FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dodatki by Zwinny
Autor Wiadomość
Dominic
trainz
Tyś blank ociuloł



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 354
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-03-2014, 22:46   

Znajome rzeczy tutaj pokazujesz :-)
Na pewno je pobiorę, bo taki płot bardzo mi się przyda.
_________________
"Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-10-2014, 15:42   

Dzisiaj po dłuższej przerwie oddaję do Waszego użytku ET21-345 nad którą ostatnio pracowałem :).



Stworzyłem dwie wersje , jedna zwykła działająca również na niższych wersjach trainza niż 2009 a druga z kabiną Adamstan'a oczywiście 2009+.

Póki co do pobrania z linków poniżej.

ET21-345 bez kabiny: http://www54.zippyshare.com/v/46863250/file.html

ET21-345 z kabiną: http://www25.zippyshare.com/v/82664946/file.html

Miłego użytkowania :).

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-10-2014, 15:46   

Wielkie dzięki za kabine Adamstan'a. Model cud miód :mrgreen:
 
 
 
Wosiu
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Rawicz
Wysłany: 02-10-2014, 16:07   

Kawał solidnej modelarskiej roboty, bardzo mnie cieszy kolejna lokomotywa tej serii, jaką przeniesiono w formie modelu do świata Trainza. Ostatnimy czasy mamy naprawdę urodzaj na tabor historyczny. Szczere podziękowania dla Ciebie Adam jak i dla innych Autorów, którzy nieustannie powiększają ilostan taborowy wirtualnego świata naszej kolei. Mam nadzięję że na tych modelach nie poprzestaniecie, dając tym samym, nam użytkownikom wiele radości, ale i zadumy nad tym co kiedyś jeżdziło na szlakach PKP, a co w niewielkim już stopniu można zobaczyć chociażby w skansenach . Jeszcze raz dziękuję.
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 03-10-2014, 07:30   

Ja także przyłączam się do gratulacji. Bardzo fajnie opracowany model, kolejna odsłona lokomotywy która plącze się po polskich torach od ponad 50ciu lat.
Tym większe brawa, że wiem ile wytrwałości było potrzeba żeby przebrnąć przez pedantyczne uwagi autora siatki 3D ;-)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2014, 11:25   

Dziękuje Wam za takie miłe słowa , cieszy mnie to bardzo że repaint się podoba i mogę obiecać że na tym jednym się nie skończy :).
To dzięki Twoim uwagom Qń udało się tak dobrze dopieścić model za co też bardzo dziękuje. Z przyjemnościa poprawiało się te szczegóły widząc efekty ;).

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 03-10-2014, 13:32   

Świetna robota :) Miło że powiększasz flotę Sputników :)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2014, 19:35   

Pora znów troszkę odkurzyć temat :)

Dzisiaj mam Wam do zaprezentowania budynek dróżnika z Chorzowa. Znajduje się on przy przejeździe kolejowym na ulicy Strzelców Bytomskich zaraz za stacją Chorzów Miasto w stronę Chorzowa Batorego. Zdjęcia dostarczył mi kolega DRE za co dziękuję. Podziękować pragnę również koledze Adamstan'owi za poświęcenie mi kilku chwil i nauczenie nowych , przydatnych opcji w modelowaniu :).
Wracając do samego modelu jego waga to następująco:

-Poly: 136
-Tex: 255kb

Poly jest tak dużo ze względu iż musiałem powycinać otwory na okna , drzwi itd żeby uniknąć efekty przebijania ścian przez te elementy. Wolałem dołożyć więcej poly niż sporo kb tworząc osobne tektury wszystkich boków.
To tyle kwestią parametrów. Poniżej screeny prezentujące model już w swoim docelowym miejscu na mapie.



P.S: Oczywiście sam budynek jest bez reklamy bezpieczny przejazd , jest to osobny dodatek żeby nie było niedomówień :).

Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 27-11-2014, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28-11-2014, 00:37   

Adamie, czy nie lepiej by było ściemnić trochę dolny brzeg tekstury? By tak się nie świeciła wśród traw?
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-11-2014, 01:15   

Właśnie chwile temu wracając tamtędy do domu zobaczyłem że na dole występuje jeszcze brązowy pas więc na pewno coś w tym temacie podziałam. Dzięki za zwrócenie uwagi ;).

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-11-2014, 05:00   

Przykładałeś do nastawni jakiegoś ludzia, czy boxa wysokości ludzia? :) Jak patrzę na screeny, to wydaje mi się, że coś jest przeskalowane, tylko nie wiem, czy to nastawnia, czy płot, czy cokolwiek z otoczenia.

Skrzydło, które widać na tym screenie http://trainzimage.pl/image/oy powinno mieć ok. 203x90cm.
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28-11-2014, 08:19   

https://www.google.pl/map...6rumSDxVxmg!2e0

Myślę, że jest okej, jedyne co może być nie tak to fakt, że nie ma tego brązowego czegoś (tej okładziny na dole). No i mam wrażenie, że proporcje przysadzistość/wysokość są zniekształcone. Niemniej sugerowałbym boxa nastawni trochę wyciągnąć w dół, za dolne vertexy (o te 30 cm) a potem całość podnieść o 30 cm (prościej niż podnosić dach itd.), to może być kluczowe rozwiązanie.

Natomiast co do tex, nie wiem jak masz to przygotowane, ale zakładając, że standardowo, to przeskalowałbym warstwę aktualną, zostawiając pasek na tą ceramikę na dole i po prostu wrzuciłbym tex płytek bez niepotrzebnych zmian mapowania. Efekt: nie rozjadą się okna w pionie i unikniesz mapowania od nowa ;-)

A no i zapomniałem o najważniejszym - może zwęź trochę grubość dachu, albo dodaj na teksturze tą rynnę, bo strasznie nierealnie to wygląda. Albo daj drewno - kiedyś przed otynkowaniem pewnie tam było.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 28-11-2014, 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Traxx95
trainz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 376
Skąd: PL
Wysłany: 28-11-2014, 08:40   

Patrząc stąd i stąd i porównując wysokość nastawni np. z wysokością sygnalizatora zauważ, że daszek nad drzwiami jest prawie na równi z górną krawędzią tarczy sygnalizatora. U Ciebie taka różnica wysokości jest spowodowana zbyt wysokim chodnikiem (to w trainz normalne bo inaczej z płytą przejazdową nie pogodzisz), ale jak na płaskim terenie postawisz sobie ten sygnalizator podwyższony o jakieś 5cm i nastawnię to powinny wyjść odpowiednie proporcje.
Ostatnio zmieniony przez Traxx95 28-11-2014, 08:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-11-2014, 18:19   

@Kudłaty - tak , przystawiałem ludzia i jest okey , zresztą poniżej wrzucę screena. wysokość drzwi dałem 2metry. Wydaje mi się że niestety rzeczy z otoczenia są przeskalowane bo w gmaxie mam ustawione 1unit = 1 metr czyli wydaje mi się że prawidłowo.

Screen: http://iv.pl/images/11888763844255678056.jpg

@Kanclerz - faktycznie tą nastawnię wyciągnę trochę do góry bo wydaje się nieco za niska do swojej szerokości. Aczkolwiek tylną ścianą nie można się kierować ponieważ tam jest górka i ona jest dłuższa od bocznych i przednich. Co do reszty , tak jak mówiłem , pas zrobię , a krawędź dachu tez jakoś ogarnę.

@Traxx95 - Tak jak już wcześniej zaprezentowałem screena , sugerowałem się w miarę ludzikami z trainza i oprócz podwyższenia budynku , same drzwi i daszek wydaje się być okey.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2014, 10:46   

Po poprawkach budynek dróżnika prezentuje się tak:



- Budynek podniesiony o 0.5m
- Dodany brązowy pas na dole budynku
- Dodana rynna pod dachem

Jeszcze jakieś zastrzeżenia są :)?

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Traxx95
trainz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 376
Skąd: PL
Wysłany: 30-11-2014, 10:52   

Zwinny napisał/a:
Jeszcze jakieś zastrzeżenia są :)?

Jeszcze jakbyś mógł to końcówkę cienia pod daszkiem rozmaż w gimpie, bo jest wyraźna linia prosta, a poza tym jak na mój gust jest git :-)
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 30-11-2014, 11:02   

Jest cacy. Dobrze udało ci się zachować tą fakturę elewacji. Generalnie takie gładkie powierzchnie w Teresie wyglądają słabo, ale nie u ciebie. Dobra robota ;-)
Jak ze strony techniczne sprawy się mają? Liczba poly, waga tekstur?

EDIT: Dobra, już wiem. Przewinąłem sobie do góry strony :mrgreen:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
Ostatnio zmieniony przez Korzeń 30-11-2014, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2014, 11:26   

@Korzeń - Dzięki :). Faktura elewacji to głównie dzieło GIMP'a bo na fotce sporo elementów zasłaniało ściane i trzeba było sporo czasu poświęcić na usunięcie tego i dopracowanie ściany , tym bardziej mnie cieszy że taki dobry efekt uzyskałem :D. Cień zmieniony. A co do parametrów to zmianie nieco uległa waga tekstur na 291kb.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-12-2014, 18:06   

Dzisiaj w ramach wolnej chwili poprawiłem jeden ze swoich starszych dodatków - budynek ruina. Wcześniej były zrobione dwie wersje jakościowe , słabo spasowane boki na rogach i fatalnie wyglądająca tekstura dachu - błędy młodości hehe :D. Wszystko poprawiłem i zrobiłem jedną wersję z optymalną teksturą.

Poly: 24
Tex: 120kb

Porównanie starej wersji z nową:



Pozdrawiam
Adam
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 18:09   

Ten budynek nie jest za ciemny? Wygląda jakby go niezły pożar osmalił, a dach cały ;-)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-12-2014, 18:27   

Mi się wydaje że jest bardzo okey, cegła nasiąknięta sadzą której kiedyś na Śląsku było sporo i razem z deszczem "wżerała" się w cegłę. Dam jeszcze jednego screena z pleneru bo wydaje mi się że po prostu screen taki ciemny wyszedł wcześniej.

 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-12-2014, 19:17   

Zdejmij trochę kontrastu (czerni) ze ścian, teraz jest zdecydowanie za ciemno :)
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-12-2014, 19:41   



Tak może być?
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 19:44   

I jest fajnie :-) Można by jeszcze dyskutować nad cieniem rzucanym przez dach, ale jest ok.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 18-12-2014, 19:46   

No przeca cień jest, daj już spokój. To nie dworzec, tylko jakaś ruinka tkwiąca w krzakach.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group