Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 20-07-2015, 11:05
@UAZ: z trawą to ja cały czas eksperymentuję i jak dotąd efekty są mocno takie sobie, zwłaszcza, że to dość żmudna robota. A potem i tak okazuje się, że po zmianie czasu oświetlenie i kolory wyglądają tak, że można puścić pawia na klawiaturę i zabawa zaczyna się od nowa.
Jak na razie miksuję dwa typy trawy Bogdana z Wildflowers/grass od Jankvisa - wciąż nie jest to efekt, jaki chciałbym osiągnąć ale chaszcze i woda to jedna z wielu bolączek tej... gry.
@Wujek 082: celowo ciemne - godzina 6:00 - chciałem zobaczyć, jak wyglądają kolory i puścić nieco mgły dla klimatu. Jak uporam się z rejonem przystanku i placem buraczanym - wrzucę coś w pełnym świetle dnia. :)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 20-07-2015, 11:39, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 20-07-2015, 13:44
Malignus przyłączę się do opinii Wujka, a szczególnie do widoku typu czterech Murzynów w ciemnej sieni. Bardzo mnie ciekawi sposób rozwiązania problemu: stacja, przystanek i wokoło pusto, znaczy pola i nic ponad to, no może jedno zdechłe drzewko, a do wsi trochę drogi. Jak tylko będzie gotowy widok dzienny, to zapodaj jak najszybciej. Wszak warsztatu trzeba się uczyć od najlepszych
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 20-07-2015, 14:49
No problem- następne będą przy normalnym oświetleniu.
Tymczasem szybki powrót do nie tak odległej Polskiej Cerekwi, gdzie pojawił się rodzynek od Podlesky'ego.
401Da-149
Skoszarowana w zakładowej lokomotywowni obsługuje bocznicę cukrowni
uczestnicząc w rozładunku buraków cukrowych
przetaczając cysterny z melasą
Wielkie dzięki dla Autora! Cukrownia w Baborowie także czeka na przydział ;)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 20-07-2015, 14:55, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 12 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 540 Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2015, 14:58
Amazing! Cukrownia Polska Cerekiew miała na stanie 401Da-377,natomiast dla Baborowa widzi mi się SM30 lub też 409Da i pochodne...Ale do tego się dojdzie co i jak
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 22-07-2015, 15:33
Gdzie diabeł mówi dobranoc, czyli Jaborowice w świetle dnia.
Budynek stacyjny zburzono na początku lat 90. Ostał się tylko budynek szaletu, który akurat nie załapał się w kadr. Zlikwidowane zbędne oświetlenie, zarastające tory boczne.
Widok na plac buraczany - nieużywany już przez kolej ale wciąż eksploatowany prze transport kołowy.
W tle zabudowania wsi, której przystanek zawdzięcza swoją nazwę.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 22-07-2015, 15:35, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 23-07-2015, 10:28
Najpierw wyjdźmy z piaskownicy ;)
Potem, to się muszę dobrze zastanowić, czy w ogóle traktować to, jako mapę realną, bo zaraz będą zarzuty, że psiej kupy nie ma i żyto nie w tę stronę rośnie.
Plus nadal nie mam planów Kędzierzyna-Koźla Portu - bez tego nie ma mowy o zakończeniu, bo akurat ten kawałek jest ważny zarówno dla kierunku na Nysę, jak i na Baborów.
Zawsze mi odpowiadał twój sposób odwzorowania rzeczywistości. Idealnie dobrana roślinność, sprawiająca wrażenie fotograficznego skopiowania wręcz rzeczywistości. Wcześniej podziwiałem twoją pracę przy mapie z okolic Wolsztyna (nie wiem, czy w końcu ją wydałeś). Na dodatek niesamowite tory Samplaire'a to już w mojej ocenie konieczność.
Trzymam kciuki i będę z uwagą śledził dalsze postępy.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 23-07-2015, 22:42
@ Malignus, wiesz, moim zdaniem pobyt tego tematu w piaskownicy to pomyłka, jako że przykład z Ciebie może brać większość geodetów. Ja za cieniasa się nie uważam, ale podglądam z wielką uwagą Twój styl (tak samo jak Jacka). Biorąc jednocześnie pod uwagę mizerną ilość tworzonych map z szansą ich ukończenia (łącznie z fikcyjnymi!), to ta mapa powinna być od razu umieszczona w realnych i wątpię, żeby przy takim poziomie znalazł się jakiś odważny malkontent. Ale w razie czego czuwam (wszak adminem jestem...) ;)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 26-07-2015, 18:09
Kędzierzyn-Koźle Zachodnie ca. 1996. Popołudniowy 46835 do Baborowa na chwilę przed odjazdem. Do obsługi tego kierunku służył wąski peron nr 3. Peron nr 2 obsługiwał składy w kier. Nysy. Przy peronie nr 1 zatrzymywały się składy w kier. Kędzierzyna.
Obecnie w użyciu pozostaje peron nr 1. Za plecami kier. Nysa/Baborów - kadr w kierunku Kędzierzyna-Koźla Przystanku.
Nie zgadza się m.in. kolor budynku dworca ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi, co się ma.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 26-07-2015, 18:18, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 27-07-2015, 20:48
Bocznice to fajny temat sam w sobie - cukrownie, elewatory, place buraczane, składy opału itp., dzięki nim ruch towarowy nie sprowadzi się tylko do zwartych wahadeł z i na Śląsk.
W przypadku bocznicy Centrozłomu główny problem polega na tym, że niewiele się tego ostało - większość infrastruktury dawno została rozszabrowana/rozebrana więc mamy raczej do czynienia z wariacją na temat i tak póki co pozostanie - o ile ktoś będzie miał jakieś przekonujące informacje, które przekonają mnie do zmian.
Ot, kolejny argument przeciw traktowaniu tego wszystkiego jako mapy realnej ;)
Interesującym tematem jest też port rzeczny w Kędzierzynie, o ile w końcu uda mi się zdobyć te pieruńskie plany.
Jednak zdecydowanie najgorsze są jakieś totalne bezmotywia wśród pól i to jeszcze na jakimś względnie płaskim terenie - w te obfituje zwłaszcza odcinek od Koźla Zach. do Jaborowic i odc. do Racławic Śląskich - można się naprawdę zniechęcić, wszystko idzie wtedy żółwim tempem, dlatego skaczę sobie między różnymi kawałkami mapy, żeby nie oszaleć.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 27-07-2015, 20:52, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 28-07-2015, 11:49
Wiem, znam ten plan i nie do końca o to chodzi. Pierwsza i zasadnicza rzecz - data - 1896, zupełnie inaczej wygląda połączenie z Podsudecką, nie ma estakady pod którą wyprowadzono cały ruch towarowy i osobowy od str. Opola itd. Pomimo walorów historycznych i najszczerszych chęci do niczego mi się nie przyda.
Piękne, naprawdę piękne są te screny które nam prezentujesz, ech, apetyt rośnie w miarę kolejnych prezentacji. Zazdroszczę umiejętności w "przenoszeniu" prawdziwej, i niegdyś ważnej linii kolejowej do wirtualnego świata Trainza. Twoja praca jest swego rodzaju dokumentowaniem historii. Fajnie, że kolejna prawdziwa linia będzie kiedyś dostępna w tej zwariowanej skądinąd grze.
Te tarcze ostrzegawcze to jakiś dedyk? Bo te wskaźniki W1 wydają się jakieś małe w porównaniu do tarcz, chyba mniejsze niż "normalne"... Ale w sumie może mi się zdaje...
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 31-07-2015, 21:35
Jak za dawnych lat. Popołudniowy osobowy z Bytomia do Dzierżoniowa Śląskiego opuszcza Kędzierzyn. Tor po prawej to oczywiście zaczynająca się w Koźlu Zach. linia do Baborowa.
Trumna na manewrach ;)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 31-07-2015, 22:06, w całości zmieniany 2 razy
Bardzo fajnie to wszystko wygląda. Cieszę się, że mam w tym swój jakiś mały wkład. Jeżeli coś jeszcze potrzeba, to zapraszam, pamiętam ciągle o tym domku dróżnika co mi posłałeś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach