FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TS2009
Autor Wiadomość
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 04-11-2008, 22:12   

To obecnie niestety dość powszechna strategia producentów i wydawców gier (głownie gigantów długo istniejących na rynku): do poprzedniej produkcji wprowadzić mało istotne kosmetyczne poprawki (nie naprawiając nawet większości błędów poprzedniczek!), dodać graficzne bajery i wodotryski (żeby przyciągnąć graczy, szczególnie młodszych) i wydać jako "zupełnie nową, przełomową super-hiper-niesamowitą produkcję", a tak naprawdę wyciągnąć od ludzi kasę...
Moje wszelkie nadzieje pokładane w TS2009 prysły, zostaję jednak przy ZUSI ;)
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 04-11-2008, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Raiss
nowy


Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-11-2008, 21:36   

Wiecie same bajery typu DX 10 daje jakieś 30% szybsze działanie. Ztuningowali lekko TRS'a nie powiem. Martwicie się, że kompy nie udźwigną... no cóż do łopaty i za 350 zł da rede kupić 8800GT. A jak ktoś zrzędzi bo ma FX5200 no sory nie ta epoka. W kompa trzeba pakować i tyle. Kompy już 3 lata temu spokojnie dawały rade z zawaloną dodatkami mapą. Mnie osobiście bardzo przypada do gustu 5km odległość rysowania, strasznie mnie denerwowało ucinanie scenerii w oddali. Oświetlenie to wielki + ( jak wiadomo cienie w trs 2004 to padaka ) Tekstury 1K x 1K też +. Siatka 5m super. Można robić ekstra mapki.
Przyznam nie lubie takich odgrzanych kotletów ALE... to tylko wygląda podobnie... [ w końcu nowe dodatki wyglądają bąba... poczekajcie aż userzy wybudują w gmaxie tysiące wszelakich poligoników ] bebechy są wymienione całkiem, pozatym wymienili to co chyba najbardziej gryzło w oczy podczas grania/edytowania.
Ostatnio zmieniony przez Raiss 07-11-2008, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 07-11-2008, 22:35   

Sratatata.... Popatrz na takiego STALKERa- grafika o niebo lepsza niż w TRS, a chodzi nieporównywalnie lepiej na moim 2 letnim kompie niż TRS z jakąś bardziej rozbudowaną mapką. To nie my jesteśmy dla gier, ale gry dla nas. Taki MSTS ma lepiej zoptymalizowany silnik niz TRS, o czyms to świadczy...
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
Voytek
user


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2008, 23:16   

Cienie w ts2009 sa niedopracowane. Cień rzuca tylko pociąg i do tego ten cień przenika przez np. budynki - jest to b. nierealny widok. Albo pociąg rzuca cień ale stojąca obok nastawnia już nie...
Ja wiem, że to beta... ale jak to ma tak wyglądać to bez cienia jest realniej i mniejsze obciążenie kompa.

Pozdr.
Voytek
Ostatnio zmieniony przez Voytek 07-11-2008, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raiss
nowy


Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2008, 09:56   

Heh pomyślcie sobie jakie widoki tweaz będzie można przedstawiać jak np. bedziecie jechać w górskich dolinach, czy mając w tle wznoszące się szczyty. Do tąd były to tekstury a teraz ? bajeczka będzie. Mi zależy na tych 5 Km widoczności i na tym, że światła w semaforach nie będą do bańki. Zdania pozmieniacie gdy zobaczycie wykozaczone mapki :]

A propo silników graficznych to stalker jest biedny. Dobre silniki to takie gry jak Farcry, Unreal. Musisz zwrócić uwage na to, że ze względu na dodatki userów silnik nie może być za bardzo zkąplikowany i mega zaawansowany. User obkleja tylko pudło teksturą. Mam dla was zadanie... ściągnijcie doom 3 i popatrzcie co tam dzieje się z teksturami... Zeby dobrze zrobić cienie zdaje się trzeba obłożyć tą teksture specjalnymi polami które zachowują się jakby obiekt miał fakturę, wbłębienia, wypukłości. Ponadto umieszczając w jednej scenie więcej niż 500 obiektów 3d gra sie sra i nie dziala [ ograniczenia DX 9 ] tzn dziala tylko że można ją odpalać w power poincie :P dlatego lasy macie ustawiane z 5 rodzajów drzew a nie np. wysypując 10 odmian samych np dębów, modrzewi itp... Podchaczając Directx 10 pod trainza możecie to zrobić o ile taka różnorodność dodadków będzie, no i o ile karta graficzna wytrzyma... a pewnie wytrzyma bo sprzęt w tej chwili jest co by nie mówić jakieś 10 lat doprzodu za programowaniem. Tandem 2x 8800 po giga kosztuje z 850 zł zresztą u mnie taka jedna daje rade.

W kilku słowach po zniesieniu tych ograniczeń dopiero się zacznie zabawa w geodetę pełną gębą... Tekstury jeden megapiksel, tory 3d, 5km sceneria, oświetlenie leprze, siatka 5m...
Chce zobaczyć już kolejną mapke Jamala na tym trainzie :D
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3932
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 09-11-2008, 10:13   

Baju baju. Przy takim sposobie robienia mapy no i dodatków TRS2009 nie odniesie sukcesu. Zresztą nie każdy ma wypasionego kompa. Kierunek myślenia, że każdy ma super kompa jest błędny - zresztą gra jest docelowo robiona na rynki zachodnie.
 
 
 
Raiss
nowy


Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2008, 11:18   

Jasne jest, że gra nie odniesie sukcesu. Jest to produkt "niszowy" jednak mnie on już zadowala w pełni i pewnie nie tylko mnie.

To, że ludzie nie mają kompów z kosmosu to wiem. Ja to widze tak: Trs 2004 z leprzą grafiką bez ograniczeń które najbardziej bolały.
 
 
Popkorn667 
super user


Pomógł: 9 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 129
Skąd: Piotrków Tryb./Łódź
Wysłany: 09-11-2008, 13:00   

Raiss napisał/a:
Ja to widze tak: Trs 2004 z leprzą grafiką bez ograniczeń które najbardziej bolały.

I tu bym trochę polemizował.
Nadal nierozwiązana jest kwestia cieni, świateł w samochodach itp bajerów. (Skoro były pokazane na screenach to wymagam, aby były w grze).

A poza tym nawet nie wiadomo czy rzeczywiście wszystkie dodatki będą na TS2009 chodziły (chodzi mi o dodatki robione pod starsze wersje), a tylko to będzie klasyfikowało TSa na następcę poczciwego TRSa 2004 (przynajmniej wg. mnie)
 
 
 
Raiss
nowy


Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2008, 14:03   

Wiesz z tego co widać to 09 zapowiada sie najlepiej. Screeny może były robione z builda 40000 ten wcześniejszy to 37xxx który jest powszechnie dostępny. Auran pewnie tego builda juz nie wypuści tylko udoskonali i wyda gre.
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2008, 14:59   

sony25 napisał/a:
Baju baju. Przy takim sposobie robienia mapy no i dodatków TRS2009 nie odniesie sukcesu. Zresztą nie każdy ma wypasionego kompa. Kierunek myślenia, że każdy ma super kompa jest błędny - zresztą gra jest docelowo robiona na rynki zachodnie.

Ale technika idzie naprzód a nie do tyłu. I coraz więcej ludzi ma szybkie komputery i generalnie producenci nie patrzą na tych co mają słabsze, czasem trzeba zainwestować. Porównując screeny z MSTS2 i TS2009 na chwile obecną wolę produkt ze stajni Williama :)
 
 
Maniek
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-11-2008, 21:03   

A nie wie ktoś jak tam wersja dla maca? Bo kiedyś trafiłem na informację, że owszem auran się przymierza ale nic więcej, może ktoś wie coś konkretniejszego? Ja mam iMaca c2d i używam windowsa xp z pomocą bootcampa, ale trochę mnie wkurza to każdorazowe przełączanie :P
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 13-11-2008, 21:25   

Testowałem betę... i o ile mi sie dobrze wydawało to w torach 3D zastosowano LOD, calkiem sprawnie działający. Mimo wszystko, jest to nadal stary engine, który mimo że mam mocnego kompa (GF7600GT, 3GB RAM, Procesor AMD Athlon X2), na trasach wbudowanych ciął się niemiłosiernie.
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 14-11-2008, 05:59   

Oby gra była wydana z nowym engine. A mi wcale na wbudowanych trasach się nie ciął (Cerelon 1,60GHz 2,512 GB RAM , EN7300GT Silent 256mb)
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 11:50   

Lord, skoro na twoim kompie zamulał niemiłosiernie jak napisałeś to znaczy że jest ten sam silnik co w TRS2006 (TRS2004 - Jet 1.2, TRS2006 - Jet 2.0) czyli mówiąc krótko lipa. W mojej opinii MS2 prezentuje się znacznie lepiej pod względem jakości grafiki. Dodatkowo na plus jest to: Nowością w MSTS2, będzie świat na bardzo podobnej zasadzie jak w Flight Simulator X. Czyli wybierasz dwa dowolne miasta na świecie i jedziesz z jednego do drugiego. Np. Rzeszów-Szczecin. Po drodze mijasz auto-generowaną scenerie wygenerowana ze zdjęć satelitarnych, którą w podstawowym stopniu przybliża otoczenie danego regionu. Potem będziesz mógł to wszystko udoskonalać i rozwijać we własnych zakresie. Czyli rozbudowywać układy torowe, tak aby jeszcze bardziej przypominały real oraz wstawiać charakterystyczne budynki dla danej trasy, które sam zrobisz. Zapowiada się ciekawie, zwłaszcza jeżeli chodzi o mapy realne :)
 
 
mbocian_94
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 15:10   

Mogłby ktoś z posiadaczy tego cuda dać filmik z jazdy na YouTube? Chodzi mi przedewszystkim o jazde w modelu SD40 jak tam ta kabinka wygląda;)
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 14-11-2008, 17:11   

SM50- zalezy jaka trasa może :)
Zresztą to jest beta, także na każdym kompie inaczej. jedno jest pewne- engine jest stary, nawet woda wygląda identycznie jak w TRS2004. Nie widze zadnych zmian w grafice, może oprócz zwiększenia zasięgu widzialności, ale to można juz było zrobić w TRS2004 za pomocą aplikacji Trainz Tuner. (nawet do bodajże okolo 8km, o ile dobrze pamiętam :) )
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 18:07   

Czyli dalej stoimy w miejscu, co za zło. Toć przecież zły i nieudany Rail Simulator ma bardzo realistycznie zrobioną wodę. niech to szlag trafi. BURRARUM !!!! W takim układzie skoro 2009 to dziewiąty Service Pack do 2004 to ja zostaje przy 2004 i idę na MSTS2 jak wyjdzie. ZŁO ZŁO ZŁO !!! Zło i amatorszczyzna. Grrr ...
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 14-11-2008, 18:08   

mbocian94: Kabina SD40 jest zmieniona, tak jak na screenach.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 15-11-2008, 15:21   

Beta sciagnieta, zainstalowana - wlaczylem raz (z braku czasu) i na szybko wniosek jeden - gdyby nie toporny CMP w 2006 to ta wersja wystarczylaby mi w zupelnosci, nowa forma sygnalizacji jaka jest od TC3 mnie nie przekonuje wcale, do tego w 2009 filtry w Geodecie to jest jakas kpina z tego co bylo w 2004 czy na upartego w 2006. I przy wersji 2006 zostane najprawdopodobniej.
 
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 16:22   

Skoro ernie pisze że zostaje przy 2006 to rzeczywiście kicha na całego musi być z tym 2009. Jak zwykle wyszło tak jak wyszło...
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 16-11-2008, 12:34   

Zwlaszcza ze z braku czasu ktory jest niezbedny by przerobic to co byloby mi potrzebne do TS2009 jest to gra nie warta nawet nie swieczki.
 
 
 
mbocian_94
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 15:56   

Chciałem poinformować że Beta 2 wyjrzała światło dzienne ;) Strona ts2009.com została z aktualizowana i jest nowy newsteller i tutorial.
 
 
mbocian_94
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 16:33   

Przepraszam za drugi pod rząd post, ale 15 minut minęło, a znalazłem ciekawy artykuł na www.gry-online.pl
Cytat:
Trainz Simulator 2009 to kolejna odsłona jednej z nielicznych znanych serii symulatorów o pociągach i kolei. Za stworzenie tej części odpowiada oczywiście firma Auran, która pierwszą produkcję spod znaku Trainz wypuściła już w 2001 roku. Prócz tych niezwykłych symulatorów australijska ekipa znana jest chociażby ze strategii Dark Reign, czy gry MMO Fury.

Kolejna edycja symulatora Trainz nie przynosi żadnych rewolucyjnych zmian – wciąż głównymi bohaterami gry są pociągi. Tytuł umożliwia nam więc wcielenie się w rolę maszynisty i sprawdzenia swoich sił w kierowaniu wielotonową machiną. Sterować można w dwojaki sposób – realistyczny, lub uproszczony. Dzięki temu rozwiązaniu każdy znajdzie coś dla siebie. Prócz prowadzenia naszego pociągu możemy wydawać rozkazy innym maszynistom. Oczywiście wszystko po to aby zdążyć na czas i trzymać się rozkładów. W końcu od nas zależy los pasażerów, przesyłek i towarów.

Względem poprzedniczek ta edycja oferuje oczywiście pewne nowości. Przede wszystkim, w grze zawarto więcej tras i scenerii oraz lokomotyw i innych elementów taboru kolejowego. Wszystko wykonano z większą dbałością o szczegóły, stosując między innymi tekstury w wyższej rozdzielczości. Jednocześnie zadbano o lepszą optymalizację kodu. Pozwoliło to wzbogacić otoczenie, które teraz wygląda jeszcze bardziej realistycznie, chociażby dzięki dodatkowym szczegółom.

Autorzy poprawili także system fizyczny oraz usprawnili zarówno interfejs jak i przykładowo kwestię reorganizacji taboru. Nowych graczy wspomoże rozbudowany system pomocy, ułatwiający opanowanie ogromu przełączników i przycisków w poszczególnych lokomotywach. Zwiększono również funkcjonalność rozmaitych dodatkowych narzędzi – przykładowo w Surveyor ułatwiono deformowanie ukształtowania terenu a Content Manager Plus jest teraz jeszcze lepszy. Ponadto stworzono portal użytkowników, za pośrednictwem którego można wymieniać się własnymi dziełami, czy po prostu rozmawiać z innymi miłośnikami tematu. Dostęp do stron internetowych otrzymamy bezpośrednio z poziomu gry.

Długie godziny zabawy zapewnią setki kilometrów torów kolejowych, po których będziemy się poruszać. Dodatkowo każdy użytkownik może ściągać rozszerzenia podstawowej wersji gry z sieci - wśród nich tysiące tras, nowe lokomotywy i wiele innych elementów. Jeśli komuś byłoby mało to program udostępnia także rozbudowane opcje edycji, pozwalające graczom na tworzenie własnych trójwymiarowych modeli oraz całych terenów. Z kwestii czysto technicznych warto wspomnieć, że autorzy poprawili stabilność programu oraz zapewnili praktycznie pełną kompatybilność z zawartością poprzednich edycji.

Gra ukazała się w dwóch edycjach: World Builder oraz Engineers. W pierwszej skupiono się na budowie i edycji linii kolejowej, podczas gdy druga, wydana nieco później, oferuje rozbudowane opcje dotyczące prowadzenia konkretnych maszyn. Edycja Engineers zawiera także dodatkowe lokomotywy parowe, czy elektryczne oraz tabor kolejowy z różnych krajów.
http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=12420
 
 
JARO
super user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 181
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-12-2008, 22:20   Spojrzenie z innej strony.

Akurat dla mnie jakość grafiki stawiam na drugim planie. Symulatory kolejowe oceniam po możliwościach prowadzenia jak najbardziej realnego ruchu kolejowego zgodnego z aktualnym krajem. Nikt do tej pory nie opisał zmian (czy możliwości) programowanego prowadzenia ruchu z zachowaniem realiów naszego kraju. Dziwnie - producenci symulatorów ograniczają te gry do bycia maszynistą. Ja chcę sterować ruchem, przygotowywać składy itp. Chyba zostanę przy TRS2004, a w przyszłości napiszę własną grę 2D bez możliwości bycia maszynistą.
Ostatnio zmieniony przez JARO 17-12-2008, 22:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 17-12-2008, 22:34   

W sumie poza zmianami w sygnalizacji od TC3 i ciagniete dalej w 2009, ktore mi osobiscie sie spodobaly, bo daja o wiele wieksze mozliwosci do wlasnego rozpisania systemu sygnalizacji, co zamierzam osobiscie wykorzystac, jesli tylko 2009 pojawi sie w Polsce. A mam nadzieje ze ten system w pelni zastapi obecne mieszanie sygnalizacji oraz regul i komend roznych autorow do wersji 2004. Bo domyslna jazda AI niewiele sie poprawila w 2009 (choc przyznam ze nie testowalem jej dokladnie, bo wole pre-ustawiane przebiegi niz dynamicznie przez AI).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group