FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Wujek 082
04-06-2016, 14:54
Reskiny hanysa :
Autor Wiadomość
zimny007
nowy


Wiek: 25
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Barwice
Wysłany: 29-12-2016, 18:12   

Witam:) Mam pytanie czy będą jeszcze jakieś tekstury robione do tych lokomotyw? Kiedyś taki Traxx był dostępny z logiem Przewozów Regionalnych. Czy jest szansa na taki lok?
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 29-12-2016, 18:43   



zimny007 napisał/a:
Witam:) Mam pytanie czy będą jeszcze jakieś tekstury robione do tych lokomotyw? Kiedyś taki Traxx był dostępny z logiem Przewozów Regionalnych. Czy jest szansa na taki lok?


Tekstur będzie o wiele więcej, a co do PRów, to kwestia przerobienia jakiegoś szaro-srebrnego i doklejenie odpowiednich oznaczeń i loga PRów.
Teraz się tak przyjżałem izolatorom. Sam jeden izolator ma ~400 poly a jest ich bodajrze 24, to już 9,6 tyś poly na same izolatory idzie. No tak więc macie rację, coś trzeba z tym zrobić. Samo pudło bez podwozia ma 2,5 tyś poly. . . Bufory 1,3 tys poly, sprzęg śrubowy oraz hak 700 poly, same węrze powietrza z kurkami 2,352 poly. Kabiny low poly 3,2 tys poly.

Więc się dość sporo nazbiera tego do 50 tyś poly.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
Ostatnio zmieniony przez hanys 29-12-2016, 18:56, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 818
Skąd: Imielin
Wysłany: 29-12-2016, 22:15   

Niestety na podstawie tych screenów widać, że ten model można z 10 razy bardziej odchudzić, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. ;) Zatem do dzieła i czekamy na efekty.
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 29-12-2016, 22:36   

No będę działać. :) Spróbuję co nieco poodchudzać. Póki kabina nie będzie przerobiona, to mam duuużo czasu na walkę z samym modelem Traxxa.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
Ostatnio zmieniony przez hanys 29-12-2016, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 22-04-2017, 12:30   

Witam po dłuższej przerwie. Dzisiaj Wam zaprezentuje wagon typu 141A w okleinie operatora komórkowego T-Mobile "Super Net".
Model przeszedł wiele modyfikacji 3D pod dokładnie ten typ. Trudno się rozpisać co tu zostało zmienione, ale nie o to tu chodzi :) Model został przystosowany przez mnie przy stałym nadzorem Piotra. A oto efekt:



Jak widać, model jest już na nieco zmodyfikowanej siatce przez Piotra, widać to najbardziej po dachu, gdzie nam ryfle się nie rozjeżdżają :D

Model jeszcze musi przejść przez ręce Piotra czy wszystko jest w porządku.

Pozdrawiam serdecznie.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 22-04-2017, 16:42   

Wagon jest już dostępny na mojej stronie

http://hanys.cal.pl/dodat...41a_W-wa_Grocho

Kuid wagonu: <kuid:493736:1000697>
Autor 3D: kilanziom
Tekstura oraz modyfikacje 3D: Hanys
Autor zdjęć: Olek Hałas
+TRS06

Zapraszam do pobrania i miłej zabawy :)
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 23-04-2017, 11:12   

Wiem, nie robisz pod t:ane ale informacyjnie:

 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 23-04-2017, 14:26   

Fajny wagon, niestety w okleinie która może się podobać tylko dziewczynkom w wieku przedszkolnym ;-)
Obejrzałem go sobie w TS2010 i jest w nim kilka rzeczy do poprawienia:

1.W xga_lod.im są białe elementy:


2.Przy ustawieniu wagonów przodami do siebie tarcze buforów sporo nachodzą na siebie - trzeba trochę odsunąć pointa a.limfront.
Numer wagonu na drzwiach jest odwrócony - chyba że ta kartka jest naklejona od środka to wtedy ok.
W pierwszym przedziale dwóch pasażerów siedzi na kolanach innych pasażerów, mimo że w tym przedziale są wolne miejsca - trzeba obrócić pointy: a.sitpoint25 i a.sitpoint28:


3.Tarczka korzystająca z pointa a.pl1 zupełnie nie pokrywa się ze swoim uchwytem - trzeba mocno przesunąć tego pointa za zewnątrz. Ja go przesunąłem z 0,886 na 1,070:


Pozwoliłem sobie zepsuć ten wagon - przy okazji przesuwania tego pointa - zmieniając:
- enginespec na <kuid:241304:100363>
- tarczę na <kuid2:95400:60001:1>
- coronę na <kuid:202789:101> Zwiększyłem też object-size z 0.1 do 0.16 i przesunąłem wszystkie pointy a.redX po kilka cm do środka wagonu:



4.Jak widać ze screena Malignusa - ostatnie ostrzeżenie VE109 - teraz kangury zalecają żeby najniższa siatka lod miała poniżej 500 poligonów.

5.Na pewno ten wagon bardzo dużo by zyskał gdyby miał większe tekstury - na pewno warto dać większą główną teksturę yb.tga. Wtedy logo picu będzie wyraźniejsze.

6.Ostatnia uwaga dotyczy tych nieszczęsnych hint=dynamic w plikach tekstowych. To jest IMHO niepotrzebne mordowanie karty graficznej: http://forum.trainz.pl/vi...ghlight=#164493
Ja w ulubionym taborze pousuwałem te wpisy i bardzo dużo zyskałem na wydajności.
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 24-04-2017, 10:13   

A więc tak. Pointow w ogóle nie ruszalem, są nieruszone z modelu Piotrka podpiete na zasadzie attach_mesh w osobnym .im, ponieważ korzystam z 3ds Maxa, więc po imporcie modelu pointy znikają. Co do numeracji wagonu, jest tak praktycznie na wszystkich wagonach osobowych, gdzie mają takie karteczki. Żeby nie korciło, mogę to zamazać. Co do większych tekstur, tutaj musicie zrobić ukłon do Piotrka, robiłem wedle wytycznych, i tego się trzymam. Co do loda, faktycznie kilka elementów pousuwalem poprzesuwalem i bie zauważyłem tego detalu. Musiał bym zobaczyć na podlgadowym zdjęciu jak te uchwyty na skp są rozmieszczone, bo tekstura tyłu, jest z wagonu Piotra.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 24-04-2017, 15:08   

MalignusPL napisał/a:
Wiem, nie robisz pod t:ane ale informacyjnie:

Obrazek

Niestety nie wiem co oznaczają owe błędy, do tego nie posiadam T:ane i za bardzo nie wiem co jak i gdzie. Tak więc no. Co do powyższych jeszcze, żeby drzwi miały ręce i nogi trzeba było by rozdzielić drzwi na lewe i prawe, wówczas wszystko będzie jak ma być.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 24-04-2017, 15:50   

hanys napisał/a:

Niestety nie wiem co oznaczają owe błędy


Dokładnie to samo, co znaczyły w poprzednich wersjach. Że nie można wczytać tekstur wymienionych w treści błędu. Akurat treści się nie zmieniły, doszły tylko kody błędów, te VEcośtam.
A najczęstszą przyczyną takiego błędu jest to,że jest plik texture.txt a nie ma przypisanego mu pliku BMP/TGA - bo tekstura już niepotrzebna. A więc autor modelu/reskinu plik obrazka skasował, pozostawiając jednak texture.txt :-) Wcześniej to czasem przechodziło, w TANE już nie.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
szadis
nowy


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 11:12   

Hanys zauważyłem, że gdy te wagony oddalają się od kamery, w podwoziu pod paskiem ilostanu wyświetlają się białe tekstury a gdy pociąg z tymi wagonami się zbliża do kamery znikają, czyli na bliskiej odległości ich nie ma a przy większej odległości pokazują się 3-4 kwadraciki być może bitmapy. :-/
_________________
TRAINZ 2010EE build 49933
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 30-04-2017, 11:41   

To jest "feature" samej gry - w przypadku napisów robionych na alfie (przezroczystości) sama przezroczystość jest wyłączana w pewnej odległości od obiektu. Zostaje widoczny obiekt bez nałożonej przezroczystości, w tym przypadku prostokąt koloru białego.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
szadis
nowy


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 16:13   

RBach napisał/a:
To jest "feature" samej gry - w przypadku napisów robionych na alfie (przezroczystości) sama przezroczystość jest wyłączana w pewnej odległości od obiektu. Zostaje widoczny obiekt bez nałożonej przezroczystości, w tym przypadku prostokąt koloru białego.


Chodziło mi o białe kwadraty pod budą czyli chyba przy akumulatorach w dalszej odległości się zjawiają gdzie na innych wagonach tego nie ma (pierwszy przypadek u mnie). No ale czy można to naprawić? Jeśli tak to proszę o poradę, chyba, że wyjdzie aktualizacja...

Screen

http://wstaw.org/m/2017/0...170430_0001.jpg



Dodam, że one są widoczne w trybie geodety jak i maszynisty, owe zdjęcie zrobione w geodecie.
_________________
TRAINZ 2010EE build 49933
Ostatnio zmieniony przez szadis 30-04-2017, 16:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 30-04-2017, 17:30   

W siatce xga_lod.im są białe elementy i Hanys musi to naprawić. Tymczasowo można wyłączyć LOD poprzez zmianę jednej litery, z l na i w 29 linijce configu, na:
Kod:
    mesh                                "Xga.im"

Dużej różnicy w poligonach w tych siatkach nie ma, 2888 do 1680.
Dla porównania EU44-002 na meshu od smejki04 ma w sumie około 150 tys. poligonów, nie ma żadnego LOD, a na współczesnych komputerach jakoś działa.

_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
szadis
nowy


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 20:22   

D_M napisał/a:
W siatce xga_lod.im są białe elementy i Hanys musi to naprawić. Tymczasowo można wyłączyć LOD poprzez zmianę jednej litery, z l na i w 29 linijce configu, na:
Kod:
    mesh                                "Xga.im"

Dużej różnicy w poligonach w tych siatkach nie ma, 2888 do 1680.
Dla porównania EU44-002 na meshu od smejki04 ma w sumie około 150 tys. poligonów, nie ma żadnego LOD, a na współczesnych komputerach jakoś działa.

[url=http://savepic.ru/13766059m.jpg]Obrazek[/url]

dzięki za info w wolnej chwili podmienie ta literę i zobaczę.

Aktualizacja: Zrobiłem tak jak mi radziłeś D_M wszystko jest teraz ok. Dzięki
_________________
TRAINZ 2010EE build 49933
Ostatnio zmieniony przez szadis 30-04-2017, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 01-05-2017, 20:55   

Aktualizacja wejdzie, spokojnie. Są rzeczy ważne i mniej ważniejsze. :)
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 05-05-2017, 10:08   

Aktualizacja wagonu. Testy przeszły pomyślnie. D_M potwierdził.



Zapraszam do pobrania ponownie wagonu.

Kuid wagonu: <kuid2:493736:1000697:1>
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
Arra
super user


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Głogów
Wysłany: 08-05-2017, 14:29   

Ja od siebie tylko dodam że bardzo fajnie że ktoś się zabrał za repainty "bardziej na czasie" takie które faktycznie można dzisiaj zobaczyc. Mam ogromną nadzieję że w niedługo będzie można cieszyc sie np takimi repaintami (ktorych brakuje na naszej scenie):

http://www.garnek.pl/danp...l-wifi-t-mobile


http://strategyjournal.pl...s/2015/06/4.jpg

jest jeszcze kilka innych ale wiadomo o co chodzi.
Pozdrawiam
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2017, 16:20   

A zrobiłeś coś w kierunku tego aby takie wagony powstały? Same sie nie zrobią, wiec jak chcesz i masz nadzieję to zabieraj sie do pracy
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Arra
super user


Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Głogów
Wysłany: 08-05-2017, 16:51   

zolwik napisał/a:
A zrobiłeś coś w kierunku tego aby takie wagony? Same sie nie zrobią, wiec jak chcesz i masz nadzieję to zabieraj sie do pracy


Takie odpowiedzi jak Twoje są co najmniej irytujące. Jak bym miał możliwośc to bym się tym zajął. W tej chwili gdy to piszę siedzę w kabinie cieżarówki na bazie w Holandii 3 tygodnie jeżdze z Holandii do Hiszpanii a jak zjeżdżam na tydzien do domu to czas poswięcam żonie i córkom tylko wieczorami jak juz zasną przeglądam strony z tematyką kolejową.
Sa ludzie na scenie Trainz którzy się tym zajmują i którzy mają możliwośc tym się zajmowac a ja ze swojej strony moge tylko podrzucic pomysł więc to robie i po jakiego grzyba rzucasz teksty typu "zrob to sam"??
Ja nie wymagam zeby ktos sie tym zaja juz teraz bo tak chce tylko pisze czym autor repaintow mogłby sie moze zajac a od Niego zalezy czy nastepny projekt bedzie taki czy tez inny
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-05-2017, 17:13   

Kolego,
myślisz że autorzy tych zabawek nie maja takich problemów jak Ty? Nie pracują, nie mają rodzin i wielu innych spraw na głowie? To, że jeździsz tym wahadełkiem to Twój wybór, ale nie stanowi to usprawiedliwienia dla oczekiwania. Mimo szczerych chęci, nie odebrałem Twojego postu jako prośby, raczej jako "podążaj w tym kierunki, bo jestem nim zainteresowany".
Masz pauzy, postoje, nikt Ci tyłka w Tirze nie zawraca. Ściągnij na lapka gimpa i próbuj. W czym problem?
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2017, 17:14   

Arra napisał/a:
zolwik napisał/a:
A zrobiłeś coś w kierunku tego aby takie wagony? Same sie nie zrobią, wiec jak chcesz i masz nadzieję to zabieraj sie do pracy


Takie odpowiedzi jak Twoje są co najmniej irytujące. Jak bym miał możliwośc to bym się tym zajął. W tej chwili gdy to piszę siedzę w kabinie cieżarówki na bazie w Holandii 3 tygodnie jeżdze z Holandii do Hiszpanii a jak zjeżdżam na tydzien do domu to czas poswięcam żonie i córkom tylko wieczorami jak juz zasną przeglądam strony z tematyką kolejową.
Sa ludzie na scenie Trainz którzy się tym zajmują i którzy mają możliwośc tym się zajmowac a ja ze swojej strony moge tylko podrzucic pomysł więc to robie i po jakiego grzyba rzucasz teksty typu "zrob to sam"??
Ja nie wymagam zeby ktos sie tym zaja juz teraz bo tak chce tylko pisze czym autor repaintow mogłby sie moze zajac a od Niego zalezy czy nastepny projekt bedzie taki czy tez inny


Dla oczekiwaczy mają takie być, ale dla autorów bardziej irytujące są wpisy takie jak Twoje, nastawione na "branie dla siebie" a nic w zamian.
Tyle w tym temacie.
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
hanys 
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1392
Skąd: Chałupki
Wysłany: 08-05-2017, 20:45   

Dodam coś od siebie. Robię to na co mam ochotę, na co mam czas i ewentualnie jak ktoś mnie poprosi w zamian za coś innego. Każdy by chciał mieć coś innego w swojej flocie dodatków. Nagabywanie komuś co ma robic nie jest dobrym krokiem. Chcesz się przyczynić do ewentualnego powstawania owych tekstur chociaż w pierwszym etapie zrób zdjęcia na tekstury i wrzuć na forum. Pewnie ktoś się znajdzie i może zrobi coś z tego. A jak nie, to zapraszam na forum maszyny w dział pomoc " Jak zrobić teksturę". Linka ci specjalnie nie dam, bo jak ci zależy to sam znajdziesz. To nic trudnego.

Pozdrawiam.
_________________
www.hanys.cal.pl <-Dodatki do Trainz
www.farana.flog.pl <-Blog fotograficzny
www.hanys.cal.pl/galeria <-Kolejowa fotogaleria
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-05-2017, 00:49   

Arra, uwierz mi: to jest irytujące. Spróbuj kiedyś wykonać w trainzie cokolwiek, niech to będzie mapa, domek, parowóz. Zobaczysz jak Ci sie będzie czytało takie życzliwe posty pt. "mam nadzieję że powstanie jeszcze to i to i to." Niby nie brzmi to niesympatycznie, wiem ze Twoja intencja jest dobra, ale wydźwięk jest tego taki, jakby cioci na urodzinach uciekł z jej winy ostatni pociąg i ona teraz w milczeniu stoi i patrzy na Ciebie. I wiesz, że od tego patrzenia trzeba wsiąść do auta i zawieźć ją do tego Biłgoraja czy gdzie tam mieszka, a Ty do roboty idziesz za 4 godziny. :)

Serio, wszyscy mamy jakieś swoje życia, nie tylko Ty. Ta scenka trzyma się jeszcze jako tako, dlatego że działamy w jakiejś tam autonomicznej wolności wyboru. I przede wszystkim robimy co lubimy. A jeśli już serio masz presję by coś tam powstało to lepiej zagadać z autorem na privie. Ja od takich nieformalnych kontaktów pozyskałem i świetnych kolegów i parę dodatków które mi umilają mapę.

Hanys sorry. Już się zamykam.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group