Witam:) Mam pytanie czy będą jeszcze jakieś tekstury robione do tych lokomotyw? Kiedyś taki Traxx był dostępny z logiem Przewozów Regionalnych. Czy jest szansa na taki lok?
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 29-12-2016, 18:43
zimny007 napisał/a:
Witam:) Mam pytanie czy będą jeszcze jakieś tekstury robione do tych lokomotyw? Kiedyś taki Traxx był dostępny z logiem Przewozów Regionalnych. Czy jest szansa na taki lok?
Tekstur będzie o wiele więcej, a co do PRów, to kwestia przerobienia jakiegoś szaro-srebrnego i doklejenie odpowiednich oznaczeń i loga PRów.
Teraz się tak przyjżałem izolatorom. Sam jeden izolator ma ~400 poly a jest ich bodajrze 24, to już 9,6 tyś poly na same izolatory idzie. No tak więc macie rację, coś trzeba z tym zrobić. Samo pudło bez podwozia ma 2,5 tyś poly. . . Bufory 1,3 tys poly, sprzęg śrubowy oraz hak 700 poly, same węrze powietrza z kurkami 2,352 poly. Kabiny low poly 3,2 tys poly.
Niestety na podstawie tych screenów widać, że ten model można z 10 razy bardziej odchudzić, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. ;) Zatem do dzieła i czekamy na efekty.
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 22-04-2017, 12:30
Witam po dłuższej przerwie. Dzisiaj Wam zaprezentuje wagon typu 141A w okleinie operatora komórkowego T-Mobile "Super Net".
Model przeszedł wiele modyfikacji 3D pod dokładnie ten typ. Trudno się rozpisać co tu zostało zmienione, ale nie o to tu chodzi :) Model został przystosowany przez mnie przy stałym nadzorem Piotra. A oto efekt:
Jak widać, model jest już na nieco zmodyfikowanej siatce przez Piotra, widać to najbardziej po dachu, gdzie nam ryfle się nie rozjeżdżają :D
Model jeszcze musi przejść przez ręce Piotra czy wszystko jest w porządku.
Fajny wagon, niestety w okleinie która może się podobać tylko dziewczynkom w wieku przedszkolnym
Obejrzałem go sobie w TS2010 i jest w nim kilka rzeczy do poprawienia:
1.W xga_lod.im są białe elementy:
2.Przy ustawieniu wagonów przodami do siebie tarcze buforów sporo nachodzą na siebie - trzeba trochę odsunąć pointa a.limfront.
Numer wagonu na drzwiach jest odwrócony - chyba że ta kartka jest naklejona od środka to wtedy ok.
W pierwszym przedziale dwóch pasażerów siedzi na kolanach innych pasażerów, mimo że w tym przedziale są wolne miejsca - trzeba obrócić pointy: a.sitpoint25 i a.sitpoint28:
3.Tarczka korzystająca z pointa a.pl1 zupełnie nie pokrywa się ze swoim uchwytem - trzeba mocno przesunąć tego pointa za zewnątrz. Ja go przesunąłem z 0,886 na 1,070:
Pozwoliłem sobie zepsuć ten wagon - przy okazji przesuwania tego pointa - zmieniając:
- enginespec na <kuid:241304:100363>
- tarczę na <kuid2:95400:60001:1>
- coronę na <kuid:202789:101> Zwiększyłem też object-size z 0.1 do 0.16 i przesunąłem wszystkie pointy a.redX po kilka cm do środka wagonu:
4.Jak widać ze screena Malignusa - ostatnie ostrzeżenie VE109 - teraz kangury zalecają żeby najniższa siatka lod miała poniżej 500 poligonów.
5.Na pewno ten wagon bardzo dużo by zyskał gdyby miał większe tekstury - na pewno warto dać większą główną teksturę yb.tga. Wtedy logo picu będzie wyraźniejsze.
6.Ostatnia uwaga dotyczy tych nieszczęsnych hint=dynamic w plikach tekstowych. To jest IMHO niepotrzebne mordowanie karty graficznej: http://forum.trainz.pl/vi...ghlight=#164493
Ja w ulubionym taborze pousuwałem te wpisy i bardzo dużo zyskałem na wydajności.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 24-04-2017, 10:13
A więc tak. Pointow w ogóle nie ruszalem, są nieruszone z modelu Piotrka podpiete na zasadzie attach_mesh w osobnym .im, ponieważ korzystam z 3ds Maxa, więc po imporcie modelu pointy znikają. Co do numeracji wagonu, jest tak praktycznie na wszystkich wagonach osobowych, gdzie mają takie karteczki. Żeby nie korciło, mogę to zamazać. Co do większych tekstur, tutaj musicie zrobić ukłon do Piotrka, robiłem wedle wytycznych, i tego się trzymam. Co do loda, faktycznie kilka elementów pousuwalem poprzesuwalem i bie zauważyłem tego detalu. Musiał bym zobaczyć na podlgadowym zdjęciu jak te uchwyty na skp są rozmieszczone, bo tekstura tyłu, jest z wagonu Piotra.
Niestety nie wiem co oznaczają owe błędy, do tego nie posiadam T:ane i za bardzo nie wiem co jak i gdzie. Tak więc no. Co do powyższych jeszcze, żeby drzwi miały ręce i nogi trzeba było by rozdzielić drzwi na lewe i prawe, wówczas wszystko będzie jak ma być.
Dokładnie to samo, co znaczyły w poprzednich wersjach. Że nie można wczytać tekstur wymienionych w treści błędu. Akurat treści się nie zmieniły, doszły tylko kody błędów, te VEcośtam.
A najczęstszą przyczyną takiego błędu jest to,że jest plik texture.txt a nie ma przypisanego mu pliku BMP/TGA - bo tekstura już niepotrzebna. A więc autor modelu/reskinu plik obrazka skasował, pozostawiając jednak texture.txt Wcześniej to czasem przechodziło, w TANE już nie.
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 11:12
Hanys zauważyłem, że gdy te wagony oddalają się od kamery, w podwoziu pod paskiem ilostanu wyświetlają się białe tekstury a gdy pociąg z tymi wagonami się zbliża do kamery znikają, czyli na bliskiej odległości ich nie ma a przy większej odległości pokazują się 3-4 kwadraciki być może bitmapy. :-/
To jest "feature" samej gry - w przypadku napisów robionych na alfie (przezroczystości) sama przezroczystość jest wyłączana w pewnej odległości od obiektu. Zostaje widoczny obiekt bez nałożonej przezroczystości, w tym przypadku prostokąt koloru białego.
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 16:13
RBach napisał/a:
To jest "feature" samej gry - w przypadku napisów robionych na alfie (przezroczystości) sama przezroczystość jest wyłączana w pewnej odległości od obiektu. Zostaje widoczny obiekt bez nałożonej przezroczystości, w tym przypadku prostokąt koloru białego.
Chodziło mi o białe kwadraty pod budą czyli chyba przy akumulatorach w dalszej odległości się zjawiają gdzie na innych wagonach tego nie ma (pierwszy przypadek u mnie). No ale czy można to naprawić? Jeśli tak to proszę o poradę, chyba, że wyjdzie aktualizacja...
W siatce xga_lod.im są białe elementy i Hanys musi to naprawić. Tymczasowo można wyłączyć LOD poprzez zmianę jednej litery, z l na i w 29 linijce configu, na:
Kod:
mesh "Xga.im"
Dużej różnicy w poligonach w tych siatkach nie ma, 2888 do 1680.
Dla porównania EU44-002 na meshu od smejki04 ma w sumie około 150 tys. poligonów, nie ma żadnego LOD, a na współczesnych komputerach jakoś działa.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: Chojnice
Wysłany: 30-04-2017, 20:22
D_M napisał/a:
W siatce xga_lod.im są białe elementy i Hanys musi to naprawić. Tymczasowo można wyłączyć LOD poprzez zmianę jednej litery, z l na i w 29 linijce configu, na:
Kod:
mesh "Xga.im"
Dużej różnicy w poligonach w tych siatkach nie ma, 2888 do 1680.
Dla porównania EU44-002 na meshu od smejki04 ma w sumie około 150 tys. poligonów, nie ma żadnego LOD, a na współczesnych komputerach jakoś działa.
Ja od siebie tylko dodam że bardzo fajnie że ktoś się zabrał za repainty "bardziej na czasie" takie które faktycznie można dzisiaj zobaczyc. Mam ogromną nadzieję że w niedługo będzie można cieszyc sie np takimi repaintami (ktorych brakuje na naszej scenie):
A zrobiłeś coś w kierunku tego aby takie wagony? Same sie nie zrobią, wiec jak chcesz i masz nadzieję to zabieraj sie do pracy
Takie odpowiedzi jak Twoje są co najmniej irytujące. Jak bym miał możliwośc to bym się tym zajął. W tej chwili gdy to piszę siedzę w kabinie cieżarówki na bazie w Holandii 3 tygodnie jeżdze z Holandii do Hiszpanii a jak zjeżdżam na tydzien do domu to czas poswięcam żonie i córkom tylko wieczorami jak juz zasną przeglądam strony z tematyką kolejową.
Sa ludzie na scenie Trainz którzy się tym zajmują i którzy mają możliwośc tym się zajmowac a ja ze swojej strony moge tylko podrzucic pomysł więc to robie i po jakiego grzyba rzucasz teksty typu "zrob to sam"??
Ja nie wymagam zeby ktos sie tym zaja juz teraz bo tak chce tylko pisze czym autor repaintow mogłby sie moze zajac a od Niego zalezy czy nastepny projekt bedzie taki czy tez inny
Kolego,
myślisz że autorzy tych zabawek nie maja takich problemów jak Ty? Nie pracują, nie mają rodzin i wielu innych spraw na głowie? To, że jeździsz tym wahadełkiem to Twój wybór, ale nie stanowi to usprawiedliwienia dla oczekiwania. Mimo szczerych chęci, nie odebrałem Twojego postu jako prośby, raczej jako "podążaj w tym kierunki, bo jestem nim zainteresowany".
Masz pauzy, postoje, nikt Ci tyłka w Tirze nie zawraca. Ściągnij na lapka gimpa i próbuj. W czym problem?
A zrobiłeś coś w kierunku tego aby takie wagony? Same sie nie zrobią, wiec jak chcesz i masz nadzieję to zabieraj sie do pracy
Takie odpowiedzi jak Twoje są co najmniej irytujące. Jak bym miał możliwośc to bym się tym zajął. W tej chwili gdy to piszę siedzę w kabinie cieżarówki na bazie w Holandii 3 tygodnie jeżdze z Holandii do Hiszpanii a jak zjeżdżam na tydzien do domu to czas poswięcam żonie i córkom tylko wieczorami jak juz zasną przeglądam strony z tematyką kolejową.
Sa ludzie na scenie Trainz którzy się tym zajmują i którzy mają możliwośc tym się zajmowac a ja ze swojej strony moge tylko podrzucic pomysł więc to robie i po jakiego grzyba rzucasz teksty typu "zrob to sam"??
Ja nie wymagam zeby ktos sie tym zaja juz teraz bo tak chce tylko pisze czym autor repaintow mogłby sie moze zajac a od Niego zalezy czy nastepny projekt bedzie taki czy tez inny
Dla oczekiwaczy mają takie być, ale dla autorów bardziej irytujące są wpisy takie jak Twoje, nastawione na "branie dla siebie" a nic w zamian.
Tyle w tym temacie.
Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 08-05-2017, 20:45
Dodam coś od siebie. Robię to na co mam ochotę, na co mam czas i ewentualnie jak ktoś mnie poprosi w zamian za coś innego. Każdy by chciał mieć coś innego w swojej flocie dodatków. Nagabywanie komuś co ma robic nie jest dobrym krokiem. Chcesz się przyczynić do ewentualnego powstawania owych tekstur chociaż w pierwszym etapie zrób zdjęcia na tekstury i wrzuć na forum. Pewnie ktoś się znajdzie i może zrobi coś z tego. A jak nie, to zapraszam na forum maszyny w dział pomoc " Jak zrobić teksturę". Linka ci specjalnie nie dam, bo jak ci zależy to sam znajdziesz. To nic trudnego.
Arra, uwierz mi: to jest irytujące. Spróbuj kiedyś wykonać w trainzie cokolwiek, niech to będzie mapa, domek, parowóz. Zobaczysz jak Ci sie będzie czytało takie życzliwe posty pt. "mam nadzieję że powstanie jeszcze to i to i to." Niby nie brzmi to niesympatycznie, wiem ze Twoja intencja jest dobra, ale wydźwięk jest tego taki, jakby cioci na urodzinach uciekł z jej winy ostatni pociąg i ona teraz w milczeniu stoi i patrzy na Ciebie. I wiesz, że od tego patrzenia trzeba wsiąść do auta i zawieźć ją do tego Biłgoraja czy gdzie tam mieszka, a Ty do roboty idziesz za 4 godziny. :)
Serio, wszyscy mamy jakieś swoje życia, nie tylko Ty. Ta scenka trzyma się jeszcze jako tako, dlatego że działamy w jakiejś tam autonomicznej wolności wyboru. I przede wszystkim robimy co lubimy. A jeśli już serio masz presję by coś tam powstało to lepiej zagadać z autorem na privie. Ja od takich nieformalnych kontaktów pozyskałem i świetnych kolegów i parę dodatków które mi umilają mapę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach