FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
29-09-2015, 17:02
stacje kolejowe
Autor Wiadomość
margera
zaawansowany



Pomógł: 40 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 622
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-05-2008, 09:11   stacje kolejowe

wiem ze obecnie nowych stacji sie raczej nie buduje, co najwyzej modernizuje sie juz istniejace. ale jak wygladala kiedys budowa stacji? kto planowal uklad torowy? od czego zalezalo jak ta stacja wyglada? itp...
_________________
sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej glupoty...

http://www.garnek.pl/margera/
http://otwockrail.cba.pl/
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2008, 20:19   

Jak mi się wydaje, stacje są planowane do potrzeb, nie sądzę, aby ktoś inwestował w nikomu niepotrzebne tory, chociaż, przyznam, że i z takimi nie jest problemem się spotkać.
Obecnie pracuję na stacjach, których budowa czy ostatnia większa modernizacja miały miejsce dziesiątki lat temu.

Niedawno szukałem starych planów Gdańska. Kiedyś się założyłem o sporą wódkę, że w Gdańsku linia tramwajowa z Gdańska do Nowego Portu biegła wzdłuż Martwej Wisły a nie tak jak obecnie ul.Marynarki Polskiej. Przy okazji trafiłem na (jak dla mnie) bardzo ciekawą mapę gdańskich linii kolejowych zapewne z czasów ok II Wojny Światowej - http://www.mapy.blink.pl/..._von_danzig.jpg Większość istniejących układów torowych przetrwa do dziś. Będąc w piątek na szkoleniu na Basenie górniczym (na mapie kanał o nazwie "Massengutbecken" ok 2-3km od wejścia do portu wykopany sztucznie na początku XXw) a później porównując stare mapy osłupiałem. Przez prawie 100lat wiele tam się nie zmieniło. Najbardziej na Górniczym zaskoczyło mnie genialne rozwiązanie toru 11 (u góry od Basenu górniczego na tzw. "Pagecie" sieć ok 10 torów biegnących prostopadle do kanału portowego, tor 11 biegnie wzdłuż drogi zwrotnicowej i łączy się z ostatnim torem 13, dziś tor 11 jest częściowo zasypany złomem, ale jest sprawny), takie rozwiązanie szalenie ułatwia manewry, wybijanie wagonów, podmiany itd. Ktoś kiedyś nad tym pomyślał ułatwiając tym prostym rozwiązaniem obsługę wagonów.
Dzisiaj już tak się nie projektuje. W mojej firmie za mojej kadencji miały miejsce 3 małe przeróbki układu torowego. Żadna z nich pracy manewrowej nie ułatwiła, a w jednym przypadku wręcz przeciwnie.

Więc co, kiedyś ktoś o tym myślał? Dzisiaj już nie potrzeba, "ludzie" dadzą radę tylko szkoda cennego czasu, bo to już kosztuje.
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 20-05-2008, 13:53   

Mnichu skad masz taka mapke i co oznaczaj na niej kolory?
_________________
MEOW!
 
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-05-2008, 23:04   

No mapka ze strony, a kolory to mi się wydaje właściciele torów a może stan/nośność?, mapka jak widać pochodzi z PLK, rok nieczytelny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group