FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Magistrala Podsudecka z przyległościami
Autor Wiadomość
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 540
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-07-2017, 12:10   

MalignusPL napisał/a:
A jak ktoś chce pomóc - zawsze znajdzie się jakiś obiekt do zrobienia, tabor do pomalowania, zdjęcie do zrobienia...


W kwestii taboru kolejowego myślę,że w jakiś sposób by się wspomogło ;-)
 
 
 
polak
super user



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 137
Skąd: Nysa
Wysłany: 10-07-2017, 21:33   

ja oczywiście jak coś to służę zrobieniem potrzebnych zdjęć w Nysie i okolicach,a trochę tego jest :) I apropo Nysy, bardzo mnie ciekawi jak wygląda sam układ torowy w TS. Jeśli to nie problem mogę prosić przy najbliżej okazji o jakiegoś screena ? :)
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 10-07-2017, 22:17   

Gdzies wczesniej jest skrin. Nic tam sie nie dzieje - goly uklad torowy - zgodny z rzeczywistoscia. Kiedys zaczalem grzebac budynek dworca ale odpuscilem - na razie nie ruszam tego kranca mapy w ogole.

Jezeli chodzi o budynki/zdjecia, to nastawnie i straznice przejazdowe zarowno przy wylocie na Nowy Swietow, jak i na Kamieniec Z.

Chyba, ze jakims cudem znajdziesz dobre zdjecia zburzonej starej hali prostokątnej.
 
 
 
Bismarck1969 
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 147
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 13-07-2017, 09:54   

Czy planujesz przemysł interaktywny na twojej mapie?
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 15-07-2017, 14:39   

Tak, planuję.
Opuszczamy Grzędzin. Nastęnpna stacja: Polska Cerekiew.



 
 
 
Trainfun09 
super user


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 18 Sie 2016
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-07-2017, 22:55   

"...TO JE OSOM..." ;-)
_________________
TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 29-07-2017, 08:43   

Po tygodniu dlubania wyjazd z Polskiej Cerekwi w kier. Kędzierzyna-Koźla nabiera swojej ostatecznej formy. Po prawej, za przejazdem kolejowym, zabudowania Młyn-Polu. Po cukrowni w Ciężkowicach bodaj drugiego co do wielkości pracodawcy w okolicy.



zachód słońca przy peronach


widok w kierunku stacji (kier. Baborów)




i - jak to się mówi:
diesel power! :)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-07-2017, 08:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Trainfun09 
super user


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 18 Sie 2016
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-07-2017, 09:29   

"...TO JE OSOM..." po raz drugi. Nie no serio PRZE-ŁA-DNIE!!! ;-)
_________________
TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
 
 
Bismarck1969 
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 147
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 29-07-2017, 09:43   

Widzę że mimo wakacji praca na mapie wrze :-) to jeszcze Reńska Wieś i już jesteś w Kędzierzynie :-)
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 06-08-2017, 11:28   

Jak z kopalni zrobić cukrownię?
Taśmociąg odkryty może - jak widać - służyć do transportu wapna potrzebnego do produkcji mleka wapiennego, które koaguluje niecukry.


Poprowadzony przez plac buraczany robić za płuczkę buraków cukrowych przed wysłaniem ich do krajalnicy.



Może też robić za zsyp wysłodków, które są wykorzystywane w produkcji pasz.
Elementy rafinerii tym razem udają m.in. wapiennik oraz wyparki.


Taśmociąg kryty tym razem służy do transportu cukru.
A silosy SAMa mogą przechowywać kiszonkę.

Odcinek sponsorowała KWK Knurów :)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 06-08-2017, 11:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 07-08-2017, 18:12   

Piękna robota Mali. Nasuwa mi się w związku z tymi obrazkami kilka myśli ;-)
Po pierwsze, muszę dorobić zakończenie do tych taśmociągów. +100 do atrakcyjności w odbiorze wizualnym. Kiedyś o tym myślałem, ale machnąłem ręką. Wypadałoby to wpisać z powrotem na listę "to do" i puścić aktualizację.
Druga sprawa, to gdy już będziesz wiedział, że masz w 100% gotową tą cukrownię, możesz się pokusić o stworzenie oddzielnego tematu, jak stworzyć taki zakład z opisem co do czego i w jakim celu. Tak jak ja zrobiłem w przypadku kopalni na przykład ;-) A nuż się ktoś poczuje tym natchniony i wreszcie ruszy jakaś twórczość na tym forum :-D
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 29-10-2017, 12:35   

Po zmianie trakcji popołudniowy osobowy do Dzierżoniowa Śląskiego gotowy do odjazdu ze stacji Kędzierzyn-Koźle. Sąsiednie tory obsiadły kible do Opola i Gliwic, a siódemka zaczeka sobie na pociąg z Jeleniej Góry do Krakowa Gł.


Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-10-2017, 12:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 07-11-2017, 23:56   


Pieruńska estkada i kompletny odlot geodety - Post. odgł. Żabieniec, który segregował ruch od strony Opola i Nysy.

Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 08-11-2017, 10:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2017, 10:03   

Masakra, podziwiam.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-11-2017, 11:56   

Piękne!!!
Proszę, doprowadź ten projekt do końca, bo bardzo chcę na nim pojeździć!!!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 25-11-2017, 20:43   

W bólach i mozolnie ale buduje się.
Widok na stację w Kędzierzynie od strony Post. odgł. Żabieniec (z kier. Nysa/Opole w kier. Gliwice/Racibórz) o róznych porach dnia.





Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 25-11-2017, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2017, 10:42   

Wieczorowa pora wymiata.
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26-11-2017, 20:14   

"MalignusPL"
W bólach i mozolnie ale buduje się.
Widok na stację w Kędzierzynie od strony Post. odgł. Żabieniec (z kier. Nysa/Opole w kier. Gliwice/Racibórz) o róznych porach dnia.


Jeżeli dobrze interpretuję to co tworzysz, to robisz linię K-Koźle - Nysa z lat jej świetności. Opisując wjazd do Kędzierzyna od strony Post. odgł. Żabieniec z kier. Nysa/Opole może warto by wspomnieć Post. odgł. Kanał (będącym deko wcześniej) na którym wjeżdżało się ze Strzelec Opolskich po drodze mijając: Zimną Wódkę, Zalesie Śląskie, Lesnicę Śląską i Nową Wieś o ile dobrze pamiętam.
Te reminiscencje nasunęły mi się kibicując Twojemu projektowi.[/i]
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 26-11-2017, 20:44   

Z tej strony mapa kończy się kawałek za Śluzą Kłodnica (post. odgł Kłodnica), można więc będzie zobaczyć zarówno stary ślad po linii do Strzelec (przyczółki po moście, którym linia przechodziła nad linią do Opola), jak i przebieg, jaki miała po wojnie, tzn. odbicie za śluzą (do dziś jest jeszcze tam kawałek rozjazdu, choć resztę torowiska rozebrano.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 26-11-2017, 20:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27-11-2017, 20:40   

A może mi się coś kręciło i to post. Kłodnica nie Kanał. Tyle ile napisałeś o tym odgałęzieniu w zupełności wystarczy, jeżeli ktoś kiedyś chciałby w tym kierunku pójść i odkopywać torowiska.
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 28-11-2017, 00:25   

Malignus, ostatnio wrzuciłeś screena z kociołeka z bipą (?). W tamtym okresie linia 175 nie była już zelektryfikowana? Na TWB jest zdjęcie sputnika z bipą, która kursowała z Kluczborka (?) do Kędzierzyna przez Strzelce Opolskie.
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 28-11-2017, 09:33   



Przypuszczam, że mówisz o zdjęciach A. Cichowicza. ET21 bodajże 581 z czterosekcyjną obłą bipą. Tyle, że te zdjęcia pokazują ruch planowy na odcinku Strzelce Op. - Fosowskie.

Był pociąg Kędzierzyn-Koźle - Kluczbork przez Fosowskie, ale na odc. Fosowskie kursował w (D) i w Strzelcach stał pół godziny - pewnie następowała zmiana trakcji ze spalinowej na elektryczną. Podobna sytuacja mogła dot. pociągu Kędzierzyn - Fosowskie. Wszystkie pozostałe składy jeździły tylko w relacji Kędzierzyn-Strzelce (kocioł/stonka+bipa albo bonanzy).

Odcinek Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Op. nigdy nie był zelektryfikowany (nie licząc oczywiście odcinka Kędzierzyn-Kłodnica), tzw. tor strzelecki przy peronie nr 1 w Kędzierzynie (ten z mojego skrina) w ogóle nie posiada sieci.


To typowa linia lokalna z bardzo ciekawymi architektonicznie budynkami dworcowymi.
Na mojej mapie funkcjonuje tylko w postaci odcinka Kędzierzyn- post. odgł. Kłodnica.

W ogóle - jak wspominałem - pierwotnie, tj. przed wojną - linia do Strzelec była poprowadzona inaczej. Po opuszczeniu peronów pociąg zjeżdżał pod estakadę, następnie wjeżdżał na nasyp i przejeżdżał nad linią do Opola dokładnie obok mostu, po którym teraz jeżdżą pociągi towarowe (zachowały się przyczółki).

Po wysadzeniu mostu na Kanale Gliwickim odcinek ten został rozebrany, zaś pociągi zaczęły wyjeżdżać z Kędzierzyna torem w kierunku Opola, zostawiając estakadę po lewej stronie, następnie, po przejechaniu mostu przy śluzie Kłodnica, odbijały w prawo, gdzie po chwili wracały na stary przebieg linii, już po drugiej stronie Kanału.



Zarówno nasyp, po którym biegł ten tor, jak i przyczółki zostały uwzględnione na mapie. Może to i przerost formy nad treścią, zważywszy, że nie o tym traktuje mój projekt, ale z drugiej strony, jak już się zabrałem za Kędzierzyn, to nie mogłem sobie tego odmówić.

Swoją drogą, gdyby ktoś kiedyś rozważał popełnienie repaintu bonanzy, to chętnie przygarnę 3 sztuki st. mac. Kędzierzyn i tablice rejsowe Kędzierzyn-Baborów i Kędzierzyn-Strzelce Op.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 28-11-2017, 09:57, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
seba__k
super user



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 107
Skąd: Rybnik
Wysłany: 28-11-2017, 10:02   

Bardzo mi to przypomina Racibórz, skąd wyjeżdżał pociąg relacji Racibórz-Racławice Śląskie, w dzieciństwie bardzo dużo jeździłem tą linią do babci i nie cierpliwością czekam na tą mapę, to są właśnie te klimaty tej mapy które pamiętam jak byłem mały:) Super się zapowiada.
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 28-11-2017, 10:12   

Tak, tam też jest ślepo zakończona jedna krawędź peronu nr 1.

Bardzo chętnie przyjmę wszelkie zdjęcia z Raciborza. Zwłaszcza dworzec, nastawnie i to, co na peronach. Cały czas obiecuję sobie, że się tam wybiorę i jakoś zawsze mi nie po drodze.

Materiał na pozostałe dworce, począwszy od Raciborza Studzienna aż do Racławic mam (z wyjątkiem Ściborzyc, które zdążyli zburzyć).
 
 
 
seba__k
super user



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 107
Skąd: Rybnik
Wysłany: 28-11-2017, 10:35   

Bylem ostatnio w Raciborzu specjalnie pooglądać sobie ten dworzec itd, i zobaczyć właśnie peron nr 1, zdziwiło mnie ze był pod drutem, nie pamiętam czy ten peron w tamtych czasach był pod drutem. Jeśli uda mi się znaleźć trochę czasu to zrobię sobie wycieczkę i przejadę się pociągiem z Rybnika do Raciborza to porobię zdjęcia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group