Właśnie dlatego żałuję, że nie jestem angolem. Zazdroszczę im tego świra na punkcie kolei i wogóle zabytków techniki. Szkoda, że w naszym kraju tak się nie szanuje historii.
Swoją drogą super jest ta seria. Na Discovery World po 10 razy to oglądałem i jeszcze mi się nie znudziło. Pamiętam, że kiedyś na Discovery Travel & Living leciał taki program "Parowozy z dawnych lat", ale nigdzie nie mogę tego znaleść :/
Amatorski "Zimowym szlakiem", film zdobyłem z sieci torrent, na samego torrenta dziś nie mogę trafić ..., jeżeli będzie zainteresowanie to ponownie umieszczę go w sieci w jakiejś postaci.
Film jest niezwykle przejmujący kilkoma ujęciami i odpowiednio dobranym dźwiękiem (co bardziej wrażliwi pewnie uronią łzę), kończy się "parkowaniem" Pt-47 w lokomotywowni w Wolsztynie i zamknięciem bramy. Dziś niemal codziennie sam zamykam i otwieram bramę do lokomotywowni w mojej firmie słysząc ten sam dźwięk i za każdym razem przypomina mi się ten film.
Jest to najlepszy amatorski kolejowy film jaki kiedykolwiek widziałem.
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 18-10-2009, 07:00, w całości zmieniany 1 raz
To są dwa wspaniałe filmy, które pokazują czym jest LHS no i jak go budowano. Na filmie pokazano np. wąwóz w Kozłowie, czy np. lokomotywy ST44 z MD Ostrów Wlkp, MD Poznań Franowo, delegowane (wraz z maszynistami) do MD Sędziszów na czas budowy LHS. Szkoda, że cenzura wycięła sceny "budowy" kanionu na odcinku Szozdy - Tereszpol Biłgorajski. Ptaszki ćwierkają, że jednak sceny z wysadzania zachowały się gdzieś w archiwach...
No i końcówka pokazująca Sławków i jego bocznice/ładowie/przeładownie/przesypownie. Ech ! Coś pięknego
W drugim filmie, wrażenie robi budowa mostu. Ile w to włożono pracy... Coś pięknego. Mogę te filmy oglądać na około :) I ten Ty2 na koncu
Opowiada o emerytowanym maszyniście który wraz z przypadkowym pomocnikiem prowadzą transport wojskowy w stronę Berlina w ostatnich dniach wojny. Główną rolę "kolejową" gra tu parowóz serii 52 (Ty2).
Ciekawostka - w role mechanika wcielił się Kazimierz Opaliński - nie kto inny jak znany wszystki mechanik Orzechowski z "Człowieka na torze".
Propagandowy materiał o powstaniu Pt47 - trochę naciągany, z filmu wynika, że parowóz powstał od podstaw po wojnie, choć jak wiemy, nie jest to do końca prawda.
W filmie też sugeruje się mocno, jakoby "petucha" była parowozem towarowym.
Ale materiał bardzo ciekawy.
Zdjęcia są sprzed niespełna roku, a w zasadzie całość już jest historią. W niespełna rok 3/4 fiatów poszło w odstawkę, SU46 po wielu latach odjechały z mazur, siódemki w 3/4 są w nowych barwach, 2 z nich miały poważne wypadki, kible przestały jeździć...
nie wspominając o tym, że w pół roku rozkład okrojono z kilku par poc. osobowych i dwóch par całorocznych pośpiesznych, gdzie jeszcze rok temu przez CAŁY rok kursowało 6 par pośpiesznych, a teraz Ełk ma zaledwie 3
Ostatnio zmieniony przez Gryszaq 06-11-2009, 17:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach