FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
siatki submeshy
Autor Wiadomość
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-02-2018, 14:18   siatki submeshy

Podczas prac nad widokiem nocnym do wagonu 407A pojawił się problem dodatkowej siatki mesha - jak Trainz traktuje wyświetlanie siatki widoku nocnego? Najprawdopodobniej nadpisuje siatkę normalnego wnętrza, ale nie wyłącza jej wyświetlania. Więc mamy dodatkowe polygony obciążające grę. Czy można i jak rozwiązać, naprzemienne wyświetlanie siatki wnętrza wagonu w widoku dziennym/nocnym?
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2018, 16:46   

Można to zrobić skryptowo. Skontaktuj się z RBachem. Mi zrobił coś takiego do mojej enki. Jedyny warunek to widok dzienny musi być oddzielną siatką, taką samą jak widok nocny, z tym że widok nocny musi mieć selfilumination. Skrypt właśnie je zamienia.
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg
Wysłany: 10-02-2018, 18:10   

Da się jeszcze ustawić skryptem świecenie się tekstury tą metodą.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-02-2018, 22:00   

SimonGR napisał/a:
Da się jeszcze ustawić skryptem świecenie się tekstury tą metodą.


Która to metoda nie działa w new errorze. Używają jej loki Adama do "oświetlania" kabiny, co działa cudnie wszędzie, tylko nie w TANE.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-02-2018, 22:20   

Dobra, już wiem że się da. A teraz z innej beczki, pytanie do skryptopisarzy:
Można napisać taki "uniwersalny" skrypt, który zawierałby wszystkie wodotryski (typu pomocnik mecha, manewrowi, animowane sprzęgi itp.), które maja rożne loki na naszej scenie? Coś podobnego jak to zrobił Erni? To raz, a dwa:
może warto rozważyć opracowanie na nasze scenie pewnych standardów, do wykorzystania przez wszystkich modelarzy w swojej twórczości? Myślę głównie o animowanych sprzęgach, ale bazę można rozszerzyć.
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg
Wysłany: 11-02-2018, 02:01   

RBach napisał/a:
SimonGR napisał/a:
Da się jeszcze ustawić skryptem świecenie się tekstury tą metodą.


Która to metoda nie działa w new errorze. Używają jej loki Adama do "oświetlania" kabiny, co działa cudnie wszędzie, tylko nie w TANE.

Ona działa, zanim napisałem swoją wiadomość przetestowałem ją właśnie w T:ANE. Metoda, którą opisujesz, to SetCabLightIntensity.
rysztur napisał/a:
Myślę głównie o animowanych sprzęgach, ale bazę można rozszerzyć.

Można by było zrobić to łącząc skrypt z istniejącym ACSlib, żeby nie odkrywać koła na nowo.
Ostatnio zmieniony przez Generally 11-02-2018, 02:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 11-02-2018, 08:52   

SimonGR napisał/a:

Można by było zrobić to łącząc skrypt z istniejącym ACSlib, żeby nie odkrywać koła na nowo.


Nie trzeba nic odkrywać. System animowanych polskich sprzęgów do polskiego taboru jest i ma się dobrze :-)

Można pomyśleć nad czymś w rodzaju PVL, zwłaszcza dla loków, w których w większości elementy się powtarzają. Tylko ilu chętnych będzie, żeby to stosować?

A jeśli chodzi o setfxtex illumination: można. Ale z punktu widzenia skryptu łatwiej jest zamieniać dwie siatki (dzienna/nocna), bo nazwy meshy (nawet nie plików IM) można ustalić raz, a dobrze. "Zaświecając" teksturę, jestem uzależniony od tego, jak autor siatek nazwie tekstury, ilu ich użyje i tak dalej. Bo w tym przypadku muszę zaświecić każdą użytą teksturę, czyli jest to robione indywidualnie dla każdego texture. Zmiana meshy tego nie wymaga, nie interesuje mnie: ile ma tekstur, ile submeshy i attachmentów i tym podobne. Nawet nazwy plików IM mnie nie obchodzą. Więc ja zdecydowanie jestem za zamianą dzienny/nocny.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 11-02-2018, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group