FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mnich3001
04-01-2010, 10:33
Zezwolenie na fotograwowanie
Autor Wiadomość
Q-j
nowy


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 03-01-2010, 22:48   Zezwolenie na fotograwowanie

Witam.
Chciałbym załatwić sobie pozwolenie na fotografowanie kolei/obiektów kolejowych/ dworców/peronów itd, żeby robić to na "legalu" bez zbędnych stresów powodowanych przez SOK, i pytań typu: Po co? dla kogo? do internetu? itp...
Fotografuję do prywatnej galerii, i będę też wrzucał materiały do wglądu publicznego w necie.
Przy spotkaniu z SOK trochę głupio mi się wymądrząć tekstami typu "przepisy nic nie mówią o fotografowaniu do neta, tudzież na użytek własny" , gdyż jest to niezręczne jak na mój wiek...
Dzisiaj podczas wyprawy na CMK zostałem kolejny raz upomniany przez Strażników kolejowych....

Moje pytanie- U kogo załatwić takie pozwolenie?
Z tego co wiem, to u naczelnika... tylko którego? Naczelnika InterCity, naczelnika PR, czy kogoś z PLK ?
Takie zezwolenie można uzyskać w regionalnym zakładzie PKP (Łódź), czy trzeba do Warszawy z tym iść, czy też załatwiać drogą pocztową ?
Jako osoba niepełnoletnia, która fotografuje do neta i do użytku własnego dostanę taki papier?
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 04-01-2010, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2010, 22:52   

Komenda Główna SOK do redakcji miesięcznika “Świat Kolei”

Pismo nr I00D2-0604-36/04 z dnia 23-12-2004 r.

(…) Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 marca 2001 r. (Dz.U. nr 30 poz. 351) fotografowanie, wykonywanie szkiców i rysunków budynków, budowli i urządzeń oraz pociągów i innych kolejowych pojazdów szynowych zabronione jest tylko wtedy, gdy taki zakaz wprowadzi zarządca lub przewoźnik umieszczając na tych obiektach tablice z zakazem fotografowania. Jeżeli brak jest wyraźnego zakazu, a fotografujący posiada ważne zezwolenie wstępu na obszar kolejowy (oczywiście takie zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli fotografujący robi zdjęcia w miejscach ogólnodostępnych (publicznych)), specjalna zgoda na fotografowanie nie jest wymagana. Oczywistym jest również to, ze gdy fotografujący, pomimo że znajduje się w miejscu publicznym lub posiada zezwolenie wstępu na obszar kolejowy, nie może robić zdjęć obiektów, na których znajduje się zakaz fotografowania.

Komendant Straży Ochrony Kolei – mgr Witold Śląski,

źródło: Świat Kolei nr 1/2005.
Ostatnio zmieniony przez mgarkowski 03-01-2010, 22:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3932
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 03-01-2010, 22:54   

Bla bla bla - zakazu nie ma. SOK może ci skoczyć.
 
 
 
Q-j
nowy


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 03-01-2010, 22:56   

Podsumowując- To jest moje zezwolenie ;]

Tylko pytanie-
Czy za miejsce publiczne można uznać bocznicę kolejową, czy też jak to miało miejsce w moim dzisiejszym przypadku- lasek niedaleko nastawni ?
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 804
Skąd: Imielin
Wysłany: 03-01-2010, 22:58   

Jezeli nie chodzisz po torach badz nie jestes w ich obrebie (chyba 3m?) to mozesz fotografowac.
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
Q-j
nowy


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 03-01-2010, 22:59   

Ok dzięki za odpowiedzi, czyli teraz jestem pewien, że sok może mi skoczyć ;]
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2010, 23:00   

Bocznica---->tory, międzytorze oraz teren odległy do 3m (Chyba) od toru są objęte zakazem poruszania się po nich. Lasek= miejsce publiczne.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2608
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 03-01-2010, 23:01   

Dobra, dam stosowne info... To jest fragment @ które pisałem dwa lata temu z inspektorem z Gdańska.

Cytat:
W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 05 października 2007 r. dotyczącego zezwoleń na wstęp na teren kolejowy informuję, iż wydanie zezwoleń wstępu na obszary kolejowe szczegółowo regulują przepisy zawarte w Zarządzeniu Nr 8 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 maja 2004 r. „w sprawie zasad wstępu na obszar kolejowy zarządzany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” oraz w § 35 „Regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy 2006/2007”. Przepisy te są dostępne na stronie internetowej www.plk-sa.pl lub www.kgsok.pl/zezwolenia.php

Przepisy zawarte w Zarządzeniu Nr 8 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładnie określają kto może otrzymać przepustkę lub zezwolenie, więc każda osoba, która spełnia te kryteria otrzyma dokument upoważniający do wstępu na teren kolejowy.

Jeśli jest Pan zainteresowany wydaniem takiego zezwolenia proszą wystąpić z wnioskiem kierowanym do Komendanta Głównego SOK zawierającym wszystkie dane określone w § 7

Zarządzenia Nr 8 Zarządu PKP PLK S.A., tj.

1) imię i nazwisko wraz z podaniem daty urodzenia i stanowiska służbowego osoby, dla której dokument ma być wydany,

2) określenie obszaru kolejowego, którego wniosek dotyczy,

3) wskazanie terminu, na jaki ma być wydane upoważnienie,

4) cel wydania,

5) oświadczenie wnioskującego, że osoba dla której ma być wydane upoważnienie posiada odpowiednie przygotowanie do poruszania się po obszarze kolejowym.

Po zapoznaniu się z wnioskiem zostanie Panu udzielona odpowiedź.

Pragnę nadmienić, iż obecnie obowiązuje ZARZĄDZENIE nr 17/2006 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 06 września 2006 r. zmieniające zarządzenie Nr 8 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 maja 2004 w sprawie zasad wstępu na obszar kolejowy zarządzany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - zmienia ono koszt wydania zezwolenia z 5 zł na 10 zł.

Może Pan wystąpić z wnioskiem o wydanie przepustki z zawierającym dokładne miejsce i czas przebywania na obszarze kolejowym, cel, imię i nazwisko na jakie ma być wydana, data urodzenia oraz oświadczenie, iż przebył Pan szkolenie z zakresu bezpiecznego poruszania się na terenie kolejowym (po torach czynnych).

Jeśli chodzi o dokonanie wpłaty to jest ona dokonywana po wystawieniu dokumentu wpłatą na konto.

Zarządzenie, o którym mowa w poprzednich wiadomościach nie określa granic wiekowych dla osób ubiegających się o zezwolenie, tzn. że każdy kto spełnia warunki § 4 wymienionego zarządzenia może otrzymać zezwolenie.

§ 7 Zarządzenia Nr 8 Zarządu PKP PLK S.A. z dnia 19 maja 2004 r. wyraźnie określ w jakiej formie należy złożyć wniosek.

Pisemny wniosek należy skierować do Komendanta Głównego SOK (jeśli zezwolenie ma być wydane na obszar więcej niż jednego Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A.) lub do Komendanta Regionalnego SOK (jeść zezwolenie ma obowiązywać na obszarze danego Oddziału Regionalnego SOK, w Pana przypadku będzie to Komenda Regionalna SOK w Gdańsku – Rejon SOK w Bydgoszczy nie jest jednostką upoważnioną do wydawania tego typu zezwoleń). W/w wniosek można Pan złożyć osobiście lub przesłać listem poleconym. Po otrzymaniu i zapoznaniu się z pańskim wnioskiem zostanie panu udzielona odpowiedź zgodnie z obowiązującymi przepisami.


I jeszcze co do tych szkoleń...

Cytat:
Szkolenia takie są organizowane przez Komendy Regionalne SOK. Należy wystąpić z wnioskiem o przeprowadzenie takiego szkolenia do właściwej terytorialnie Komendy Regionalnej SOK.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2010, 23:03   

jesli stoisz na torach to SOK moze wystawic ci mandat
jesli jestes w promieniu terenu kolejowego moze wystawic mandat
jesli na stacji zejdziesz z peronu (tam gdzie nie ma wstepu) moze ciwystawic mandat
a bocznice kolejowe to oddzielna bajka


jedne sa prywatne i SOK ci nic nie zrobi ale ochrona juz moze
na pewne bocznice jest calkowity zakaz wstepu
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3932
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 03-01-2010, 23:03   

Jeżeli nie łazisz po torach to masz luz. A tak foć sobie do woli. Spisać cię mogą - to norma.

W sumie w ciągu 5 lat fotografowania dostałem 50 zł mandatu, ale od policji za łażenie po torach. A spisali mnie juz nie pamiętam ile razy.

@Lutek: A po co mu mieszać w głowie?
Ostatnio zmieniony przez Tata Muminka 03-01-2010, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
m0ke
zaawansowany
super partia !



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 663
Skąd: Zamość Bortatycze
Wysłany: 03-01-2010, 23:07   

Z wydaniem pozwoleń na przebywanie na terenie kolejowym (sieć PKP PLK) problem jest pewien problem. Wydaje się je osobą zatrudnionym w firmach kolejowych itp. Także, dla szarego osobnika marna szansa na uzyskanie tego pozwolenia.
Ale np. we Wrocławiu członkowie KSK Wrocław posiadają zezwolenie na chodzenie po torach, tylko i wyłącznie w obrębie stacji Wrocław Gł.

Z przepustką na sieć PKP PLK, też nie jest wesoło bo tak naprawdę obowiązuje ona tylko w czasie pracy ;)

@Lutek : jakie szkolenie ? oO
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2608
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 03-01-2010, 23:08   

Pytał się chłopak to mu odpowiedziałem.

Jak Cię spiszą to Cię spiszą, tak jak pisał sony to jest norma.

Kajtek, gościu mi napisał że aby uzyskać zezwolenie od SOK musisz przejść szkolenie, to podobno jest zapisane dużymi literami w jakimś tam kodeksie. W rzeczywistości, pytając chłopaków SOK, powiedzieli że to bajka i wciskanie kitu.
_________________
www.bazawagonow.pl
Ostatnio zmieniony przez Lutek 03-01-2010, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
m0ke
zaawansowany
super partia !



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 663
Skąd: Zamość Bortatycze
Wysłany: 03-01-2010, 23:12   

A co do fotografowania na terenie lokomotywowni.

Jeśli planujesz taki wypad np. miesiąc wcześniej, to sugeruje machnąć pisemko do władz odpowiedniego Zakładu, powinni Ci odpowiedzieć. Za czasów gdy szopy były Cargo, nigdy nie spotkałem się z odpowiedzią negatywną.

Ostatnio jak z Kilanem i Dawidem machnęliśmy pisemko do BZ Kraków o wstęp na Płaszów i wagonówkę, to elitarna spółeczka nawet nie raczyła odpisać.

Jeśli atak na szopę planujesz w tym samym dniu to najlepiej udać się do naczelnika, a w dni wolne od pracy do dyspozytora. Ew. olać wszystkich i iść na żywioł ;)

@Lutek : wiem o tym, bo żadnego szkolenia nie miałem ;)
Ostatnio zmieniony przez m0ke 03-01-2010, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 804
Skąd: Imielin
Wysłany: 03-01-2010, 23:14   

m0ke napisał/a:

Ew. olać wszystkich i iść na żywioł ;)

Ale wtedy trzeba sie zaopatrzyc w dobre buty, jakies sportowki najlepiej :)
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
Q-j
nowy


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 03-01-2010, 23:14   

Jeśli marne mam szanse na takie zezwolenie, i tym bardziej się zbytnio nie opłaca tego robić, to na razie sobie chyba odpuszczę.

Tym bardziej, że jak mnie spiszą, to nic strasznego.

Dzisiaj jeszcze przed SOKiem na CMK przejeżdżała oboko mnie policja- zatrzymali się, i spytali co jest ważne przy kupowaniu aparatu, i czy nie jest mi zimno :D
Nie spisali mnie, nie dostałem mandatu ani nic innego. (stałem jakieś "5m" od torów).

Także jeszcze raz dzięki za odpowiedzi. Dużo mi rozjaśniliście przed oczami ;]
Ostatnio zmieniony przez Q-j 03-01-2010, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
m0ke
zaawansowany
super partia !



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 663
Skąd: Zamość Bortatycze
Wysłany: 03-01-2010, 23:21   

Q-j : Jeśli rażąco nie naruszysz przepisów to nie mają prawa Cię spisać, szczególnie jeśli chodzisz po peronie. Aczkolwiek jeśli chcesz gdzieś pochodzić a wiesz, że w pobliżu jest SOK kanciapa, to warto się tam przejść i powiedzieć "Dzień dobry, chciałem sobie tu obfotografować pociągi blablabla". Działa to na Twoją korzyść :)

SOKiści bywają ludzcy wbrew pozorom ;) Mieliśmy z Dawidem (TRS2006) taki fajny przypadek w Bukownie Przymiarkach. Pustynia, lasy, LHS i dwóch głupków liczacych na pociąg siedzi sobie na nasypie i opala (w lutym :P ). Podjechała Skoda Fabia, wyszło dwóch SOKołów, i kulturalnie pytają a co panowie tu robią, a tak, a LHS ! itp.
I jeszcze się nam upewnili poprzez telefony do Kępia i Sławkowa czy jakaś ruda nie jedzie :)
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3932
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 03-01-2010, 23:25   

Nas na fotach zapraszają np do budek na herbatkę itp.

Co do loko - ja z chłopakami z mojego ośrodka zaliczyłem Kluczbork, Ostrów, Oleśnicę (ZNTK), Opole, Tarnowskie - jeden telefon, pisemko i załatwione. Jako, że byłem z uczniami, podopiesznymi dostaliśmy "przewodnika" i chłopcy wbijali się na maszyny.

Myślę czy nie wbić do Wroca.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2608
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 03-01-2010, 23:29   

Uśmiech to podstawa. Ja tak zaczynałem w Bydgoszczy. Teraz nawet nie muszę się pytać, czy pisać pisma. Po prostu wbijam na szope i już.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2010, 00:43   

Pozwolenia to lipa, szkoda sobie nimi czasu zawracać. Zresztą na człowieka który wchodzi z odgórnym przykazem (tu papierkiem od władz zwierzchnich) zawsze się patrzy wilkiem, i zawsze można odmówić ze względu choćby na jakieś tam prace.
Najprościej i najłatwiej udać się do władz danej jednostki (szopy czy wagonówki) osobiście, pogadać z naczelnikiem, czy zastępcą ;) oni zazwyczaj nie robią problemów. Wielu z nich to także fascynaci którzy w wieku młodzieńczym zakochani byli w parowozach :)
W naszym zacnym kraju licząc na szybko odwiedziłem następujące szopy: Warszawę Odolany, Warszawę Olszynkę Grochowską, Ostrołękę, Olsztyn, Ełk, Suwałki, Białystok, Czeremchę, Sierpc, Bydgoszcz Gł., Szczecinek, Chojnice, Grudziądz, Malbork, Poznań Gł., Leszno, Wolsztyn, Żagań, Kamieniec Ząbkowicki, Krzyż Wlkp, Szczecin Port Centralny, Opole, Zamość, Lublin, Skarżysko Kam, Chabówka, Jarocin, Węgliniec itd itp.
Odmówiono nam raz- w Wałbrzychu, a w pozostałych przypadkach, ludzie byli bardzo przyjaźnie nastawieni... Opowiadali historię swej kariery kolejowej, pokazywali własne zbiory fotografii, kilka razy naczelnicy załatwił nam jazdę na luzaku byśmy nie musieli iść z buta w perony, korzystaliśmy za darmo z noclegów w noclegowniach dla maszynistów i nie mówię tu bynajmniej wcale o Chabówce czy Wolsztynie, dostaliśmy czasem posiłek regenracyjny, czy mechanicy zabierali nas prosto z brechauki na maszynę. Zawsze udawało się pofocić i uzyskać cenne informacje. Na niektórych stacjach wręcz sami SOKiści mówili którędy iść i kogo się zapytać o zgodę.... Tak wiec problemów nie ma tylko trzeba jak z każdym- po ludzku i jak koledzy pisali- z uśmiechem, a nie wyższością- ja miłośnik chcę focić więc mi się należy bo nikt nie może zabronić focenia!
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
tomek24 
zaawansowany
degustator vodki



Pomógł: 39 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 651
Skąd: STAROGARD GDAŃSKI
Wysłany: 04-01-2010, 10:38   

Koledzy ale się rozpisaliście :-) , nawet całkiem mondrze piszecie.

Ale ja powiem tak:

"Polak potrafi,a przepisy są poto żeby je łamać"

Nic dodać nic ująć :mrgreen:
_________________
tomek24 TS2010
Ostatnio zmieniony przez tomek24 04-01-2010, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2010, 11:08   

Tak, do czasu. Jak masz gdzieś w pobliżu fotoradar to podejdź i popatrz jak są te przepisy łamane. Jak dochodzi do kasy to każdy kuli ogon. Jak ktoś ma czas to może poszukać w KK kary za stwarzanie zagrożenia w transporcie kolejowym czy coś w tym stylu.

Myślę, że SOK & Policja ma wystarczające środki do dokopania każdemu łażącemu po torach. A jakie jest niebezpieczeństwo?
Kilka dni temu noga mi w krzyżowniku ugrzęzła, dobrze, że mam buty sztyblety bo pewnie dziś bym sobie tak nie popisał ...
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2056
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 04-01-2010, 17:13   

Jak mawiał mój BHPowiec - z kroku wychodzi stawanie na główce szyny, sam też z tego miejsca wyciągałem nogę, skarpetkę i na końcu buta - ale jego po służbie wyrzuciłem. :)
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-01-2010, 11:03   

pietrek napisał/a:
Jak mawiał mój BHPowiec - z kroku wychodzi stawanie na główce szyny, sam też z tego miejsca wyciągałem nogę, skarpetkę i na końcu buta - ale jego po służbie wyrzuciłem. :)


Mi do dziś został odruch niestawania na główkę szyny, nawet jak idę przez skrzyżowanie do sklepu a tory tramwajowe wpuszczone w kostkę. Potrafię zmienić długość kroku o połowę, byle na szynę nie stanąć. Tak samo gdzieś w środku miasta reaguję na odległe Rp1. A moja kobita się ze mnie śmieje :) chyba nam się BHP-OFF zrobił. Ale dobrze, niech się inni zasad uczą.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-01-2010, 11:20   

Z moich niebezpiecznych przygód:

3x byłem wleczony przez wagon,
1x spadłem ze stopnia pod jadący wagon,
1x noga w krzyżowniku podczas haczenia wagonów w biegu.

I rekord, kilka razy wyskakiwałem z wagonów przy 40km/h.

Największego stracha miałem:

- jak haczyłem 2 duże grupy Ugppesów zbiegające się na środku stacji, może każda jechała ze 10km/h, musiałem wycelować punkt w którym się zderzą, być pomiędzy wagonami i zdążyć je zhaczyć,
- jak byłem u znajomej nastawniczej a szedł do nie jej mąż, baaaaaardzo zazdrosny i musiałem rwać z nastawni oknem :),
- kiedyś przy okazji jakichś imienin popiliśmy na jednej nastawni, w ten dzień płozowałem, była noc, nic nie miało iść na moje tory, wracam coś ok. 22 a na moje tory lecą wagony, myślałem, że pogubię buty, akurat leciała grupa pustych wapniarek, wagony stały wysoko, nie zdążyłem, po uderzeniu jak opadł biały pył wylazł z niego rewident, myślałem, że będzie chciał mnie zabić czy coś ale tylko postukał się w czoło :)
 
 
Dyż_przejazdowy
nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Z kolei
Wysłany: 05-01-2010, 15:53   

Wracając do tematu to najlepiej jak przed każdą sesją zdjęciową udamy się na najbliższy posterunek ruchu i powiemy dyżurnemu, nastawniczemu lub dróżnikowi iż tu i tu będziemy robić zdjęcia taboru lub terenu. Jeżeli nie mamy w pobliżu żadnego posterunku załatwmy sobie numer telefonu i zadzwońmy na najbliższy posterunek z takową informacją. Numery można uzyskać na informacji kolejowej lub bezpośrednio na posterunku. Pracując na nastawni często spotykam ludzi którzy przychodzą z takimi informacjami, wygląda to wtedy lepiej a i porządne RP1 można przy okazji załatwić do filmu. Przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=hF-Kovj2Vuk

P.S. Ale pamiętajmy o elementarnych zasadach BHP i zdrowym rozsądku. Życie mamy jedno a i pracowników PKP nie przyprawiajmy o palpitację serca.
_________________
Kolej ... pasja życiowa i zawodowa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group