Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 16:14 Kabina EP09
Witajcie!
Poszukuje wszelkich konkretnych danych na temat przyrządów kabiny EP09 oraz ich opisów. Jest mi to potrzebne do wykonania działającej kabiny dla nowego modelu EP09.
Licze na Waszą pomoc.
Pozdro
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 17:00
Moje zasadnicze pytanie brzmi, do czego służy dźwignia bocznikowania, ile ma pozycji, jak to wszystko działa. Nie da sie ukryć, że w tej materii jestem laikiem, ale generalnie chce to zrobić porządnie...
Dźwignia bocznikowania służy do zmniejszenia strumienia magnetycznego uzwojeń stojanów silników trakcyjnych przez co zwiększa się prędkość obrotowa wirników silników trakcyjnych. Dźwignia w EP09 ma 5 pozycji, bocznikowanie można włączyć tylko, gdy nastawnik jest ustawiony na pozycj jezdnej bezoporowej (19 i 31 pozycja nastawnika), na innych pozycjach (oporowych) dźwignia bocznikowania jest zablokowana.
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 11-12-2008, 17:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 22:07
Dzięki Mannerheim.
Może jeszcze ktoś ma coś ciekawego w kwestii kabiny EP09 do powiedzenia? Cholernie mnie to wszystko ciekawi, a nie mam żadnych książek na temat tych lokomotyw.
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2008, 06:13
• Hamulec Elektro-Dynamiczny:
Załącza się po przekroczeniu ciśnienia 0,3 MPa w cylindrze hamulcowym.
• Brak przełącznika typu Wysoki/Niski rozruch.
Bezpiecznik nadmiarowy "wybija" przy wartości 750A.
• Bocznik posiada 5 pozycji, bo gdyby w przypadku posiadał 6 pozycji jak np. EU07 można by to nazwać przesadą i można by było uszkodzić silniki trakcyjne.
• Brak znanego szarpnięcia na starcie.
• Na stacjach na króry ma postój przed ruszeniem dobrze by było mieć oba pantografy w górze (za duży pobór mocy)
• Zbicie SHP lub CA także za pomocą padału na podłodze po lewej stronie obok wału nastawnika jazdy.
• Sprężarka wirowa, nie tłokowa.
• CA załącza się co 90sek.
To są takie ogólne i niektóre ciekawostki odnośnie EP09 ;)
Pozdrawiam
Marcin
_________________ PKP Cargo S.A.
Sekcja Eksploatacji Lokomotyw Warszawa Odolany
[kabel≠przewód]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach