POMOC 3D - * TUTORIAL ROBIENIA MODELI W GMAX * kilanziom - 31-03-2009, 21:32 : Temat postu: * TUTORIAL ROBIENIA MODELI W GMAX *
Ryszard "banita' ejkejej Grabash na Auranie zaprezentował swoją ostatnią pracę, być może znacznie cenniejszą niż kolejny dworzec, słupy telegraficzne czy lampy.
Ciekawe ile osób zechce sie tym pobawić. Alana - 31-03-2009, 22:37 :
Przyklejam RBach - 31-03-2009, 22:57 :
Jaka szkoda że:
"Pliki większe niż 1MB możesz ściągać na dysk tylko, jeżeli jesteś zalogowany.Rejestracja jest bardzo prosta i całkowicie darmowa - odbędzie się w takim małym okienku!"
Ponieważ przejawiam chorobliwą awersję do zakładania milionów kont, nawet darmowych, raczej sobie nie obejrzę. A może coś ciekawego tam się kryje :)
Grabash, nie da się tego gdzieś normalnie powiesić? Mam trochę wolnego miejsca na hostingu, moge to wetknąć. "witaminek" do softu raczej nie :) ale takie dokumenty jak najbardziej. Thalys - 31-03-2009, 23:01 :
Omg, ciągle zapominam go wtrynić na strone... Nie mam czasu, no po prostu nie mam czasu. :/ Niedługo go na EET wyglądać prosze. RBach - 31-03-2009, 23:11 :
Thalys napisał/a:
Omg, ciągle zapominam go wtrynić na strone... Nie mam czasu, no po prostu nie mam czasu. :/ Niedługo go na EET wyglądać prosze.
Thalys, to pchnij mi go maupą, tymczasowo wystawię u siebie. A jak docelowo powiesisz to będzie mozna poprosić moda o usunięcie posta z linkiem. RBach - 31-03-2009, 23:36 :
Czas minął, edytować niedasię :/
(najlepiej prawomysz i Zapisz jako, bo waży toto 13MB).
tu jest tymczasowo powieszony grabashowy tutorial. Jak Thalys wrzuci na EET, link stanie się nieaktualny, o czym zapewne któryś z nas poinformuje :) Tata Muminka - 31-03-2009, 23:40 :
Tia. Ale i tak wiekszość osób oleje to. :) Dostojny Kocur - 31-03-2009, 23:44 :
Ja już zassałem i się zapoznaje, może coś z tego będzie;) RBach - 31-03-2009, 23:53 :
sony25 napisał/a:
Tia. Ale i tak wiekszość osób oleje to. :)
Sony, jeśli choć jedna z "marud" z tego skorzysta i spłodzi nawet prostą budkę (byle z sensem zrobioną), zamiast wypytywać "czy jest" albo "kiedy będzie" - to chyba warto. Polskich dodatków nigdy mało :)
Chociaż kilka drobnych potknięć jest, ale nieistotnych "dla sprawy". Np nazwanie bryły o podstawie ośmiokąta prostopadłościanem (wieża) czy podanie, że wymiary textur są potęgami dwójki zamiast wprost wyjaśnić, że chodzi o liczby 2,4,8,16,32,64 - a nie każdy (przede wszystkim młodsi adepci trudnej sztuki dodatkotwórstwa) może wiedzieć, o co chodzi (bo potęg jeszce nie było :) ) itp. Wiem, czepiam się szczegółów, nie bijcie :) Tata Muminka - 01-04-2009, 00:17 :
Masz rację. Tylko, że na PTT jest dział 3D, gdzie są filmy i ja się z tego nauczyłem. No ale mam nadzieję, że się mylę. Dostojny Kocur - 01-04-2009, 00:23 :
No ja tylko mogę powiedzieć, że wole się uczyć z czegoś co mam "na papierze" choćby z powodu ciągłego przełączania okienek w przypadku nauki z czegoś co jest na kompie. Tata Muminka - 01-04-2009, 14:43 : http://trainz.christrup.net/TRS/tut5.html - prosto i jasno, z obrazkami. erniesouchak - 01-04-2009, 14:54 :
sony to jest po angielsku ;) za trudne bedzie :P Tata Muminka - 01-04-2009, 15:02 :
Ja tak dokladnie. Zaraz będzie x-postów - łee nie po polsku, to ja nie robię. :) bazler71 - 01-04-2009, 20:21 :
Zaraz zaraz - po co szukac po swiecie skoro Wujek Rysiek opracował w pocie czoła ładny polski tutorial - kwestia udostepnienia i zapraszamy do reklamy. erniesouchak - 01-04-2009, 20:23 :
Ale to tylko taka dygresja byla ;) Chwala grabashowi za to, bo wytracil koronny argument z reki leniom (brak j. polskiego w tutorialach). Patrol - 01-04-2009, 21:02 :
No chwała mu, chwała mu... Musze się podszkolić trochę w robieniu tekstur bo leże :) Więc mi osobiście się tutorial przyda :) Djvesper - 12-11-2009, 13:49 :
Fajnie że opisałeś te czynności przyda się pogrzebie troszkę może mi się uda jak coś to zaprezentuje swoje dzieło :D Pzdr. Mannerheim - 12-11-2009, 14:04 :
I tylko po to odkopałeś temat sprzed niemal 8 miesięcy?!
Pracujesz na tego warna, pracujesz... sna25 - 31-01-2010, 23:43 :
Dobry poradnik, autor się widać namęczył. Ja od siebie dodam prosty sposób na poręcze w lokomotywach, może się komu przyda.
modelowanie poręczy:
klikamy tak jak na sceenie 1, 2, 3
rysujemy za pomocą linii kształt poręczy (na screenie 4) i przekrój (5)
Zanznaczamy narysowany kształt
klikamy tak jak na drugim screenie 1, wybieramy compound objects (2) i loft (3)
zmniejszamy shape steps i patch steps (4 na screenie) do wartości 0 inaczej będzie to miało nie wiadomo ile polys
dajemy get shape (5) i klikamy na narysowany wcześniej przekrój GOTOWE