FORUM PTT -

MAPY REALNE - Fragment lini 101 i 69

mati_689 - 10-02-2022, 23:11
:
ryszard napisał/a:
Znam to z własnego doświadczenia. Jesteś i tak lepszy ode mnie, bo mnie już po miesiącu to wcześniej zrobiłem się nie podobało :-P . Żeby nie było przemożnej chęci prucia starego profilaktycznie nie zaglądam w te części co kiedyś zrobiłem :mrgreen: Dobrze, ze wytrwałeś i dotarłeś do finiszu.


Na ten moment mam ustalone w jaki sposób to wszytko zrobić. Jakich użyć traw, budynków, tekstur itp. Na pewno będzie bardziej różnorodnie, bo też na start używałem małej ilości obiektów. Teraz idzie sprawnie bo aktualnie przeprowadzam lekką kosmetykę. Dalej będzie więcej pracy. Główne zmiany poza roślinnością to na pewno budynki. Na stromym odcinku (Werchrata - Horyniec) będę musiał go bardziej spłaszczyć bo jazda pociągiem jest bardzo nieprzyjemna. Ważne że powoli idzie to w stronę wydania :-)
mati_689 - 18-06-2023, 12:13
:
Cześć, chciałem zrobić kolejne porównanie aktualnego stanu mapy ze starymi screenami, ale chyba nic z tego bo strona, na której były screeny nie działa (trainzimage) Na komputerze też na pewno ich nie mam bo mam nowy sprzęt... Zrobię nowe screeny takie jak na miniaturkach. Będą te same miejsca (stan aktualny w TS2010 i w T:ANE). Nie ma po prostu jak porównać :oops:
mati_689 - 16-07-2023, 15:25
:
Cześć, chciałem zrobić porównanie odcinka od Lubyczy do Hrebennego po aktualizacjach, ale nie mogę tego zrobić ponieważ screeny sprzed poprawy nie odpalają się (są minaturki starych zdjęć na 4 stronie tematu). Postęp prac będzie przedstawiony w T:ANE, żeby pokazać jak mapa prezentuje się w nowszej wersji Trainza. Mapa jest dalej robiona w TS2010 bo najwygodniej mi się na tej wersji buduje. Zapraszam na nowości

Zaczynamy od przygranicznej części mapy. Pierwszy obraz z lewej to widok w stronę granicy z Ukrainą oraz wieś Hrebenne Osada. Lewy tor to linia nr69 kończąca się na granicy, a po prawej linia nr101. Natomiast prawy screen to ogólny rzut na stację Hrebenne.


Stacja:


Tory wyjazdowe w stronę Lubyczy Królewskiej


Dalej widoki




Po lewej wieś Teniatyska, a po prawej Potoki



Dalej jest stacja w Lubyczy

Jeśli ktoś jest ciekawy w jakim stanie jest aktualnie mapa to powiem tak. Gotowe jest miasteczko Hrebenne. Dalej w stronę Jarosławia wszystko po staremu. Określę to tak - został ogrom pracy, ale powoli do przodu
mati_689 - 23-11-2023, 16:01
:
Cześć. Prezentuję Wam kolejną odświeżoną część mapy. We wcześniejszym poście nie mogłem porównać do siebie screenów, ponieważ padła strona, ale teraz przy pomocy kolegi Generally udało mi się odzyskać stare obrazki i będziemy mogli porównać jak odcinek wyglądał 3 lata temu i jak wygląda aktualnie. Mapa powstaje na TS2010 i na tej wersji będzie wydana. Nowe screeny są z T:ANE bo moim zdaniem wygląda lepiej. Zapraszam :-D

Zaczniemy od początku czyli od Siedlisk Tomaszowskich. Po lewej stronie będą screeny przed poprawą, a po prawej po "aktualizacji"

Widok z peronu przystanku Siedliska w kierunku Hrebennego






W tle zabudowa wsi Siedliska


Obracamy się. Wieś Jelinka




Jesteśmy już w Hrebennem


Obrót na lokalne łowiska






Cerkiew






Tarcza ostrzegawcza przed stacją w Hrebennem




W tle granica państwa




Dalej stacja w Hrebennem, którą już pozywałem. Kończymy porównanie starych screenów z nowymi. Jeszcze dorzucę nowości których nie było przed aktualizacją:

Zaczniemy sobie ponownie od Siedlisk Tomaszowskich. Zabudowa od strony Werchraty


"Centrum" wsi


Na drugim obrazie początek wsi od strony Hrebennego


Jelinka w pełnej krasie


Przeskakujemy do Hrebennego. Obwodnica wsi, oraz centrum wsi


Przejście graniczne Hrebenne - Rawa Ruska oraz widok na łowiska


Dziękuję :-D
kilanziom - 23-11-2023, 16:08
:
Bardzo przyjemnie to wygląda, dobór i ułożenie dodatków, tekstur i zieleni wydaje się harmonijne i dobrze zgrane, nasycenie detalami też. Zastanawiam się, czy jest sens wprowadzać spline trawy w tak dużym oddaleniu od torów jak ma to u Ciebie miejsce. Nawet mimo wprowadzenia LOD, są to elementy zdecydowanie odczuwalne dla obciążenia gry i komputera a w tej sytuacji właściwie nie będą dostrzegalne z perspektywy kamery zawieszonej na pociągu albo z perspektywy kabiny. Owszem, nadaje to obrazkom atrakcyjnego, pejzażowego charakteru (zwłaszcza dalszym planom), ale z punktu widzenia grywalności może wiązać się ze sporym dociążeniem - a mowa o elementach położonych kilkaset metrów od torowiska.
mati_689 - 23-11-2023, 18:16
:
Dzięki! :-D Co do dodawania detali daleko od torów to po prostu nauczyłem się robić wszystko bardzo dokładnie. Fakt, można postawić jakieś gotowe tło, ale ja nie lubię drogi na skróty. Jeśli wydam mapę i ktoś kto będzie na niej grał skusi się na zwiedzanie okolic to jest na czym zawiesić oko. Co do wydajności to TS2010 nie generuje tyle terenu i chodzi bez problemów, a co do TANE to ciężko mi się wypowiedzieć bo na niskich ustawieniach jaaakoś idzie, a po przestawieniu na ultra... pokaz slajdów, ale myślę, że to nie jest kwestia mapy, że tyle jest napchane obiektów tylko po prostu mam słabą grafikę - leciwą GTX 1050 ti
Aikozann - 25-11-2023, 13:38
:
Wygląda świetnie, kawał dobrej roboty. Szczególnie podoba mi się dobór trawy i drobnej roślinności przy torach.
mati_689 - 26-11-2023, 13:26
:
Dzięki! :-D Używam wbudowanych kwiatów od JVC. W T:ANE wyglądają dość subtelnie, a w 2010 zdecydowanie bardziej rzucają się w oczy.

Przykładowy screen prezentujący jak to wygląda w TS2010