FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
D29:363 (Rokietnica)-Wierzbno-Skwierzyna
Autor Wiadomość
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 09-03-2013, 14:02   D29:363 (Rokietnica)-Wierzbno-Skwierzyna

Witam!

Próbuję odwzorować linię Rokietnica-Skwierzyna, a konkretniej fragment Wierzbno-Skwierzyna. Mapę dodałem do działu fikcyjnych, ponieważ nie tworze jej w HOGu ani nie trzymam się jakiś ścisłych ram. Następne, co uległo 'ufikcyjnieniu' to nazwy, gdyż w moim założeniu Wierzbno to Knagowo Małe a Skwierzyna to Prochy. Ot - radosna twórczość własna :) . Póki co udało mi się ukończyć właśnie stację Wierzbno oraz dojechać do przejazdu kolejowego w Goraju, jednakże widzę, że czegoś mi brakuje, dlatego proszę o rady teraz, aniżeli miałbym to zrobić za późno :P . Aha, i jeszcze jedno! Mapę wzoruję na latach 90', czyli ostatnie lata ruchu pasażerskiego na tej linii.




Ostatnio zmieniony przez parowozek 09-03-2013, 14:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 09-03-2013, 14:36   

- dużo za mało krzaków i innego urozmaicenia scenerii (samochody, ludzie, śmieci - cokolwiek)
- trawa - jak już jej używasz, to trochę bym z nią popracował dla bardziej spójnego efektu. Dodaj może przy torach wąski pasek wyższej trawy, w paczce FMA masz takich kilka
- słupki hektometrowe, być może teletechnika
- trochę zbyt monotonne podłoże (tekstury)
- zrobiłbym głębszy i gęstszy las, ale bez przesady
- wskaźniki kolejowe, nie zauważyłem żadnego
- zrezygnuj z fikcyjnych nazw. Skoro już nazwałeś temat od prawdziwej linii, to nazwy też niech zostaną - wystarczy, że temat jest w mapach fikcyjnych (a jak się mocno postarasz, to przecież w każdej chwili można ją przenieść do realnych).
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 09-03-2013, 14:45   

Robisz stację na kształtach więc powinny być do kształtów druty tak jak i do zwrotek. Jeżeli na rozjazd jest wjazd na ostrze>40km/h to stosujesz napęd z ryglem czyli dwie pary drutów. Dostępne są na stronie RBacha. Patrząc na screen 011 druty powinny wchodzić do przybudówki w której jest dyżurny ruchu. Jako że nie ma tu komory naprężaczy to muszą być na zewnątrz na każdej parze drutów. Jak co to podeślę screen jak to ma wyglądać. To samo dotyczy latarni anglika. Brak napędu+ pręta sztywnego do przestawiania przesłon w latarni. Pamiętaj że maksymalna długość druta do zwrotek obsługiwanych z jednego miejsca wynosi 350m. Na przejazdach bez rogatek nie zapomnij o krzyżach św. Andrzeja is łupkach przejazdowch od Wujka. Powinien też być znak stop, no ale załóżmy że ukradli :mrgreen:
Zastosowałeś las Vojtasa to spróbuj dołożyć do niego jeszcze trochę na innej głębokości, tak żeby nie był równej wysokości. Dodaj trochę drzew luzem, bo teraz jest jak z pod linijki. Proponowałbym trochę pomieszać tex podłoża, bo trochę monotonnie. Sprawdź czy te krzaki co zastosowałeś na jesień też są zielone i pod nimi i drzewami jest ciemniejsza tex.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2013, 16:36   

http://www.picshot.pl/public/view/full/305894 Po pierwsze, wywal te szkaradziejstwa z przejazdu, użyj moich lamp (zapraszam do swojego tematu) i szlabanów od Wujka082 ;-)
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 866
Skąd: Sierpc
Wysłany: 09-03-2013, 19:55   

Prosiłbym o trochę więcej screenów z infrastrukturą torową - układ torowiska itd.,
bo w sumie z tych screenów ciężko wnioskować na ten temat poza tym
co zasugerowali Koledzy, a w sumie w pierwszej kolejności przydałoby się zobaczyć
infrastrukturę kolejową I rzędu, bo to najważniejsze w sumie ze wszystkiego.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 09-03-2013, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 10-03-2013, 12:46   

ryszard napisał/a:
Jak co to podeślę screen jak to ma wyglądać.

Przydałby się :mrgreen:


Jeśli chodzi o E1, słupki hektometrowe itd. ... Słupki zrobię jak skończę całą mapkę, wskaźniki też występują ale niezwykle rzadko - staram się odzwierciedlić realizm, a nie przepisy, bo szczerze powiedziawszy jeszcze NIGDZIE nie widziałem nawalonych wskaźników zgodnie z E1. Słupki też potrafią czasem na długim odcinku w ogóle nie występować. Na razie w sumie tyle mam do powiedzenia i zabieram się do roboty ;-) .
Ostatnio zmieniony przez parowozek 10-03-2013, 12:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 73
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10-03-2013, 15:10   

parowozek napisał/a:
ryszard napisał/a:
Jak co to podeślę screen jak to ma wyglądać.

Przydałby się :mrgreen:


Jeśli chodzi o E1, słupki hektometrowe itd. ... Słupki zrobię jak skończę całą mapkę, wskaźniki też występują ale niezwykle rzadko - staram się odzwierciedlić realizm, a nie przepisy, bo szczerze powiedziawszy jeszcze NIGDZIE nie widziałem nawalonych wskaźników zgodnie z E1. Słupki też potrafią czasem na długim odcinku w ogóle nie występować. Na razie w sumie tyle mam do powiedzenia i zabieram się do roboty ;-) .


To nie wiem na jakich ty liniach oglądałeś osygnalizowanie wskaźnikami. Na liniach odbywają się jazdy kontrolne i po zgłoszeniu (napisaniu sprawozdania z jazdy) pracownicy odpowiedzialni za ustawianie wskaźników i innych rzeczy na szlaku po prostu dostają "gratyfikację" w postaci potrącenia z premii i pracownik wyższego szczebla odpowiedzialny za ten odcinek gęsto się tłumaczy przed zwierzchnikami.
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-03-2013, 01:19   

Cytat:
Robisz stację na kształtach więc powinny być do kształtów druty tak jak i do zwrotek.


Druty pedniowe moga ale nie musza byc. Decyzja autora.

MODEROWANO:
prosze w dyskusji trzymac sie tematu to jest oceny i sugesti dotyczacych tej konkretnej mapy
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
Ostatnio zmieniony przez Alana 12-03-2013, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 866
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-03-2013, 14:51   

Jacek napisał/a:
Druty pędniowe mogą ale nie musza być. Decyzja autora.

Ale powinny być - to infrastruktura torowa 1-go rzędu. Oczywiście to moje zdanie, ale uważam że skoro bawimy się w wirtualną kolej, to infrastrukturę kolejową, a już zwłaszcza leżącą bezpośrednio przy torach (w zasadzie to nawet będącą częścią składową) należy oddać możliwie jak najrealniej i powinna być w zasadzie bez zarzutu. Owszem, jakiś kompromis powinien być, ale uzasadniony w zasadzie tylko kwestiami wydajności (wiadomo że nie odwzoruje się rozjazdu co do najmniejszego szczegółu bo można by zajeździć każdy komputer), a jeśli już z jakiś szczegółów rezygnować, to dopiero w ostateczności powinien na tym tracić realizm oddania infrastruktury kolejowej. Nie musi być w 100% oddana infrastruktura drogowa, infrastruktura przemysłowa, linie przesyłowe, szczegóły otoczenia itd., ale kolejowa POWINNA być oddana jak najwierniej - bo to tak naprawdę cały sens tej zabawy. Gdyby nie było odpowiednich dodatków - to tak, ale są zrobione właśnie po to, żeby to oddać jak najrealniej. Bo jak rezygnujemy z realizmu oddania infrastruktury kolejowej 1-go rzędu, to w zasadzie po co trzymać się wytycznych, po co korzystać z polskich dodatków Trackside itd., skoro jak się weźmie pierwszą lepszą wajchę wbudowaną w grę, kolejka też będzie jeździć.
Także, no cóż, oczywiście to moje zdanie, ale uważam, że pędnia to jedna z kilku najważniejszych rzeczy, których tu brakuje i tym należałoby się zająć w pierwszej kolejności (poza wskaźnikami i słupkami hektometrowymi); oczywiście jak Autorowi wygodnie, ale tak czy inaczej nie powinno się tego pominąć. Dopiero po tym można dalej "dopieszczać" mapę pod względem wizualnym - że tak powiem, kwiatki w przydomowym ogródku nie muszą być oddane z możliwie najwyższą precyzją, ale infrastruktura kolejowa - w zasadzie MUSI. Także moim zdaniem najpierw należałoby o to zadbać, a dopiero potem bawić się w teksturowanie itd.
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11-03-2013, 14:59   

I w ten sposób łatwo zrobić pustą mapkę na której nie da się sensownie grać bo mamy pokaz slajdów. Ja jakoś wolę oglądać wirtualny świat, który jest spójnym i całościowym obrazem rzeczywistości, niż wydmuszkę bez otoczenia, za to z precyzyjnie ułożonymi pędniami. Wybaczcie ale te teorie o precyzyjnym odwzorowaniu obiektów pierwszoplanowych to są tylko teorie.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2013, 18:07   

Najmniej dopracowanym elementem tego projektu o stosunkowo największym znaczeniu jest teksturowanie. Jak to robić krok po kroku objaśniono tutaj:

http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=8522
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-03-2013, 17:54   

Cytat:
Także, no cóż, oczywiście to moje zdanie, ale uważam, że pędnia to jedna z kilku najważniejszych rzeczy


a dla mnie najważniejsze to wierne odwzorowanie skupisk bielunia dziędzieżawy przy torach, jeśli go nie ma mapa jest nierealna ;/

Aikozann spróbuj zrobić taką mapę jak Jelenia Góra i zrobić realną pełną infrastrukturę, a potem to wydać i słuchać rozczarowań.

A teraz pojadę cytatem klasyka, oryginał na chwilę obecną znajduje się na stronie 8 w wątku jakże lubianej i podziwianej mapy realnej na naszej scenie. Imo poniższe powinno być przyklejone jako ostudzenie zapału wszystkich maniaków kolejowego "realizmu".

Cytat:
-Autora nie musi obchodzić i nie obchodzi co Tobie sprawia przyjemność a co nie.

-Autor podejmuje decyzję jak bogata w detal 3d jest mapa a nie Ty.

-Autor decyduje jak wielka jest mapa a nie Ty.

-Autor decyduje o doborze dodatków do mapy a nie Ty.

-Wyznacznikiem cięcia się nie jest Twój komputer ale autora, nie ma to żadnego związku z budowaną przez niego mapą.

-Autora nie musi obchodzić czy Tobie się coś tnie czy nie, nie ma to żadnego związku z budowaną przez niego mapą.

-Autor nie jest idiotą i wie do czego służą pędnie. Jeśli ich nie użył, zrobił to świadomie.

-Autor nie podpisywał z Tobą umowy na to że zrobi Ci za friko konfigurację semaforów bo Ty tak chcesz.

-Autor setki razy opisywał ideologię i pomysł budowy tego konkretnego projektu wskazując które elementy dostały priorytet a które nie. Ignorowanie tego i siłowe wymuszanie swoich poglądów jest więc traktowane jako chamskie wymuszanie.

-Nie jesteś posiadaczem wersji mapy którą prezentują skriny, więc uwaga dotycząca ułożenia sieci trakcyjnej jest fikcją - z polskiego na nasze - publikowaniem kłamstwa którego nie jesteś w stanie zweryfikować.

-Autor nie podpisywał z Tobą żadnej umowy na to w jaki sposób będzie układał trakcję.

********************************************************************

A teraz skoro chcesz być taki mądry i pędni Ci brakuje, to jeszcze z plaskacza na do widzenia:

-Po ściągnięciu mapy pędnie możesz sobie dobudować.

-Podkłady i szyny nie są 3d, więc nie są realne.

-Budynki stacyjne, nastawnie, domy nie posiadają wnętrz 3d, obsługiwalnych wajch do pędni, trójwymiarowych animowanych modeli obsługi ani ruchomych drzwi w trójwymiarowych otworach okiennych. Słowem nie da się pędni realnie obsługiwac.

-Widoczny na screenach spalinowóz SP45-160 nie posiada animowanego trójwymiarowego wlewu na ropę, więc nie jest w stanie przyjmować paliwa, więc nie jest w stanie jeździć. Nie jest więc realny, jest więc modelem bez sensu.

-Na peronie stacji Mysłakowice chodzi 2 animowanych ludzi 3d, którzy poruszają się jak wskazówki w zegarku. Powinno ich być tam 40u i powinni wykonywac skomplikowane wielogodzinne milion-klatkowe animacje ruchu, ale tego nie robią, więc nie są realni, więc mapa jest do xxx.

-Pasażerowie na mojej mapie nie poruszają nozdrzami więc nie oddychają, nie mają więc prawa żyć, nie są więc realni, jest to więc błąd który kategorycznie nie pozwala mapie być udanej.


To jest komputerowa gra koledzy, w dodatku o bardzo ograniczonym silniku, zatem i wydajności. Autor może ale nie nic nie musi. Świetnie że w ogóle robi.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 866
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-03-2013, 20:54   

@Jacek
Bez urazy, ale wyraziłem tylko swoje zdanie (zresztą ze 3 razy to podkreślałem) a Ty się bulwersujesz nie wiem o co... Ok, szanuję Twoje zdanie, ale każdy ma prawo się wypowiedzieć - w końcu po to jest Forum.
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2013, 21:03   

Cytat:
Ale powinny być - to infrastruktura torowa 1-go rzędu.


To brzmi raczej jak próba przymuszenia autora do wprowadzenia w życie 'swojego zdania' bardziej niż 'swoje zdanie'. Chyba musisz popracować nad sposobem wygłaszania tego 'swojego zdania', tym bardziej, że nie specjalnie widziałem sprawne opublikowane efekty teorii do których zachęcasz. Polecam również nie podkreślać 500 razy że to 'moje zdanie' bo dla osób trzecich wygląda to jak "PATRZCIE TO MOJE ZDANIE, JEST TAK WAŻNE ŻE PODKREŚLĘ TO JESZCZE RAZ (...) I JESZCZE RAZ (...) I JESZCZE RAZ!!!!!!!' mniej więcej.

A forum jest od wymiany myśli i argumentów (o ile namawiamy tak jak Ty kogoś do czegoś) a nie do głoszenia swoich wolnomyślicielskich poglądów. To można robić na ulicy, nie potrzeba do tego forum (o ile ktoś zechce nas słuchać) ;]
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 12-03-2013, 21:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 866
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-03-2013, 21:11   

Dobra, skoro ma to wzbudzać takie kontrowersje, proszę Moderatorów o "posprzątanie" moich wpisów z tego tematu (tego wpisu też), żeby nie prowokować off-topów.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 12-03-2013, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2013, 23:32   

Co do pędni jeszcze jedno- Wyobraźcie sobie taką piękną stację zwaną Kościerzyna i robienie na niej pędni, albo Chojnice. Realistyczne odtworzenie pędni na małej stacyjce Gucin (2 tory na mijance, łącznie cała stacja 6 semaforów i 4 tarcze, zwrotnice ręczne na klucz) zajęło mi półtorej godziny dłubania! O ile na stacjach "podlaskich" gdzie jest bardzo prymitywny (ręczny) system sterowania zwrotnic, lub jeżeli był modernizowany to na przekaźnikowo/elektryczny, to na stacjach poniemieckich czesto zdarza się że zarówno semafory i zwrotnice są na pędnie. Czyli idzie jednych i drugich w dziesiątki. I uwierzcie mi że to żaden fajny ficzer budować pędnie, tunele pod torami, skrzynie zwrotne których wcale nie widać, bo jak wjeżdżasz pociągiem w stację to wcale tego nie widać.
Trainz skomplikował się do tego stopnia, że uważam obecnie zbudowanie mapy typu Podlasie-PRL w rok jest niewykonalne przy współczesnym poziomie detali w grze (trawki itd).
Sam zastanawiam się czy wstawionych już pędni nie wywalić, bo widać je tylko między pierwszą To a sem wjazdowym/drogowskazowym, bo dalej człowiek skupia się na punkcie zatrzymania, a nie na tym czy akurat obok gdzieś tam trzy tory dalej kryje się tunel pędniowy, czy autor na pewno zrobił pierdyliard drutów bo przecież równo 2 na każdy semafor i każdą zwrotnicę musi być...
Stara zasada- nie podoba ci się co ktoś zrobił- wstaw je sobie sam, zobaczysz ile to roboty, a najlepiej zbuduj całą mapę sam... Bo gadać z pozycji osoby tylko i wyłącznie pobierającej dodatki jest najłatwiej.
Być może zadane po raz setny pytanie o to czy autor przewiduje pędnie jest irytujące ale trzeba wykazać cierpliwość. Natomiast wtłaczanie swoich racji że coś ma być mimo że twórca napisał za wczasu iż tego nie przewiduje, jest nietaktem
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-03-2013, 11:27   

Nie lubię zostawiać bez odpowiedzi, więc wybaczcie (szczególnie autor):

Napisałem krótko i zwięźle i grzecznie, że autor może ale nie musi (bo nie musi). Otrzymaliśmy w odpowiedzi elaborat pt. ja ci mówię, że ma być. I tylko o to chodzi.

Nie ma nic gorszego dla goedety niż presja, której on musi się podporządkować bo ktoś ma wizje. Jak ma to niech je urealni swoim projektem. Koniec offtopa.

Czekamy na poprawki i kolejne screeny bo mapa jest obiecująca.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 15-03-2013, 13:22   

Widzę więcej dyskusji na temat poboczny niż samej mapki, no cóż... Cała dyskusja skłoniła mnie do refleksji i z racji takiej, że mój laptop jest no jaki jest, zdecydowałem się usunąć całą trawę, pędni zadecydowałem nie robić no i prace pomalutku idą(wiecie, szkoła itd.). Mimo wszystko, Wasze wywody skłoniły mnie do stworzenia pomniejszej mapki z nad nienaturalnym oznakowaniem E1 itd., także z czasem i światło ujrzy mój projekt poboczny :) . A tymczasem z racji weekendu zabieram się do budowania!
 
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 01-02-2014, 23:28   

Po prawie rocznej przerwie, 2 formatach i innych stratach mam przyjemność zaprezentować krótki filmik z przejazdu Wierzbno-Międzychód, pół-fikcyjnie, pół-serio ;-) :
http://youtu.be/3sq6Ezm7LOs

Uprzedzam uwagi: trawy spline nie ma i nie będzie bo mam okres i tak mówię, to samo z infrastrukturą 1-szego rzędu. No pozostałe uwagi jestem z chęcią otwarty :-> .


P.S.
Czy posiada ktoś może plan stacji Międzyrzecz? Nie, nie ma go w internetach, jakby był to bym się nie pytał.

pozdrawiam :)
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 02-02-2014, 00:03   

Ja geodetą nie jestem ale wypowiem się z pozycji szarego użytkownika. Po obejrzeniu filmu ta mapa sprawia wrażenie bardzo... ascetycznej. I nie chodzi mi bynajmniej o brak jakichś tam wskaźników, pędni itp. Nie neguję też klimatu lubuskich linii które kilometrami ciągną się przez las, bez wielu charakterystycznych punktów. Twojej mapie brakuje życia! Ciężarówki wywożącej drewno z lasu, babuszki wypasającej krowy na nasypie, pasażerów czekających na pociąg, wózkarzy przygotowanych do obsługi wagonu pocztowego, czy chłopów kupujących węgiel na placu ładunkowym. Inaczej mówiąc wszystkich tych scenek rodzajowych których każdy pasażer był niemym świadkiem każdego dnia. Takich punktów które sprawią, że mapa nie będzie nudną, choćby 100 km prowadziła przez ten sam świerkowy las. W sieci było gdzieś bardzo ciekawe opowiadanie-wspomnienie pracownika stacji w Międzychodzie. Tam jest pięknie pokazane życie tego węzła, można z tego czerpać inspirację. A przy torach dodałbym teletechnikę i hektometry, tak żeby nieco przełamać tą zieleń lasu.
Druga sprawa to okres jaki odtwarza mapa. W Twojej produkcji nie czuć klimatu żadnej epoki. Jeżeli Zdecydowałbyś się odtwarzać czasy zamierzchłe, to warto sobie poszperać w internecie za informacjami o odtwarzanych punktach. Zabawa w detektywa czasów minionych to świetna sprawa. Bo taki Międzychód to kiedyś była wielka stacyja, z podziemnym przejściem na perony ;-)
Ostatnio zmieniony przez Qń 02-02-2014, 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 02-02-2014, 00:29   

Po obejrzeniu filmiku stwierdzam, że dobry by był wtedy kiedy startowała wersja 2004, ewentualnie początki Maszyny. Po pierwsze tex, monotonna jednego koloru, ciekaw jestem gdzie taką przy jeździe kilometrami widziałeś. Druga uwaga to ten Twój las na który składają się dwa, góra trzy gatunki drzew z taką samą ilością ich wysokości. Nie wiem, może to tylko moje odczucie podczas jazdy ale widok z kabiny na to co za oknami taki jakiś mdły. Patrząc na zwrotniki i rodzaj użytego toru, to dodatki masz chyba z czasów okupacji. Co jak co ale można trochę unowocześnić bazę dodatków. Jedyny plus, to chęci za pracę.
 
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 02-02-2014, 00:41   

Rozumiem, rozumiem. Był swego czasu program podmieniający tory bez usuwania wskaźników itd itd, bodajże Trainz Map się nazywał, ma ktoś może do niego dostęp? Bo szukam i coś znaleźć nie mogę. A swoją drogą to w lesie raczej jest mało gatunków drzew, stąd lasy świerkowe, brzozowe, bukowiny itd. Z chęcią bym użył też sosen, ale nie wiem gdzie można dobre znaleźć, a pojedyncze ściąganie z DLS-u mi się nie widzi(ah, jak boli wycofanie wsparcia dla TC :-( )
Ostatnio zmieniony przez parowozek 02-02-2014, 00:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5118
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-02-2014, 01:31   

przenieś się na wyzsza wersje i tam opcje podmiany masz wbudowane, do torów jak i innych obiektów
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
kolpawe
zaawansowany
mbXD2


Pomógł: 11 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 620
Skąd: Grodzisk M.
Wysłany: 02-02-2014, 08:48   

Na TrainzArt masz fajny zestaw drzew iglastych pod TRS2004.

Co do mapy, jest wykonana starannie, ale tak jak piszą koledzy, za mało w niej detali. Daj teletechnikę plus jakąś drogę gruntową wijącą się wdłuż torów, gdzieniegdzie jakieś auto, ludzie, itp. Zwierzątka leśne też mile widziane, na DLS są sarenki (Animal deer fawn), może dodatkowo na jakiejś stronie też wiszą, sprawdź sobie. Przy torach dałbym też taką wąską trawę, FMA grass u 60x3 bodajże, ładnie tuszuje kontrast pomiędzy torowiskiem a gruntem.
_________________
robię smutne domki w (s)keczapie
 
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 114
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 02-02-2014, 12:43   

Co nieco poprawiałem, z racji na narzekanie na monotonię lasu świerkowego, zmieniłem ją na monotonię lasu sosnowego, czyli zgodnie z lubuskimi standardami. Detali... Boję się ich jak ognia, ze względu na mój słaby komputer... A na nowsze wersję się nie przerzucę bo szkoda pieniążków, a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma czyli TC ;-) . Co do odwzorowywania rzeczywistości - jedyne co z oryginału zachowałem to tylko układy torowe stacji, reszta jest fikcyjna z małą inspiracją rzeczywistości. A ogółem zamiar mapki to jest lekuchna mapka z parowozownią.





[URL=http://wstaw.org/w/2tOp/]




Ostatnio zmieniony przez parowozek 02-02-2014, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group