Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2015, 13:05
peeet2005 napisał/a:
Niestety ta morda taka rozmazana jest z urzędu. Tzn dopiero wyostrza się przy dużym zbliżeniu. Wygląda, że tekstura była raczej małej rozdzielczości.
No to wszystko jasne, problemy z ładowaniem LOD (post Samplaire z tego wątku), brak optymalizacji niezależnie od rozdzielczości (tutaj) i problemy z wczytywaniem tekstur (tekstury powinny się skalować w zależności od rozdzielczości, tzw. Mip Mapping) wskazują na kosmiczny problem z przetwarzaniem otoczenia.
IMO powodem jest przede wszystkim korzystanie ze starego systemu teksturowania. Kangury zamiast zaimplementować direct draw surface postanowili ciągnąć tga/texture. Rozumiem, że chciali zachować kompatybilność wsteczną ale chyba lepiej jest masowo przekonwertować tekstury na dds, niż dalej ożywiać tego trupa.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2015, 14:16
Oczywiście ściągnę aktualizacje do loko
Ale w kwestii zaawansowanych ustawień to być może mamy inne wersje (moja 78667), ale nie ma tam tej zakładki Jest tylko opcja w Developer - Advanced Debug Tools, ale nie bardzo wiem co to daje.
Ale w kwestii zaawansowanych ustawień to być może mamy inne wersje (moja 78667), ale nie ma tam tej zakładki Jest tylko opcja w Developer - Advanced Debug Tools, ale nie bardzo wiem co to daje.
Jeśli dalej chodzi o opcję Use texture streaming, to znajduje się ona właśnie tutaj:
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2015, 13:45 Zapory CTS
Czy ktoś doradzi jak naprawić zestaw zapór drogowych CTS ?
Po aktualizacji wyskakują takie błędy:
! VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported.
- VE170: Failed to open compiled texture 'light-light.texture' for 'arc:fld:$(local)/hash-5D||kuid 546240 1220.tzarc|'
- VE165: Texture 'light-light.texture' is missing or could not be loaded in mesh 'bbd light.im', material '*light*27BF73C8*mtl #0*m.onetex'.
! VE144: Category code 'ZX - Paintshed template' is obsolete.
Dodam, że KUID 546240 1220 jest wykazany jako Modified więc nie bardzo wiem o co w tym chodzi
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2015, 22:09
Coś się porobiło samo, bo dziś patrzę a te wszystkie zapory CTS są dostępne w geodecie jakby nigdy nic Chyba samo sie naprawiło :)
Tak dodam jeszcze, że zainstalowałem nowe ETZ EN62 i EN96 i okazało się, że wszystko działa od kopa, że się tak wyrażę Nawet wszystkie dodatki i zależności też nie wykazały błędów ! Tak samo ET22-2000 nie wykazała żadnych problemow !
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2016, 17:55
Mam jeszcze małe pytanie jak naprawić taki błąd w dodatku:
- VE90: This asset has an invalid KUID user id
Skąd można się dowiedzieć jaki ma być prawidłowy KUID ?
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 08-04-2017, 18:40
Tak przy okazji (a'propos tematu obok) - żeby te kabiny nie uziemiały wszystkich loków, to wystarczy w jej configu usunąć linijki dotyczące skryptu ("script" i "class"). Oczywiście to powoduje, że kabiny stają się statyczne, ale podmiana na jakiś erzac daje to samo, plus dużo czasu na podmianę kuidów, plus dużo gorszy efekt estetyczny. Myślę więc, że to lepsze rozwiązanie.
Przy okazji #2: jeżeli ktoś zauważył, że dźwięki silnika lubią w TANE się ucinać i odtwarzać szybciej niż powinny, to jest na to lekarstwo. Trzeba w configu takiego enginesounda dodać dwie linijki:
Gdzie 'x' to czas trwania plików podawany w sekundach, a kolejność plików jest rosnąca wg nazwy (czyli tak: 0,"up 1-2","up 2-3","up 3-4","up 4-5","up 5-6","up 6-7","up 7-8" i analogicznie dla plików "down x-x"). Zero na początku każdej sekwencji jest obowiązkowe.
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 18 Sie 2016 Posty: 107 Skąd: Kielce
Wysłany: 25-06-2017, 13:33
Mapa Świętokrzyska. U mnie 77 błędów. Głównie są to proste do naprawy dodatki. Ale z kilkoma mam problem:
1. Z 6 dodatków ma ten błąd:
"VE71: Nieobsługiwana wersja SpeedTree dla siatki: sld_k4_2.srt"
2. Po instalacji mapy w TANE popsuło się parę zasobów wbudowanych, m. in. troszkę brytyjskiego taboru, oraz portale. Niestety nie wkleję tu tych błędów bo by ten post miał długość obwodu ziemi i jeszcze trochę :P.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 25-06-2017, 17:35
Jak już pisano wielokrotnie SpeedTree w TANE nie działają i tego się już nie zmieni. Trzeba sobie powymieniać na jakieś inne wg swojego widzimisię A z innych błędow to po prostu trzeba je poprawiać albo we własnym zakresie albo szukać u innych kolegów
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 06-07-2017, 13:40 Re: Zapory CTS
peeet2005 napisał/a:
Czy ktoś doradzi jak naprawić zestaw zapór drogowych CTS ?
Po aktualizacji wyskakują takie błędy:
! VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported.
- VE170: Failed to open compiled texture 'light-light.texture' for 'arc:fld:$(local)/hash-5D||kuid 546240 1220.tzarc|'
- VE165: Texture 'light-light.texture' is missing or could not be loaded in mesh 'bbd light.im', material '*light*27BF73C8*mtl #0*m.onetex'.
! VE144: Category code 'ZX - Paintshed template' is obsolete.
Dodam, że KUID 546240 1220 jest wykazany jako Modified więc nie bardzo wiem o co w tym chodzi
Jest na to jakieś rozwiązanie? Najpierw miałem tak z jedną rogatką a nagle nie wiedzieć czemu kolejne dwie na to samo zaczęły cierpieć - dziwne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 150 Skąd: Sanok
Wysłany: 07-07-2017, 21:18
Mam pytanie odnośnie niektórych wagonów osobowych z opcją ogrzewania parowego. Czy da się w opcjach konfiguracji wagonów całkowicie usunąć tą funkcjonalność, gdyż niektóre wagony z automatu mają włączoną opcję ogrzewania parowego przez co dymi z nich cały czas...
Można dodać wpis enabled 0 do smoke0, smoke1 itd. Po dodaniu tego wpisu dym będzie wyłączony, ale będzie się dało go włączyć. Działanie będzie podobne jak te bez tego wpisu, ale odwrócone.
cześć
Zainstalowałem ostatnio TANE.
W meshu <kuid:546240:1220> SRP BBD - mesh library dodatki które z niego korzystają w moim przypadku były to 4 dragi wyrzucały błąd tekstury (brak) light-light.texture. Tekstura ta jest, tylko posiada nazwę plik bddlight-light.texture. Po zmianie nazwy na light-light.texture błąd braku tekstury znikną. Nie wiem czy to istotne ale myślę napisze. pozdrawiam
Problem z peronem drstrach peron (0,30-9m) :
- <kuid2:283523:28219:1> VE17: Trzeba znaleźć punkt zaczepu „att” w „marker0” na siatce „prn03_9st_e1.im”.
- <kuid2:283523:28219:1> VE132: Punkt zaczepu „a.att0a” musi być częścią siatki macierzystej efektu (mesh=prn03_9st_e1.im).
to samo też w:
<kuid2:283523:28218:1> Peron (0,30-9m) stacja początek1
<kuid2:283523:28223:1> Peron (0,30-9m) stacja początek2
Ostatnio zmieniony przez Maverick 01-11-2017, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 183 Skąd: Łapy
Wysłany: 01-11-2017, 20:54
Jaką wersję TANE (build) masz zainstalowaną bo jak pamiętam jakaś wersja testowa wywalała błędy zaczepu. U mnie wszystkie dodatki podane przez Ciebie działają prawidłowo.
_________________ Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
Posiadam wersję 88364 i o ile pamiętam to jedyny peron, dodatek który ma ten błąd, reszta jest ok. Powiem, że bardzo dużo dodatków naprawiłem sam. Kwestia tylko jeszcze co wyjdzie w praniu, jak one będą zachowywać się podczas sesji i w geodecie. Pozdrawiam
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2017, 12:47
Witam!
Mam koledzy nowy problem z dodatkami, z którym nie bardzo sobie poradziłem. Testowałem je na tej ostatniej wersji T:ANE 90716. Otóż mam 3 textury, jakiejś nowej wersji chyba, wykazujące błędy jak na poniższych obrazkach. Pierwszy pokazuje błędy, drugi zawartość folderu dodatku a trzeci to fragment configu dotyczący tych błędów.
Może ktoś podpowie co i jak tu zmienić aby było dobrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach