FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
samplaire - dodatki
Autor Wiadomość
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 02-05-2020, 22:23   

samplaire napisał/a:
Cześć. Na mojej stronie jest aktualizacja torów pod TRS19.
- dużo wydajniejsze niż te z mojej strony wcześniejsze
- dużo więcej
.........

Czy one się nadpisują ze starszą wersją? Czy muszę ręcznie podmieniać? Nie było mnie 3 lata w Trainz, więc nie jestem na czasie.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 02-05-2020, 22:29   

Trzeba podmieniać, to są nowe kuidy.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-05-2020, 14:55   

EDIT:
Mam prośbę, czy mógłbyś w nowej wersji wykonać również tory PBS? Niestety nie ma ich w nowej paczce, a są mi potrzebne do odwzorowania realizmu na mojej mapie.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 07-05-2020, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 14-05-2020, 00:39   

PBS jest w nowej paczce! :-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 17-05-2020, 20:26   

Sytuacja jest taka. Jak wiecie, od pewnego czasu poprawiam moje dodatki pod TRS19. RObię tex dużo większy, dodaję bajery, których wcześniej nie było typu wypukłości/wklęsłości. Niedawno naszło mnie na poprawienie jednego z moich ulubionych dział - budynku dworca z Gorzowa Wielkopolskiego z przystanku Karnin. Męczyło mnie od lat, że coś jest nie tak z proporcajmi. Bydynek był za krótki i za wąski, przez co za smukły na mapie. Poprawiłem jego proporcej i wyglądał od razu lepiej. Posunąłem się dalej robiąc wklęsłe okna. Do pełni satysfakcji potrzebowałem większych tekstur. Ponieważ prawie od początkju mojej działalności zawsze pracuję na dość dużych zdjeciach i dopiero na końcu pomniejszam do rozmiarów trainzowych, miałem w archiwum większe tekstury dworca. Jednak przybudówka, której juz dawno nie ma i nie było gdy robiłem zdjęcia dworca została spreparowana przeze mnie z archiwalnych zdjęć z netu i pokolorowana wg jednego ze zdjęć na zielono. Teraz jednak rozdzielczość nie była wystarczająca. Pistanowiłem 'zrestaurować' całość posiłkuyjąc się zdjęciami z textures.com. Udfało mi się przede wszystkjim znaleźć zdjęcie drewna z pionowymi wzmocnieniami, kolor dopasowałem po swojemu, potem poszło już gładko! Budynek jest w tej chwili na DLS, dla TS12+, pewnie zagości i na mojej stronie.

Wprowadzając do moich obiektów tekstury z wypukłościami (normal map i PBR) stało się niemożlkiwe używanie odbiuć lustrzanych, bo wariowało światło, stąd teraz ściany są całe od początku do końca.



_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 17-05-2020, 20:36   

O kurde Panie! Niezły urwał.
Jak wygląda sytuacja z wagą po nowemu? Znaczy tex i sam model. Mocno urosło?
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2020, 21:26   

Wojtku, ta droga to ślepy zaułek...

Robiąc jeden krok do przodu, od razu dajesz podstawę by pytać "dlaczego tylko jeden?". Mam na myśli zrobienie wnęk okien 3D - jeżeli wnęki są 3D, dlaczego stolarka okienna nie jest? W istocie jest ona bardzo trójwymiarowa, ma własne gzymsy, profilowanie... konstrukcja okna skrzynkowego to w istocie gruba (nawet do 20 cm) skrzynia z ramami, skrzydłami, okapnikami itp.

Więc jeżeli coś zrobiłeś "ultra dokładnie" to zaczyna być coraz bardziej widać że tuż obok czegoś innego już tak nie zrobiłeś - stara zasada pracy nad wizualizacją komputerową.

Powstaje paradoks, że teksturą osiągnąłeś pozorny efekt "trójwymiarowości" spoin cegieł itp - niby bardzo fajnie... no ale dlaczego spoiny cegieł są 3D kiedy klamek w drzwiach (w realu wystających znacznie bardziej niż cegły względem spoin) już nie ma? I prawdę mówiąc nawet nie mam za bardzo dobrej rady co z tym dalej zrobić, bo jeżeli zaczniesz wchodzić w kolejne elementy 3D, to po prostu zabijesz się zanim skończysz jakikolwiek model. Precedensów będzie bardzo dużo...

W tej zabawie w wiertualne modelarstwo gdzieś jest granica dokładności, którą przekraczając wpadasz w pułapkę. Myślę, że glify okienne i rury spustowe 3D to może być taka granica dla obiektów typu scenery.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 17-05-2020, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 18-05-2020, 22:19   

Jak wiesz Piotrek, bardzo szanuję Twoje zdanie, masz rację z tymi kolejnymi krokami. Odpowiedzią niech będzie - bo mi to sprawia frajdę. Chciałem napisać coś więcej, ale w zasadzie to co napisałem oddsje dokładnie to, co chciałem.

Paweł, lekko nie jest. Sama podstawowa tekstura ma 4.87MB. Razem z normalmapą i plikiem parametrowym wielkość zamyka się w 24.3MB. Dużo. Jednak TRS19 (jak i TANE) korzysta w bardzo dużym stopniu z karty graficznej, trudno porównywać wartości dla TS12 i TANE z powodow technicznych.

Poly: 644 lod0 i 135 lod1. Około kilometra budynek znika (tak ustawiłem).

Nie chcę stać w miejscu (choć de facto stoję, bo zamiast nowych rzeczy odgrzewana starocie, ale nowe rzeczy też robię), dlatego będę robił teraz tylko takie rzeczy, przepraszam jeśli Was zawiodłem.

Mam dosyć stary komputer, tylko właśnie grafikę dosyć porządną z 8GB i naprawdę to robi robotę. Niewiele gorzej działało mi wcześniej z kartą 4GB.

Standardy, których trzymaliśmy się do niedawna i wiele cenionych osób dalej je trzyma są sprzed 10 lat. To jest koszmarnie długi czas, zmieniło się bardzo wiele... Jednak sam z przerażeniem patrzę na modele, które prezentują ludzie na auranowym Discordzie. To jakis kosmos w detalu w porównaniu z tym co robię. To mnie tez nie bawi... odpaliłem raz mapę Kickstart Vounty w TRS19 - klasyczny pokaz slajdów, a jest biedniutka, nieumiejętnie zrobiona i nieprzemyślana. Dlatego wcale nie mówię, że wszyscy musimy nagle zacząć rozrzutnie budować obiekty i mapy. Ja jestem gdzieś pośrodku. jeszcze raz - wybacz Piotrek!

Jakis czas temu, chyba z rok, zacząłem się zastanawiać co zrobić na mojej stronie. Czy usuwać stare rzeczy i wsadzać updatowane do nowych standardów? Czy trzymać obie? Dalej nie wiem, dlatego niewiele tam się dzieje...wszystko pcham na DLS.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2020, 22:25   

Wojtku, nie chciałem żeby zabrzmiało to jak krytyka - masz w pełni uzasadniony, autorski pogląd i nie mam tu nic do wybaczania - uznałem natomiast że to dobry moment, żeby zwrócić uwagę na pewien aspekt modelarski z którym się teraz stykamy. Nazwałem to precedensem, bo wiążę się to niejako z rodzajem rozkroku pomiędzy "dokładniej" a "w takim razie dlaczego nie jeszcze dokładniej?". Wydaje mi się, że to trochę ślepy zaułek, ponieważ hipotetycznie za 2 lata znowu będą mocniejsze komputery, lepsze karty graficzne i zacznie się szukanie ulepszeń - może właśnie pomysły na 3d ramy okienne itp. - czyli niekończąca się robota i niekończące się poprawki - w tym sensie ślepy zaułek (a co za tym idzie nieosiągalny stan zadowolenia ze swoich działań).

Nie jest to rzecz nowa, takie same wątpliwości pojawiały się już zarówno 10 jak i 15 lat temu przy budowie modeli do wizualizacji architektonicznej (i dziś też się pojawiają), także to raczej nie kwestia standardów a pewnych decyzji. Jak dla mnie Trainz to zabawa, a zabawa nie ma mieć standardów, a raczej sprawiać przyjemność - także wszystko w porządku. Cieszę się, że działasz i coś eksperymentujesz.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 18-05-2020, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-05-2020, 20:10   

samplaire napisał/a:
Jakis czas temu, chyba z rok, zacząłem się zastanawiać co zrobić na mojej stronie.?

.......wszystko pcham na DLS.


I jak te sporej wielkości modele ssać z DLS bez szybkiego biletu ?

Przed kilku dniami zainstalowałem TRS 2019, wiem jakie to przyjemne. :mrgreen:
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-05-2020, 20:25   

Bogdan napisał/a:
...I jak te sporej wielkości modele ssać z DLS bez szybkiego biletu ? :mrgreen:


Zrób listę to Ci pościągam i wrzucę na jakiś hosting, no problem :-P
 
 
polak
super user



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 137
Skąd: Nysa
Wysłany: 05-08-2020, 10:43   

Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''

EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>

itp.
Ostatnio zmieniony przez polak 05-08-2020, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-08-2020, 13:32   

polak napisał/a:
Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''

EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>

itp.


Skasuj wszystko z tych torów, z zależnościami włącznie i zainstaluj na nowo. Tak się robi, jak masz kilka wersji mesh library.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
polak
super user



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 137
Skąd: Nysa
Wysłany: 06-08-2020, 19:48   

RBach napisał/a:
polak napisał/a:
Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''

EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>

itp.


Skasuj wszystko z tych torów, z zależnościami włącznie i zainstaluj na nowo. Tak się robi, jak masz kilka wersji mesh library.


Wszystko działa :) Dzięki!
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-12-2020, 05:02   

Hejka, na mojej stronie powolutku zaczynam wrzucać wersje dodatków pod TRS19+. Długo zastanawiałem się co zrobić i postanowiłem zostawić stare rzeczy w tej formie, w jakiej są oraz porobić właśnie nowe działy dedykowane nowym dodatkom oraz updatom starych. W tej chwili wrzuciłem kilka rzeczy, jest to mozolna robota, więc będzie trwało wieki ;-)

Np jest całkiem nowy zwrotnik EEA-5



Oraz pieczołowicie aktualizowane budynki:


W następnej kolejności pójdą tory, bo mimo, że są na DLS, to ich waga w MB może zabić czasem ściągania
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
IC PILSKO 
nowy


Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 30
Skąd: Polska południowa
Wysłany: 05-12-2020, 11:14   

[quote="samplaire"]Hejka, na mojej stronie powolutku zaczynam wrzucać wersje dodatków pod TRS19+. Długo zastanawiałem się co zrobić i postanowiłem zostawić stare rzeczy w tej formie, w jakiej są oraz porobić właśnie nowe działy dedykowane nowym dodatkom oraz updatom starych. W tej chwili wrzuciłem kilka rzeczy, jest to mozolna robota, więc będzie trwało wieki ;-)

Np jest całkiem nowy zwrotnik EEA-5

[url=https://i.postimg.cc/rz8kzmrP/eea5.jpg]Obrazek[/url]

Witaj, dało by się kiedyś w przyszłości obniżyć dodatek właśnie ten do trainz 2009? Faje są i możę użyto by je do niższych trainz/? pozdrawiam
_________________
Pasjonat
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-12-2020, 13:24   

Technologicznie jest to niemożliwe. Siatki są w standardzie .trainzmesh obslugiwanymnod TRS19.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
IC PILSKO 
nowy


Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 30
Skąd: Polska południowa
Wysłany: 05-12-2020, 13:48   

samplaire napisał/a:
Technologicznie jest to niemożliwe. Siatki są w standardzie .trainzmesh obslugiwanymnod TRS19.
. Dzięki za odpowiedź. Trudno.
_________________
Pasjonat
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-12-2020, 15:55   

Na mojej stronie są już wszystkie aktualne tory pod TRS19. Proszę nie pytać o możliwość obniżenia do np TANE czy TS12 - nie da się z powodów technicznych.



_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-12-2020, 16:00   

Wojtek, na ile można podnieść tor do góry żeby podsypka nadal stykała się z gruntem i żeby można było posadzić trawnikowe zielsko które nie będzie wchodziło w tor?
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-12-2020, 16:03   

Główka szyny musi być konkretnie 30cm nad 0. Nie można trgo zmienić.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
zimny007
nowy


Wiek: 25
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Barwice
Wysłany: 12-12-2020, 18:39   

Hej ja mam taki problem. Zainstalowałem tory procedural w moim TRS19 zakupionym na steamie. Mimo braku błędów w menedżerze nie pojawiły się one w geodecie. Czym to może być spowodowane?
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 13-12-2020, 14:11   

A jak w geodecie ich szukasz? Jest szukajka, kiedyś skrót był ctrl+F, teraz to trzeba ręczni samemu zrobić trn skrót. W każdym razie jak wpiszesz ‚sam proc’ lub ‚sam trk’
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
zimny007
nowy


Wiek: 25
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Barwice
Wysłany: 13-12-2020, 17:57   

Szukam tradycyjnie w zakładce tory. Tam jest widocznych parę innych Twoich torów, tych zwykłych.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 14-12-2020, 00:25   

Czy instalowałeś te z mojej strony?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group