Rozkłady jazdy z linii o których jest mapa znajdziesz u mnie na bączej stronie
https://stacjabak.pl/pobieralnia/
Tabele SRJP KOMPLET
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-11-2021, 01:36   

Większość KUIDów w TANE jest bezużyteczna, z błędem że ten KUID autora jest nieobsługiwany, tak jak kilka postów wcześniej - brakuje parunastu dodatków. Po usunięciu niewykrytych rzeczy mapa tragicznie wygląda...
Mapę robiłeś w TS2010?
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
pawel1202 
user


Wiek: 25
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-11-2021, 10:13   

Mapa robiona była w TS10. Na tej wersji śmigała zawsze poprawnie - jako test czy jest okej dałem ją koledze (który zainstalował ją wraz z moimi dodatkami) i mapa śmigała.

Jak uda mi się dorwać nowszą wersję trainz to będę kombinował z kuidami - ale póki co nie wiem jak mam się do końca za to zabrać :C

Mimo iż, - tak przyznaję się do tego - zagapiłem się na pewnym etapie nauki edytowania configów dodatków i nadałem większości lub wszystkim zły numer kuid - mapa powinna działać na TS10, na którym to zalecam jej odpalanie. W taki sam sposób powstała mapa LK244, którą wydałem już daawno temu i nikt nie zgłaszał problemu z dodatkami i kompatybilnością.

Póki co zalecam TS10 do zabawy na tym projekcie :D

Co do kuidów to rozumiem, że muszę wejść w każdy z moich dedyków i ręcznie zmienić kuid a później go "wymienić". Nie wiem kiedy będzie czas na taką zabawę a czasu brakło by wydać projekt (niewiele zmieniła się mapa od sierpnia 2020) - pożyjemy, zobaczymy.
 
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-11-2021, 15:24   

Do poprawy kuidów, musisz wszystkie te które mają #cyferki sklonować i zapisać pod swoim kuidem (poprawnym) i wtedy edytując config mapy (nie sesji) podmieniasz wadliwe kuidy tymi swoimi. Ja tak niestety musze teraz robić, że je wszystkie zamieniam na swoje i dopiero mapa bedzie w pełni wyposażona.

Plus drugi troche przykry fakt, twojej mapy nie da się połączyć z mapami które już kiedyś powstały (Kościerzyna-Gdynia Gł. Osobowa) (Kościerzyna-Bąk-Wierzchucin) (Kościerzyna-Chojnice) odnogi (Czersk-Szlachta). Mapa jest odwrócona o 90 stopni przez co kierunki na mapie się nie zgadzają...
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 305 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4391
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-11-2021, 15:28   

CenariusPL napisał/a:
Do poprawy kuidów, musisz wszystkie te które mają #cyferki sklonować i zapisać pod swoim kuidem (poprawnym) i wtedy edytując config mapy (nie sesji) podmieniasz wadliwe kuidy tymi swoimi. Ja tak niestety musze teraz robić, że je wszystkie zamieniam na swoje i dopiero mapa bedzie w pełni wyposażona.


To tak nie działa. Było już pisane - chyba nawet powyżej w tym wątku - że podmiana na kuidlist nic nie daje. Kuidlist jest tylko dla CMP, odnośniki "dla gry" są zapisane w samych plikach mapy i nie da się ich podmienić inaczej, niż z poziomu geodety. Po edycji kuidlist osiągniesz tylko tyle, że w CMP nie będzie braków, ale to wcale nie oznacza, że obiekty na mapie będa prawidłowe i bezbłędne.

CenariusPL napisał/a:
Plus drugi troche przykry fakt, twojej mapy nie da się połączyć z mapami które już kiedyś powstały (Kościerzyna-Gdynia Gł. Osobowa) (Kościerzyna-Bąk-Wierzchucin) (Kościerzyna-Chojnice) odnogi (Czersk-Szlachta). Mapa jest odwrócona o 90 stopni przez co kierunki na mapie się nie zgadzają...


Za to prawdopodobnie uda się połączyć z moją mapą Trójmiasta, która też jest obrócona :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 20.02.2022
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-11-2021, 15:57   

Cytat:
To tak nie działa. Było już pisane - chyba nawet powyżej w tym wątku - że podmiana na kuidlist nic nie daje.

Czyli zostaje podmianka w TS10?
Cytat:
z moją mapą Trójmiasta, która też jest obrócona :-)

Nie widziałem twojej mapy, ale jeśli masz sposób na obracanie całych map... ;)
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 305 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4391
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-11-2021, 16:37   

CenariusPL napisał/a:

Czyli zostaje podmianka w TS10?


Niestety tak.

CenariusPL napisał/a:

Nie widziałem twojej mapy, ale jeśli masz sposób na obracanie całych map... ;)


Znam jeden: Zbudować od nowa, poprawnie :mrgreen: i dlatego moja zostanie jak jest :-)
A tak serio, to jest na "liście życzeń" jeszcze za Auranu i TRS2004. Od tamtej pory kangury konsekwentnie olewają ten temat, bo podobno "niedasię". Ludzie latają na Księżyc a "niedasię bo nie" - jakby tą firmę założyli byli dyrektorzy z PKP :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 20.02.2022
 
 
pawel1202 
user


Wiek: 25
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-11-2021, 12:19   

Mapa jest obrócona o 90 stopni z jednego głupiego powodu - szablony U Base, które pobrałem z forum są właśnie obrócone o 90 stopni. Do tego TRS Pomerania zrobił mapę używając wymiarów (tych okropnych linii o tęczowych kolorach) i nikt nie zwracał uwagi na położenie kierunkowe, czy jak to się tam zwie. Zauważyłem ten problem ale już było kawał zrobione, zresztą - cieszyłem się, że coś normalnego mi zaczęło wychodzić i brnąłem w projekt dalej.

No mapy niestety nie połączycie z żadną inną mapą, ale w mojej ocenie nie ma sensu :D Jest jej całkiem sporo a z tego co tutaj widuję na forum to KZS i pochodne są już przez Was oklepane raczej :D

Cudem jest, że udało się dwie mapy złączyć - co prawda wylot z Stg na Skarszewy jest zupełnie nie tak jak w realu, ale no trudno.

Pasowałoby też kilka innych map które są zrobione na właśnie obróconych szablonach U Base :D

Niestety popełniłem błąd robiąc Morzeszczyn - Gniew obrócone poprawnie - teraz jej nie połączę do Smętowa, które się tam niedługo pewnie zrobi.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3801
Skąd: Opole
Wysłany: 13-11-2021, 19:56   

To, że obrócony to jedno. Jak dla mnie najważniejsze żeby kuidy nie były z czapy tylko Twoje. , To tylko moje zdanie ale z tego powodu nie zainstalowałem jak również wagi niektórych dodatków. Za dwa, trzy lata nikt nie będzie pamiętał, że to Twoje dodatki i szukał po jakimś dziwnym autorze. Wersję TS 2010 nawet ja kończę, a jak przeczytałem w wyższych robi niezły bajzel. Ta gra sama daje do wiwatu, po co więc stwarzać dodatkowe trudności.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 66 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2068
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 13-11-2021, 22:41   

Żeby był porządek i nic się nie pluło to uzgodniliśmy że dodatki będą wydane na moim bezużytecznym kuidzie. Zachowam sobie mały zakres na jakieś własne pierdółki typu tekstury czy coś tam innego, reszta do dyspozycji @pawel1202.
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5120
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-11-2021, 01:21   

Wydanie to jest pikuś, zamiana numerów w configu to drugi pikuś.

robota jest z podmianą obiektów na mapie ;d
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 305 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4391
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 14-11-2021, 06:14   

A dlaczego nie na kuidzie autora?
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 20.02.2022
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 305 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4391
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 14-11-2021, 20:08   

I jeszcze prośba o to:
<kuid2:54733:2227:1>,<kuid2:54736:285203:1>,<kuid2:54733:2230:1>,<kuid2:54736:67031:1>,<kuid2:54736:67028:1>,<kuid2:54700:23500:1>,<kuid2:54733:2224:1>,<kuid2:54736:67032:1>,<kuid2:54733:2225:1>,<kuid2:54733:2229:1>,<kuid2:54733:2228:1>
W paczkach nie było.
Tak BTW - kawał pracy, układy torowe i geometria leżą i kwiczą, ale jakby to poprawić i podmienić kuidy na "cywilizowane", to będzie fajna mapa.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 20.02.2022
 
 
lurr3x 
super user



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 111
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2021, 00:27   

Również bym prosił te braki... :mrgreen:
<kuid2:54736:285203:1>,<kuid2:54733:2227:1>,<kuid2:54733:2230:1>,<kuid2:54733:2228:1>,<kuid2:54736:67028:1>,<kuid2:54736:67032:1>,<kuid2:54733:2225:1>,<kuid2:54736:67031:1>,<kuid2:54733:2224:1>,<kuid2:54700:23500:1>,<kuid2:54733:2229:1>
_________________
https://www.facebook.com/groups/trainzrepaints
https://www.facebook.com/TrainzRepaintsTeam
https://discord.gg/JnAkUv8
 
 
 
pawel1202 
user


Wiek: 25
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-11-2021, 22:33   

A ktoś odpalał może na TS10 tą mapę? Bo kiedyś jak ją rozdawałem co niektórym to nie było problemów z niczym, a wtedy była już dość pokaźna rozmiarem i ilością dedyków :D


A co do moich dedyków - będę je spokojnie przerzucał na dniach na poprawny kuid. Później opcja "wymiana składników" i myślę, że za jakieś dwa tygodnie damy radę to naprawić :D

Braki:
https://drive.google.com/file/d/1OGpnSswwNEIgUoEfRLITyyoRLNnz1uWR/view?usp=sharing
Ostatnio zmieniony przez pawel1202 21-11-2021, 22:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Railwoj 
super user


Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2021, 19:08   

Arkusz (base)mapy:
<kuid2:54736:285203:1> Bytonia

ma w configu błędnie wpisaną nazwę pliku siatki: bytonia.im. Istniejąca siatka posiada nazwę czarnawoda.im. Po podmianie wszystko jest ok. Pozostałe dodatki z paczki nie wykazują błędów pod TANE SP4.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 22-11-2021, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 69
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2021, 14:46   

Wczytałem mapę pod TS2010 i u mnie pojawiły się takie błędne dodatki:
- 218 Dworzec Lubichowo kuid2:54736:67017:1 ma błędnie wpisaną nazwę pliku siatki ocypel.im zamiast lubichowo.im
- 233 testowy kuid:780915100023 bez pliku siatki, jedyny dodatek błędny u mnie na tej mapie, nie wiem na co podmienić,
- Sklep Zabka kuid:434964:26000 - nie wiem jak naprawić, podmieniłem na inny,
- Rozklad KM kuid:258967:66 - nie wiem jak naprawić, podmieniłem na inny.

Według CMP nie mam braków a na mapie są duże, średnie i małe braki tekstury. Na stacji Lipowa Tucholska chyba brakuje budynku koło budynku stacyjnego - lewituje tam lampa naścienna. Przy torze z Lipowej Tucholskiej do Czerska koło zwrotnicy 194807 lewitują dwie postacie, zestaw wskaźników i skrzynki pędniowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group