He he he. Wiedziałem, że nie będzie lekko.
Więc się wzięła i zrobiła du.pa. Problem jest (jak zwykle) z tarczami i Sp OLD.
Udało się je uniewidocznić. OK. Sprawdziłem na Pietrkowej mapie Wrocławia i było OK. były niewidoczne dla AI, widoczne dla gracza.
Sprawdziłem na mapie Bogdana (Linia 131) i... ups, tarcze i powtarzacze zniknęły, bo tu użyte były te po zmianie na signal (mapa budowana w 2009+), a wersja 5.1 sprowadziła je znów do trackside.
Po wgraniu wersji 5.0 (czyli tarcze kind mosignal) - u Bogdana wróciły, u Pietrka znów były "na czerwono". Ten sam komp, ten sam Trainz.
Wychodzi na to, że ta cała akcja nie ma większego sensu, bo jak by do tematu nie podejść, zawsze będzie źle.
W zasadzie nakopać trzeba by temu, który wymyślił to całe przerabianie To i Sp na kind mosignal pod 2009+ Bo to właśnie jest główną zdradą:
Mapy zbudowane w TSach 2009+ na tarczach v.3.1 sprzed zmiany na signal albo na TRS2006:
- To i Sp w wersji Trackside (czyli tak, jak było w becie 5.1) powodują niewidzialność dla AI (czyli OK), same modele widać,
- To i Sp w wersji Mosignal (czyli wersja 5.0 zgodna z poprawioną 3.1) są widoczne dla AI jako S1 STÓJ, przy czym identyczna tarcza (ten sam kuid) wstawiona obok jako nowa jest widoczna jako S2, czyli tak, jak jest w skrypcie. Tarcze już wstawione jakoś zapamiętują, że są na S1 i nawet zmuszanie ich skryptem nic nie daje.
Przykładem takiej mapy jest mapa Wrocław Fikcyjny.
Mapy zbudowane w TS-ach 2009+ na tarczach v.3.1 po zmianie na signal:
- To i Sp w wersji Trackside (czyli tak, jak było w becie 5.1) znikają z mapy!
- To i Sp w wersji Mosignal (czyli wersja 5.0 zgodna z poprawioną 3.1) są widoczne dla AI jako S2 (ZIELONE), czyli tak, jak skrypt im każe - i to by uszło.
Przykładem takiej mapy jest mapa Linia 131-fragment.
Czyli mamy problem, bo niezależnie, co zrobię, to część map będzie działać nieprawidłowo. Mając jednocześnie Wrocław i Tarnowskie Góry (131), trzeba albo instalować odpowiedni zestaw tarcz do danej mapy, albo pogodzić się z brakami i błędnym działaniem.
Wyjścia nie ma, bo były tarcze mosignal i trackside na tych samych kuidach, nie ma możliwości posiadania jednocześnie w grze dwóch zestawów.
Uważam, że lepiej jest zostawić tarcze widoczne, ale działające nieprawidłowo na S1, bo "uparcie czerwone" działają tylko na AI, ręcznie da się jeździć bez problemu. Lepiej tak niż mapa, gdzie są tylko wskaźniki W11 i puste bramki w miejscach, gdzie tarcze "zniknęły"... Czyli skrypt taki, jaki był do tej pory, tylko przerzucony do library.
Ręce i nogi opadają. Miało być dobrze, a wyszło jak zawsze... Ma ktoś jakieś pomysły? Bo chyba jedynie podmiana na wszystkich mapach tarcz na nowe załatwia temat raz, a dobrze.
Traxx: Widzisz? Mówiłem, używać tylko nowych, stare olać, bo z nimi tylko problemy będą. Tak czułem, dlatego powstały nowe, działające i których jestem pewien, bo "od urodzenia" są scenery, ze skryptem scenery i z nimi problemów nie ma być prawa.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 12-05-2014, 08:04
Jak wspomnę sobie czasy "przejściowe", gdy nowych map nie było, a jednocześnie były stare mapy i super-nowe dodatki, których nie dało się wymieniać hurtowo, bo jeszcze większość (w tym ja) siedziała na 2006/TC, to uważam, że wymiana tarcz (ręcznie rzecz jasna) na nowe to pikuś. Większość użytkowników i tak raczej nic tworzy, więc dla mnie wybór jest oczywisty:
chcesz mieć działające tarcze = se powymieniaj ręcznie na działające
Czas wymiany takich tarcz, nawet na kilku mapach, nie dorówna już czasowi jaki Ty władowałeś w próbę stworzenia kompatybilności pomiędzy 3.1 a 5.0. Pora po prostu powiedzieć "dość", niech oczekiwacze zrobią sobie sami.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 12-05-2014, 11:32
Wujek ja bym to inaczej sformułował: jedyne wersje od 2009+ wspieramy, poniżej każdy we własnym zakresie. Sorry taki mamy Trainz parafrazując pewną panią minister. Szkoda Twojego cennego czasu na reformowanie czegoś co z założenia jest niereformowalne.
Romek, właśnie chodzi o to, że te wpisy nie pomagają. Sytuacja jest taka, że tarcze OLD na tym samym skrypcie z tym samym configiem zachowują się różnie, a zależy to od tego, czy jest to "nowobudowana" tarcza, czy też jest to "stan istniejący". Jeżeli wstawiam nową tarczę na mapę, to wszystko jest ok, ai widzi ją na "zielono", bo ona ma na chama wbite setsignalstate i setsignalstateex na zielone. A ta sama tarcza z tym samym skryptem i configiem, która już na mapie była (czyli została ustawiona jako v3) - jest na czerwono, czyli setsignalstate'y nie działają. W efekcie są dwie takie same tarcze o różnych zachowaniach. Do tego jeszcze dochodzi problem tarcz wstawianych już po przeróbce v3.1 dla ts2009+, czyli po zmianie im kind na mosignal.
Jeżeli tarcza była wstawiana z kind scenery trackside (czyli jako oryginalna v3), to są jaja czerwone/zielone. Jeżeli tarcza była wstawiana jako kind mosignal, to po wgraniu v5 i tego najnowszego skryptu (gdzie tarcza wraca do kind scenery trackside) to ona znika, a na minimapie jest "biały kwadrat" czyli nieznany obiekt.
Po prostu to się gdzieś zapisuje w mapie albo sesji i zmiana już istniejących tarcz daje takie efekty. Oczywiście świeżo wstawione działają perfekcyjnie, niezależnie od wersji scenery/mosignal...
Witam
Zawsze staram się sam dojść do rozwiązania problemu ale tym razem nie mam juz pomysłów. A pewnie rozwiązanie jest banalne:) Ale forumie ratunku:) Mam sobie szlak. Dwutorowy. I zamarzyła mi się SBL-ka. No to układam sobie semaforki koloru białego. Ale jest problem. Opcja wygaszenia w kierunku "pod prąd" nie działa mimo zaptaszczenia we właściwościach. Czy jest coś jeszcze co muszę zrobić, położyć dołożyć żeby semafor dla kierunku "pod prąd" się nie świecił? Czy może to kwestia tego ze build mojego Tsa 2009 to 40040.
Win 64bitowy. Nie wiem czy konfiguracja komputera ma znaczenie.
Pozdrawiam.
Temat blokady ostatnio poruszony, więc "idziemy za ciosem":
Oczywiście, znów wszystko przez Rzufia. Jak zwykle. Wymyślił sobie, że do bloków mogłaby byc komenda do zmieniania kierunku, co by nie zapylać po całej mapie żeby przestawić blok.
No to jest:
http://trainz.krb.com.pl/...kierunkowej,155
Opis na amym dole strony. Pobrać, nadpisać, używać.
Uwaga - sam blok także wymaga zaktualizowania (nadpisania w cmp), bo poprzednia wersja nie umiała się dogadywać z komendą
Pojawiała się też paczka bibliotek (teraz już oficjalnie) do sygnalizy 5.1 (sama sygnaliza jakoś zaraz powinna wyjść). Wydaję to osobno, bowiem została już użyta w niektórych semaforach na mapie Ziemia Świętokrzyska i ludzie szukają:
http://trainz.krb.com.pl/...alizacji-v5,199
Wersja "docelowa" zostanie powieszona przy publikacji 5.1, bo cały czas pojawiają się nowe pomysły, czyli np wywalenie "napisów" do osobnego dodatku, żeby nie trzeba było zmieniać 1000 wpisów w 1000 dodatkach (bo się coś tam dodało). Sam patent działa, ale póki co - badania trwają
Temat blokady ostatnio poruszony, więc "idziemy za ciosem":
Oczywiście, znów wszystko przez Rzufia. Jak zwykle. Wymyślił sobie, że do bloków mogłaby byc komenda do zmieniania kierunku, co by nie zapylać po całej mapie żeby przestawić blok.
wszystko ładnie pięknie i kolorowo ;p ale jak już moja wina od początku to niech będzie do końca ;p
w wstępnej specyfikacji "zamówienia" pisałem czy dałoby się zrobić ręczne/automatyczne bloki Po/Ko i mówiłeś ze da się.
czyli że domyślnie działa jak teraz, bloki zwalniają się automatycznie,
a po od ptaszkowaniu ptaszka jakiegoś przechodzenie jednego bloku na sterowanie ręczne ;p
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 01-06-2014, 12:51
Jak tak patrzę i czytam, to Ty i Adaś powinniście dostać prowizję za przygotowywanie młodzieży do pracy na PKP . U nas ta "głupia gra" wyewoluowała w kierunku o którym się twórcom nie śniło. Powoli staje się wyjątkowo rozbudowanym symulatorem kolejowym ale to tylko chyba u nas. Jak już Radek tak się nudzisz i spełniasz zachcianki Żółwia , to może w wolnej chwili spróbuj zautomatyzować górkę rozrządową. Jak co, to pomysła mogę podesłać na PW. Dzięki za dotychczasowe komplikowanie życia zwykłego gracza
niby jest ale ręczne pomieszane z automatem.
ale jeśli na jednym bloku dam dKo to na drugi wspołpracującym Po dalej jest czerowne. i na nim musze zwolnić ręcznie dPo.
ale mi chodzi o blokowanie Po i Ko.
tzn pociąg wjeżdża na stację mija wjazdowy mija "znacznik bloku" jedzie dalej i np mija dopiero nastawnie i gdy stwierdzę ze ma SKP to ja klikam Ko i blok sie zwalnia.
tak samo w drugą stronę, pociąg wyjeżdża z toru, semafor z Wolnej drogi schodzi na S1 i klikam blokuje Po. teraz musi dojechać do bloku co czasami trwa długo ;d o coś takiego chodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach