FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa dodatków dla T:ANE
Autor Wiadomość
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 01-05-2018, 22:55   Kolizja nastawnika

Udało mi się znaleźć rozwiązanie problemu z kolizją nastawnika w kabinach lokomotyw, przez który nie dało się kliknąć elementów znajdujących się pod nim. W mesh-table kabiny do nastawnika trzeba dodać taki wpis:
Kod:
collision-data-generation-mode      "separate-shape-triangle-mesh"
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 02-05-2018, 06:18   

Oooo. Dzięki ci mistrzu - to było naprawdę wkurzające. Ciekawe, czy zadziała np w scenery - na przykład moje szablony trójkątów widzialności vs kępa krzaków - szablon jest "wyższy", więc przy przesuwaniu łapie się on, pomimo że celuję w krzaczek - nie przysłonięty elementem mesha szablonu :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 150
Skąd: Sanok
Wysłany: 14-11-2018, 17:51   

RBach napisał/a:
Kanclerz napisał/a:
Przecież brzękadeł jest sześć ;-) więc przeróbka sześciu to dla mnie żaden problem - chciałbym tylko wiedzieć jak to zrobić :mrgreen:


Są jeszcze sygnalizatory z gongami "wbudowanymi" - i te też trzeba poprzerabiać. A, są też mechaniczne rogatki, które w TANE też dzwonią, jak chcą :-)

Na początek musisz sprawdzić długość trwania dźwięku (czyli długość pliku dźwiękowego) dla każdego dodatku, który gęga / dzwoni /buczy / pierdzi / ćwierka. Następnie trzeba toto wpisać do configu w sekcji Extensions (tag się jakiś wymyśli, to akurat obojętne). Ja poprawię skrypt, żeby obsługiwał ten wpis i gęgał / dzwonił /buczał / pierdział / ćwierkał zgodnie z tymże wpisem, podeślę i podmienisz. I na koniec trzeba to spakować i wysłać do mnie, żeby uaktualnić paczkę :-)


Hej, poprawiłeś może te wszystkie brzęczyki i inne dźwięko-podobne dodatki pod TANE i wrzuciłeś na stronę?
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
Bismarck1969 
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 147
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 26-01-2019, 12:22   

- <kuid2:61599:24012:1> VE49: Brakuje wymaganego znacznika „typ”. Upewnij się, że jest to prawidłowy plik konfiguracyjny. Jak to można naprawić ten dodatek? jest to kształtowy semafor Hummusa
 
 
 
Bismarck1969 
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 147
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 29-09-2019, 16:21   

Jak można naprawić poniższe błędy?
- <kuid2:61599:24005:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „sem_body.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-F7||kuid2 61599 24005 1.tzarc|”
- <kuid2:61599:24005:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „sem_body.texture” dla siatki „pred_night.im”, w materiale „*pred_bez_svet_night*EE1F12A2*3 - default*m.onetex”.
- <kuid2:61599:24012:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „sem_body.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-FE||kuid2 61599 24012 1.tzarc|”
- <kuid2:61599:24012:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „sem_body.texture” dla siatki „sem_2r_night.im”, w materiale „*sem_2r_night*DD17AA17*3 - default*m.onetex”.
To są semafory kształtowe Hummusa Predvest swetelna stanice i semafor 2r są to błędne dodatki w 2010 jak i w TANE nie ma innych czeskich kształtów wiec nie ma ich czym zastąpić na mapie Boguszów-Gorce-Teplice i Sudety jesień 1976
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-09-2019, 17:24   

Z dobrego semka skopiuj pliki: sem_body.texture.txt i sem_body.tga.
Zmień też kind dodatku ze sceney na mosignal.
Te dwa błędy mój TS2010 sygnalizował, w TANE są BEZBŁĘDNE.

PS.
Jeszcze średnik jest zbędny.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-09-2019, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bismarck1969 
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 147
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 29-09-2019, 19:16   

Już mam naprawione te dwa kuidy Maszynista82 mi je naprawił ale dzięki za info Rysztur :-) będę wiedział na przyszłość bo mi parę zawodników od hummusa w 2010 świeci jeszcze na czerwono :-)
Ostatnio zmieniony przez Bismarck1969 29-09-2019, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 951
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 30-05-2020, 21:30   

Dopiszę się tutaj nie będę mnożył wątków.

Rozgryzam TANE (zawsze jestem opóźniony :P ) i trafiam na takie różne rzeczy, które wprost błędem nie są ale wyglądają tak sobie albo źle (u mnie, raczej niskie ustawienia grafiki):

Np.
1. Rampy czołowo boczne drstracha - chyba 3 są ok i mucha nie siada a akurat ta którą mam na Hołopolu jest półprzezroczysta jakby miała coś teksturami/alfą - nie wiem - mało się znam. Błędu nie zgłasza.

<kuid2:283523:28103:1> Rampa czołowo-boczna 02A

2. Jedne egzemplarze taboru mają całkiem ładne szyby - to znaczy są lekko matowe, ciemniejsze o ton od otoczenia itd. Inne natomiast mają jakby zupełnie przeźroczystą dziurę wyciętą w pudle. Wiem. że z tym aktualnie mocuje się Kilan natomiast intryguje mnie to czasem w modelach jednego autora i wg info ze strony dostosowanych do TANE jest różnie - przykład 409Da (jest ładnie) i 401Da (jakby ktoś wyjął szyby) - modele Xoner i Mint. Stonki z TrainzArt są ok a już np SU46 nie za bardzo? Ma ktoś ideę? Z niektórymi zjawiskami spotykam się pierwszy raz to pytam mądrzejszych :P
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 31-05-2020, 10:06   

bazler71 napisał/a:


1. Rampy czołowo boczne drstracha - chyba 3 są ok i mucha nie siada a akurat ta którą mam na Hołopolu jest półprzezroczysta jakby miała coś teksturami/alfą - nie wiem - mało się znam. Błędu nie zgłasza.


To jest to samo, co przy wieżach z Lęborka. Trzeba usunąć wpisy o Alfie z texture.txt.


bazler71 napisał/a:
2. Jedne egzemplarze taboru mają całkiem ładne szyby - to znaczy są lekko matowe, ciemniejsze o ton od otoczenia itd. Inne natomiast mają jakby zupełnie przeźroczystą dziurę wyciętą w pudle. Wiem. że z tym aktualnie mocuje się Kilan natomiast intryguje mnie to czasem w modelach jednego autora i wg info ze strony dostosowanych do TANE jest różnie - przykład 409Da (jest ładnie) i 401Da (jakby ktoś wyjął szyby) - modele Xoner i Mint. Stonki z TrainzArt są ok a już np SU46 nie za bardzo? Ma ktoś ideę? Z niektórymi zjawiskami spotykam się pierwszy raz to pytam mądrzejszych :P


Bo dostosowanie do TANE oznacza, że model wyświetla się i funkcjonuje prawidłowo w tej wersji. Nic więcej, nic mniej. A szyby są robione przez autora tekstur, więc jeżeli jeden autor da szybę "półprzezroczystą" to będzie taka, a jeżeli inny da teksturę z 90% przezroczystością to jej prawie nie będzie widać. Oba sposoby są zgodne z TANE. Można też dać zupełnie nieprzezroczystą szybę i to toż będzie zgodne. Dostosowanie nie oznacza, że szyby będa miały zawsze jeden i taki sam wygląd :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 951
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 31-05-2020, 18:14   

Dzięki poprawiałem nie tą rampę która ma babola - już smiga (nazwy podobne)


co do okien to się zastanawiałem czy jest jakiś problem z wyświetlaniem tex (jak wyżej) czy po prostu taka uroda i chęć autora, czy moje biedne ustawienia to powodują. Tu miałbym więc pytanie - czy w miarę bezboleśnie (program graficzny typu PhotoFiltre7) można to przyciemnić/zmatowić żeby zniwelować ten efekt braku szyby?

Robiłem to kiedyś z taborem Smejkiego - ale dawno i trochę nie pamiętam jak to szło a lepiej spytać niż zepsuć :P i pytać i tak ale po zepsuciu....
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
Ostatnio zmieniony przez bazler71 31-05-2020, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wladek1961
nowy


Dołączył: 12 Wrz 2021
Posty: 25
Wysłany: 02-01-2022, 17:48   Tor prosty

Witam kolegów.W starych wersjach był fajny dodatek typu TOR ST prosty 1000,500 i inne był to fajny dodatek do prowadzenia rozjazdów bo można było ustawić wybrany kąt i szablon ustawienia rozjazdów gotowy .W TANE jest błędny może któryś z kolegów zajmujących się się naprawą dodatków mógłby się tym zająć Ja niestety nie mam o tym pojęcia
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2022, 18:20   

a jaki błąd Ci pokazuje?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
wladek1961
nowy


Dołączył: 12 Wrz 2021
Posty: 25
Wysłany: 02-01-2022, 19:13   

VE48;Dodatek używa przestarzałego numeru trainz-build.Numery trainz-build poniżej 3.5 nie są już wspierane.
VE62;Brak wymaganego kontenera thumbnails.
VE65;Brak pliku *teksture txt dla zasobu tekstury.black.texture.
VE217;Materiał 1km-str7325EA69*1-default*m.onetex w pliku siatki 1km-str.im nie ma przypisanej tekstury do wymaganego slotu:texture0
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11-02-2022, 21:15   

Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 12-02-2022, 09:23   

Zmiennik115 napisał/a:
Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.


Nie masz aktualnych bibliotek.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12-02-2022, 10:05   

RBach napisał/a:
Zmiennik115 napisał/a:
Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.


Nie masz aktualnych bibliotek.

Mam tą wersję, chyba jest najnowsza z tego co się orientuję, Wschodnioeuropejska sygnalizacja v5.3 - biblioteka skryptow 11.04.2020 <kuid2:263713:150005:1>

Wersja Tane SP4 105766
Ostatnio zmieniony przez Zmiennik115 12-02-2022, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 12-02-2022, 11:15   

Zmiennik115 napisał/a:
<kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"


A co to za semafory SBL? Bo nie kojarzę?
Jeżeli SBL na moich kuidach działa, to zwróć się do autora tych dodatków o zrobienie poprawki.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12-02-2022, 14:35   

RBach napisał/a:
Zmiennik115 napisał/a:
<kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"


A co to za semafory SBL? Bo nie kojarzę?
Jeżeli SBL na moich kuidach działa, to zwróć się do autora tych dodatków o zrobienie poprawki.

SBLka jest mojej produkcji model i textury moje aby tylko pod twój skrypt podpięte :-) , w Trainz 2009 i 2010 wszystko prawidłowo działa aby tylko w Tane masa błędów praktycznie w 60% dodatków, no i jeszcze tak sygnalizacja ma takie same błędy jak napisałem powyżej, czyli to co korzysta z biblioteki Twoich skryptów.
 
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12-02-2022, 19:09   

Przepisałem config z pierwszego lepszego semafora o takiej samej nazwie z DLS i teraz tamte błędy już zniknęły a są dwa nowe:
VE62: Brak wymaganego kontenera „thumbnails”.
VE39: Tekstura „link_grey.tga” jest w jednolitym kolorze.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-02-2022, 21:16   

Masz jasne komunikaty błędów, to wysztarcz na nie zareagować.
Na brak, trzeba go dołożyć, lub usunąc wpis z cobfigu,
na jednolity kolor czyniąc go niejednolitym.
Proste, łatwe i "przyjemne"...
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12-02-2022, 21:34   

A mógł byś podpowiedzieć jaki wpis zrobić w configu lub zmienić, był bym wdzięczny.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 13-02-2022, 09:38   

Zmiennik115 napisał/a:
A mógł byś podpowiedzieć jaki wpis zrobić w configu lub zmienić, był bym wdzięczny.


Było dziesięć miliardów razy na forum i w shoucie. Dorób miniaturkę.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 13-02-2022, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zmiennik115 
trainz
3D



Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 13-02-2022, 11:30   

Ok, tylko jak wpisywałem błąd w Google to owszem wyskakiwał temat na forum PTT ale nie było rozwiązania tego błędu, czyli mam stworzyć nowy plik textury o takiej samej nazwie tylko w małej rozdzielczości odpowiadającej dla Trainz?.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2022, 12:41   

Kolego,
ciężko otworzyć bezbłędny jakikolwiek dodatek i porównać configi w sekcji thumbnails?
Zobaczyć jaka teksturka jest w nich ujęta, poszukać jej w folderze dodatku, sprawdzić jaką ma rozdzielczość i format... i skopiować to czego brakuje do tego co naprawiasz?
Zajmie to tylko max pięć minut.
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 13-02-2022, 13:14   

Zmiennik115 napisał/a:
Ok, tylko jak wpisywałem błąd w Google to owszem wyskakiwał temat na forum PTT ale nie było rozwiązania tego błędu, czyli mam stworzyć nowy plik textury o takiej samej nazwie tylko w małej rozdzielczości odpowiadającej dla Trainz?.


Google sroogle. Wystarczy poszukać na forum:
http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=12122
Trzeci od dołu post Railwoja. Temat miniaturek jest ostatnio wałkowany raz na tydzień. Minimum samodzielności.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 13-02-2022, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group