Witam. Tymczasowo zawiesiłem prace nad mapką wąskotorową w celu delikatnego przestawienia się na szerokie klimaty. No, a że nie chciało mi się robić niczego od nowa by pojeździć sobie stonką, postanowiłem zassać jedną z najlepszych jak dla mnie map do Trainza. No, a że wnętrzności mojego komputera pozwoliły mi na dodanie do niej "kilku" nowoczesnych bajerów a'la TRS2009 - pochonęło mnie to całkowicie i po dawnej mapie pozostał jedynie szkielet układu torowego:-)
Wiem, że rzadko na forum umieszczane są zdjęcia z modyfikacji, ale uznałem, że skoro zrobiłem mapę praktycznie od początku - mogę się co nieco pochwalić;-)
Mapka urozmaiciła się o następujące "features":
- sygnalizacja robiona od zera, w 100% skonfigurowana pod TRS2009
- poprawiony układ torowy
- stacje i miasta zmodernizowane w 90%
- zupełnie nowa roślinność, pewnego rodzaju (naszczęście udany) eksperyment - bez trawy spline
Oto kilka poglądowych zdjęć, bardzo ciekawi mnie Wasza opinia o rezygnacji z trawy spline:
Ostatnio zmieniony przez panzer39 03-05-2011, 18:26, w całości zmieniany 1 raz
Postanowiłem, że pokażę jeszcze kilka screenów ze skończonego w 100% odcinka mapy zawierającego już 3 stacje. Z tym, że choć zdjęcia dotycza tego samego co na poczatku, to jednak robiłem je w stylu "patrz, jakie łądne screeny umem robić":-)
Screeny są postrzelane z perspektywy piechura, po prostu tak, jakbym sam robił zdjęcia na tych stacjach - a, że fotografią także nieco się interesuję, to mam nadzieję, że jakoś estetycznie podszedłem do tematu:-) Dlaczego wybrałem taką formę screenów? Z kilku powodów:
1. Fajnie ogląda się mapki z poziomu ziemii.
2. Pragnę pokazać, jaki niesamowity potencjał drzemie we wspaniałych dodatkach stworzonych na fototeksturach, nastawianych na mapie w znacznej ilości, bez ustępstw wydajnosciowych.
3. Odnośnie wydajności, że zagospodarowanie każdego metra kwadratowego mapy jakimś obiektem wcale nie wpływa na estetykę ani płynność gry (ale to dokładnie zademonstruję na filmie, który niebawem ubublicznię)
4. I znów co do wydajnośći, przedstawiam mapę, w której poza przytorowymi, nieuniknionymi splinami, nie ma ani metra szerokiej trawy spline, każde źdźbło jest ustawione ręcznie co 5 metrów i choc pochłąnia to nieco więcej czasu niż rozłożenie spline'a, to jednak można sobie pozwolić na płynną jazdę nawet na słąbym komputerze, a efekt wizualny jest po prostu ok..
5. No i co najważniejszę, chcę pokazać, co można wycisnąć z klasycznej roślinnośći, przypomnieć starym wyjadaczom, czemu kochają Trainza, uświadomić młodym, że kiedyś robiło się mapki bez SpeedTrees i też były fajne...
Umarłem na jakiś czas, ale z okazji Halloween znów jestem z Wami:-P
Nie będę wymieniał torów, ponieważ po pierwsze: nie mam komputera rodem z Роскосмос; a po drugie - tory Trundy bardzo ładnie zlewają się z podłożem bez tekstury podsypki, czego nie mogę powiedzieć o torach Samplaire'a - a bardzo, bardzo żałuję...
Żeby nie było, że nic nie robiłem:
Miasteczko Kazimirowo i w tle miejscowy browar.
A tu zakłady chemiczne DespoChem w okolicach miasta Radomice.
Co do sygnalizacji, ciasności łuków itp.: w końcowej fazie wszystko będzie poprawione na sto procent, bo moim zamysłem jest, aby stworzyć na mapie w pełni kompletną sygnalizację kolejową, od numerów zwrotników począwszy, poprzez uzależnienie wszystkich semaforów - na ich nazwach skończywszy. Tak więc, na razie bardzo proszę o opinie na temat estetycznego odbioru mapy, na technikalia czas przyjdzie jak już wyklikam każde źdźbło trawy:-P
Ostatnio zmieniony przez panzer39 20-11-2011, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Witam Wszystkich pod bardzo długiej, prawie 10 letniej przerwie. Przez ten czas po prostu nie miałem dostępu do Trainza, co na szczęście ostatnio się zmieniło. Uregulowałem sprawy życiowe; ponadto stałem się szczęśliwym posiadaczem w miarę współczesnego laptopa i gdy zobaczyłem, jak "na żywo" prezentują się tory Samplaire'a postanowiłem kontynuować porzucony przed laty projekt modyfikacji swojej ulubionej mapy:)
Wysokim kosztem finansowym odzyskałem ze starego dysku HDD mapę wraz z zależnościami, lecz po latach okazało się, że poprzednia koncepcja po prostu się przedawniła. Doszedłem więc do wniosku, że zacznę robić wszystko niemal od początku.
Do rzeczy: z oryginalnej mapy pozostał mniej więcej układ torowy, ukształtowanie terenu i ogólny zamysł stacji oraz budynków. Cała reszta została wymieniona na nowe lub znacznie zmodyfikowana.
Zastosowałem polską roślinność w 90%, prawie wszystkie obiekty zostały podmienione na współcześnie wyglądające, obecnie pracuję nad doszlifowaniem sygnalizacji oraz rozkładów jazdy. Na zdjęciach zauważyłem że wkradło mi się kilka niedoróbek ze wskaźnikami oraz sygnałami powtarzającymi, ale ten etap jest obecnie opracowywany.
Skupiam się na wrażeniach estetycznych z jazdy zarówno w kabinie jak i z miejsca pasażera. Teksturowanie również zmodernizowałem, lecz prawie wszędzie rośnie "prawdziwa" trawa co nadaje realizmu, lecz jednocześnie nie obciąża komputera.
Odnośnie wydajności - cała mapa zawiera raptem niewiele ponad 300 zależności, jest zoptymalizowana wizualnie a bujna roślinność to koło 25 Kuidów, więc 6 GB RAM i zintegrowana grafika pozwalają na bardzo płynną jazdę bez najmniejszych zacięć.
Postarałem się o dopracowanie mapy w najmniejszych szczegółach; płoty przylegają do chodników, na podsypkę nie włazi bezczelnie trawa ani krzewy, gołe tektury pokryte są odpowiednią roślinnością - mnie się podoba:)
Plan na rozwój mapy? Gdy dokończę obecny odcinek chciałbym przedłużyć go co najmniej dwukrotnie, w tym dobudować linię jednotorową wzorowaną na helskiej. Mam nadzieję, że wyrobię się w następne 10 lat:)
Jazda w kabinie Ganza w strugach listopadowego deszczu:
Su45 z pospiesznym do Łęczna czeka na wyjazd z Broniego (Bronii?:))
Zachodnia głowica stacji Bronie podczas jesiennej burzy:
Stacja węzłowa Bronie - widok na perony (W4 przy barierce należałoby wyciąć):
Na szlaku - most nad Miławą:
Na szlaku - prawie jak Ostbahn:
Leśny przystanek Bojanowo - frekwencja roczna 100 osób:
Dąbrzno - popegieerowska wioska bez perspektyw i przyszłości:
Zmory - w latach 80 stacja węzłowa, obecnie jedynie mijanka:
Wjazd do Łęczna - zdjęcia z drona z trzech perspektyw, zanim padła bateria:
Łęczno - widok na perony:
Dworzec Łęczno - widok z kładki nad torami:
Łęczno - kolejowy wjazd do przemysłowej części miasta:
Perony w Broniach będę wymieniał na pomorskie, więc to w sumie tylko wersja beta. W oryginale perony składają się z dwóch części a przerobienie ich na 4,5 metrowe wymaga przebudowy całego układu torowego na stacji. Podobne drobiazgi staram się usuwać na bieżąco, poza tym zauważam je głównie na zrzutach. Do tej pory skupiłem się na roślinności a licznik gry na Steamie pokazuje mi już ponad 90 godzin:)
Dziekuje za zainteresowanie i zwracanie uwagi na najmniejsze szczegóły:)
Ostatnio zmieniony przez panzer39 19-10-2020, 14:48, w całości zmieniany 1 raz
Wersja to TS2012 build 61297, siatka - nie mam pojęcia bo pierwszy raz modyfikowałem mapę na TS2009 i po prostu nie pamiętam. Nie ma już zdjęć moich poprzednich wypocin, po prostu podmieniłem prawie wszystkie elementy na nowe a główną część modyfikacji robiłem 10 lat temu. Ale siatka jest chyba bardzo rzadka, bo jednak brakuje mi nieco dokładności przy kładzeniu tekstur. Jak mniemam rozdzielczości siatki raczej nie da się już zmienić?
Okres czasowy to około 2005 rok.
Ad. 1 Cienie są dostępne są jako osobne obiekty do ustawienia pod kładką, ten aspekt jeszcze dopracuję - samo umieszczenie nieszczęsnych osłon nad torami zajęło mi prawie 2 godziny.
Ad. 2 Ławki i inne drobiazgi się pojawią, na razie skupiłem się na naturze.
Ad. 3 Rurociąg to niestety nie jest spline tylko gotowy obiekt. W naszym kraju zresztą "takie rzeczy" na chodniku nie są niczym nadzwyczajnym:) Zakamufluję to jakoś albo po prostu zamienię na szerszą wersję, choć ta mi się bardziej podoba.
Ad. 4 Oświetlenie jak najbardziej jest, po prostu takie ujęcie - nie chciałem lampy na pierwszym planie:)
Ad. 5 Tak, Perony są rozdzielone przejściem przez tory. Następnym razem dodam zdjęcie całego przystanku.
Ad. 6 Tak właśnie zapamiętałem klimat Ostbahnu podczas swojej pierwszej i ostatniej wizyty w tej okolicy:)
Ad. 7 Owszem, przed każdym mostem i przejazdem W13 znajdują się po obu stronach szlaku.
Następnym razem postaram się pousuwać usterki zanim opublikuję zdjęcia bo w samej grze po prostu ich nie zauważyłem. W każdym razie dzięki Waszym poradom mam szansę wykonać mapę wręcz naturalistyczną:)
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 19-10-2020, 18:32
Cytat:
Ale siatka jest chyba bardzo rzadka, bo jednak brakuje mi nieco dokładności przy kładzeniu tekstur. Jak mniemam rozdzielczości siatki raczej nie da się już zmienić?
Siatka z automatu idzie na 10x10. Z każdym wejściem jak robię swoje wypociny, to ustawiam na 5x5. Zmniejszyć siatkę zawsze można, trzeba tylko każdy segment osobno. Po zmianie wielkości siatki trzeba tylko zobaczyć teksturę czy wygląda jak trzeba, bo to ulega zmianie, reszta nie. Poza tym łatwiej kształtuje się teren.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 19-10-2020, 18:45
Zmodernizowana mapa lepsza od oryginału. Nie wiem czy to była kwestia użytych dodatków czy czego innego ale poza stacjami początkowymi/końcowymi oryginalna mapa cóż... w zamyśle autora to miała być improwizacja LK203 czyli popularnego i jakże lubianego Ostbahnu ale - subiektywnie - wyszły flaki z olejem. No nuda po prostu. Monotonia, jakieś takie to jałowe było. Wydaje mi się że to kwestia zastosowanych dodatków.
Podmieniłeś dodatki na nowsze i lepsze i odbiór mapy jest zupełnie inny ale to dalej jest stara mapa Bronie - Łęczno. Niby podmiana dodatków ale efekt jak przy budowie nowej.
Co do wzorowania się na linii helskiej - subiektywnie - flaki z olejem, nuda i przereklamowanie.
Ogólnie wygląda to naprawdę dobrze, pasuje do aury za oknem, taki dwutor dla relaksu dla SU45 i bip.
Pamiętaj też że autor oryginalnej mapy wyleciał z hukiem na butach z tego forum (i raczej już nie wróci) więc zostają kwestie "licencji" dotyczące publikacji mapy po przeróbkach. Niby pierdoła ale...
Sprawdziłem "oczka" siatki mam 5x5. Szkoda, bo przydałoby się chociaż 2.5 x 2.5.
Do Pawel_15:
Moja modyfikacja to nie tylko sama podmiana po najmniejszej linii oporu lecz budowa wszystkiego od nowa na poprzednim podłożu. Na mapie jest może kilkadziesiąt drzewek lub innych obiektów, które nie zostały przesunięte lub wymienione na nowe. Samo odsunięcie z torów krzaków wchodzących gałęźmi na szyny oraz rozsunięcie i obracanie upchanych na kupę drzew zajęło kilka godzin.
Postaram się, że moja wersja mapy nie będzie nudna, obecnie przebudowuję układ torowy kilku stacji oraz od zera sygnalizację i wskaźniki. Pojawią się ładownie, pociągi rozkładowe etc.
Linia helska... Fajnie jak widać morze za drzewami a poza tym jazda przez las iglasty na piaszczystym podłożu też może być fajna:)
Odnośnie oryginalnego autora mapy i ew. publikacji: jeśli uda mi się z nim skontaktować to ok, jeśli nie to po prostu nie będzie dostępna publicznie. Poza tym do skończeni jeszcze bardzo długa droga więc wszystko może się zdarzyć.
P.S. Z mapą jest jak z domem - lepiej postawić nowy niż remontować stary. Gdybym wiedział, że zajmie to tyle pracy zacząłbym od zera:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach