Kolega Korzeń wytłumaczył za mnie Ta część miasta to głównie nowo pobudowane domy jednorodzinne. Zgadza się wyglądają nieco paintowo ale współcześnie. Coś za coś
ryszard napisał/a:
Wiem, że Tobie nie wypadało podawać konkretów ale wiele z tego co zrobiłeś pasowałoby tutaj. Wszystko zależy od autora, bo przecież to jego wizja i możemy tylko naprowadzać sugerować.
http://trainzimage.pl/image/5u5 odnośnie lamp na peronie: nie za bardzo wizualnie pasują mnie do tego miejsca i otoczenia ale to może tylko mój odbiór wizualny.
Poszperam jeszcze w czeluściach internetu. Może akurat trafię na jakieś okazy pasujące do oryginalnych lamp
Cześć, ukończyłem właśnie póki co najbardziej wymagający odcinek na mapie, 90% tego oto odcinka to las. Tutaj ukształtowanie terenu zmienia się diametralnie w przepadku tego co jest między Oleszycami, a Horyńcem. Teren był bardzo czasochłonny w budowie, ale myślę, że warto było zaczekać i zobaczyć efekt pracy. Same obiekty typu drzewa, krzaki nie były sporym wyzwaniem, ponieważ jak wcześniej wspomniałem - 90% to las (czyli las spiline i robota szybko idzie ) Trasa pomiędzy Horyńcem, a Dziewięcierzem jest bardzo stroma, a prędkość max na tym odcinku to tylko 30km/h, więc jazda (szczególnie pociągiem towarowym) jest trudna. Na dodatek wrzucam screeny z Lubaczowa, które zostało odświeżone. Zapraszam do oglądania
Zaczynamy od Horyńca-Zdroju:
Wjeżdżamy na Roztocze:
Dziewięcierz:
Na dodatek Lubaczów po przebudowie:
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 23-09-2017, 12:35
Ładnie to wszystko wygląda.
Taka mała sugestia, w miejscu gdzie zawsze będzie ciemno (pod mostkiem http://trainzimage.pl/image/5iX ) proponuję dać jakiś cień spline. To z pewnością poprawi odbiór.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 23-09-2017, 15:20
http://trainzimage.pl/image/5iG
Te żółte zielsko, to do tej pory roku co masz na mapie? Czyja ta teletechnika, tak z ciekawości?
http://trainzimage.pl/image/5it
Stosujesz ławę torowiska, to może by warto było wpuścić niżej tory, żeby tak wysoko nie były szczególnie te nieużywane.
http://trainzimage.pl/image/5iy
Tutaj masz zardzewiałe, to wg mnie jak byś obniżył o 10 cm bardziej by oddawały stan realny.
Poza tym fajnie to wygląda, przynajmniej poznaję wschodnie rubieże kolejowe.
Ładnie to wszystko wygląda.
Taka mała sugestia, w miejscu gdzie zawsze będzie ciemno (pod mostkiem http://trainzimage.pl/image/5iX ) proponuję dać jakiś cień spline. To z pewnością poprawi odbiór.
Da się zrobić
ryszard napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/5iG
Te żółte zielsko, to do tej pory roku co masz na mapie? Czyja ta teletechnika, tak z ciekawości?
http://trainzimage.pl/image/5it
Stosujesz ławę torowiska, to może by warto było wpuścić niżej tory, żeby tak wysoko nie były szczególnie te nieużywane.
http://trainzimage.pl/image/5iy
Tutaj masz zardzewiałe, to wg mnie jak byś obniżył o 10 cm bardziej by oddawały stan realny.
Poza tym fajnie to wygląda, przynajmniej poznaję wschodnie rubieże kolejowe.
Rośliny takiego koloru specjalnie ustawiłem, żeby nie było tak "zielono". Tory opuszczę, a na stacjach zastosuje Twój pomysł na nieużywane tory
Dzięki bardzo
Niestety linie, które wykonuję nie dają takich ogromnych pomysłów na sesje jak Lublin-Dorohusk Jamala, więc nie należy oczekiwać przełomu. Bardziej jest to mapa gdzie można wskoczyć w pociąg i pooglądać otoczenie i poznać nieco południowo-wschodniej kolei
Linia ma duży potencjał do rozwoju, wystarczy linię 91 podciągnąć do Przemyśla bądź Rzeszowa i już można coś wykombinować.
Linia 91 to jakiś projekt, którego ktoś się podjął? Samo pociągnięcie mojej linii do Jarosławia to 40 kilometrów pracy. Odcinek np, Rzeszów-Jarosław-Przemyśl można wydać jako osobny projekt. A budowa linii 69 (która w moim projekcie kończy się w Bełżcu) w stronę Zamościa jest opłacalna do Zwierzyńca, potem do Biłgoraja i Stalowej Woli. Jeszcze jakby komu by się chciało zbudować odcinek ze Stalowej Woli do Przeworska to powstaje nam ogromne koło Ale to są tylko teorie bo komu o zdrowych zmysłach chciałoby się tyle budować
Linia ma duży potencjał do rozwoju, wystarczy linię 91 podciągnąć do Przemyśla bądź Rzeszowa i już można coś wykombinować.
Linia 91 to jakiś projekt, którego ktoś się podjął? Samo pociągnięcie mojej linii do Jarosławia to 40 kilometrów pracy. Odcinek np, Rzeszów-Jarosław-Przemyśl można wydać jako osobny projekt. A budowa linii 69 (która w moim projekcie kończy się w Bełżcu) w stronę Zamościa jest opłacalna do Zwierzyńca, potem do Biłgoraja i Stalowej Woli. Jeszcze jakby komu by się chciało zbudować odcinek ze Stalowej Woli do Przeworska to powstaje nam ogromne koło Ale to są tylko teorie bo komu o zdrowych zmysłach chciałoby się tyle budować
Najdłuższą mapę jaką zrobiono do tej pory to Ziemia Świętokrzyska stmichala obejmująca fragmenty linii kolejowej 8, 70, 25, 61, 65 (LHS) oraz cały odcinek linii 73 i 75 :)
Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)
Ostatnio zmieniony przez Kamil 11-10-2017, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Najdłuższą mapę jaką zrobiono do tej pory to Ziemia Świętokrzyska stmichala obejmująca fragmenty linii kolejowej 8, 70, 25, 61, 65 (LHS) oraz cały odcinek linii 73 i 75 :)
Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)
Przeczytałem o mapie stmichala i powiem, że jestem pod wrażeniem. 250km... Moja będzie miała około 60km i wydaję mi się, że wieczność mi zajmie skończenie jej Ale jestem pewien, że dalej będzie przedłużana nie wiem jeszcze czy w stronę Zamościa ( zapewne do granicy w Hrubieszowie) lub Jarosławia i dalej. Kolej w południowo-wschodniej Polsce nigdy nie była mocno rozwinięta więc twórca, który ma ochotę zbudować mapę rzadko kiedy wybiera linię, która jest właśnie w tych terenach. Ale oczywiście wszytko zależy od autora jaką chce mapę zbudować. Jeśli chodzi o mnie to bez większego namysłu zacząłem ją budować, ponieważ nigdy się nie podjąłem mapy realnej, a tym bardziej mapy z otoczeniem Najwięcej map jest chyba z północy Polski (przynajmniej tak mi się wydaje).
Kamil napisał/a:
Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)
Dzięki Robię tak aby było jak najbardziej realnie więc na każdy obiekt kładę duży nacisk. A jeśli chodzi o tabor to mamy oczywiście SU45, SM42 (ADHD) oraz ST43, ST44. Czekam też na poprawiony model SP32, ponieważ często te lokomotywy kursowały po tej linii
Tak myślałem, że o jakichś zapomniałem Szkoda, że brakuje szynobusów w malowaniu, podkarpackim. Może coś na własne potrzeby wykombinuję lub zdobędę tekstury i kogoś chętnego do pracy :) Na razie staram się żeby obeszło się bez dedyków, jeśli mapa będzie dobra i będą chętni to jak najbardziej jestem za
Mam pytanie do znawców. Otóż ostatni odcinek jaki tutaj prezentowałem okazał się zbyt stromy (podjazdy 1,50%-2,00%). Poprawiłem go i jest znacznie lepiej, ale nadal pozostaje podjazd, który ma ponad 2,00% (To 20 promili? Proszę mnie poprawić jeśli źle mówię) Robiłem wszystko zgodnie z mapą topograficzną i z tego co mi wiadomo nachylenie na tym odcinku to max 10 promili. W tym przypadku najlepiej będzie"spłaszczyć" teren bo pociągi towarowe nie dadzą rady podjechać
Mam nachylenie 2,00% więc wychodzi na to, że to 20‰? Czyli pomiędzy węzłami torów różnica wysokości powinna być 20 metrów? Sprawdzę potem jakie mam dokładnie wysokości na danych węzłach.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 07-11-2017, 10:45
no na moj gust tak wychodzi - powinno byc 20m roznicy wysokosci miedzy wezlami oddalonymi od siebie o 1000 m
ale moze poczekaj az ktos z fachowcow zweryfikuje.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-11-2017, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 07-11-2017, 10:45
Cytat:
Otóż ostatni odcinek jaki tutaj prezentowałem okazał się zbyt stromy (podjazdy 1,50%-2,00%)
Koleje drugorzędne- 10 promili, lokalne-25 promili, to wartości maksymalne pochylenia.
Przepisy zalecają aby różnica pochyleń nie przekraczała 10 promili, a długość ciągłych pochyleń nie była mniejsza niż 120m na drugorzędnych i 85m na znaczenia miejscowego.
Jak jedna lokomotywa nie daje rady, to drugą trzeba dać na popychu.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 07-11-2017, 12:09
Cytat:
Dla wygody prawdopodobnie wyrównam do tych 10‰ żeby mieścić się w normach :-D
Jeżeli masz 20 promili, to ten odcinek trzeba podzielić przynajmniej na dwa i żeby jeden miał przynajmniej minimalną dopuszczalną na danej linii długość. Przypuszczam, że linia jest drugorzędna, więc przykładowo: 10 promili na długości 150m i potem następne 10 promili na pozostałym odcinku. Może być też wersja: 10 promili na pierwszym odcinku, potem odcinek poziomy i reszta pod górę. Możliwości jest wiele w zależności od długości odcinka na którym masz 20 promili.
Winowajcą okazał się zły odczyt wysokości terenu na stacji w Dziewięcierzu Teraz gdy nadałem odpowiednią wysokość na stacji i poprawiłem tory, pochylenia są na poziomie 10 - 12‰ więc znacznie lepiej. Dobrze, że nie zabrałem się za odcinek do kolejnej stacji (Werchrata) bo czekałoby mnie sporo poprawiania. Dzięki za wszystkie podpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach