ja oczywiście jak coś to służę zrobieniem potrzebnych zdjęć w Nysie i okolicach,a trochę tego jest :) I apropo Nysy, bardzo mnie ciekawi jak wygląda sam układ torowy w TS. Jeśli to nie problem mogę prosić przy najbliżej okazji o jakiegoś screena ? :)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 10-07-2017, 22:17
Gdzies wczesniej jest skrin. Nic tam sie nie dzieje - goly uklad torowy - zgodny z rzeczywistoscia. Kiedys zaczalem grzebac budynek dworca ale odpuscilem - na razie nie ruszam tego kranca mapy w ogole.
Jezeli chodzi o budynki/zdjecia, to nastawnie i straznice przejazdowe zarowno przy wylocie na Nowy Swietow, jak i na Kamieniec Z.
Chyba, ze jakims cudem znajdziesz dobre zdjecia zburzonej starej hali prostokątnej.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 29-07-2017, 08:43
Po tygodniu dlubania wyjazd z Polskiej Cerekwi w kier. Kędzierzyna-Koźla nabiera swojej ostatecznej formy. Po prawej, za przejazdem kolejowym, zabudowania Młyn-Polu. Po cukrowni w Ciężkowicach bodaj drugiego co do wielkości pracodawcy w okolicy.
zachód słońca przy peronach
widok w kierunku stacji (kier. Baborów)
i - jak to się mówi:
diesel power! :)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-07-2017, 08:59, w całości zmieniany 5 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 06-08-2017, 11:28
Jak z kopalni zrobić cukrownię?
Taśmociąg odkryty może - jak widać - służyć do transportu wapna potrzebnego do produkcji mleka wapiennego, które koaguluje niecukry.
Poprowadzony przez plac buraczany robić za płuczkę buraków cukrowych przed wysłaniem ich do krajalnicy.
Może też robić za zsyp wysłodków, które są wykorzystywane w produkcji pasz.
Elementy rafinerii tym razem udają m.in. wapiennik oraz wyparki.
Taśmociąg kryty tym razem służy do transportu cukru.
A silosy SAMa mogą przechowywać kiszonkę.
Odcinek sponsorowała KWK Knurów :)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 06-08-2017, 11:33, w całości zmieniany 4 razy
Piękna robota Mali. Nasuwa mi się w związku z tymi obrazkami kilka myśli
Po pierwsze, muszę dorobić zakończenie do tych taśmociągów. +100 do atrakcyjności w odbiorze wizualnym. Kiedyś o tym myślałem, ale machnąłem ręką. Wypadałoby to wpisać z powrotem na listę "to do" i puścić aktualizację.
Druga sprawa, to gdy już będziesz wiedział, że masz w 100% gotową tą cukrownię, możesz się pokusić o stworzenie oddzielnego tematu, jak stworzyć taki zakład z opisem co do czego i w jakim celu. Tak jak ja zrobiłem w przypadku kopalni na przykład A nuż się ktoś poczuje tym natchniony i wreszcie ruszy jakaś twórczość na tym forum
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 29-10-2017, 12:35
Po zmianie trakcji popołudniowy osobowy do Dzierżoniowa Śląskiego gotowy do odjazdu ze stacji Kędzierzyn-Koźle. Sąsiednie tory obsiadły kible do Opola i Gliwic, a siódemka zaczeka sobie na pociąg z Jeleniej Góry do Krakowa Gł.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-10-2017, 12:39, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 25-11-2017, 20:43
W bólach i mozolnie ale buduje się.
Widok na stację w Kędzierzynie od strony Post. odgł. Żabieniec (z kier. Nysa/Opole w kier. Gliwice/Racibórz) o róznych porach dnia.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 25-11-2017, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
"MalignusPL"
W bólach i mozolnie ale buduje się.
Widok na stację w Kędzierzynie od strony Post. odgł. Żabieniec (z kier. Nysa/Opole w kier. Gliwice/Racibórz) o róznych porach dnia.
Jeżeli dobrze interpretuję to co tworzysz, to robisz linię K-Koźle - Nysa z lat jej świetności. Opisując wjazd do Kędzierzyna od strony Post. odgł. Żabieniec z kier. Nysa/Opole może warto by wspomnieć Post. odgł. Kanał (będącym deko wcześniej) na którym wjeżdżało się ze Strzelec Opolskich po drodze mijając: Zimną Wódkę, Zalesie Śląskie, Lesnicę Śląską i Nową Wieś o ile dobrze pamiętam.
Te reminiscencje nasunęły mi się kibicując Twojemu projektowi.[/i]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 26-11-2017, 20:44
Z tej strony mapa kończy się kawałek za Śluzą Kłodnica (post. odgł Kłodnica), można więc będzie zobaczyć zarówno stary ślad po linii do Strzelec (przyczółki po moście, którym linia przechodziła nad linią do Opola), jak i przebieg, jaki miała po wojnie, tzn. odbicie za śluzą (do dziś jest jeszcze tam kawałek rozjazdu, choć resztę torowiska rozebrano.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 26-11-2017, 20:45, w całości zmieniany 2 razy
A może mi się coś kręciło i to post. Kłodnica nie Kanał. Tyle ile napisałeś o tym odgałęzieniu w zupełności wystarczy, jeżeli ktoś kiedyś chciałby w tym kierunku pójść i odkopywać torowiska.
Malignus, ostatnio wrzuciłeś screena z kociołeka z bipą (?). W tamtym okresie linia 175 nie była już zelektryfikowana? Na TWB jest zdjęcie sputnika z bipą, która kursowała z Kluczborka (?) do Kędzierzyna przez Strzelce Opolskie.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 28-11-2017, 09:33
Przypuszczam, że mówisz o zdjęciach A. Cichowicza. ET21 bodajże 581 z czterosekcyjną obłą bipą. Tyle, że te zdjęcia pokazują ruch planowy na odcinku Strzelce Op. - Fosowskie.
Był pociąg Kędzierzyn-Koźle - Kluczbork przez Fosowskie, ale na odc. Fosowskie kursował w (D) i w Strzelcach stał pół godziny - pewnie następowała zmiana trakcji ze spalinowej na elektryczną. Podobna sytuacja mogła dot. pociągu Kędzierzyn - Fosowskie. Wszystkie pozostałe składy jeździły tylko w relacji Kędzierzyn-Strzelce (kocioł/stonka+bipa albo bonanzy).
Odcinek Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Op. nigdy nie był zelektryfikowany (nie licząc oczywiście odcinka Kędzierzyn-Kłodnica), tzw. tor strzelecki przy peronie nr 1 w Kędzierzynie (ten z mojego skrina) w ogóle nie posiada sieci.
To typowa linia lokalna z bardzo ciekawymi architektonicznie budynkami dworcowymi.
Na mojej mapie funkcjonuje tylko w postaci odcinka Kędzierzyn- post. odgł. Kłodnica.
W ogóle - jak wspominałem - pierwotnie, tj. przed wojną - linia do Strzelec była poprowadzona inaczej. Po opuszczeniu peronów pociąg zjeżdżał pod estakadę, następnie wjeżdżał na nasyp i przejeżdżał nad linią do Opola dokładnie obok mostu, po którym teraz jeżdżą pociągi towarowe (zachowały się przyczółki).
Po wysadzeniu mostu na Kanale Gliwickim odcinek ten został rozebrany, zaś pociągi zaczęły wyjeżdżać z Kędzierzyna torem w kierunku Opola, zostawiając estakadę po lewej stronie, następnie, po przejechaniu mostu przy śluzie Kłodnica, odbijały w prawo, gdzie po chwili wracały na stary przebieg linii, już po drugiej stronie Kanału.
Zarówno nasyp, po którym biegł ten tor, jak i przyczółki zostały uwzględnione na mapie. Może to i przerost formy nad treścią, zważywszy, że nie o tym traktuje mój projekt, ale z drugiej strony, jak już się zabrałem za Kędzierzyn, to nie mogłem sobie tego odmówić.
Swoją drogą, gdyby ktoś kiedyś rozważał popełnienie repaintu bonanzy, to chętnie przygarnę 3 sztuki st. mac. Kędzierzyn i tablice rejsowe Kędzierzyn-Baborów i Kędzierzyn-Strzelce Op.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 28-11-2017, 09:57, w całości zmieniany 5 razy
Bardzo mi to przypomina Racibórz, skąd wyjeżdżał pociąg relacji Racibórz-Racławice Śląskie, w dzieciństwie bardzo dużo jeździłem tą linią do babci i nie cierpliwością czekam na tą mapę, to są właśnie te klimaty tej mapy które pamiętam jak byłem mały:) Super się zapowiada.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 28-11-2017, 10:12
Tak, tam też jest ślepo zakończona jedna krawędź peronu nr 1.
Bardzo chętnie przyjmę wszelkie zdjęcia z Raciborza. Zwłaszcza dworzec, nastawnie i to, co na peronach. Cały czas obiecuję sobie, że się tam wybiorę i jakoś zawsze mi nie po drodze.
Materiał na pozostałe dworce, począwszy od Raciborza Studzienna aż do Racławic mam (z wyjątkiem Ściborzyc, które zdążyli zburzyć).
Bylem ostatnio w Raciborzu specjalnie pooglądać sobie ten dworzec itd, i zobaczyć właśnie peron nr 1, zdziwiło mnie ze był pod drutem, nie pamiętam czy ten peron w tamtych czasach był pod drutem. Jeśli uda mi się znaleźć trochę czasu to zrobię sobie wycieczkę i przejadę się pociągiem z Rybnika do Raciborza to porobię zdjęcia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach