FORUM PTT -

PROBLEMY - Jak naprawić błąd

ZB Kubczak - 03-11-2018, 10:22
: Temat postu: Jak naprawić błąd
Jak naprawić ten błąd do lokomotywowni?
BĹ‚Ä…d: Znacznik „image” w „0” wskazuje na nieistniejący plik: „$screenshot$.jpg”.
rysztur - 03-11-2018, 10:32
:
Dwa sposoby:
1. Wywalić z configu sekcję odnośnie miniaturki
....
thumbnails
{
0
{
image "$screenshot$.jpg"
width 240
height 180
}
}
....

2. Stworzyć plik o rozmiarze 180x240 pikseli w formacie jpg, nazwa $screenshot$ i wrzucić go do folderu dodatku (w odpowiednie miejsce), z reguły katalog główny.
ZB Kubczak - 03-11-2018, 21:24
:
A jak i jaki plik stworzyć?
rysztur - 03-11-2018, 21:31
:
Otwórz sobie dowolny dodatek, sprawdź czy jest w folderze plik „$screenshot$.jpg” i skopiuj go do swojego folderu. Możesz go przemalować (lub zrobić od zera) w np. Gimpie na biało i mieć coś uniwersalnego na przyszłość.
ZB Kubczak - 03-11-2018, 22:02
:
A gdzie można otworzyć taki dodatek i jego folder? ;-)
Przepraszam za tyle pytań, jestem nowy :-)
Tylko PKP! - 03-11-2018, 22:06
:
z tym który masz błędy w configu musisz dopisać który rysztur napisał
rysztur - 03-11-2018, 22:13
:
Zaznacz błędny dodatek w CMP, naciśnij PPM z wyświetlonego menu wybierz "otwórz do edycji".
Pojawi się okno otwartego dodatku i w nim wykonaj to co wyżej opisałem. Po wszystkim zatwierdź dodatek (Ctrl + M w TS2010)
ZB Kubczak - 04-11-2018, 10:39
: Temat postu: Jak naprawić błąd
Witam. Jak naprawić następujące błędy?
Nie udało się wczytać pliku obrazu '%s' dla tekstury '%s' podczas zatwierdzania siatki %s'
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '%s' dla siatki'%s'.
Nie udało się wczytać głównej tekstury '%s' dla pliku teksturowego '%s'.
rysztur - 04-11-2018, 10:53
:
Najprawdopodobniej pozostał jakiś zbędny plik "*.texture.txt".
Możesz otworzyć w programie Trainz Mesh Viewer (PEVSoft'u) siatkę *.im dodatku. Tam po kliknięciu PPM w pojawiającym się oknie opcji, wybierz "Lokate texture". Możesz przewijać poszczególne tekstury, które pojawią się na siatce 3d. I teraz:
1/ Jeżeli będzie jakaś w polu wyboru tekstura, której nie będzie na siatce 3d (będzie jasnoszara), znaczy to że nie ma w dodatku pliku tej tekstury.
2/ Jeżeli porównując wyświetlane nazwy tekstur, z zawartością folderu dodatku stwierdzisz, że istnieje plik "*.texture.txt" którego nie wyświetla Trainz Mesh Viewer, to znaczy że jest on zbędny i możesz go usunąć.
Zatwierdzasz dodatek i powinno być OK.
ZB Kubczak - 04-11-2018, 20:29
:
Nie mogłem odczytać w TMV żadnego pliku texture.txt więc je usunąłem i mam 12 błędów :-P
Bismarck1969 - 05-11-2018, 10:41
:
; <kuid2:366515:100435:1> Sprawdzanie poprawności <kuid2:366515:100435:1>
! <kuid2:366515:100435:1> VE48: Dodatek używa przestarzałego numeru trainz-build. Numery trainz-build poniżej 3.5 nie są już wspierane.
; <NULL> MeshResource::LoadResource> <NULL> | arc:fld:$(local)/hash-FB||kuid2 366515 100435 1.tzarc|
; <NULL> Wczytywanie siatki tadds_low0.im
- <kuid2:366515:100435:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „dach_n.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-FB||kuid2 366515 100435 1.tzarc|”
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dach_n.texture” dla siatki „tadds_low0.im”, w materiale „dach.m.tbumptex”.
- <kuid2:366515:100435:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „dol_n.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-FB||kuid2 366515 100435 1.tzarc|”
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dol_n.texture” dla siatki „tadds_low0.im”, w materiale „dol.m.tbumptex”.
; <NULL> Wczytywanie siatki tadds_low1.im
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dach_n.texture” dla siatki „tadds_low1.im”, w materiale „dach.m.tbumptex”.
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dol_n.texture” dla siatki „tadds_low1.im”, w materiale „dol.m.tbumptex”.
; <NULL> Wczytywanie siatki tadds.im
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dol_n.texture” dla siatki „tadds.im”, w materiale „dol.m.tbumptex”.
- <kuid2:366515:100435:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „dach_n.texture” dla siatki „tadds.im”, w materiale „dach.m.tbumptex”.
! <kuid2:366515:100435:1> VE82: Pojedyncze pliki siatki nie są wspierane dla dodatków pojazdów szynowych. Uaktualnij „dach/dach.im” do pliku .lm.
! <kuid2:366515:100435:1> VE39: Tekstura „shadow/shadow.tga” jest w jednolitym kolorze.
! <kuid2:366515:100435:1> VE109: Siatki niskiej szczegółowości mają ponad 500 wielokątów. Może to mieć negatywny wpływ na wydajność: 0: 6144, 1: 2262, 2: 1590
Czy jest możliwość naprawy tego wagonu bez grzebania w gmaxe o którym nie mam żadnego pojęcia? Jest to wagon typu Tads autorstwa Rysztura Trainz New Era build 97285
rysztur - 05-11-2018, 16:23
:
Wygląda, jakby zniknęły tekstury normalmap. Przeinstaluj na nowo. U mnie w TS2019 jest wszystko OK.
Bismarck1969 - 05-11-2018, 17:20
:
Rysztur dwa razy skasowałem te wagony i dwa razy wgrywałem je i wychodzą te same błędy to jest 6 sztuk Gdzie występują podobne błędy
ZB Kubczak - 05-11-2018, 19:55
: Temat postu: Jak naprawić błąd w 1aw
Witam, znowu proszę o pomoc ;-)
Jak naprawić ten oto błąd:
Nie udało się wczytać głównej tekstury '%s' dla pliku teksturowego '%s'.

Rozumiem, że z ostrzeżeniami da się grać :-)
RBach - 05-11-2018, 21:16
:
Scaliłem. Kolego Kubczak. Walisz tematami po forum i nic z tego nie wynika. Proszę trzymać się jednego wątku i nie zakładać miliona tematów na ten sam temat. Następne wybryki będą nagradzane ostrzeżeniem.
Administrator.

Bismarck1969 - 22-11-2018, 09:46
:
Jak naprawić te dodatki które maja takie błędy - <kuid:429786:100136> TNIRenderPluginThread::ThreadCommandLoadAssetMesh> Failed to load mesh <kuid:429786:100136>-0
- <kuid:429786:100136> TNIRenderPluginThread::ThreadCommandLoadAssetMesh> Failed to load mesh <kuid:429786:100136>-0
tak żeby działały w TANE Sp3 build 97285? To jest zielsko pofiga
MarekPREG - 22-11-2018, 10:31
:
Temat był poruszany wiele razy - zielsko Pofiga poza kilkoma dodatkami nie działa w TANE i nie da się naprawić.
RBach - 22-11-2018, 10:33
:
Bismarck1969 napisał/a:
To jest zielsko pofiga


Zielsko Pofiga nie działa i nie będzie działać w TANE, to jest starsza wersje SpeedTreez, działała w 2010/12, w TANE już nie.
Bismarck1969 - 22-11-2018, 11:46
:
No cóż mówi się trudno. Trzeba będzie wycofać trasę Lublin -Dorohusk z TANE bez zielska pofiga ta trasa nie ma sensu. Dziękuje za info
Pawel_15 - 22-11-2018, 11:52
:
A czy przypadkiem ktoś nie popełnił wersji Jamalmapy z zielskiem innym niż Pofiga?
Jacek - 22-11-2018, 15:34
:
Popełnił popełnił. Nie wiem czy nie kłamię ale czy nie Bogdan? Anyway, mam tę wersję. Zainteresowany może się zgłosić na priv. Dodatki są dostępne, paczki nie będę robił.
Jacek - 23-11-2018, 07:57
:
Przepraszam Was bardzo, bo mam zapytania na privie, ale niestety nie umiem jednak znaleźć tej wersji. Prawdopodobnie nie dograłem jej jak zmieniałem komputer i instalowałem Trainza na nowo.

Poszperam jeszcze na archiwalnych plikach na dysku zarchiwizowanym, ale póki co temat martwy u mnie.
marconet - 24-11-2018, 13:43
:
Poprawiłem mapę Lublin-Dorohusk pod TANE zastępując ziele Pofiga zielskiem Bogdana i naprawdę dobrze to wygląda ale na mój poprzedni post napisany wczoraj, który przed chwilą usunąłem aby nie śmiecić nie było żadnej rekcji ani odpowiedzi a więc dla mnie temat jest zamknięty.
zolwik - 24-11-2018, 16:50
:
marconet napisał/a:
Poprawiłem mapę Lublin-Dorohusk pod TANE zastępując ziele Pofiga zielskiem Bogdana i naprawdę dobrze to wygląda ale na mój poprzedni post napisany wczoraj, który przed chwilą usunąłem aby nie śmiecić nie było żadnej rekcji ani odpowiedzi a więc dla mnie temat jest zamknięty.


Myślisz że wszyscy siedzą na forum 24h i mają czas czytać wszystko?

Jak to zrobić? Piszesz do autora oryginalnej mapy o zgodę i jak dostaniesz to przerabiasz