FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wrzesień 2002
Autor Wiadomość
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2016, 17:45   Wrzesień 2002

Cześć!
Mniej więcej od grudnia 2014 (czyli od czasu, gdy Ryszard uświadomił mi, że moja poprzednia mapa jest o kant d... potłuc :D ) dłubię sobie coś takiego. Jest to linia jednotorowa niezelektryfikowana, a cała rzecz dzieje się pod koniec września gdzieś na przełomie XX i XXI wieku. Generalnie mapa powstawała pod TRS2006 i dla tej wersji zbudowałem ok. 60 segmentów, w zasadzie ukończonych. Miało być więcej, jednak zajawka kabiny SM42 od Adama skłoniła mnie do przesiadki na ciut nowszą grę, zatem mapa pod starszą wersję nie będzie już kontynuowana. Oczywiście przesiadka nie była bezbolesna - zastosowana wcześniej trawa spline FMA w TS10 wygląda słabo, zatem konieczna była wymiana na zielsko od Bogdana (pomimo modułu podmiany dodatków i tak jest z tym sporo roboty :P). Zastosowałem też tory 3D oraz nową teletechnikę.

Co pozostaje do zrobienia? Głównie sygnalizacja, która zniknęła wraz ze zmianą gry, usunięcie niedoróbek, które nie były widoczne w TRS2006, a także wspomniana wcześniej przebudowa roślinności. Aktualnie zajmuję się tym ostatnim, przebudowane segmenty zaznaczone są na czerwono na poniższej mapie i tylko te fragmenty widać na obrazkach (jeśli chcecie mogę pokazać te nieprzebudowane, kupa śmiechu z przewagą kupy...). Bawię się też teksturowaniem, które wcześniej wyglądało OK, a teraz jest zdecydowanie za jasne - tak w ogóle, istnieje jakiś zestaw tekstur lepszy od tych z FMA?

Mapa:


Jeśli chcecie, mogę tez udostępnić wersję mapy pod TRS2006, bo w sumie czemu by nie.

Aha, no i najważniejsze - najbardziej optymalny tabor dla tej mapy to lokomotywy SM42 i SP42, zatem mam nadzieję, że Adam już niebawem wypuści swoją kabinę, bo za bardzo nie mam czym tu jeździć :D

No nic, obrazki. Oglądać!

































Ostatnio zmieniony przez Powerslave 08-11-2016, 17:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2016, 18:41   

Generalnie to prezentuje się zdecydowanie lepiej niż gorzej. Co do wyboru dodatków, wersji gry itp. to sprawa dość autorska i nie wydaje mi się żeby były jakieś "lepsze od FMA" tekstury albo gorsze. Umiejętny autor zrobi dobry efekt z narzędzi jakie posiada.

Mam takie przemyślenia:

-Bardzo fajny dobór roślinności, godne pochwały ułożenie drzew.
-Mało ujęć z wyższej kamery, trudno ocenić teksturowanie zasłonięte przez trawkę.
-Tu tory dziwnie się wygły: http://trainzimage.pl/image/32A
-Zdecydowanie fajny dobór dodatków, ale trochę widoczne ostre "wyrżnięcie" spline drogi od podłoża, to można zmiękczyć teksturą: http://trainzimage.pl/image/32d
-Bardzo skromne stacje, czy wszystkie tak wyglądają? Jedynie 2 tory i tyle?
-Unikaj "wbijania" w ziemię dodatków, tak jak tu: http://trainzimage.pl/image/324 znajdź lepszy domek, którego nie trzeba będzie wbijać w ziemię.
-To bardzo realistycznie wykonane miejsce http://trainzimage.pl/image/32w
-Tory 3d wiele osób podniecają, ale prawdę mówiąc wyglądają bardzo kiepsko i mało realistycznie. Twoja linia wygląda mniej więcej jak lokalne szlaki na Kaszubach czy w Kujawsko-Pomorskiem, coś jak Chojnice-Kościerzyna, czy Toruń-Malbork albo Toruń-Sierpc. Oglądając nawierzchnię tego typu szlaków raczej nie ma efektu 'wyrżnięcia' wszystkich podkładów jak leci 10cm powyżej podsypki, powiedziałbym że jest raczej złudzenie równej nawierzchni (mimo jej nierównej budowy). Przykładowo:

https://www.bazakolejowa..../1117481608.jpg
https://www.bazakolejowa....316762259-2.jpg
https://www.bazakolejowa..../1115139666.jpg
https://www.bazakolejowa....07b6b-22135.jpg

...podkłady są mniej więcej zrównane z podsypką, powiedzmy "toną" w niej, ale efekt ich wystawania to występuje może jedyne na magistralach typu Warszawa-Gdańsk i to tuż po generalnym remoncie. U Ciebie efekt spotęgowany jest przez brak spasowania tekstury pod torowiskiem z jego podsypką, powstaje efekt ostrej krawędzi, jakby tory wraz z podsypką wycięto z trawy pod spodem:

http://trainzimage.pl/image/32e
http://trainzimage.pl/image/32U

Postaraj się poszukać jakieś tekstury zbliżonej do tej którą ma podsypka i nanieść ją bezpośrednio pod torowiskiem.

Inne rzeczy robią raczej pozytywne wrażenie, choć w niektórych przypadkach było by dobrze spasować elementy sąsiadujące kolorem lub tonacją, np. tutaj kolor drogi i przejazdu przez torowisko - dobrze pasujące płyty wykonał chyba Maciej (Wujek 082):

http://trainzimage.pl/image/325

Powodzenia w pracach.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2016, 19:53   

Dzięki za wyczerpujący komentarz, już odpowiadam ;)
a) Ujęć z góry było mało, bo byłem przerażony jasnością tekstur. Trochę nad tym popracowałem, do tego pobawiłem się ustawieniem oświetlenia... efekt poniżej.
b) Co do tekstur podtorza i podsypki - jw. Różnica między 06 a 10 w tej kwestii jest ogromna, nie zdążyłem jeszcze znaleźć optymalnego rozwiązania, wszystko w swoim czasie.
c) Stacje chciałem przedstawić później, ponieważ tylko jedna ma przerobioną roślinność, ale skoro zostałem wywołany do tablicy... efekt poniżej ;)
d) Jak znajdę pasujący budynek, to podmienię, choć ten po wbiciu w glebę wpisuje się w moją wizję :D
e) Zdecydowałem się na użycie torów 3d, ponieważ w standardowych okrutnie wnerwia mnie rozmywanie się tekstur podczas jazdy z kabiny. Cóż, kwestia gustu, a tory to akurat najprostsza rzecz do podmiany.
f) Mapa inspirowana była w dużej mierze trasą Całkowo do Maszyny (ale nie odgapiana!), zaś jeden z przystanków jest dokładną kopią Bruchniewa ze starej scenerii Quarka ;P
g) Przejazdy to jedna z wielu rzeczy, które planuję poprawić. Cóż, roboty mnóstwo.

Obiecane screeny z góry:
Początek mapy to zelektryfikowana stacja węzłowa Regresowice, jak sama nazwa wskazuje ta lokacja ma swoje lata świetności za sobą.

Magazyny, zespoły bocznic, układ torowy.

Wyjazd na szlak, kolejny zespół bocznic.

Wiadukty, mosty i pierwsza stacja na trasie - Rdzawa Wola.

Stacja Jaksice z tartakiem - od tego momentu zaczyna się przebudowany fragment mapy.

Cegielnia z torami 600mm oraz towarzysząca jej stacja.

Kolejny przystanek. Oraz las.

W terenie.

Ostatnia stacja z bocznicą na wojskowe lotnisko.
Ostatnio zmieniony przez Powerslave 08-11-2016, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-11-2016, 20:19   Re: Wrzesień 2002

Powerslave napisał/a:
Głównie sygnalizacja, która zniknęła wraz ze zmianą gry


O. A jaką miałeś w 2006?
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-11-2016, 20:25   

Witam.

Muszę przyznać że patrząc na screeny mapa na prawdę robi pozytywne wrażenie, nie oceniam pod względem technicznym ale bardziej wizualnym, troszkę by można jeszcze urozmaicić tekstury zwłaszcza pod drzewami i krzewami dać ciemniejsze które symulować będą cień. Do reszty raczej nie mam zastrzeżeń wszystko wygląda dość spójnie i ciekawie.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2016, 20:41   

@RBach: Miałem V5 pod TRS2006, zniknęła pewnie dlatego, że przy przenoszeniu dodatków nie skopiowałem jakichś zależności. Trudno, i tak była do przebudowy ;P
@Zwinny: Mam to w planach, a część tekstur nawet zdążyłem już poprawić.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-11-2016, 20:43   

W takim razie powodzenia w pracach i z miłą chęcią zobaczę kolejną porcję screenów :).
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-11-2016, 21:05   

Powerslave napisał/a:
@RBach: Miałem V5 pod TRS2006, zniknęła pewnie dlatego, że przy przenoszeniu dodatków nie skopiowałem jakichś zależności. Trudno, i tak była do przebudowy ;P


Pewnie tak. To teraz pamiętaj, żeby dać z menu"Usuń brakujące elementy", bo inaczej będą ci gdzieś wisieć te stare semafory, jako niewidoczne i "niedziałające".
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2016, 22:41   

Cytat:
Dzięki za wyczerpujący komentarz, już odpowiadam ;)
a) Ujęć z góry było mało, bo byłem przerażony jasnością tekstur. Trochę nad tym popracowałem, do tego pobawiłem się ustawieniem oświetlenia... efekt poniżej.
b) Co do tekstur podtorza i podsypki - jw. Różnica między 06 a 10 w tej kwestii jest ogromna, nie zdążyłem jeszcze znaleźć optymalnego rozwiązania, wszystko w swoim czasie.
c) Stacje chciałem przedstawić później, ponieważ tylko jedna ma przerobioną roślinność, ale skoro zostałem wywołany do tablicy... efekt poniżej ;)
d) Jak znajdę pasujący budynek, to podmienię, choć ten po wbiciu w glebę wpisuje się w moją wizję :D
e) Zdecydowałem się na użycie torów 3d, ponieważ w standardowych okrutnie wnerwia mnie rozmywanie się tekstur podczas jazdy z kabiny. Cóż, kwestia gustu, a tory to akurat najprostsza rzecz do podmiany.
f) Mapa inspirowana była w dużej mierze trasą Całkowo do Maszyny (ale nie odgapiana!), zaś jeden z przystanków jest dokładną kopią Bruchniewa ze starej scenerii Quarka ;P
g) Przejazdy to jedna z wielu rzeczy, które planuję poprawić. Cóż, roboty mnóstwo.

Obiecane screeny z góry:
Początek mapy to zelektryfikowana stacja węzłowa Regresowice, jak sama nazwa wskazuje ta lokacja ma swoje lata świetności za sobą.


Dziękuję za pokazanie dalszych obrazków, wiele wyjaśniają i umożliwiają dalszą dyskusję / sugestie. I tak,

-Na ujęciach z góry widać, że teksturowanie jest bardzo skromne. Możliwości tekstur gruntu to prawdziwa potęga, która potrafi znacząco podnieść realizm mapy - weź to pod uwagę. Wydaje się, że zdecydowanie brakuje rozróżnienia tekstur gruntu w rozmaitych miejscach - np. pod krzakami / drzewami / budynkami / torowiskami / drogami. U Ciebie jest to jednostajnie zielone z wyraźnym rozróżnieniem pól i placyków przed budynkami. Polecam poeksperymentować z bogatym teksturowaniem. Owszem, jest to bardzo pracochłonne, ale przynosi 2 zasadnicze efekty: znaczny wzrost realizmu i możliwość eliminacji wielu zbędnych dodatków 3d typu trawy, obiekty scenery na dalszym planie itp.

-Przyjrzyj się logice pewnych rozwiązań (mimo że to mapa fikcyjna). Zwróciłem uwagę na ten potężny most stalowy nad czymś w rodzaju cieśniny między dwoma oczkami wodnymi:

http://trainzimage.pl/image/365

...takie mosty stalowe są dość kosztowne i wykonuje się je raczej nad poważnymi przeszkodami typu szeroka ulica, rzeka, kanał, inne torowiska itp. Zwykle od strony szlaku poprzedza je podjazd z nasypem, rzadkością jest najazd z równiny. W takim przypadku jak Twój wydaje się, że najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem było by usypanie nasypu i ew. wykonanie małego przepustu na wypadek podniesienia się poziomu wody po znacznym opadzie. Myślę, że właściwe zastosowanie kratownicowego mostu stalowego pokazałeś raczej tutaj:

http://trainzimage.pl/image/36Q

Uwagi o torach 3d nie traktuj jako ataku. Są różne punkty widzenia i zdaję sobie sprawę, że wiele osób fascynuje takie rozwiązanie. Nie jestem przeciwnikiem tego rozwiązania 'bo tak', natomiast mając na uwadze przywołane wyżej zdjęcia, wydaje się że 'wyliczanka podkładów' ma jednak nie wiele wspólnego z realnym stanem szlaków tego typu.

Powodzenia w dalszych pracach. Wydaje się, że jest znacznie więcej taboru którym można by się bawić na tej mapie niż SM42 i SP42. Z pewnością nadają się tu wagony motorowe, parowozy i część większych maszyn jak ST44, czy SP45. Trochę brakuje mi informacji na jakim rejonie kraju się wzorowałeś, gdyż przy torach pojawia się zarówno architektura typowo pruska jak i np. drewniana podlaska. Co było inspiracją?
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 08-11-2016, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2016, 23:06   

Bardzo fajna mapa. Podoba mi się jej klimat. Otoczenie jest bardzo ładne i nie wieje nudą. Podoba mi się dobór roślinności i tekstur, do tego ciekawe ukształtowanie terenu. Jednak samo otoczenie to nie wszystko. Ciężko ocenić po obrazkach, jaki jest profil linii. Czy są jakieś podjazdy, spadki które dodatkowo urozmaiciły by jazdę. Do tego miejscowe ograniczenia prędkości. W moim odczuciu takie "przeszkadzacze" bardzo uatrakcyjniają jazdę.


Mam kilka uwag pod dyskusję, ale delikatnych, nie bojaj :-D
http://trainzimage.pl/image/32Q Taka mała stacyjka raczej nie będzie tak dobrze oświetlona. Jedna lampa na dworcu przy przejściu przez tor na peron i na tym byłby koniec.
http://trainzimage.pl/image/32o Spróbuj czysto eksperymentalnie pobawić się kolorem wody i nadać jej bardziej szary i ciemniejszy odcień. Może przez to być bardziej realistyczna (lub nie).
http://trainzimage.pl/image/32H Znów lampy. Jeśli nie ma/nie było tam żadnego placu ładunkowego, to są niepotrzebne. Oświetlone są z reguły głowice rozjazdowe żeby poprawić ich widoczność i tam są latarnie. U ciebie jest odwrotnie. Tor stacyjny jest oświetlony, a rozjazdy kryją się w mroku.
http://trainzimage.pl/image/36m Tutaj na placu masz tą płytę ułożoną przy rampie. Może lepiej byłoby zastąpić ją zwykłą teksturą podłoża?

Generalnie kawał fajnej roboty. Przyjemny dla oka projekt. Powodzenia przy dalszej pracy ;-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 09-11-2016, 04:52   

Naprawdę kawał dobrej roboty, wygląda bardzo klimatycznie i przyjemnie dla oka.

http://trainzimage.pl/image/32h
- niewyraźnie widać, ale z tego screenu wygląda na to że masz cztery napędy przy rozjeździe krzyżowym.
Do powyższego screena, jak również tych dwóch:
http://trainzimage.pl/image/32t
http://trainzimage.pl/image/32M
- też niewyraźnie widać, bo z tej odległości wyświetla się już jednolita tekstura toru à la chunky mesh, ale widać że w rozjazdach używasz innego rodzaju torów, i rozumiem że celowo, nie widać jednak co to za tor. Jeśli to na "drewniakach" tak jak w innych miejscach na mapie to dobrze, ale jeśli na "betoniakach" to radziłbym podmiankę na coś z podrozjazdnicami drewnianymi, zwłaszcza że tego rodzaju torów nie używasz chyba gdzie indziej i można spokojnie użyć narzędzia podmiany dodatków. A już na pewno w rozjazdach krzyżowych, bo te, przynajmniej w Polsce, nie występują "na betonie". Nawet współcześnie, gdy trafia się jakiś rozjazd krzyżowy, to jest on na podrozjazdnicach drewnianych mimo że cała reszta rozjazdów jest na betonowych (np. https://www.bazakolejowa....6774a8cf7-1.jpg ). To samo się tyczy skrzyżowań torów, mogę się mylić, ale skrzyżowania torów też raczej "na betonie" nie występują. Dodatkowo, jeśli ta stacja ma wyglądać na stan p.t. "lata świetności ma już za sobą", to też zdecydowanie lepiej pasowałyby wszystkie rozjazdy "na drewnie". "Betoniaki" to raczej domena modernizacji w ostatnich latach, i to tylko w przypadku rozjazdów zwyczajnych. We wszystkich miejscach widać że zwracasz na to uwagę, więc tu też warto.

Poza tym, też odnośnie tych trzech powyższych screenów, przydałoby się tu użyć bramkowych konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej, bo w tej chwili słupy stoją u Ciebie w peronach na pasie peronu przyległym do toru odgrodzonym biała linią i przeszkadzają podróżnym we wsiadaniu i wysiadaniu. Zdecydowanie bardziej wskazane byłyby bramki.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 09-11-2016, 04:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 09-11-2016, 07:57   

Trochę sugestii odnośnie prac nad podłożem i otoczeniem, co nie oznacza, że trzeba stosować. Nie napisałeś na jakiej siatce pracujesz, a to dość istotny szczegół. Siatka 5x5 daje lepsze możliwości kształtowania terenu oraz teksturowania. Przykładowo, można do podjazdów pod mosty czy wiadukty uniknąć stosowania nasypów spline które czasami na mapie wyglądają średnio. Można też pokusić się o to co koledzy napisali, znaczy zgranie tekstury pod torami i zniwelowanie tak równego toru. To że można to zrobić, to sądzę że widać tutaj:
http://trainzimage.pl/image/360 . Warunek jest tylko jeden, trzeba mieć zatwierdzone wysokości danych węzłów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: albo obniżyć wysokość węzłów o 10-15cm lub więcej ( tak żeby zlikwidować efekt wysokiego nasypu ) w stosunku do wysokości podłoża na którym znajduje się węzeł, albo podnosząc tylko sam grunt różnicując jego wysokość na pewnych odcinkach.
http://trainzimage.pl/image/32y Odnośnie tego obrazka, to co to jest takie brązowawe, regularnie odchodzące prostopadle do toru, tego ciemnego, dającego efekt drzewka?
Wiem, ze metodą tunelową szybciej się robi mapę ale warto poświęcić trochę czasu na ten las przed tłem spline. Teraz to przypomina trochę las w Anglii, a nie nasz rodzimy, no i widać wtedy to tło. Roślinność Bogdana daje duże możliwości do nasadzeń w większych ilościach, jak co to przykład: http://trainzimage.pl/image/36R i to samo miejsce z góry:
http://trainzimage.pl/image/36e .
http://trainzimage.pl/image/36L
Odnośnie tego obrazka to sugerowałbym podmianę tła z tyłu, za bardzo rzuca się w oczy. Może zastosować las tło 4 lub 5, bardziej współgra z drzewami przed. Jeszcze taka drobna rada odnośnie tego miejsca czyli tego co za tłem. Jak jest zbędne, to obniż teren za tłem do 100-200m i wtedy screeny robione z pewnej wysokości tego co za tłem nie uwidaczniają
http://trainzimage.pl/image/363 i http://trainzimage.pl/image/32t
Trochę te pola i teren plaski jak naleśnik, a taki raczej w realu, choć mapa fikcyjna, ciężko uświadczyć. Na koniec moje dwa obrazki odnośnie pola, tła i tekstury:
http://trainzimage.pl/image/36j http://trainzimage.pl/image/36l
Wyszło tak średnio ale człowiek całe życie się uczy. Jak co, to polecam mapę Bogdana, jak robi las i te insze szczegóły otoczenia lub obrazki Malignusa bo mapa w budowie. Generalnie pamiętaj, że budowa mapy, to nie walka z biegunką, że trzeba zdążyć na czas. Robimy dla przyjemności i własnej satysfakcji, a żeby był efekt, to niestety poświęcić dużo czasu.
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2016, 12:34   

@Kilanziom: jak napisałem powyżej, nad teksturami dłubię (i będę dłubał), myślę tez, że różnica miedzy zmodernizowanymi fragmentami, a tymi starszymi jest jednak widoczna ;)
Nad wspomnianym wiaduktem się zastanawiam, generalnie to taki udziwniacz - pod nim miał być przejazd między starym, a nowym wyrobiskiem. Po ukończeniu mapy planowałem wypuścić wersję współczesną, w której całe to miejsce byłoby zalane wodą (i wtedy taki wiadukt, a w zasadzie już most miałby większe zastosowanie).

Jeśli chodzi o tabor, to tak sobie marudzę, bo Adamowa kabina do SM42 wyrwała mnie z butów i za bardzo nie chce mi się już wracać do tej znanej od lat ;P Poza tym mapa powstawała z myślą głównie o lokomotywach tej serii. Zaś główną inspiracją do budowy była... sceneria Całkowo do Maszyny, czyli Warmia, Mazury, Pomorze. Zdaję sobie sprawę, że występuje tu lekki miszmasz dodatków z różnych regionów, no ale trudno. W końcu to mapa fikcyjna ;)

@Korzeń: Profil linii jest zdecydowanie płaski, w zamian pojawi się sporo ograniczeń prędkości. Latarnie - no może i za dużo, ale dzięki temu nocą trasa wygląda ciekawiej :D Zresztą, spójrz na to zdjęcie -> http://www.bazakolejowa.p...205523673-1.jpg
To dawna stacja Bruchniewo, która w pewien sposób była inspiracją dla wspomnianego przez Ciebie przystanku. Widzimy tu piękny szpaler opraw rtęciowych, skierowanych bezpośrednio w trawę. I co teraz? :D

@Aikozann: Wszystkie rozjazdy są na drewnie (celowo). Jeśli chodzi o sieć trakcyjną, to raczej zostanę przy pojedynczych słupach.

@Ryszard: Pracuję na siatce 10x10, co jest pozostałością po TRS06. Jest możliwość, żeby to zmienić na tak zaawansowanym etapie budowy? Za nasypami spline nie przepadam, zdecydowanie wolę budować je ręcznie. Te elementy prostopadłe do toru to po prostu... tekstura. Zmienię ją na jakąś podsypkę (ta trawa to pierwsza w miarę komponująca się z torami tekstura, która wpadła w moje łapy). Zaś co do roślinności, to jak pisałem powyżej - w trakcie poprawiania! Inna rzecz, że dopiero od przesiadki na TS10 dysponuję pełnym zestawem traw, drzew i krzewów (wersja dla TRS06 była mocno okrojona), zatem muszę się obyć z wieloma nowymi dodatkami. Póki co bawię się trawą :D

Dzięki za komentarze!
Ostatnio zmieniony przez Powerslave 09-11-2016, 12:47, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 09-11-2016, 13:03   

Cytat:
Pracuję na siatce 10x10, co jest pozostałością po TRS06. Jest możliwość, żeby to zmienić na tak zaawansowanym etapie budowy?

Jak najbardziej jest taka możliwość ale pamiętaj że wysadzi to w powietrze teksturowanie które będzie trzeba poprawiać.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 09-11-2016, 13:06   

Siatkę segmentu możesz zmienić w każdym momencie. Jedyne utrudnienie jest takie, ze niedasie hurtem, trzeba segment po segmencie. Sam tak robię. przerabiając Jamala Koleje piaskowe na wersję lato+ najnowsze dodatki
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-11-2016, 13:22   

Dokładnie, trzeba segment po segmencie, i po konwersji, na danym segmencie wywala płynne przejścia między teksturami - każda kratka dostaje tą teksturę, która na niej przeważała.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 09-11-2016, 14:16   

Powerslave wszystko zależy od Ciebie, to Twoja decyzja, my tylko możemy sugerować. Na moje oko to warto, bo będziesz miał okazję popracować nad teksturowaniem które dużo wnosi do odbioru wizualnego mapy.
Ostatnio zmieniony przez ryszard 09-11-2016, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2016, 17:07   

Parę kosmetycznych zmian tak na szybko - proszę o ocenę:

Wymianie uległa też trawa przy torach. Wcześniej zastosowałem zieloną, co przyjemnie kontrastowało z resztą zielska, ale po zmianie tekstur pod torami efekt był fatalny. Teraz jest brązowa... i w sumie wygląda to nawet lepiej.
Ostatnio zmieniony przez Powerslave 09-11-2016, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 09-11-2016, 17:37   

Teraz dużo lepiej wygląda.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2016, 17:40   

No tu nie ulega wątpliwości że zaszła poprawa, zobacz o ile lepiej prezentuje się droga 'wtopiona' miękko w podłoże:

http://trainzimage.pl/image/36O

Na pozostałych 2 obrazkach zdecydowana poprawa, podsypka i podłoże przestały się oddzielać, choć wyliczanka podkładów nadal widoczna.

Nie mniej o to właśnie chodzi, powodzenia.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 09-11-2016, 22:47   

Cytat:
@Korzeń: Profil linii jest zdecydowanie płaski, w zamian pojawi się sporo ograniczeń prędkości. Latarnie - no może i za dużo, ale dzięki temu nocą trasa wygląda ciekawiej :D Zresztą, spójrz na to zdjęcie -> https://www.bazakolejowa....205523673-1.jpg
To dawna stacja Bruchniewo, która w pewien sposób była inspiracją dla wspomnianego przez Ciebie przystanku. Widzimy tu piękny szpaler opraw rtęciowych, skierowanych bezpośrednio w trawę. I co teraz? :D

W przypadku Bruchniewa zdecydowanie widać drogę ładunkową i plac który te lampy doświetlały, więc tam oprawy w takiej formie są jak najbardziej uzasadnione. U ciebie jest nieco inna sytuacja ;-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 09-11-2016, 23:35   

Wygląda przyjemnie dla oka, choć można by jeszcze ubogacić roślinność leśną w jakieś różnej wielkości krzewy itp. tworzące podszyt i runo leśne.
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2016, 13:37   

@Korzeń: No trudno, nie będę już tego ruszał. Ten przystanek jest kopią Bruchniewa z Maszyny EU07 i niech tak pozostanie :D

@Aikozann: Na mapie występuje sporo lasów i w zasadzie miedzy każdym z nich są jakieś różnice. Tu akurat celowo nie zastosowałem krzaków, zaś w innych lokacjach drobne zielsko jak najbardziej występuje. Jeśli już coś dołożę, to będą to jakieś niewielkie iglaki.

Dorzucam obrazki z wersji pod TRS2006:










Ostatnio zmieniony przez Powerslave 10-11-2016, 15:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2016, 22:12   

Tu taka mała uwaga techniczna:

http://trainzimage.pl/image/36s

To jest bardzo ładny dworzec, ale chyba postawiłeś go za blisko torów. Generalnie drzwi wejściowe prowadzą wprost na torowisko, tak się w rzeczywistości nie zdarzało. Magazyn z tyłu z reguły miał swój krótki boczny tor zakończony kozłem oporowym, ale raczej nie zdarzało się, by był to tor główny szlakowy/tor dodatkowy jak w Twoim wypadku. Proponuję rozbudować stację o bocznicę i odsunąć dworzec od szlaku + ew. jakiś wąski peron przed dworcem.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-11-2016, 00:14   

Ogólnie wygląda bardzo klimatycznie i przyjemnie.

http://trainzimage.pl/image/36y
- tutaj do poprawy, ten semafor wjazdowy i wskaźnik W5 vel chlebek są zbyt blisko rozjazdu, nie ma zachowanej drogi ochronnej, poza tym wskaźnik W5 nie może stać tuż przy semaforze wjazdowym, musi być zachowana odpowiednia odległość, co najmniej 100 m wg Ie-1 (E-1) z 2015 r.; jako że kończy się tu obszar stacji, przydałoby się izolowane przęsło naprężania na tej linii dwutorowej, oddzielające sieć trakcyjną stacji i szlaku. Przy wyjeździe z bocznicy na tor główny zasadniczy stacji (bo rozumiem że po prawej są tory bocznicy) pożądana byłaby jakaś wykolejnica.

http://trainzimage.pl/image/36W
- tutaj brakuje semaforów i nastawni, bo z tego co widzę w oddali, choć niewyraźnie widać, napędy rozjazdów są mechaniczne, więc powinna być przynajmniej jakaś mała nastawnia wykonawcza, naprężacze i semafory, najlepiej kształtowe. No i wtedy przydałaby się też pędnia.

http://trainzimage.pl/image/3GC
- tutaj zdecydowanie pożądane byłyby bramkowe lub półbramkowe konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, bo słupy stoją tuż przy krawędzi peronu i utrudniają wsiadanie/wysiadanie. Aczkolwiek już o tym wspominałem, no ale zrobisz jak zechcesz.

http://trainzimage.pl/image/36T
- ten paintowy W11 można by zamienić na jakiś ładniejszy.

http://trainzimage.pl/image/36t
- jak na taki nieduży przystanek osobowy peron jest chyba zbyt szeroki, taka szerokość mógłby mieć dwukrawędziowy peron, poza tym też nie za bardzo widzę sens zastosowania dwustronnych ławek peronowych, na których podróżni przy tylko jednym torze siedzieliby plecami do krawędzi peronu. Poza tym te ławki z daleka nieco trącają Paintem, choć może to złudne wrażenie. Na takim przystanku, jeśli w ogóle zachowałaby się jakaś ławka, to byłaby to może pojedyncza ławeczka, a nie takie dwustronne à la Warszawa Centralna. Możesz również zainteresować się tym:
http://trainzimage.pl/image/np (dostępne na http://pkp94.ubf.pl/downloads.php?cat_id=17 )
choć nie wiem czy nie popsuje Ci to koncepcji przedstawienia roku 2002, bo to dość nowy wynalazek. Nie mniej jednak coś takiego dużo łatwiej spotkać na niewielkich przystankach osobowych niż typowe ławki.

http://trainzimage.pl/image/36G
- tutaj warto popracować trochę nad teksturami, bo jeśli to plac ładunkowy z węglem, to w najbliższym otoczeniu przydałyby się jakieś ciemne tekstury, żeby stworzyć wrażenie, że wszystko dookoła jest ubrudzone pyłem węglowym.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 11-11-2016, 00:20, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group