FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kabina EP09
Autor Wiadomość
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 16:14   Kabina EP09

Witajcie!
Poszukuje wszelkich konkretnych danych na temat przyrządów kabiny EP09 oraz ich opisów. Jest mi to potrzebne do wykonania działającej kabiny dla nowego modelu EP09.
Licze na Waszą pomoc.
Pozdro
 
 
 
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 11-12-2008, 16:40   

Proszę bardzo:
http://www.transportszynowy.pl/lokekabiny09.php
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 17:00   

Moje zasadnicze pytanie brzmi, do czego służy dźwignia bocznikowania, ile ma pozycji, jak to wszystko działa. Nie da sie ukryć, że w tej materii jestem laikiem, ale generalnie chce to zrobić porządnie...
 
 
 
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 11-12-2008, 17:16   

Dźwignia bocznikowania służy do zmniejszenia strumienia magnetycznego uzwojeń stojanów silników trakcyjnych przez co zwiększa się prędkość obrotowa wirników silników trakcyjnych. Dźwignia w EP09 ma 5 pozycji, bocznikowanie można włączyć tylko, gdy nastawnik jest ustawiony na pozycj jezdnej bezoporowej (19 i 31 pozycja nastawnika), na innych pozycjach (oporowych) dźwignia bocznikowania jest zablokowana.
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 11-12-2008, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 22:07   

Dzięki Mannerheim.

Może jeszcze ktoś ma coś ciekawego w kwestii kabiny EP09 do powiedzenia? Cholernie mnie to wszystko ciekawi, a nie mam żadnych książek na temat tych lokomotyw.
 
 
 
Marcin S 
super user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2008, 06:13   

• Hamulec Elektro-Dynamiczny:
Załącza się po przekroczeniu ciśnienia 0,3 MPa w cylindrze hamulcowym.

• Brak przełącznika typu Wysoki/Niski rozruch.
Bezpiecznik nadmiarowy "wybija" przy wartości 750A.

• Bocznik posiada 5 pozycji, bo gdyby w przypadku posiadał 6 pozycji jak np. EU07 można by to nazwać przesadą i można by było uszkodzić silniki trakcyjne.

• Brak znanego szarpnięcia na starcie.

• Na stacjach na króry ma postój przed ruszeniem dobrze by było mieć oba pantografy w górze (za duży pobór mocy)

• Zbicie SHP lub CA także za pomocą padału na podłodze po lewej stronie obok wału nastawnika jazdy.

• Sprężarka wirowa, nie tłokowa.

• CA załącza się co 90sek.

To są takie ogólne i niektóre ciekawostki odnośnie EP09 ;)

Pozdrawiam
Marcin
_________________
PKP Cargo S.A.
Sekcja Eksploatacji Lokomotyw Warszawa Odolany
[kabel≠przewód]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group