FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fragment lini 101 i 69
Autor Wiadomość
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 18-05-2017, 21:02   

Kudłaty napisał/a:
Taka luźna uwaga - nie warto podmienić tych paintów na jakieś bardziej high'endowe produkcje? :)

http://trainzimage.pl/image/5ue

Kolega Korzeń wytłumaczył za mnie :-) Ta część miasta to głównie nowo pobudowane domy jednorodzinne. Zgadza się wyglądają nieco paintowo ale współcześnie. Coś za coś :-)

ryszard napisał/a:
Wiem, że Tobie nie wypadało podawać konkretów ale wiele z tego co zrobiłeś pasowałoby tutaj. Wszystko zależy od autora, bo przecież to jego wizja i możemy tylko naprowadzać sugerować.
http://trainzimage.pl/image/5u5 odnośnie lamp na peronie: nie za bardzo wizualnie pasują mnie do tego miejsca i otoczenia ale to może tylko mój odbiór wizualny.

Poszperam jeszcze w czeluściach internetu. Może akurat trafię na jakieś okazy pasujące do oryginalnych lamp :mrgreen:
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 22-09-2017, 23:17   

Cześć, ukończyłem właśnie póki co najbardziej wymagający odcinek na mapie, 90% tego oto odcinka to las. Tutaj ukształtowanie terenu zmienia się diametralnie w przepadku tego co jest między Oleszycami, a Horyńcem. Teren był bardzo czasochłonny w budowie, ale myślę, że warto było zaczekać i zobaczyć efekt pracy. Same obiekty typu drzewa, krzaki nie były sporym wyzwaniem, ponieważ jak wcześniej wspomniałem - 90% to las (czyli las spiline i robota szybko idzie :-D ) Trasa pomiędzy Horyńcem, a Dziewięcierzem jest bardzo stroma, a prędkość max na tym odcinku to tylko 30km/h, więc jazda (szczególnie pociągiem towarowym) jest trudna. Na dodatek wrzucam screeny z Lubaczowa, które zostało odświeżone. Zapraszam do oglądania :-D

Zaczynamy od Horyńca-Zdroju:


Wjeżdżamy na Roztocze:




Dziewięcierz:

Na dodatek Lubaczów po przebudowie:

_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
Bojar
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 622
Skąd: GoP
Wysłany: 23-09-2017, 12:35   

Ładnie to wszystko wygląda.
Taka mała sugestia, w miejscu gdzie zawsze będzie ciemno (pod mostkiem http://trainzimage.pl/image/5iX ) proponuję dać jakiś cień spline. To z pewnością poprawi odbiór.
_________________
www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole

Wysłany: 23-09-2017, 15:20   

http://trainzimage.pl/image/5iG
Te żółte zielsko, to do tej pory roku co masz na mapie? Czyja ta teletechnika, tak z ciekawości?
http://trainzimage.pl/image/5it
Stosujesz ławę torowiska, to może by warto było wpuścić niżej tory, żeby tak wysoko nie były szczególnie te nieużywane.
http://trainzimage.pl/image/5iy
Tutaj masz zardzewiałe, to wg mnie jak byś obniżył o 10 cm bardziej by oddawały stan realny.
Poza tym fajnie to wygląda, przynajmniej poznaję wschodnie rubieże kolejowe.
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-09-2017, 16:45   

Bojar napisał/a:
Ładnie to wszystko wygląda.
Taka mała sugestia, w miejscu gdzie zawsze będzie ciemno (pod mostkiem http://trainzimage.pl/image/5iX ) proponuję dać jakiś cień spline. To z pewnością poprawi odbiór.

Da się zrobić :-D
ryszard napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/5iG
Te żółte zielsko, to do tej pory roku co masz na mapie? Czyja ta teletechnika, tak z ciekawości?
http://trainzimage.pl/image/5it
Stosujesz ławę torowiska, to może by warto było wpuścić niżej tory, żeby tak wysoko nie były szczególnie te nieużywane.
http://trainzimage.pl/image/5iy
Tutaj masz zardzewiałe, to wg mnie jak byś obniżył o 10 cm bardziej by oddawały stan realny.
Poza tym fajnie to wygląda, przynajmniej poznaję wschodnie rubieże kolejowe.

Rośliny takiego koloru specjalnie ustawiłem, żeby nie było tak "zielono". Tory opuszczę, a na stacjach zastosuje Twój pomysł na nieużywane tory :mrgreen:
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
Tylko PKP! 
nowy


Wiek: 19
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 41
Skąd: Brzeszcze, Polska
Wysłany: 07-10-2017, 10:48   

szykuje się następna niezła mapa! :mrgreen:
_________________
Nie kłóć się z głupim bo najpierw zaniży cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-10-2017, 16:28   

Tylko PKP! napisał/a:
szykuje się następna niezła mapa! :mrgreen:


Dzięki bardzo :-D
Niestety linie, które wykonuję nie dają takich ogromnych pomysłów na sesje jak Lublin-Dorohusk Jamala, więc nie należy oczekiwać przełomu. Bardziej jest to mapa gdzie można wskoczyć w pociąg i pooglądać otoczenie i poznać nieco południowo-wschodniej kolei :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 150
Skąd: Sanok
Wysłany: 08-10-2017, 16:28   

Linia ma duży potencjał do rozwoju, wystarczy linię 91 podciągnąć do Przemyśla bądź Rzeszowa i już można coś wykombinować.
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-10-2017, 18:44   

CenariusPL napisał/a:
Linia ma duży potencjał do rozwoju, wystarczy linię 91 podciągnąć do Przemyśla bądź Rzeszowa i już można coś wykombinować.


Linia 91 to jakiś projekt, którego ktoś się podjął? Samo pociągnięcie mojej linii do Jarosławia to 40 kilometrów pracy. Odcinek np, Rzeszów-Jarosław-Przemyśl można wydać jako osobny projekt. A budowa linii 69 (która w moim projekcie kończy się w Bełżcu) w stronę Zamościa jest opłacalna do Zwierzyńca, potem do Biłgoraja i Stalowej Woli. Jeszcze jakby komu by się chciało zbudować odcinek ze Stalowej Woli do Przeworska to powstaje nam ogromne koło :-D Ale to są tylko teorie bo komu o zdrowych zmysłach chciałoby się tyle budować :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 11-10-2017, 09:09   

mati_689 napisał/a:
CenariusPL napisał/a:
Linia ma duży potencjał do rozwoju, wystarczy linię 91 podciągnąć do Przemyśla bądź Rzeszowa i już można coś wykombinować.


Linia 91 to jakiś projekt, którego ktoś się podjął? Samo pociągnięcie mojej linii do Jarosławia to 40 kilometrów pracy. Odcinek np, Rzeszów-Jarosław-Przemyśl można wydać jako osobny projekt. A budowa linii 69 (która w moim projekcie kończy się w Bełżcu) w stronę Zamościa jest opłacalna do Zwierzyńca, potem do Biłgoraja i Stalowej Woli. Jeszcze jakby komu by się chciało zbudować odcinek ze Stalowej Woli do Przeworska to powstaje nam ogromne koło :-D Ale to są tylko teorie bo komu o zdrowych zmysłach chciałoby się tyle budować :-D


Najdłuższą mapę jaką zrobiono do tej pory to Ziemia Świętokrzyska stmichala obejmująca fragmenty linii kolejowej 8, 70, 25, 61, 65 (LHS) oraz cały odcinek linii 73 i 75 :)

Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)
Ostatnio zmieniony przez Kamil 11-10-2017, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 11-10-2017, 10:41   

Kamil napisał/a:
Najdłuższą mapę jaką zrobiono do tej pory to Ziemia Świętokrzyska stmichala obejmująca fragmenty linii kolejowej 8, 70, 25, 61, 65 (LHS) oraz cały odcinek linii 73 i 75 :)
Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)


Przeczytałem o mapie stmichala i powiem, że jestem pod wrażeniem. 250km... Moja będzie miała około 60km i wydaję mi się, że wieczność mi zajmie skończenie jej :-D Ale jestem pewien, że dalej będzie przedłużana nie wiem jeszcze czy w stronę Zamościa ( zapewne do granicy w Hrubieszowie) lub Jarosławia i dalej. Kolej w południowo-wschodniej Polsce nigdy nie była mocno rozwinięta więc twórca, który ma ochotę zbudować mapę rzadko kiedy wybiera linię, która jest właśnie w tych terenach. Ale oczywiście wszytko zależy od autora jaką chce mapę zbudować. Jeśli chodzi o mnie to bez większego namysłu zacząłem ją budować, ponieważ nigdy się nie podjąłem mapy realnej, a tym bardziej mapy z otoczeniem :-) Najwięcej map jest chyba z północy Polski (przynajmniej tak mi się wydaje).

Kamil napisał/a:
Co do mapy to świetnie dobrałeś dodatki co bardzo podnosi atrakcyjność mapy, będzie czym jeździć po mapie, tabor już jest :)

Dzięki :-D Robię tak aby było jak najbardziej realnie więc na każdy obiekt kładę duży nacisk. A jeśli chodzi o tabor to mamy oczywiście SU45, SM42 (ADHD) oraz ST43, ST44. Czekam też na poprawiony model SP32, ponieważ często te lokomotywy kursowały po tej linii :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
Ostatnio zmieniony przez mati_689 11-10-2017, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 11-10-2017, 11:30   

Dopisz do tego jeszcze SM48 z zamojskiej i żurawickiej szopy :)
Ostatnio zmieniony przez Kamil 11-10-2017, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 11-10-2017, 11:54   

Tak myślałem, że o jakichś zapomniałem :mrgreen: Szkoda, że brakuje szynobusów w malowaniu, podkarpackim. Może coś na własne potrzeby wykombinuję lub zdobędę tekstury i kogoś chętnego do pracy :) Na razie staram się żeby obeszło się bez dedyków, jeśli mapa będzie dobra i będą chętni to jak najbardziej jestem za :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 150
Skąd: Sanok
Wysłany: 11-10-2017, 16:41   

Jak chcesz szynobusy w malowaniu podkarpackim wersja paint to możesz do mnie napisać. Jeden Sa103 ktoś podsyłał w malowaniu pomidora.
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 12-10-2017, 11:56   

Nie trzeba. Mam go już w swojej kolekcji. Ale dzięki za propozycję :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2017, 09:57   

Mam pytanie do znawców. Otóż ostatni odcinek jaki tutaj prezentowałem okazał się zbyt stromy (podjazdy 1,50%-2,00%). Poprawiłem go i jest znacznie lepiej, ale nadal pozostaje podjazd, który ma ponad 2,00% (To 20 promili? Proszę mnie poprawić jeśli źle mówię) Robiłem wszystko zgodnie z mapą topograficzną i z tego co mi wiadomo nachylenie na tym odcinku to max 10 promili. W tym przypadku najlepiej będzie"spłaszczyć" teren bo pociągi towarowe nie dadzą rady podjechać :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 07-11-2017, 10:09   

ale 2 ‰ to nie 0,20%? Co dawałoby nachylenie 2m/km...
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-11-2017, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2017, 10:32   

Mam nachylenie 2,00% więc wychodzi na to, że to 20‰? Czyli pomiędzy węzłami torów różnica wysokości powinna być 20 metrów? Sprawdzę potem jakie mam dokładnie wysokości na danych węzłach.
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
Ostatnio zmieniony przez mati_689 07-11-2017, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów

Wysłany: 07-11-2017, 10:43   

Nie możesz po prostu w geodecie zmierzyć jaka jest wartość pochylenia? W zakładce torów jest przecież taka funkcja.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
Ostatnio zmieniony przez Korzeń 07-11-2017, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 531
Skąd: Noreg
Wysłany: 07-11-2017, 10:45   

no na moj gust tak wychodzi - powinno byc 20m roznicy wysokosci miedzy wezlami oddalonymi od siebie o 1000 m
ale moze poczekaj az ktos z fachowcow zweryfikuje.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-11-2017, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole

Wysłany: 07-11-2017, 10:45   

Cytat:
Otóż ostatni odcinek jaki tutaj prezentowałem okazał się zbyt stromy (podjazdy 1,50%-2,00%)

Koleje drugorzędne- 10 promili, lokalne-25 promili, to wartości maksymalne pochylenia.
Przepisy zalecają aby różnica pochyleń nie przekraczała 10 promili, a długość ciągłych pochyleń nie była mniejsza niż 120m na drugorzędnych i 85m na znaczenia miejscowego.
Jak jedna lokomotywa nie daje rady, to drugą trzeba dać na popychu.
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2017, 10:56   

Dzięki za informacje. W domu dokładnie zweryfikuje wysokości i odległości. Dla wygody prawdopodobnie wyrównam do tych 10‰ żeby mieścić się w normach :-D

Korzeń napisał/a:
Nie możesz po prostu w geodecie zmierzyć jaka jest wartość pochylenia? W zakładce torów jest przecież taka funkcja.

Wiem, że jest taka funkcja tylko pytam czy to nie jest za strome i czy nie warto poprawić :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
Ostatnio zmieniony przez mati_689 07-11-2017, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole

Wysłany: 07-11-2017, 12:09   

Cytat:
Dla wygody prawdopodobnie wyrównam do tych 10‰ żeby mieścić się w normach :-D
Jeżeli masz 20 promili, to ten odcinek trzeba podzielić przynajmniej na dwa i żeby jeden miał przynajmniej minimalną dopuszczalną na danej linii długość. Przypuszczam, że linia jest drugorzędna, więc przykładowo: 10 promili na długości 150m i potem następne 10 promili na pozostałym odcinku. Może być też wersja: 10 promili na pierwszym odcinku, potem odcinek poziomy i reszta pod górę. Możliwości jest wiele w zależności od długości odcinka na którym masz 20 promili.
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2017, 14:20   

Winowajcą okazał się zły odczyt wysokości terenu na stacji w Dziewięcierzu :mrgreen: Teraz gdy nadałem odpowiednią wysokość na stacji i poprawiłem tory, pochylenia są na poziomie 10 - 12‰ więc znacznie lepiej. Dobrze, że nie zabrałem się za odcinek do kolejnej stacji (Werchrata) bo czekałoby mnie sporo poprawiania. Dzięki za wszystkie podpowiedzi :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
Ostatnio zmieniony przez mati_689 07-11-2017, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2017, 14:23   

Rysiu, pamiętaj ze zawsze jest cos takiego jak "warunki lokalne" na linii 274(pierwszorzędna) masz nawet 17promili
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group