EDIT:
Mam prośbę, czy mógłbyś w nowej wersji wykonać również tory PBS? Niestety nie ma ich w nowej paczce, a są mi potrzebne do odwzorowania realizmu na mojej mapie.
Sytuacja jest taka. Jak wiecie, od pewnego czasu poprawiam moje dodatki pod TRS19. RObię tex dużo większy, dodaję bajery, których wcześniej nie było typu wypukłości/wklęsłości. Niedawno naszło mnie na poprawienie jednego z moich ulubionych dział - budynku dworca z Gorzowa Wielkopolskiego z przystanku Karnin. Męczyło mnie od lat, że coś jest nie tak z proporcajmi. Bydynek był za krótki i za wąski, przez co za smukły na mapie. Poprawiłem jego proporcej i wyglądał od razu lepiej. Posunąłem się dalej robiąc wklęsłe okna. Do pełni satysfakcji potrzebowałem większych tekstur. Ponieważ prawie od początkju mojej działalności zawsze pracuję na dość dużych zdjeciach i dopiero na końcu pomniejszam do rozmiarów trainzowych, miałem w archiwum większe tekstury dworca. Jednak przybudówka, której juz dawno nie ma i nie było gdy robiłem zdjęcia dworca została spreparowana przeze mnie z archiwalnych zdjęć z netu i pokolorowana wg jednego ze zdjęć na zielono. Teraz jednak rozdzielczość nie była wystarczająca. Pistanowiłem 'zrestaurować' całość posiłkuyjąc się zdjęciami z textures.com. Udfało mi się przede wszystkjim znaleźć zdjęcie drewna z pionowymi wzmocnieniami, kolor dopasowałem po swojemu, potem poszło już gładko! Budynek jest w tej chwili na DLS, dla TS12+, pewnie zagości i na mojej stronie.
Wprowadzając do moich obiektów tekstury z wypukłościami (normal map i PBR) stało się niemożlkiwe używanie odbiuć lustrzanych, bo wariowało światło, stąd teraz ściany są całe od początku do końca.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2020, 21:26
Wojtku, ta droga to ślepy zaułek...
Robiąc jeden krok do przodu, od razu dajesz podstawę by pytać "dlaczego tylko jeden?". Mam na myśli zrobienie wnęk okien 3D - jeżeli wnęki są 3D, dlaczego stolarka okienna nie jest? W istocie jest ona bardzo trójwymiarowa, ma własne gzymsy, profilowanie... konstrukcja okna skrzynkowego to w istocie gruba (nawet do 20 cm) skrzynia z ramami, skrzydłami, okapnikami itp.
Więc jeżeli coś zrobiłeś "ultra dokładnie" to zaczyna być coraz bardziej widać że tuż obok czegoś innego już tak nie zrobiłeś - stara zasada pracy nad wizualizacją komputerową.
Powstaje paradoks, że teksturą osiągnąłeś pozorny efekt "trójwymiarowości" spoin cegieł itp - niby bardzo fajnie... no ale dlaczego spoiny cegieł są 3D kiedy klamek w drzwiach (w realu wystających znacznie bardziej niż cegły względem spoin) już nie ma? I prawdę mówiąc nawet nie mam za bardzo dobrej rady co z tym dalej zrobić, bo jeżeli zaczniesz wchodzić w kolejne elementy 3D, to po prostu zabijesz się zanim skończysz jakikolwiek model. Precedensów będzie bardzo dużo...
W tej zabawie w wiertualne modelarstwo gdzieś jest granica dokładności, którą przekraczając wpadasz w pułapkę. Myślę, że glify okienne i rury spustowe 3D to może być taka granica dla obiektów typu scenery.
Jak wiesz Piotrek, bardzo szanuję Twoje zdanie, masz rację z tymi kolejnymi krokami. Odpowiedzią niech będzie - bo mi to sprawia frajdę. Chciałem napisać coś więcej, ale w zasadzie to co napisałem oddsje dokładnie to, co chciałem.
Paweł, lekko nie jest. Sama podstawowa tekstura ma 4.87MB. Razem z normalmapą i plikiem parametrowym wielkość zamyka się w 24.3MB. Dużo. Jednak TRS19 (jak i TANE) korzysta w bardzo dużym stopniu z karty graficznej, trudno porównywać wartości dla TS12 i TANE z powodow technicznych.
Poly: 644 lod0 i 135 lod1. Około kilometra budynek znika (tak ustawiłem).
Nie chcę stać w miejscu (choć de facto stoję, bo zamiast nowych rzeczy odgrzewana starocie, ale nowe rzeczy też robię), dlatego będę robił teraz tylko takie rzeczy, przepraszam jeśli Was zawiodłem.
Mam dosyć stary komputer, tylko właśnie grafikę dosyć porządną z 8GB i naprawdę to robi robotę. Niewiele gorzej działało mi wcześniej z kartą 4GB.
Standardy, których trzymaliśmy się do niedawna i wiele cenionych osób dalej je trzyma są sprzed 10 lat. To jest koszmarnie długi czas, zmieniło się bardzo wiele... Jednak sam z przerażeniem patrzę na modele, które prezentują ludzie na auranowym Discordzie. To jakis kosmos w detalu w porównaniu z tym co robię. To mnie tez nie bawi... odpaliłem raz mapę Kickstart Vounty w TRS19 - klasyczny pokaz slajdów, a jest biedniutka, nieumiejętnie zrobiona i nieprzemyślana. Dlatego wcale nie mówię, że wszyscy musimy nagle zacząć rozrzutnie budować obiekty i mapy. Ja jestem gdzieś pośrodku. jeszcze raz - wybacz Piotrek!
Jakis czas temu, chyba z rok, zacząłem się zastanawiać co zrobić na mojej stronie. Czy usuwać stare rzeczy i wsadzać updatowane do nowych standardów? Czy trzymać obie? Dalej nie wiem, dlatego niewiele tam się dzieje...wszystko pcham na DLS.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2020, 22:25
Wojtku, nie chciałem żeby zabrzmiało to jak krytyka - masz w pełni uzasadniony, autorski pogląd i nie mam tu nic do wybaczania - uznałem natomiast że to dobry moment, żeby zwrócić uwagę na pewien aspekt modelarski z którym się teraz stykamy. Nazwałem to precedensem, bo wiążę się to niejako z rodzajem rozkroku pomiędzy "dokładniej" a "w takim razie dlaczego nie jeszcze dokładniej?". Wydaje mi się, że to trochę ślepy zaułek, ponieważ hipotetycznie za 2 lata znowu będą mocniejsze komputery, lepsze karty graficzne i zacznie się szukanie ulepszeń - może właśnie pomysły na 3d ramy okienne itp. - czyli niekończąca się robota i niekończące się poprawki - w tym sensie ślepy zaułek (a co za tym idzie nieosiągalny stan zadowolenia ze swoich działań).
Nie jest to rzecz nowa, takie same wątpliwości pojawiały się już zarówno 10 jak i 15 lat temu przy budowie modeli do wizualizacji architektonicznej (i dziś też się pojawiają), także to raczej nie kwestia standardów a pewnych decyzji. Jak dla mnie Trainz to zabawa, a zabawa nie ma mieć standardów, a raczej sprawiać przyjemność - także wszystko w porządku. Cieszę się, że działasz i coś eksperymentujesz.
Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''
EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>
itp.
Ostatnio zmieniony przez polak 05-08-2020, 11:20, w całości zmieniany 1 raz
Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''
EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>
itp.
Skasuj wszystko z tych torów, z zależnościami włącznie i zainstaluj na nowo. Tak się robi, jak masz kilka wersji mesh library.
Działają wszystkim tory Procedual dla TRS19? Pobrałem, zainstalowałem i nie ma ani śladu po nich w trs. Menedżer treści nie pokazuje zadnyc błedów. Status połowy torów to ''Zmodyfikowany'' przy czym druga połowa to ''Zmodyfikowany/przestarzałe''
EDIT:
Jednak występują takie błedy:
- - <kuid2:132952:151961:7> VE34: Siatka aliasu „chairs_left_lod0.im” nie została znaleziona w najnowszej wersji (<kuid2:132952:151958:14>) zależności <kuid:132952:151958>
itp.
Skasuj wszystko z tych torów, z zależnościami włącznie i zainstaluj na nowo. Tak się robi, jak masz kilka wersji mesh library.
Hejka, na mojej stronie powolutku zaczynam wrzucać wersje dodatków pod TRS19+. Długo zastanawiałem się co zrobić i postanowiłem zostawić stare rzeczy w tej formie, w jakiej są oraz porobić właśnie nowe działy dedykowane nowym dodatkom oraz updatom starych. W tej chwili wrzuciłem kilka rzeczy, jest to mozolna robota, więc będzie trwało wieki
Np jest całkiem nowy zwrotnik EEA-5
Oraz pieczołowicie aktualizowane budynki:
W następnej kolejności pójdą tory, bo mimo, że są na DLS, to ich waga w MB może zabić czasem ściągania
[quote="samplaire"]Hejka, na mojej stronie powolutku zaczynam wrzucać wersje dodatków pod TRS19+. Długo zastanawiałem się co zrobić i postanowiłem zostawić stare rzeczy w tej formie, w jakiej są oraz porobić właśnie nowe działy dedykowane nowym dodatkom oraz updatom starych. W tej chwili wrzuciłem kilka rzeczy, jest to mozolna robota, więc będzie trwało wieki
Na mojej stronie są już wszystkie aktualne tory pod TRS19. Proszę nie pytać o możliwość obniżenia do np TANE czy TS12 - nie da się z powodów technicznych.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-12-2020, 16:00
Wojtek, na ile można podnieść tor do góry żeby podsypka nadal stykała się z gruntem i żeby można było posadzić trawnikowe zielsko które nie będzie wchodziło w tor?
Hej ja mam taki problem. Zainstalowałem tory procedural w moim TRS19 zakupionym na steamie. Mimo braku błędów w menedżerze nie pojawiły się one w geodecie. Czym to może być spowodowane?
A jak w geodecie ich szukasz? Jest szukajka, kiedyś skrót był ctrl+F, teraz to trzeba ręczni samemu zrobić trn skrót. W każdym razie jak wpiszesz ‚sam proc’ lub ‚sam trk’
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach