FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pojezierze Gorzyńskie
Autor Wiadomość
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 01-11-2015, 19:07   Pojezierze Gorzyńskie

Pojezierze Gorzyńskie to prezentowana już wcześniej przeze mnie mapa fikcyjna, którą męczę od wielu miesięcy w wolnych i natchnionych chwilach. Czemu nowy temat i czemu część II? Bo koncepcja mapy uległa zmianie, bo zamiary i plany wyglądały ładnie w tekście, bo życie, bo praktyka itd. Stąd pozwoliłem sobie poprzedni temat zamknąć, plany poskreślać i po prostu bawić się, nic nie zakładać, ani nic nie obiecywać.

Wprowadzając powyższe założenia w życie (ale nie w rzycię) pociąłem i posklejałem mapę na nowo. W tej chwili w budowie mamy jedną lokalną, średnio obciążoną linię między dwoma stacjami węzłowymi z jedną mijanką po drodze. Część miejsc została wycięta z mapy permanentnie, część przebudowana, część rozbudowana. Tak jak poprzednio chciałbym, by na mapie można było prowadzić zarówno ruch pasażerski jak i towarowy, dlatego buduję (a raczej uczę się budować) nieduże zakłady z własnymi bocznicami. Tak jak nie poprzednio nie umieszczam już mapy w żadnym konkretnym regionie Polski. Niech każdy sobie wybierze co chce, w tej chwili mamy architekturę wzorowaną na spuściźnie zaboru pruskiego z dworcami stylistycznie rozrzuconymi po całym tym obszarze; geograficznie jest sporo wzniesień i jezior, co może wskazywać jedno z wielu krajowych Pojezierzy. Wciąż nie wyklucza to zakładanego wcześniej pogranicza polsko-niemieckiego, ale nie będę raczej już porywał się na przeciągnięcie mapy do zachodnich sąsiadów. Okres jaki odwzorowuję na mapie, to pierwsza połowa lat 90, chociaż po wymianie taboru może równie dobrze być i rok 2000.

Prezentację obrazków zacznę skromnie od stacji mijankowej Pawlikowice, która znajduje się mniej-więcej w połowie obecnie istniejącej mapy (jej długość nie została jeszcze zliczona, ale na oko wynosi coś koło 25 km - może i mało, ale szczegółowo). Starałem się osiągnąć kompromis pomiędzy realiami kolejowymi, przepisami, atrakcyjnym otoczeniem, klimatem, wolnym czasem i chęciami, z czego może nie zawsze wyszła łatwostrawna mieszanka. Opinie są mile widziane, dyskusja pożądana, aczkolwiek proszę mieć na uwadze, że nie należę do techników, a raczej do romantyków wspominających z nostalgią minione czasy.

Zaczynamy od wschodniej głowicy i poruszamy się aż do zachodniej.



Na stacji znajduje się bocznica do wytwórni pasz. Zwłaszcza tutaj chętnie usłyszę jakieś opinie, bo w budowie zakładów właściwie dopiero debiutuję:



Zachęcam do komentowania i zadawania pytań.
_________________
www.trainzart.pl
Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 05-11-2017, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 01-11-2015, 19:21   

Wujek krótko i na temat: jest klimat, nie bardzo jest do czego się przyczepić przy szybkim oglądzie, a bocznica jak bocznica. Jest wszystko co trzeba. Czekam na dalsze odcinki :-P
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2015, 20:09   

Śniadowem mi tutaj jedzie ;)

Mała uwaga - bardziej wizualna, niż wpływająca na mapkę: http://trainzimage.pl/image/m9w wypadałoby tutaj zrobić przejazd strzeżony, dziwnie wygląda samo SSP, a tutaj: http://trainzimage.pl/image/m9x więcej barierek, słupków przejazdowych etc.

Ogólnie ciekawie - oby więcej ;)
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2015, 22:57   

Obejrzawszy obrazki mam nieodparte wrażenie, że jedziemy linią z Nidzicy do Wielbarku.

Fajnie to wygląda, rzecz która mi się rzuciła w oczy - zgrabne i rozsądne powtarzanie obiektów i zestawianie ich w 'zestawy' urozmaicone, czyli inteligentne powtarzanie (zwłaszcza widoczne na 2-ich planach). Na uwagę zasługuje też zróżnicowanie tekstur i wyróżnienie podłoża poniżej roślin itp (dobre!).

http://trainzimage.pl/image/m9g

A tu bardzo fajny ten moment nasypu nad jeziorkami.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 02-11-2015, 12:42   

http://trainzimage.pl/image/m9B
Tutaj bym dał pod słupy SN z krzaczkami coś ciemnego na tex, np. grass 05, to tylko moja sugestia.
http://trainzimage.pl/image/m9O
Nie wiem czy ten semafor po prawej nie powinien być bliżej oglądającego.
http://trainzimage.pl/image/m9w
Tutaj trochę mało światła na przejeździe. Na wysokości peronu trzeciego nad drogą przydała by się lampa po obu stronach drogi. Chyba brakuje lampy po prawej stronie od góry drogi przed przejazdem.
http://trainzimage.pl/image/m99
Oświetlenie peronu trzeciego możesz zrobić lampami na międzytorzu, bo teraz to egipskie ciemności i daj ławkę choć jedną dla starych ludzi oraz kawałek rozkładu żeby było co poczytać w oczekiwaniu na pociąg. Jak by nie było trudnością, to jeszcze głośnik peronowy.
http://trainzimage.pl/image/m9A
Przejścia przez tory wymagają dwóch rzeczy: światła i tabliczek ostrzegawczych. Budynek dworca i ten po prawej, to stara produkcja czy nowa? :-P
http://trainzimage.pl/image/m9o
Jak możesz, daj oznaczenie peronów jest ich więcej niż jeden.
http://trainzimage.pl/image/m9a
Brakuje mnie oznakowania przydrożnego przejazdu. fajne znaki porobiłeś, szkoda żeby ich nie było na drogach blisko torów. Osobiście semafor dałbym przed przejazdem.
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1717
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 02-11-2015, 12:49   

http://trainzimage.pl/image/m9F

Absolutnie fajne miejsce.

Natomiast co do paszarni, wydaje mi się, że strefę rozładunku z ciągników rolniczych i załadunku w gruszki kolejowe trzeba by chyba rozdzielić od siebie (po prostu przełożyć dojazd w inne miejsce. Ja tak bym zrobił.

https://www.google.pl/map...0953631!6m1!1e1

Spójrz tutaj - to Malma wrocławska, kompleks spichlerzy potem makaroniarnia itp. - dojazd samochodowy był z zupełnie innej strony. Większość zakładów tego typu w mojej okolicy ma utarty schemat:

Auto --> zakład --> kolej. Wszystko jest po dwóch stronach zakładów.

Nie mówię, że źle - akurat ta dwurodzajowa hala dobrze tam pasuje i zakład "leży" dobrze. Zwłaszcza z tymi choinkami w poboczu płotu. Może tak lepiej?

Cieszy wykorzystanie brzydkich Żuków i ładniejszych kamazów. Może warto w tym zakładzie dodać jakąś zajezdnię pojazdów zakładowych? Albo korek ciągników lub ciężarówek z przyczepami - wszak w sezonie do młynów i innych rzeczy są kolejki.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 02-11-2015, 15:17   

KGrid napisał/a:
Mała uwaga - bardziej wizualna, niż wpływająca na mapkę: http://trainzimage.pl/image/m9w wypadałoby tutaj zrobić przejazd strzeżony, dziwnie wygląda samo SSP, a tutaj: http://trainzimage.pl/image/m9x więcej barierek, słupków przejazdowych etc.


Zrobi się strzeżony, nie ma sprawy. Na tym drugim zapomniałem o słupkach, też się zrobi.

ryszard napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/m9O
Nie wiem czy ten semafor po prawej nie powinien być bliżej oglądającego.


Nie powinien. Tor przy dworcu nie jest torem głównym dodatkowym, chodnik przy dworcu nie jest peronem. Stacja ma dwa perony, a nie trzy. Tor przy dworcu zabezpieczony jest wykolejnicą, jest to tor manewrowy i jego wpięcie formalnie nie skraca długości użytkowej toru głównego zasadniczego. Semafor znajduje się standardowe 50m przed najbliższym rozjazdem.

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/m9w
Tutaj trochę mało światła na przejeździe. Na wysokości peronu trzeciego nad drogą przydała by się lampa po obu stronach drogi. Chyba brakuje lampy po prawej stronie od góry drogi przed przejazdem.


Światło na przejazdach dorobię (albo zamienię latarnie z 6m na 10m).

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/m99
Oświetlenie peronu trzeciego możesz zrobić lampami na międzytorzu, bo teraz to egipskie ciemności i daj ławkę choć jedną dla starych ludzi oraz kawałek rozkładu żeby było co poczytać w oczekiwaniu na pociąg. Jak by nie było trudnością, to jeszcze głośnik peronowy.


To jest peron drugi a nie trzeci ;) Tam na pewno nie ma egipskich ciemności, bo z obu stron oświetlenie zapewniają wysokie, 10m latarnie. To jest rozwiązanie stosowane w praktyce, także na stacji, która posłużyła jako pierwowzór (kto zgadnie jaka to stacja temu stawiam piwo :P). Resztę dorobię na pewno, jakoś mi to umknęło.

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/m9A
Przejścia przez tory wymagają dwóch rzeczy: światła i tabliczek ostrzegawczych. Budynek dworca i ten po prawej, to stara produkcja czy nowa?


Światełko na ścianie dworca dorobię, tabliczkę jakąś też wrzucę. W rzeczywistości te budynki to są pewnie stare :P A jako dodatki oba wykonane przez Wojtka. Dworzec trochę starszy, kibelek trochę młodszy, oba dostępne na jego stronie.

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/m9o
Jak możesz, daj oznaczenie peronów jest ich więcej niż jeden.


Nie dam, bo w rzeczywistości nie ma (pewno ktoś sprywatyzował przy końcu komuny).

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/m9a
Brakuje mnie oznakowania przydrożnego przejazdu. fajne znaki porobiłeś, szkoda żeby ich nie było na drogach blisko torów. Osobiście semafor dałbym przed przejazdem.


Znaki postawię, kolejna rzecz którą przegapiłem. Semafor stoi w przepisowej odległości od pierwszego rozjazdu, ale jeśli tak można sobie te odległości modyfikować, to przestawię go przed drogę.

Kanclerz napisał/a:
Natomiast co do paszarni, wydaje mi się, że strefę rozładunku z ciągników rolniczych i załadunku w gruszki kolejowe trzeba by chyba rozdzielić od siebie (po prostu przełożyć dojazd w inne miejsce. Ja tak bym zrobił.

https://www.google.pl/map...0953631!6m1!1e1

Spójrz tutaj - to Malma wrocławska, kompleks spichlerzy potem makaroniarnia itp. - dojazd samochodowy był z zupełnie innej strony. Większość zakładów tego typu w mojej okolicy ma utarty schemat:

Auto --> zakład --> kolej. Wszystko jest po dwóch stronach zakładów.


Tutaj też są stanowiska (jakieś) dla samochodów po drugiej stronie zakładu. Z tą paszarnią tutaj jest tak, że użyłem dodatku Wojtka "Wytwórnia Pasz - Monolit", czyli cały zakład jest jednym obiektem i wygląda tak jak w rzeczywistości. Nawet otoczenie trochę wzorowałem na oryginale, rzuć okiem na mapę.

Cytat:
Może warto w tym zakładzie dodać jakąś zajezdnię pojazdów zakładowych? Albo korek ciągników lub ciężarówek z przyczepami - wszak w sezonie do młynów i innych rzeczy są kolejki.


Samochody jeszcze na całej mapie będą dostawiane, na razie tego nie robię, bo chciałbym by w poszczególnych sesjach był inny układ pojazdów. "Zajezdnia" jest: http://trainzimage.pl/image/m9F

Dzięki wszystkim za komentarze :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 02-11-2015, 16:21   

Cytat:
Semafor stoi w przepisowej odległości od pierwszego rozjazdu, ale jeśli tak można sobie te odległości modyfikować, to przestawię go przed drogę.
W przepisach jest minimalna odległość od, co oznacza że może stać i więcej jak 100m.
 
 
 
GOPnik 
user



Wiek: 25
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 81
Skąd: Silesian Region
Wysłany: 09-11-2015, 15:43   

Panie szanowny, uwaga estetyczna. Przy wjeździe na zakład brakuje wagi samochodowej, lub przynajmniej jakiejś imitacji. Pozdrawiam. ;-)
Ostatnio zmieniony przez GOPnik 09-11-2015, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 23-11-2015, 20:21   

Wszystkie uwagi wymienione przez Was i potwierdzone przeze mnie zostały wprowadzone (łącznie z wagą samochodową). Jedziemy więc dalej, do następnego przystanku, poruszamy się na wschód. Szlak wiedzie głównie przez las. Tutaj też mam trochę wątpliwości, więc oczekuję dalszych uwag ;)

_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 23-11-2015, 20:46   

Wujek sknerus jesteś :mrgreen: Narobiłeś znaków drogowych, za co serdeczne Bóg zapłać, a sam ich nie używasz. Może ja źle widzę (starość) ale przed przejazdami to poskąpiłeś :-P . Jak pamiętam z jazdy na tubie, to tam były, nawet na tych leśnych duktach, o asfalcie nie wspomnę.
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1717
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24-11-2015, 12:29   

http://trainzimage.pl/image/miT

Drogę podzielić na samym końcu na dwa odcinki ekstra i ostatni węzeł wpuścić w grunt. Mowa o tej polnej w lewym rogu. ;-)

http://trainzimage.pl/image/m4j

Fantastyczne miejsce - mi się osobiście kojarzy z drogą pożarową przez środek Puszczy Noteckiej, ale podziwiam, że Ci się chciało te brzozy wstawiać :mrgreen:

http://trainzimage.pl/image/m4m

Złamałbym tą krawędź trawy przy polu, trochę od linijki jest. Samemu nasypowi może jakieś zapomniane płotki p. śnieżne, albo kilka krzaków?

http://trainzimage.pl/image/miy

Jeśli jest za nisko (optycznie TIRa tam nie widzę), to może znak, że Hmax 3,5m? To miejsce wygląda jak miejsce na mojej mapie - mam takie, z tym, że most ceglany. Jak znajdę czas to pokażę, realność 100%, mimo, że pewnie nigdy tam nie byłeś i nie widziałeś. Czuję jakbym tam był już.

Mistrzowsko rozwiązane drzewa w wodzie - może warto zamiast żółknących z tego sezonu, dać zapomniane kilkuletnie kikuty bez liści?

Haha, ale żeś nawstawiał tych moich snopów siana, fajne są jednak, mimo, że tak prymitywne modele i beznadziejnie oteksturowane.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 24-11-2015, 12:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 66 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2063
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 24-11-2015, 13:07   

Widzę na screenach motywy z kilku znajomych miejsc tu czy tam :)
Co do lasu to wygląda nieco sztucznie, tak od linijki robiony.
Przydałoby się nieco urozmaicić, wiem że to się łatwo pisze, nieco trudniej przenieść to do mapy :)
Spróbuję napisać niewielki tutek/poradnik/mój sposób budowy lasu na monotonnym odcinku w samym środku lasu gdzie przez kilka kilometrów otoczenie wygląda tak samo ale w jakiś sposób można to urozmaicić, zróżnicować. Trudne zadanie aczkolwiek wykonalne :)
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-11-2015, 19:51   

Podobny tutek już jest dawno napisany i opublikowany.
Albo ok, pokaż tę swoją innowację, może też coś podpatrzę :)




Nie mówię, że robię to idealnie ale nie wymyśliłem nic lepszego, to na podstawie własnie tego tutka. A poza tym niespecjalnie las Wujka wygląda nienaturalnie z pozycji maszynisty. To że z góry tak wygląda to inna sprawa. Świat w geodecie z góry wygląda gorzej niż z gruntu. Podobnie z tą trawą, niestety ona z lotu ptaka będzie tak wyglądać, dobrze jest z pozycji fotografa...To w jaki sposób Wujek rozplanowuje las - na pewno ma duży wpływ na wydajność. Ja jestem tu znacznie mniej oszczędny i za to braw nie zbiorę ;) zatem plus dla Wujka.

Mapa jest landszaftowa, miła dla oka, bez wielu pierdółek które osobiście ja uwielbiam. Ma miejsca, gdzie chciałoby się wręcz wejść w monitor i tam pobyć trochę. No cały Wujek. :)

Wujcio, znaki, szyldy, wszelka drutologia stosowana. Na wsiach w tym klimacie wszystko przewodami naziemnymi szło, jeszcze się urealni mocniej. SNy, słupy Krzyśka no i latarnie, gdzie zabudowanie tam coś co nocą bedzie dawało białą gwiazdkę... skład ryflaków, sierpniowa noc...no młodnieję.... :) Pracuj pracuj Wujcio, pracuj! ;)
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 05-11-2017, 18:09   

Cześć. Po dłuższej przerwie, po w sumie czterech czy pięciu latach budowy (wliczając w to liczne kryzysy twórcze, zawirowania życiowe, zmiany koncepcji itd) udało mi się mapę ukończyć. Biorąc pod uwagę czas, który minął od jej rozpoczęcia jest ona śmiesznie krótka - od dworca początkowego do końcowego ma tylko 26 km. Rozkładowa jazda osobówką zajmuje ok 34 minut (bez manewrów i mijanek). Przez ostatnich parę dni walczyłem z konfiguracją semaforów i przejazdów, dzisiaj powstawiałem animowanych ludzików i trochę udźwiękowienia.

Jestem absolutnie tą mapą zmęczony. Proszę, nie namawiajcie mnie na przedłużanie jej, zmienianie, ulepszanie czy dorabianie sesji. Nie wiem, gdzieś kiedyś popełniłem błąd i zacząłem ten fikcyjny projekt w ramach odpoczynku od swojej mapy realnej. Teraz już czas najwyższy zająć się tym, czym powinienem i czym chcę od bardzo dawna. Szkoda mi tylko było czasu jaki poświęciłem niniejszej mapce, więc zaciskając zęby dociągnąłem ją do końca.

Od początku do końca budowałem w TS2010 (b.49933), mapa jest dosyć ciężka (gęsta roślinność) i działa w miarę płynnie na moim sprzęcie:

Intel i5 3,2 GHz
Gigabyte GeForce 1050Ti 4 GB
RAM: 16 GB

Poniżej garść obrazków. Jestem w stanie poprawić jakieś rażące błędy, ale nie katujcie mnie proszę ;)

_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-11-2017, 19:00   

Powiem Ci Wujek tak. Może i ciężka. Ale jak Twoja ciężka to zimowisko jest tym czym wrestling w boksie albo monster truck w wyścigach samochodowych czy też partnerka dla Tomasza Kamella.

Szkoda że tego nie wydajesz tylko się asisz. :P

Ok, ile za nią chcesz? :D
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 05-11-2017, 19:03   

5 lat = 500 zł :D
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-11-2017, 19:20   

Przystępnie. A tak poważnie, no screeny świetne. Więc i zawartość musi być dobra. Jak wszystkie produkty Twojej marki.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 66 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2063
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 05-11-2017, 19:36   

W sumie 500 zeta za taką mapę to nie jest dużo :)
Podoba mi się ilość i jakość zielska zastosowanego na mapie, chciałbym mieć takie zdolności.
Mapa w sam raz na kopcenie wibratorem z dwoma wagonami na haku :)
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 05-11-2017, 19:51   

Wujek jak mapa Twoja jest ciężka, to co sobie dłubię ma grawitację Jowisza.
Jedyne co ewentualnie zaznaczam do poprawy, to tor przed kozłem: http://trainzimage.pl/image/5dz .
http://trainzimage.pl/image/5dp Czy tutaj rurociąg nie jest za nisko?
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 05-11-2017, 19:56   

W sensie, że tor jeżdżony pod samą poduchę? To krótkie żeberko, na które wjeżdżają loki na manewrach, teoretycznie rozjeżdżają szyny do końca. Zrobiłbym jakąś ładną przejściówkę do zardzewiałych, gdyby taka była do torów Wojtka. Rura natomiast jest nisko, ale mieści się na styk ze skrajnią, sprawdzałem radkowym szablonem.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3798
Skąd: Opole
Wysłany: 05-11-2017, 20:13   

Wuja, wobec powyższego nie ma co kisić mapy.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2017, 21:25   

Na mnie mapa robi duże wrażenie. Jest bardzo dopracowana i widać wiele elementów wymuskanych z pietyzmem - co ciekawe, zwłaszcza roślinność, choć wcale nie wydaje się to tak oczywiste. Ta oprawa rzeki, dróg, mostu tonącego w roślinności - to wszystko jest zrobione bardzo efektownie.

Chętnie ją obejrzę na żywo.

Zwróciłem też uwagę na pewien ciekawy aspekt, mianowicie na żadnym obrazku nie ma moich dodatków scenery - to chyba znaczy że zakwalifikowały się do lamusa :P
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 05-11-2017, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-11-2017, 08:48   

Co tu dużo pisać, mapa mistrzostwo, a otoczenia i roślinność rozwala cztery litery.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-11-2017, 22:42   

Świetnie to jest wykonane.
Jedna rzecz zrobiła na mnie największe wrażenie, czego nie widziałem jeszcze nigdzie: idealnie dołożona w środek toru trawa, która bardzo urealnia lekko zarośnięte torowisko. Szyny nie są zasłonięte trawą (jak na stacjach), tylko idealnie w tych podkładach trawa rośnie - majstersztyk!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 07-11-2017, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group