FORUM PTT -

KOLEJ - Jaki sygnalizator użyć w zależności od USRK

Jędrek25 - 02-01-2020, 22:05
: Temat postu: Jaki sygnalizator użyć w zależności od USRK
Witam, mam taki drobny dylemat, czy przy urządzeniach elektromechanicznych S&H bądź innych stosowało się tarcze manewrowe kształtowe (ta bliżej) czy tarcze zaporowe (ta dalej) do podawania sygnałów manewrowych.


Korzeń - 02-01-2020, 22:36
:
W urządzeniach suwakowych ciężko byłoby obsługiwać semafory, czy tarcze kształtowe, bo tam tylko zależności są realizowane mechanicznie, a sterowanie już na drodze elektrycznej. Nie mamy elektrycznych napędów do kształtów.
Co do samych tarcz manewrowych, czy zaporowych to zastosowanie jednej lub drugiej jest uwarunkowane funkcjami jakie spełniają, a nie typem srk'i na posterunku. Nie stosuje się ich zamiennie jak komu pasuje, bo każda spełnia określone dla siebie zadanie.
RBach - 02-01-2020, 23:00
:
Korzeń napisał/a:
Nie mamy elektrycznych napędów do kształtów.


A stacja Gniezno to jest na Marsie :-)
Korzeń - 02-01-2020, 23:03
:
RBach napisał/a:

A stacja Gniezno to jest na Marsie :-)

A zrobiłeś do Tereni? 😁
RBach - 02-01-2020, 23:14
:
Korzeń napisał/a:
A zrobiłeś do Tereni? 😁


Nie, ale napęd druciany niewiele się różni od elektrycznego, poza brakiem druta :-) Wajcha wychodzi w innym miejscu. Bardziej chodziło mi o:

Cytat:
W urządzeniach suwakowych ciężko byłoby obsługiwać semafory, czy tarcze kształtowe


bo napędy elektryczne do blaszanych sygnalizatorów w suwakach były :-)
Lukasy - 28-01-2020, 00:09
:
RBach napisał/a:
bo napędy elektryczne do blaszanych sygnalizatorów w suwakach były :-)

Tak w ramach ciekawostki się wypowiem. Czas przeszły, z tego co kojarzę, jest jak najbardziej na miejscu - gnieźnieńskie blaszane semafory z prądem już padły. Zostały tylko na towarowej, ale tam są druty. A z elektrycznych były jeszcze Nowe Skalmierzyce, z tego, co się orientuję.
Aikozann - 28-01-2020, 13:16
:
Jeszcze się chyba Toruń Wschodni uchował:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Toru%C5%84_Wschodni
UAZ - 31-01-2020, 20:15
:
W urządzeniach suwakowych S&H oryginalnie stosowane był tylko i wyłącznie tarcze zaporowe, oczywiście jako spuścizna po niemieckim systemie sygnalizacji.

Tarcze manewrowe zostały wprowadzone dopiero w urządzeniach suwakowych produkcji krajowej, badź podczas wymiany tarcz zaporowych na urządzeniach poniemieckich.

Żeby nie być gołosłownym - tarcza zaporowa obok manewrowej w okręgu ZkB stacji Zbąszynek :-)



Lukasy napisał/a:

Czas przeszły, z tego co kojarzę, jest jak najbardziej na miejscu - gnieźnieńskie blaszane semafory z prądem już padły. Zostały tylko na towarowej, ale tam są druty.


W okręgu GnB wciąć są kształty z napędami elektrycznymi, w tym tarcze zaporowe.