Kawał solidnej modelarskiej roboty, bardzo mnie cieszy kolejna lokomotywa tej serii, jaką przeniesiono w formie modelu do świata Trainza. Ostatnimy czasy mamy naprawdę urodzaj na tabor historyczny. Szczere podziękowania dla Ciebie Adam jak i dla innych Autorów, którzy nieustannie powiększają ilostan taborowy wirtualnego świata naszej kolei. Mam nadzięję że na tych modelach nie poprzestaniecie, dając tym samym, nam użytkownikom wiele radości, ale i zadumy nad tym co kiedyś jeżdziło na szlakach PKP, a co w niewielkim już stopniu można zobaczyć chociażby w skansenach . Jeszcze raz dziękuję.
Ja także przyłączam się do gratulacji. Bardzo fajnie opracowany model, kolejna odsłona lokomotywy która plącze się po polskich torach od ponad 50ciu lat.
Tym większe brawa, że wiem ile wytrwałości było potrzeba żeby przebrnąć przez pedantyczne uwagi autora siatki 3D
Dziękuje Wam za takie miłe słowa , cieszy mnie to bardzo że repaint się podoba i mogę obiecać że na tym jednym się nie skończy :).
To dzięki Twoim uwagom Qń udało się tak dobrze dopieścić model za co też bardzo dziękuje. Z przyjemnościa poprawiało się te szczegóły widząc efekty ;).
Dzisiaj mam Wam do zaprezentowania budynek dróżnika z Chorzowa. Znajduje się on przy przejeździe kolejowym na ulicy Strzelców Bytomskich zaraz za stacją Chorzów Miasto w stronę Chorzowa Batorego. Zdjęcia dostarczył mi kolega DRE za co dziękuję. Podziękować pragnę również koledze Adamstan'owi za poświęcenie mi kilku chwil i nauczenie nowych , przydatnych opcji w modelowaniu :).
Wracając do samego modelu jego waga to następująco:
-Poly: 136
-Tex: 255kb
Poly jest tak dużo ze względu iż musiałem powycinać otwory na okna , drzwi itd żeby uniknąć efekty przebijania ścian przez te elementy. Wolałem dołożyć więcej poly niż sporo kb tworząc osobne tektury wszystkich boków.
To tyle kwestią parametrów. Poniżej screeny prezentujące model już w swoim docelowym miejscu na mapie.
P.S: Oczywiście sam budynek jest bez reklamy bezpieczny przejazd , jest to osobny dodatek żeby nie było niedomówień :).
Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 27-11-2014, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie chwile temu wracając tamtędy do domu zobaczyłem że na dole występuje jeszcze brązowy pas więc na pewno coś w tym temacie podziałam. Dzięki za zwrócenie uwagi ;).
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-11-2014, 05:00
Przykładałeś do nastawni jakiegoś ludzia, czy boxa wysokości ludzia? :) Jak patrzę na screeny, to wydaje mi się, że coś jest przeskalowane, tylko nie wiem, czy to nastawnia, czy płot, czy cokolwiek z otoczenia.
Myślę, że jest okej, jedyne co może być nie tak to fakt, że nie ma tego brązowego czegoś (tej okładziny na dole). No i mam wrażenie, że proporcje przysadzistość/wysokość są zniekształcone. Niemniej sugerowałbym boxa nastawni trochę wyciągnąć w dół, za dolne vertexy (o te 30 cm) a potem całość podnieść o 30 cm (prościej niż podnosić dach itd.), to może być kluczowe rozwiązanie.
Natomiast co do tex, nie wiem jak masz to przygotowane, ale zakładając, że standardowo, to przeskalowałbym warstwę aktualną, zostawiając pasek na tą ceramikę na dole i po prostu wrzuciłbym tex płytek bez niepotrzebnych zmian mapowania. Efekt: nie rozjadą się okna w pionie i unikniesz mapowania od nowa
A no i zapomniałem o najważniejszym - może zwęź trochę grubość dachu, albo dodaj na teksturze tą rynnę, bo strasznie nierealnie to wygląda. Albo daj drewno - kiedyś przed otynkowaniem pewnie tam było.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 28-11-2014, 08:21, w całości zmieniany 2 razy
Patrząc stąd i stąd i porównując wysokość nastawni np. z wysokością sygnalizatora zauważ, że daszek nad drzwiami jest prawie na równi z górną krawędzią tarczy sygnalizatora. U Ciebie taka różnica wysokości jest spowodowana zbyt wysokim chodnikiem (to w trainz normalne bo inaczej z płytą przejazdową nie pogodzisz), ale jak na płaskim terenie postawisz sobie ten sygnalizator podwyższony o jakieś 5cm i nastawnię to powinny wyjść odpowiednie proporcje.
Ostatnio zmieniony przez Traxx95 28-11-2014, 08:53, w całości zmieniany 3 razy
@Kudłaty - tak , przystawiałem ludzia i jest okey , zresztą poniżej wrzucę screena. wysokość drzwi dałem 2metry. Wydaje mi się że niestety rzeczy z otoczenia są przeskalowane bo w gmaxie mam ustawione 1unit = 1 metr czyli wydaje mi się że prawidłowo.
@Kanclerz - faktycznie tą nastawnię wyciągnę trochę do góry bo wydaje się nieco za niska do swojej szerokości. Aczkolwiek tylną ścianą nie można się kierować ponieważ tam jest górka i ona jest dłuższa od bocznych i przednich. Co do reszty , tak jak mówiłem , pas zrobię , a krawędź dachu tez jakoś ogarnę.
@Traxx95 - Tak jak już wcześniej zaprezentowałem screena , sugerowałem się w miarę ludzikami z trainza i oprócz podwyższenia budynku , same drzwi i daszek wydaje się być okey.
Jest cacy. Dobrze udało ci się zachować tą fakturę elewacji. Generalnie takie gładkie powierzchnie w Teresie wyglądają słabo, ale nie u ciebie. Dobra robota
Jak ze strony techniczne sprawy się mają? Liczba poly, waga tekstur?
EDIT: Dobra, już wiem. Przewinąłem sobie do góry strony
@Korzeń - Dzięki :). Faktura elewacji to głównie dzieło GIMP'a bo na fotce sporo elementów zasłaniało ściane i trzeba było sporo czasu poświęcić na usunięcie tego i dopracowanie ściany , tym bardziej mnie cieszy że taki dobry efekt uzyskałem :D. Cień zmieniony. A co do parametrów to zmianie nieco uległa waga tekstur na 291kb.
Dzisiaj w ramach wolnej chwili poprawiłem jeden ze swoich starszych dodatków - budynek ruina. Wcześniej były zrobione dwie wersje jakościowe , słabo spasowane boki na rogach i fatalnie wyglądająca tekstura dachu - błędy młodości hehe :D. Wszystko poprawiłem i zrobiłem jedną wersję z optymalną teksturą.
Mi się wydaje że jest bardzo okey, cegła nasiąknięta sadzą której kiedyś na Śląsku było sporo i razem z deszczem "wżerała" się w cegłę. Dam jeszcze jednego screena z pleneru bo wydaje mi się że po prostu screen taki ciemny wyszedł wcześniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach