Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 11-10-2010, 16:43
Zwinny napisał/a:
Może niedługo uda mi się w końcu zmajstrować wersję z otwieraną bramą :).
Adam
A jak byś chciał to zrobić? Na otwieranie skryptem poprzez prawy przycisk myszy (tak jak w szopach wąskotorowych jacka) czy jak by się podjeżdżało ? Bo jakbyś takie coś zrobił tylko żeby można było podpiąć to na pewno by się przydało np: w mojej wagonowni :) Bo tak to mam wersje z zamkniętymi i otwartymi drzwiami..
A co do wagonowni fajnie poprawiona :) A może by teksturę z dołu troszkę "przybrudzić" ?
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Qń zrobił bramę, w której są możliwe obie opcje, rozwiązanie więc jest wystarczy odpowiednie dopasowanie modelu do rozwiązania.
Na DLS jest taka wersja bramy, niestety skrypt w niej zawiera pewne błędy. Problem, dzięki czujności i pomocy Pysiego, udało się już rozwiązać. Poprawionej wersji jednak nie da się już uploadować do kangurów bo jest dodatkiem pod TRS06. Niemniej nowa wersja skryptu już istnieje i w jakiejś tam przyszłości brama z tym rozwiązaniem trafi na PTT. I stamtąd można będzie śmiało wziąć rzeczony skrypt.
Nadszedł ten czas że zachciało mi się spróbować czegoś nowego : ).
Mój pierwszy repaint...
Nie bijcie jeśli wygląda aż tak źle , liczę na konstruktywną krytykę bo w sumie nie mając bladego pojęcia co i jak się za to zabrałem , a wyszło jak wyszło : ).
Jakoś screenów popsuł sam TS a doprawiła kompresja niestety...
Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 10-11-2010, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Adam, powiem tak. Jak na pierwszy reo naprawdę bardzo fajna robota. Gruby jest, dobrze połączony itp. Ale że znasz mnie to dorzucę od razu co do poprawki żeby potem nie wracać milion razy do reedycji.
http://i25.tinypic.com/biw6qx.jpg Takie odcienie w rzeczywistości ma ten sputnik. W PSie skrótem ctrl+b otwierasz panel kolorów, pobaw się suwakami tak aby odessać niebieskiego i uzyskać bardzo podobne barwy. Potem opcją kontrast/jasność dodaj tak z 15% kontrastu i ściemnij loka o 5%. Następnie wyostrz texy. Ściemnij także o jakieś 35-40% i dodaj z 20% kontrastu na tą "puszkę" oporników na dachu. TRS ją przepala, lepiej dać to ciemniejsze niż w realu niż żeby świeciło się, zwłaszcza w nocy. Ostatnia pierdoła jaka jest do poprawki to skrajne okna na burcie. Dopasuj je do wyciętych otworów w modelu. Jakieś 5-10cm różnicy aczkolwiek jest to istotne w odbiorze.
A tak to gruba robota! Działał działaj, bo jest jeszcze masa rzeczy do odwzorowania w TRSie :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2010, 20:52
Adam, dobra rada: Nigdy nie słuchaj uwag Dawida, jest od dawna tak daleko od pracy na teksturach, że już mu się równo rąbie jak jest w rzeczywistości a jak nie :) Polegaj na efekcie jaki chcesz osiągnąć, stosując się zwłaszcza do tego jak dany model powinien wyglądać w chwili na którą go odtwarzasz.
Ale gafa z tymi oknami :P , ale już poprawione , dodatkowo zmieniłem kolor dachu , i jeszcze doszlifowałem kilka połączeń w teksturze , tak to się teraz prezentuje...
Dawid niestety ale tak jak Piotr wspomniał , okres z którego odtwarzam tego sputnika jest jak się domyślam przed malowaniem w barwy jakie pokazałeś. Na fotach od Piotra wygląda tak:
Zatem nic nie będę przy kolorach zmieniał. Mam nadzieje że teraz już jest wszystko okey.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2010, 10:12
Słuchaj, według mnie niezłe efekty osiągnąłeś. Zwłaszcza, że ten elektrowóz był na zdjęciach tzw. trudnych, czyli robionych w bardzo 'nieprzyjaznych warunkach' - 35 stopni i pełne słońce.
Fajnie zrobiłeś czoła dachu, dach to jedna z najważniejszych tekstur.
Polecam też parę obrazków pokazać z mapy z otoczeniem klasycznym - lato czy coś, jestem ciekaw jak prezentuje się 'w rynsztunku' czyli tak jak domyślnie będzie używany.
Chyba że tak z tymi kolorami. Wyblakł po prostu. No i jest cycek teraz ze spuciolem. Jak Piter zauważył fajnie rozwiązana jest sprawa z dachem, świetne płynne przejście i gruby syf z cieniem w okolicach czołowego reflektora. Tak trzymaj ;]
Wiem , tylko każda próba zmiany odcieniu tej kratki kończyła się na tym że nie pokazywało tekstury na modelu , nie wiem czemu tak się dzieje , ale jeszcze pokombinuje.
EDIT: Problem rozwiązany , tym razem udało się zmienić odcień , jest pod kolor dachu teraz ; )
Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 12-11-2010, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
Hmm nie wiem jak to się stało, ale dopiero dziś zauważyłem repa 21-345 :) natychmiast przystąpiłem do pobierania :d chciałbym powiedzieć, że jest ok, ale niestety nie działa :/ cmp wywala wykrzyknik i loka nie mogę ustawić na mapie. Wszystko co trzeba mam, tak więc gdzie szukać problemu?
Edit:
Już działa :) Nie wiem gdzie i co było problemem, po kilku ponownych wgraniach zaskoczył i śmiga mi po mapie :)
Ostatnio zmieniony przez pysi 03-04-2011, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Dawno mnie tu nie było. Dzisiaj wracam w sumie z taką pierdołą tylko , otóż poprawiłem obiekt z początków mojej zabawy gmax'em bo wyglądał po prostu do bani. Dla porównania obrazem poniżej , myślę że teraz wygląda nieco lepiej :). Niedługo może znów się coś nowego pojawi.
Uwaga: Obiekt nie nadpisuje starego z racji zmiany nr kuid , posiada również nową nazwę.
A jeśli tex pozwala - zrobiłbym je tak, żeby każdy był trochę inny, nawet ociupinkę. Np. 1 może być odbiciem lustrzanym w pionie, drugi w poziomie itp.
Długo mnie tu nie było , zakurzyło się znów trochę , pora odświeżyć czymś co zacząłem grubych parenaście miesięcy temu i jakoś nie było czasu żeby dokończyć , albo się zapominało aż do dziś. Pragnę zaprezentować ET21 -09
Wrzucone póki co na zippy , 2 wersje lekka i cięższa jesli chodzi o tekstury.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2012, 20:40
IMO ta zieleń jest trochę za ciemna.
Aha, na przyciemnij też tą biel, w Trainz-ie daje ostro po oczach (taki urok silnika), najlepiej zastąpić ją jakąś jasną szarością.
Dobra robota choć szkoda że nie na modelu od Qnia. Jednak w CMP w TRS2006 pokazuje czerwony wykrzyknik związany z alfą ale sobie z tym poradziłem wywalając wpisy
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2012, 21:41
Kamil dzięki za wskazanie drogi , teraz wiem skąd taki kontrast, oczywiście wszędzie jest Hint=Dynamic, a wpis ten powinno się stosować tylko w przypadku tekstur z alfą, i to też takich odzwierciedlających jakieś drobne elementy. Więcej na ten temat pisałem tutaj: http://www.trainz.pl/_for...r=asc&start=150.
Zwinny wywal ten wpis z wszystkich tekstur, które nie mają alfy, przez niego model dla gry "waży" dużo więcej niż rzeczywiście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach