Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2018, 19:29
No witam, ktoś tu jeszcze siedzi? Po prawie dwóch latach wrzucam tą mapę, bo już nie chce mi się nad nią siedzieć: ciągle coś poprawiam, ciągle coś mi nie pasuje, więc efekt będzie taki, ze nigdy jej nie skończę. Chyba byłoby szkoda.
Podsumowując:
a) Otoczenie dopracowałem jak umiałem, mam nadzieję, że się Wam spodoba.
b) Sygnalizacja i sieć trakcyjna jest bo jest, ale szału nie robi, delikatnie mówiąc. gdyby ktoś miał chęć nad tym podłubać, to ma moje pełne błogosławieństwo :P
c) Jeśli tylko są tory, to dojedziemy w każdy fragment mapy... prawie. Nie da się tylko dojechać do betoniarni w Regresowicach, ale było to miejsce, które robiłem z 5 razy, za każdym razem było źle i zostawiłem jak jest :P
Dobrze, że wydałeś tą mapę. Jest świetna
Wskaźniki, sieć i semafory to drobiazg. Można je doszlifować, więc żaden problem. Trochę się nią pobawię w ramach relaksu i odpoczynku od mojego projektu. Daje trochę możliwości do zabawy. No i jesienny klimat do mnie przemawia
ED.1
I jest komplet dodatków. Nie brakuje nawet jeden zależności do zależności, a to dodatkowy atut Dobry poligon doświadczalny do zabawy
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 25-09-2018, 08:29
Mapkę "opadałem", i jest naprawdę świetnie zrobiona.
Jeśli chodzi o kwestię wizualną, tj. otoczenie i roślinność, to mapa jest zrobiona niemal perfekcyjnie, mogła by wręcz stanowić podręcznik jak używać roślinności Bogdana. Oczywiście wszystko jest kwestią gustu, ale moim zdaniem dobór dodatków i ich spasowanie są również świetne. Jesienny klimat dodaje mnóstwo uroku - wraz z odświeżoną Magistralą PRL i jesienną wersją Kolei Doliny Raduni jest to kolejna mapa świadcząca o tym że roślinność Bogdana potrafi zdziałać cuda w tej scenerii, choć oczywiście nie umniejsza to kunsztu Autora mapy.
Co do samych stacji, urządzeń SRK i infrastruktury, to rzeczywiście trochę do poprawienia jest, bo gdy tylko uruchomiłem mapę po raz pierwszy natrafiłem "na dzień dobry" na nieskonfigurowaną kształtową tarczę ostrzegawczą, ponadto rzuciły mi się w oczy baaaardzo długie (wydaje mi się że trochę zbyt długie) perony na przystankach czy słupy sieci trakcyjnej ustawione wzdłuż krawędzi peronu (raczej w takich sytuacjach są zawieszane na bramkach), a w paru miejscach układ torowy stacji mógłby być rozwiązany inaczej (rozjazdy krzyżowe w torach głównych zasadniczych, włączenie jednej z bocznic bezpośrednio w tor główny zasadniczy stacji), nie mniej jednak jakiś bardzo poważnych braków czy niedociągnięć nie ma. Na pewno u siebie wprowadzę jakieś zmiany/poprawki, zgodnie z tym co zauważyłem (jeśli uda mi się to kiedyś wyszykować na tyle, żeby nadawało się na widok publiczny, może się kiedyś podzielę, jeśli będzie błogosławieństwo Autora).
Paczka wsporcza rzeczywiście jest kompletna, nie zauważyłem braków w dodatkach (u siebie na wszelki wypadek wybrałem opcję "usuń brakujące składniki", aby uniknąć potencjalnych problemów kiedy będę tę mapę u siebie edytował). Jedyny problem związany z dodatkami jaki zauważyłem u siebie (TS2010 EE b. 49933) to pewna wykorzystywana w kilku miejscach na mapie tekstura asfaltu/betonu, dająca taki dość dziwny efekt w miejscach jej łączenia z innymi teksturami:
ale ten problem dało się łatwo rozwiązać podmieniając tę teksturę na inną podobną za pomocą narzędzia wymiany składników.
Podsumowując, dość nieoczekiwanie pojawiła się naprawdę fajna mapa. Niespodzianka bardzo udana :)
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 25-09-2018, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 25-09-2018, 12:19
Mapkę obejrzałem w geodecie i jak na początek, nie jest źle. Skoro motywem przewodnim jest linia jednotorowa, lokalna, to perony stanowczo za długie, 100m by wystarczyło. To co się rzuca w oczy, to zbyt tramwajowe łuki. Szkoda, że nie pociągnąłeś z jednym segmentem dalej za stacje końcowe. Dało by to lepszy odbiór wizualny, no ale to może każdy zrobić we własnym zakresie.
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 25-09-2018, 13:20
ryszard napisał/a:
Mapkę obejrzałem w geodecie i jak na początek, nie jest źle. Skoro motywem przewodnim jest linia jednotorowa, lokalna, to perony stanowczo za długie, 100m by wystarczyło. To co się rzuca w oczy, to zbyt tramwajowe łuki. Szkoda, że nie pociągnąłeś z jednym segmentem dalej za stacje końcowe. Dało by to lepszy odbiór wizualny, no ale to może każdy zrobić we własnym zakresie.
Przyjmijmy, że w początkowym okresie istnienia linii, odcinek Regresowice - Jaksice był wąskotorowy. W 1901 roku został przekuty na tor normalny, ale ciasne łuki pozostały - stąd też ograniczenia prędkości :D Dalsze segmenty miałem zamiar dorobić, ale bałem się, że rozgrzebię to i znowu zostawię na rok - wolałem wydać mapę jak jest.
Arra napisał/a:
Emmm a ja mam tą mapę już od X czasu pod nazwą KablowoV2 czyli to jest rewitalizacja tejże mapy?
To pewnie wersja dla TRS2006. Wydałem ją jakiś czas temu.
Aikozann napisał/a:
Mapkę "opadałem", i jest naprawdę świetnie zrobiona.
Dziękuję!
Aikozann napisał/a:
rzuciły mi się w oczy baaaardzo długie (wydaje mi się że trochę zbyt długie) perony na przystankach
Przyjmijmy, że długie perony na niektórych przystankach są pozostałością po dużym ruchu turystycznym i pociągach zestawionych z dwóch składów wagonów BHP.
Cytat:
w paru miejscach układ torowy stacji mógłby być rozwiązany inaczej (rozjazdy krzyżowe w torach głównych zasadniczych, włączenie jednej z bocznic bezpośrednio w tor główny zasadniczy stacji)
Absurdalne układy torowe to moja specjalność, polecam się na przyszłość!!! :D Mowa zapewne o końcowej stacji Chorzel - taki układ miał ułatwiać obsługę licznych niegdyś eszelonów, wiecie, warunki lokalne i w ogóle :P
Cytat:
Na pewno u siebie wprowadzę jakieś zmiany/poprawki, zgodnie z tym co zauważyłem (jeśli uda mi się to kiedyś wyszykować na tyle, żeby nadawało się na widok publiczny, może się kiedyś podzielę, jeśli będzie błogosławieństwo Autora).
Błogosławieństwo jest, zapraszam do dłubania :P
Cytat:
pewna wykorzystywana w kilku miejscach na mapie tekstura asfaltu/betonu, dająca taki dość dziwny efekt w miejscach jej łączenia z innymi teksturami:
U mnie nie ma problemu, cóż, pewnie urok Trainza. Ale to ciekawe, swego czasu zepsuły mi się tekstury na kilku fiatach 126p od Sonego - konieczne było usunięcie dodatków i ponowna instalacja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach