Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 25-09-2015, 14:19
Można, ale kasowanie segmentów, potem dodawanie etc. ma nie najlepszy wpływ na zachowanie danej mapy. Mogą wystąpić różne ciekawe zjawiska, dlatego kasowanie każdego segmentu należy kilka razy dobrze przemyśleć. W moim przypadku skrócenie mapy z 270 kilometrów od około 20 nie dało super wyniku.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 26-09-2015, 15:42
Ale przecież HOG ma opcję filtrowania zbędnych segmentów, wystarczy narysować przebieg linii i ustawić ile segmentów od wyrysowanej linii HOG ma generować i wtedy generuje tylko segmenty wzdłuż przebiegu linii, nie trzeba robić map po 200x200 segmentów. Oczywiście wtedy też generuje się więcej segmentów niż trzeba gdyż dla bezpieczeństwa generuje się zwykle trochę ponad to co niezbędne, no ale nie robi się w ten sposób wielkich prostokątów. W tutorialu jest opisane jak to zrobić.
Fragment linii 143 wygenerowałem w Hogu i zrobiłem około 40 km linii z siedmioma stacjami.
Przy generowaniu terenu z każdej strony linii dla bezpieczeństwa zostawiałem po dwa segmenty. Później część z nich usunąłem bez jakichkolwiek problemów.
Tak na marginesie to mam prawie 130km wygenerowane, ale ze względów praktycznych tworzę na krótszych odcinkach.
Wracając do Besamapy - wygenerowałem sobie dla próby stację Kluczbork, później użyłem jej na mapie tej stacji stworzonej w Hogu. Jako że są uwzględnione spadki i wzniesienia to części Besampy bądź to nie widać, bądź wisi w powietrzu.
Ale że ta gra i tak jest sztuką kompromisów to myślę że niwelując nierówności terenu, a zostawiając tylko niezbędne spadki terenu można by chyba użyć besamapy i w miarę zmian wysokości terenu korygować ustawienie tego dodatku.
Jak tylko będę miał możliwość dłuższego obcowania z grą na pewno to sprawdzę.
Pietrek, przy basemapie zalecane jest wyłączanie teksturowania terenu w geodecie. Wtedy widać wszystko
Nie sprawdzałem tej opcji. Po prostu bawiłem się besamapą na pustym (nie licząc linii szlaku kolejowego - dość szerokiego fakt) fragmencie mapy.
Ale jak tak jest jak piszesz, to przy użyciu besamapy na niewielkich spadkach nie powinno być problemów.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2015, 20:00
Do zwiększania i zmniejszania obrazka służy w GIMPie lupa, skalowanie wpływa na rozdzielczość. Obrazek wysokiej rozdzielczości może być mały, a niskiej duży. Zmiana wielkości obwodu prostokąta przy niezmiennym polu wykracza poza moje pojęcie matematyczne.
Ostatnio zmieniony przez UAZ 05-12-2015, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Do zwiększania i zmniejszania obrazka służyvw GIMPie lupa, skalowanie wpływa na rozdzielczość. Obrazek wysokiej rozdzielczości może być mały, a niskiej duży. Zmiana wielkości obwodu prostokąta przy niezmiennym polu wykracza poza moje pojęcie matematyczne.
Musisz myśleć w kategoriach pięciu wymiarów i zakrzywienia czasoprzestrzeni
Witam,
czy są jakieś obszary z których nie można pobrać map ? Nie wiem dlaczego ale nie mogę pobrać map z niektórych miejsc. O ile z pobraniem map Szczecina i okolic nie miałem problemu, to np. z Koszalina i jego okolic nie mogę pobrać. Postępuję cały czas według instrukcji, wpisuję współrzędne, które ukazały mi się po najechaniu myszką na stację w Koszalinie (X:706489 Y:315432), klikam na pobierz z geoportal. Z lewej strony ukazuje się kominukat " Pliki z katalogu DYNAMIC nie pobierają się " a okienko pobierania po chwili znika.
Dołączam screen, który udało mi się wykonać.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 25-07-2016, 00:52
Lewy102 napisał/a:
Naprawdę nie ma nikogo kto byłby w stanie pomóc ?
Ależ jest.
Istnieją takie obszary, miało to zostać naprawione, jednak zapewne komunikacja z Geoportalem może przebiegać nie do końca sprawnie - mapy satelitarne to jednak tysiące terabajtów danych. Ze swoim problemem powinieneś raczej udać się do użytkownika Ra z forum MaSZyny, on jest twórcą programu Rainsted.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Trochę odkopuje, ale czy ktoś ma problem z pobieraniem sektorów po nowej aktualizacji?
Od 2h stoi Redirect i nic się nie dzieje. Wrzuciłbym screen, ale na trainz image nie da się zalogować (recaptcha v1 is shutdown)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 16-06-2018, 09:07
Grabka napisał/a:
Trochę odkopuje, ale czy ktoś ma problem z pobieraniem sektorów po nowej aktualizacji?
Od 2h stoi Redirect i nic się nie dzieje. Wrzuciłbym screen, ale na trainz image nie da się zalogować (recaptcha v1 is shutdown) :-/
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 15-08-2019, 15:53
Trochę odgrzeję kotleta ale od jakiegoś czasu mnie to męczy, a ostatnio zaczęło irytować.
W czym rzecz.
Zrobiłem sobie osobną warstwę, na której trzymam sobie same mapy, żeby mieć dobry punkt odniesienia.
Na obrazku poniżej widać, że siedzi dobrze, poziomice ładne się nakładają - słowem jest w dobrym miejscu.
Tu to samo. Generalnie mapy się pokrywają. No to jedziemy dalej.
I nagle okazuje się, żę most kolejowy w Nysie wychodzi 200m od miejsca, w którym być powinien.
Jak zacznę dopasowywać w Nysie, okazuje się, że Przełęk wychodzi 300m dalej niż powinien.
To samo w dowolnym innym kawałku mapy. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt, że mapa wymalowana na siatce pokrywa teren (mapy zassane z geoportalu) "w czy de", a kwadraty ubase są płaskie jak stół, więc nie uwzględniają pofałdowań itp. Jeżeli tu tkwi przyczyna, to w zasadzie mogę sobie podarować ten sposób budowania. Albo budować na zupełnie płaskim, co trochę mija się z celem, bo tym, co nadaje tej linii charakter, jest właśnie ukształtowanie terenu. Możę komuś przyjdzie do głowy inne wytłumaczenie?
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 15-08-2019, 15:54, w całości zmieniany 1 raz
Wiele razy się już przejechałem na mapach geoportalowych w pracy, jest wiele przesunięć i niedokładnego łączenia arkuszy. Jedyną pewność dałaby Ci mapa do celow projektowych ale taka już kosztuje.
Do celów informacyjnych. Do dostania w każdym wydziale geodezji, za opłatą oczywiście. Mapa do celów projektowych potrzebna jest jedynie... no właśnie. Do celów projektowych. Do uzyskania pozwoleń na budowę. A do gierki to byłby mega przerost formy nad treścią, tym bardziej, że taką mapę aktualizuje się przed wydaniem. A jak wytłumaczysz geodecie, że będziesz projektował planszę do gry? 😁😁😁
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-08-2019, 17:25
MalignusPL napisał/a:
(...) Jeżeli tu tkwi przyczyna, to w zasadzie mogę sobie podarować ten sposób budowania. (...) Możę komuś przyjdzie do głowy inne wytłumaczenie?
Może to być po prostu kwestia użytego nieco odmiennego odwzorowania kartograficznego. Nie da się na płaskiej powierzchni wiernie odwzorować powierzchni kuli, i każde odwzorowanie kartograficzne niesie za sobą określone zniekształcenia, np.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Comparison_azimuthal_projections.svg
a dwie różne mapy mogą mieć nieco inne odwzorowanie kartograficzne. Po prostu, powierzchnia Ziemi nie jest płaska, a mapa jest płaska, w związku z czym żadna mapa nie jest wiernym odwzorowaniem powierzchni Ziemi.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 22-08-2019, 21:49
Aikozann napisał/a:
Może to być po prostu kwestia użytego nieco odmiennego odwzorowania kartograficznego. Nie da się na płaskiej powierzchni wiernie odwzorować powierzchni kuli, i każde odwzorowanie kartograficzne niesie za sobą określone zniekształcenia, np.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Comparison_azimuthal_projections.svg
a dwie różne mapy mogą mieć nieco inne odwzorowanie kartograficzne. Po prostu, powierzchnia Ziemi nie jest płaska, a mapa jest płaska, w związku z czym żadna mapa nie jest wiernym odwzorowaniem powierzchni Ziemi.
Owszem ale ogolnie rzecz ujmujac systemy odwzorowania kartograficznego odnosza sie do tego faktu i dlatego sa... systemami odwzorowania. Poza tym akurat porownywalem/przeliczalem miedzy roznymi systemami i obliczenia sie zgadzaly - wypadaly te same punkty.
Tak, czy inaczej - basemape wyglada na to nalezy traktowac tylko jako bardzo umowny punkt odniesienia np przy okreslaniu polozenia budynkow i ulic a i to raczej tylko w obszarze jednego kwadratu. Przy wiekszej liczbie - niestety jest to obarczone zbyt duzym bledem.
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2020, 15:51
Siemka. Sam dopiero zaczynam swoją przygodę z tworzeniem mapy. Tradycja- swoje rejony plus małe urozmaicenie. Problem polega na tym, że te programy, które są w/w, to NIE MOGĘ ich ściągnąć. Albo nie ma ich już, albo zawirusowane. Dosłownie. Czy byłaby możliwość podesłania programu UBase i Rainsted ?? Jeżeli tak- serdecznie dziękuje
Wiek: 29 Dołączył: 01 Sie 2021 Posty: 7 Skąd: Kędzierzyn-Kożle
Wysłany: 09-08-2021, 15:18
Witam was. Ja również mam problem ze ściągnięciem Rainsted, a mianowicie tego pliku już nie ma, wyświetla mi słynny błąd "not found 404. Macie panowie jakiś nowszy plik ? Bardzo mi zależy, ja również zamierzam pracować nad mapką :) Proszę o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach